Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2006, 11:39   #5861
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Christenen en Islamieten samen waren talrijker dan de Joden alleen......
U moet eens leren wat een echte democratische meerderheid is.
Och jee, ik heb het hier niet over een democratische meerderheid. Er was niet echt veel democratie heh, in het ottomaanse rijk?
Het is wel zo dat van alle bevolkingsgroepen de joodse het grootste was.

Is het nu echt zo vreemd dat bij de vorming van natiestaten, joden ook een eigen staat wilden? Syrië is kunstmatig, Libanon is kunstmatig (gesticht om de Christenen een staat te geven met een meerderheid), Jordanië is kunstmatig (er is gewoon een koning geparachuteerd). Geen één van deze staten wordt betwist. In het grote mandaatgebied Palestina, zou daar nu geen plaatsje kunnen zijn voor het joodse volk dat over zichzelf wil beschikken?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 11:58   #5862
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Kijk eens wie in de meerderheid was in Jeruzalem nog vóór het zionisme. Kijk eens naar het zelfbeschikkingsrecht der volkeren. Kijk eens naar alle afspraken die zijn gemaakt, alle beloften van de britse regering, de volkenbond, arabische koningen, de verenigde naties, ja, de internationale gemeenschap. Kijk eens hoeveel arabieren zich hebben gevestigd in Israel, juist dóór de economische bloei. Kijk eens hoveel joden zijn verdreven uit arabische landen juist omdát ze een 'eigen thuis' zouden hebben.
Jij hebt het steeds maar over Jeruzalem.

Waar jij je informatie ook vandaan haalt: Het is toch normaal, denk ik, dat er problemen ontstaan als een bepaald volk na een paar duizend jaar massaal terugkeert naar de plaats waar het oorspronkelijk vandaan komt en die plaats vervolgens opeist om een eigen Staat op te richten.

Je bewering dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem ontstaan is door de 'arabische agressie' slaat dan ook nergens op.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 8 september 2006 om 12:00.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:37   #5863
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Je bewering dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem ontstaan is door de 'arabische agressie' slaat dan ook nergens op.
Nochtans is dit algemene kennis, iedereen die graag een woordje meepraat in zulke draden weet daarvan.
Tijdens de Israëlische onafhankelijksheidstrijd of de eerste Israëlisch-arabische oorlog, deden radio Caïro en Radio Damascus een oproep aan de arabieren om de streek te verlaten. Deze tijdelijke verhuizing zou het doel van de arabische legers vergemakkelijken. Zo zouden de arabische legers er sneller in slagen om de Joden in de zee te drijven. de arabieren verloren en dus zouden de naieve arabische vluchtelingen in kampen in Syria, Egypte, ...
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:51   #5864
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Nochtans is dit algemene kennis, iedereen die graag een woordje meepraat in zulke draden weet daarvan.
Tijdens de Israëlische onafhankelijksheidstrijd of de eerste Israëlisch-arabische oorlog, deden radio Caïro en Radio Damascus een oproep aan de arabieren om de streek te verlaten. Deze tijdelijke verhuizing zou het doel van de arabische legers vergemakkelijken. Zo zouden de arabische legers er sneller in slagen om de Joden in de zee te drijven. de arabieren verloren en dus zouden de naieve arabische vluchtelingen in kampen in Syria, Egypte, ...
Het Palestijnse vluchtelingenprobleem dateert van voor 1967 en was vooral een gevolg van het feit dat men beslist had om de Staat Israël op te richten en er een massale volksverhuizing op gang kwam zonder rekening te houden met de Palestijnen.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:53   #5865
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Het Palestijnse vluchtelingenprobleem dateert van voor 1967 en was vooral een gevolg van het feit dat men beslist had om de Staat Israël op te richten en er een massale volksverhuizing op gang kwam zonder rekening te houden met de Palestijnen.
effe mijn tekst erbij halen

Citaat:
Tijdens de Israëlische onafhankelijksheidstrijd of de eerste Israëlisch-arabische oorlog, deden radio Caïro en Radio Damascus een oproep aan de arabieren om de streek te verlaten
Sinds wanneer werd Israël onafhankelijk in 1967?
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 12:55   #5866
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Jij hebt het steeds maar over Jeruzalem.

Waar jij je informatie ook vandaan haalt: Het is toch normaal, denk ik, dat er problemen ontstaan als een bepaald volk na een paar duizend jaar massaal terugkeert naar de plaats waar het oorspronkelijk vandaan komt en die plaats vervolgens opeist om een eigen Staat op te richten.

Je bewering dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem ontstaan is door de 'arabische agressie' slaat dan ook nergens op.
Ik weet dat je een hekel hebt aan 'geschiedenisboekjes' maar in jouw geval zou het geen overbodige luxe zijn.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:02   #5867
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Jij hebt het steeds maar over Jeruzalem.

Waar jij je informatie ook vandaan haalt: Het is toch normaal, denk ik, dat er problemen ontstaan als een bepaald volk na een paar duizend jaar massaal terugkeert naar de plaats waar het oorspronkelijk vandaan komt en die plaats vervolgens opeist om een eigen Staat op te richten.

Je bewering dat het Palestijnse vluchtelingenprobleem ontstaan is door de 'arabische agressie' slaat dan ook nergens op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik weet dat je een hekel hebt aan 'geschiedenisboekjes' maar in jouw geval zou het geen overbodige luxe zijn.
Misschien moet ik inderdaad de geschiedenisboekjes nog eens raadplegen.

In onze geschiedenisboekjes stond bijvoorbeeld ook hoe goed wij wel voor de negertjes in Belgisch-Congo waren.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:22   #5868
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Je zegt dat Labyrint 'niet eerlijk' is maar ik heb de indruk dat je zelf nooit eerlijk bent.

Ter illustratie:

'De Joden waren de oorspronkelijke bewoners van Israël en hebben Israël ook gesticht.' Paulus

'Je moet niet teruggaan naar Adam en Eva. Maar je zou kunnen erkennen dat de Joden, op de bewuste plaats de staat Israël hebben gesticht. Zij zijn niet alleen de oorspronkleijke bewoners van het land, maar de stichters van de staat Israël.' Paulus

'Als er één plaats is op de wereld, waar de Joden aanspraak kunnen op maken, dan is het wel Israël. Precies omwille van dat geschiedkundig feit. Men kan dat zinloos vinden, maar je kan net zo goed vinden dat gras blauw is.' Paulus


Labyrinth: 'Je hebt nog steeds niet gezegd in welk jaar dat geschiedkundig feit nu juist plaats gevonden heeft.'

Paulus: 'Dat weet ik niet zo uit mijn hoofd. Waarom?'


http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5822
Maar Spamgroep toch... Je citeert een aantal posting van me, so what?
Als je niet akoord bent met mijn stellingen weerleg ze dan. Dat is eigenlijk de bedoeling van een discussie.

In alle geval bedankt om alles nog eens op een rijtje te zetten.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:28   #5869
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Maar Spamgroep toch... Je citeert een aantal posting van me, so what?
Als je niet akoord bent met mijn stellingen weerleg ze dan. Dat is eigenlijk de bedoeling van een discussie.

In alle geval bedankt om alles nog eens op een rijtje te zetten.
Dat jij moeilijkheden hebt met lezen, wisten we al. Je lijkt Garfield wel.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5868
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:35   #5870
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Dat jij moeilijkheden hebt met lezen, wisten we al. Je lijkt Garfield wel.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5868


__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:41   #5871
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Tweeduizend jaar is voor mij veel te lang.
Vermits je dit bericht overgeslagen hebt plak ik het nog maar eens terug.
Bewijs jouw eigen eerlijkheid door het te willen lezen......
Hoeveel jaar is niet te lang? En waarom. Liefst iets dat aanvaardbaar is voor beide partijen.

Citaat:
Het Bilu-manifest


Een groep joden uit de buurt van Charkov sloot zich aaneen in een genootschap onder de naam BILU. Deze letters BILU zijn de beginletters van een tekst uit de bijbel van de profeet Jesaja (jes. 2,5). Deze tekst luidt: "Huis van Jakob, komt laat ons gaan..."


Jesaja 2:

1 Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, aanschouwd heeft over juda en Jeruzalem.
2 En het zal geschieden in de laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des Heren vaststaan als de hoogste de bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen.
3 en vele natiën zullen optrekken en zeggen: Komt laten wij opgaan naar de berg des Heren, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des Here woord uit Jeruzalem.
4 En Hij zal richten tussen volk en volkj en rechtspreken over machtige natiën. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren.
5Huis van Jakob, komt, laten wij wandelen in het licht des Heren.


Wat jij zegt staat daar niet hoor.

Citaat:

In 1882 gaf deze groep in Constantinopel onderstaande verklaring uit:

Aan onze broeders en zusters in ballingschap!
Indien ik niet mijzelf help, wie zal mij helpen?

Bijna tweeduizend jaar zijn verlopen sedert in een kwaad uur, na een heroïsche strijd, de glorie van onze Tempel in vlammen opging en onze koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap. We verloren ons land, waar onze geliefde vaderen woonden. Van al onze glorie namen we in de ballingschap slechts een vonk van het vuur mee, waarmee onze Tempel, de woonplaats van onze grote God, was omgeven.
Maar deze kleine vonk hield ons in leven toen de torens van onze vijanden tot stof vergingen en hij werd een hemelse vlam, die licht gaf aan de helden van ons volk en hen hielp de verschrikkingen van de dodendans en de martelingen van de auto-da-fe's te doorstaan. En weer gloeit deze vonk en hij zal ons als een ware zuil van vuur vooruitgaan op de weg nar Zion terwijl een duistere wolk ons zal achtervolgen, de wolk van onderdrukking, die ons dreigt uit te roeien.
Ik ken deze groep niet, maar ze bevestigt wel het feit dat de Joden aanspraak maken op Israël. Ik denk niet dat zij de regering vertegenwoordigen of zo. Ik zie dan ook de relavantie van je posting niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 september 2006 om 13:44.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 13:46   #5872
werkgroep morkhoven
Banneling
 
 
werkgroep morkhoven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Jesaja 2:

1 Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, aanschouwd heeft over juda en Jeruzalem.
2 En het zal geschieden in de laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des Heren vaststaan als de hoogste de bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen.
3 en vele natiën zullen optrekken en zeggen: Komt laten wij opgaan naar de berg des Heren, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des Here woord uit Jeruzalem.
4 En Hij zal richten tussen volk en volkj en rechtspreken over machtige natiën. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren.
5 Huis van Jakob, komt, laten wij wandelen in het licht des Heren.

Een sterke tekst !

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 8 september 2006 om 13:50.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:08   #5873
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Och jee, ik heb het hier niet over een democratische meerderheid. Er was niet echt veel democratie heh, in het ottomaanse rijk?
Het is wel zo dat van alle bevolkingsgroepen de joodse het grootste was.

Is het nu echt zo vreemd dat bij de vorming van natiestaten, joden ook een eigen staat wilden? Syrië is kunstmatig, Libanon is kunstmatig (gesticht om de Christenen een staat te geven met een meerderheid), Jordanië is kunstmatig (er is gewoon een koning geparachuteerd). Geen één van deze staten wordt betwist. In het grote mandaatgebied Palestina, zou daar nu geen plaatsje kunnen zijn voor het joodse volk dat over zichzelf wil beschikken?
Maar natuurlijk.... nu alleen nog de Joden overtuigen dat het Palestijnse volk ook een eigen staatje mag hebben. Met al de nederzettingen die Israël gebouwd heeft in de Palestijnse gebieden lijkt dat steeds meer op een nachtmerrie dan een droom voor de Palestijnen . Ze zullen verder gepest worden tot wanneer ze over een leven achter de Jordaan dromen, weg van hun eigen land dus en dat is en blijft een volk verdrijven om grond te veroveren.
De Britten beloofden hen nochtans in 1939 een staat waar Joden en Palestijnen gelijk behandeld zouden worden en gelijke rechten zouden hebben. Dat is allemaal niet heel fair, om niet te zeggen onmenselijk.
En nu gebruikt Israël Hezbollah om grond te veroveren in Libanon....... toe te geven aan de eigen expansiedrift om de eigen joodse immigranten die nog steeds toestromen grond te geven.
Waarom klagen die Arabieren toch .........
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 september 2006 om 14:11.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:22   #5874
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoeveel jaar is niet te lang? En waarom. Liefst iets dat aanvaardbaar is voor beide partijen.



Jesaja 2:

1 Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, aanschouwd heeft over juda en Jeruzalem.
2 En het zal geschieden in de laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des Heren vaststaan als de hoogste de bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen.
3 en vele natiën zullen optrekken en zeggen: Komt laten wij opgaan naar de berg des Heren, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des Here woord uit Jeruzalem.
4 En Hij zal richten tussen volk en volkj en rechtspreken over machtige natiën. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren.
5Huis van Jakob, komt, laten wij wandelen in het licht des Heren.


Wat jij zegt staat daar niet hoor.



Ik ken deze groep niet, maar ze bevestigt wel het feit dat de Joden aanspraak maken op Israël. Ik denk niet dat zij de regering vertegenwoordigen of zo. Ik zie dan ook de relavantie van je posting niet.

Paulus.
Neen, dat staat daar niet want ik baseer mij op feiten uit het verleden en niet op uitverkorenheid van een of ander volk om de wereld te leiden.

Het Bilu-manifest


Een groep joden uit de buurt van Charkov sloot zich aaneen in een genootschap onder de naam BILU. Deze letters BILU zijn de beginletters van een tekst uit de bijbel van de profeet Jesaja (jes. 2,5). Deze tekst luidt: "Huis van Jakob, komt laat ons gaan..." In 1882 gaf deze groep in Constantinopel onderstaande verklaring uit:
Aan onze broeders en zusters in ballingschap!
Indien ik niet mijzelf help, wie zal mij helpen?

Bijna tweeduizend jaar zijn verlopen sedert in een kwaad uur, na een heroïsche strijd, de glorie van onze Tempel in vlammen opging en onze koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap. We verloren ons land, waar onze geliefde vaderen woonden. Van al onze glorie namen we in de ballingschap slechts een vonk van het vuur mee, waarmee onze Tempel, de woonplaats van onze grote God, was omgeven.
Maar deze kleine vonk hield ons in leven toen de torens van onze vijanden tot stof vergingen en hij werd een hemelse vlam, die licht gaf aan de helden van ons volk en hen hielp de verschrikkingen van de dodendans en de martelingen van de auto-da-fe's te doorstaan. En weer gloeit deze vonk en hij zal ons als een ware zuil van vuur vooruitgaan op de weg nar Zion terwijl een duistere wolk ons zal achtervolgen, de wolk van onderdrukking, die ons dreigt uit te roeien.

Slaapt gij mijn volk?
Wat hebt gij tot stand gebracht tot 1882?
Geslapen en gedroomd de valse droom van assimilatie.
Wel, goddank, zijt gij uit uw luie sluimer gewekt .
De pogroms hebben u wakker geschud uit de toverslaap.

Uw ogen zijn geopend, zodat gij nu ziet hoe vals uw hoop is. Kunt gij de smaad en spotternij van uw vijanden zwijgend aanhoren? ... Waar is uw vroegere trots, de oude geest.
Bedenk dat gij eens een natie was met een wijze godsdienst, met eigen rechters, eigen wetten en een heilige Tempel, waarvan nog een muur rest als stille getuige van het roemruchte verleden; dat uw zonen woonden in paleizen en uw steden bloeiden en schitterden van pracht, terwijl uw vijanden als beesten leefden in de modderige moerassen van hun donkere wouden. Terwijl uw kinderen gekleed waren in purper en fijn linnen, droegen zij de ruwe vacht van wolf en beer.

Schaamt gij u niet?
Een bestaan in het Westen is onmogelijk geworden voor u, de sterk van de toekomst straalt in het Oosten. Diep doordrongen van dit alles en geïnspireerd door de ware woorden van onze grote leermeester Hillel: "Als ik mijzelf niet help, wie zal mij dan helpen?" stellen wij voor het volgende genootschap op te richten:
1. Het genootschap zal BILU heten, overeenkomstig de woorden 'Huis van Jacob, kom, laat ons gaan...' Het zal verdeeld worden in plaatselijke afdelingen in overeenstemming met het aantal leden.
2. Het genootschap zal gevestigd zijn in Jeruzalem.
3. Schenkingen en bijdragen zullen onbeperkt gedaan kunnen worden.
Wij willen:
1. Een tehuis in ons land. Het werd ons gegeven door de genade van God; het is van ons, zoals geregistreerd staat in de archieven van de geschiedenis.
2. Het van de Sultan zelf vragen en als het niet mogelijk is dit te bereiken, vragen, dat we het op zijn minst mogen bezitten als een staat in een grotere staat; het interne bestuur moet onze taak zijn om eigen burgerlijke en politieke rechten te kunnen hebben en dat het land slechts in buitenlandse aangelegenheden functioneert als deel van het Turkse Rijk bij wijze van hul aan onze broeder Ismael in tijd van nood.
Wij hopen dat de belangen van onze roemruchte natie een nationaal gevoel zullen opwekken bij rijke en machtige mensen en dat iedereen, rijk of arm, zijn beste krachten zal geven voor de heilege zaak.
Gegroet, broeders en zusters!
Hoor, o Israël! De Heer onze God, de Heer is één, en ons land Zion is onze enige hoop. God zij met ons!
De pioniers van BILU

De pioniers van BILU ( zeg maar de eerste zionisten ) zijn ontstaan na de pogroms in Rusland, nadat de integratie van de Joden in een niet-Joodse wereld totaal was mislukt.
Eeuwig vervolgd en weggejaagd waarschijnlijk wegens een gebrek aan wil om zich te integreren bij vreemde volkeren hebben ze in 1882 besloten na ongeveer twee millennia zwerven naar huis terug te keren en daar iedereen te verjagen en als extreem-rechtsen te handelen, de rechten van de anderen te negeren.
En die anderen wilden zich niet laten doen......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 september 2006 om 14:39.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:37   #5875
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

@ o.a. Paulus en ernstige groepen

http://news.google.com/archivesearch...=1947&lnav=d3b
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:43   #5876
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Neen, dat staat daar niet want ik baseer mij op feiten uit het verleden en niet op uitverkorenheid van een of ander volk om de wereld te leiden.

Het Bilu-manifest


Een groep joden uit de buurt van Charkov sloot zich aaneen in een genootschap onder de naam BILU. Deze letters BILU zijn de beginletters van een tekst uit de bijbel van de profeet Jesaja (jes. 2,5). Deze tekst luidt: "Huis van Jakob, komt laat ons gaan..." In 1882 gaf deze groep in Constantinopel onderstaande verklaring uit:
Aan onze broeders en zusters in ballingschap!
Indien ik niet mijzelf help, wie zal mij helpen?

Bijna tweeduizend jaar zijn verlopen sedert in een kwaad uur, na een heroïsche strijd, de glorie van onze Tempel in vlammen opging en onze koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap. We verloren ons land, waar onze geliefde vaderen woonden. Van al onze glorie namen we in de ballingschap slechts een vonk van het vuur mee, waarmee onze Tempel, de woonplaats van onze grote God, was omgeven.
Maar deze kleine vonk hield ons in leven toen de torens van onze vijanden tot stof vergingen en hij werd een hemelse vlam, die licht gaf aan de helden van ons volk en hen hielp de verschrikkingen van de dodendans en de martelingen van de auto-da-fe's te doorstaan. En weer gloeit deze vonk en hij zal ons als een ware zuil van vuur vooruitgaan op de weg nar Zion terwijl een duistere wolk ons zal achtervolgen, de wolk van onderdrukking, die ons dreigt uit te roeien.

Slaapt gij mijn volk?
Wat hebt gij tot stand gebracht tot 1882?
Geslapen en gedroomd de valse droom van assimilatie.
Wel, goddank, zijt gij uit uw luie sluimer gewekt .
De pogroms hebben u wakker geschud uit de toverslaap.

Uw ogen zijn geopend, zodat gij nu ziet hoe vals uw hoop is. Kunt gij de smaad en spotternij van uw vijanden zwijgend aanhoren? ... Waar is uw vroegere trots, de oude geest.
Bedenk dat gij eens een natie was met een wijze godsdienst, met eigen rechters, eigen wetten en een heilige Tempel, waarvan nog een muur rest als stille getuige van het roemruchte verleden; dat uw zonen woonden in paleizen en uw steden bloeiden en schitterden van pracht, terwijl uw vijanden als beesten leefden in de modderige moerassen van hun donkere wouden. Terwijl uw kinderen gekleed waren in purper en fijn linnen, droegen zij de ruwe vacht van wolf en beer.

Schaamt gij u niet?
Een bestaan in het Westen is onmogelijk geworden voor u, de sterk van de toekomst straalt in het Oosten. Diep doordrongen van dit alles en geïnspireerd door de ware woorden van onze grote leermeester Hillel: "Als ik mijzelf niet help, wie zal mij dan helpen?" stellen wij voor het volgende genootschap op te richten:
1. Het genootschap zal BILU heten, overeenkomstig de woorden 'Huis van Jacob, kom, laat ons gaan...' Het zal verdeeld worden in plaatselijke afdelingen in overeenstemming met het aantal leden.
2. Het genootschap zal gevestigd zijn in Jeruzalem.
3. Schenkingen en bijdragen zullen onbeperkt gedaan kunnen worden.
Wij willen:
1. Een tehuis in ons land. Het werd ons gegeven door de genade van God; het is van ons, zoals geregistreerd staat in de archieven van de geschiedenis.
2. Het van de Sultan zelf vragen en als het niet mogelijk is dit te bereiken, vragen, dat we het op zijn minst mogen bezitten als een staat in een grotere staat; het interne bestuur moet onze taak zijn om eigen burgerlijke en politieke rechten te kunnen hebben en dat het land slechts in buitenlandse aangelegenheden functioneert als deel van het Turkse Rijk bij wijze van hul aan onze broeder Ismael in tijd van nood.
Wij hopen dat de belangen van onze roemruchte natie een nationaal gevoel zullen opwekken bij rijke en machtige mensen en dat iedereen, rijk of arm, zijn beste krachten zal geven voor de heilege zaak.
Gegroet, broeders en zusters!
Hoor, o Israël! De Heer onze God, de Heer is één, en ons land Zion is onze enige hoop. God zij met ons!
De pioniers van BILU

De pioniers van BILU ( zeg maar de eerste zionisten ) zijn ontstaan na de pogroms in Rusland, nadat de integratie van de Joden in een niet-Joodse wereld totaal was mislukt.
Eeuwig vervolgd en weggejaagd waarschijnlijk wegens een gebrek aan wil om zich te integreren bij vreemde volkeren hebben ze in 1882 besloten na ongeveer twee millennia zwerven naar huis terug te keren en daar iedereen te verjagen en als extreem-rechtsen te handelen, de rechten van de anderen te negeren.
En die anderen wilden zich niet laten doen......
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met heel je post?

Vat het eens samen, maak een punt. Ik heb de indruk dat je weer eens de draad kwijt bent hoor?!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:46   #5877
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Maar natuurlijk.... nu alleen nog de Joden overtuigen dat het Palestijnse volk ook een eigen staatje mag hebben. Met al de nederzettingen die Israël gebouwd heeft in de Palestijnse gebieden lijkt dat steeds meer op een nachtmerrie dan een droom voor de Palestijnen . Ze zullen verder gepest worden tot wanneer ze over een leven achter de Jordaan dromen, weg van hun eigen land dus en dat is en blijft een volk verdrijven om grond te veroveren.
De Britten beloofden hen nochtans in 1939 een staat waar Joden en Palestijnen gelijk behandeld zouden worden en gelijke rechten zouden hebben. Dat is allemaal niet heel fair, om niet te zeggen onmenselijk.
En nu gebruikt Israël Hezbollah om grond te veroveren in Libanon....... toe te geven aan de eigen expansiedrift om de eigen joodse immigranten die nog steeds toestromen grond te geven.
Waarom klagen die Arabieren toch .........
Het eerste gedeelte van je post hebben we het al over gehad. In 1939 waren de joden het hiermee eens, de arabieren echter niet. (Weer niet, moet ik zeggen)

Voor wat betreft 'expansiedrang' richting Libanon: Dit is absurd. Geloof maar niet dat Israel libanese grond wil. Overigens: een gedeelte van het land daar wordt wél betwist. Maar dan omdat Syrië nog steeds niet de grenzen met Libanon wil vastleggen omdat zij nog steeds streeft naar een Groot-Syrië (Syrië, Libanon, Jordanië en uh......)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:46   #5878
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Nochtans is dit algemene kennis, iedereen die graag een woordje meepraat in zulke draden weet daarvan.
Tijdens de Israëlische onafhankelijksheidstrijd of de eerste Israëlisch-arabische oorlog, deden radio Caïro en Radio Damascus een oproep aan de arabieren om de streek te verlaten. Deze tijdelijke verhuizing zou het doel van de arabische legers vergemakkelijken. Zo zouden de arabische legers er sneller in slagen om de Joden in de zee te drijven. de arabieren verloren en dus zouden de naieve arabische vluchtelingen in kampen in Syria, Egypte, ...
Weet iemand waarom de Arabieren deze strijd verloren hebben ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:51   #5879
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Weet iemand waarom de Arabieren deze strijd verloren hebben ?
Niet echt. Er zijn wel een aantal verklaringen genoemd: Israelische soldaten waren zeer gemotiveerd, verdeeldheid aan arabische kant (de verschillende landen communiceerden slecht en wilden allemaal een 'piece of the pie'), geheime afspraken tussen UK en Jordanië etc.

Wat me eraan doet denken dat als Israel de oorlog had verloren er zeker geen Palestina zou zijn geweest. Het land was dan onderling verdeeld geweest.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:55   #5880
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat wil je nu eigenlijk zeggen met heel je post?

Vat het eens samen, maak een punt. Ik heb de indruk dat je weer eens de draad kwijt bent hoor?!

Paulus.
1. De Joden werden 2000 jaar geleden uit het Midden-Oosten verjaagd. Hoogstwaarschijnlijk waren anderen afgunstig op hun rijkdom en welvaart.

2. Ze emigreerden naar alle werelddelen maar hebben zich klaarblijkelijk
tijdens gans die periode nergens goed kunnen integreren met de plaatselijke bevolkingen. Daar kwam reactie op.

3. De pogroms in Rusland einde 19de eeuw hebben hen doen besluiten dat ze in het Westen niets te zoeken hadden en dat hun echte toekomst in het Midden-Oosten lag, daar konden ze wel nog machtig worden en hun eigen normen en waarden uitdragen.

4. Steeds meer Joden zijn hierop ingegaan en emigreerden naar het Midden-Oosten hierbij financieel gesteund door anderen.

5. Een geleidelijke overspoeling van Joden in het Midden-Oosten met als gevolg dat de Arabieren dat als een bedreiging begonnen te ervaren.

6. Volgens mij hadden de Arabieren gelijk. Ze moesten zomaar niet hun land afgeven aan vreemdelingen vooral niet als die vreemdelingen wensten dat ze zich aan hun normen en waarden zouden aanpassen.

7. Het heeft geen zin verder oorlog te voeren. Streven naar een menselijke oplossing is een goed alternatief.
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 september 2006 om 14:59.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be