Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2015, 21:29   #5881
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Inderdaad, misschien is niet iedereen leegganger en kunnen zij wel iets nuttig doen met dat basisinkomen.
Brood kopen misschien?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 21:34   #5882
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Brood kopen misschien?
Dat is een idee, betekent nog meer inkomsten voor de bakker.

Laatst gewijzigd door tandem : 26 juli 2015 om 21:42.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 21:36   #5883
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Jij alleen hebt dat recht , zo blijkt. Overigens, ik moet niets, jij gaat hen dat toch zelf eens voorleggen, niet?
Dat recht ? Niemand heeft dat recht hier. Jij bent hier degene die tegen het forumreglement in zijn bullshit probeert te verkopen door in elk van je postings een link te plaatsen naar je flutplannen op je website voor LoLo's
In elk van je postings plaats je via die link je naam + je gsm nummer.

Allemaal in de ijdele hoop dat er ooit eens iemand op het idee zou komen om je op te bellen...

"Werner, wil je ons effe komen helpen om de crisis in griekenland op te lossen ? Neem je excel files mee hee... "

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 21:36   #5884
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dat is een idee, betekent nog maar inkomsten voor de bakker.
Onmogelijk.
Daar zit juist het probleem: ik bak zeker niet méér, ik bak misschien minder.
Dan is er minder brood dan vroeger, en dan staan de leeggangers daar met hun waardeloos basisinkomen: ze krijgen er niks voor!
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 21:44   #5885
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat recht ? Niemand heeft dat recht hier. Jij bent hier degene die tegen het forumreglement in zijn bullshit probeert te verkopen door in elk van je postings een link te plaatsen naar je flutplannen op je website voor LoLo's. In elk van je postings plaats je via die link je naam + je gsm nummer. Allemaal in de ijdele hoop dat er ooit eens iemand op het idee zou komen om je op te bellen... "Werner, wil je ons effe komen helpen om de crisis in griekenland op te lossen ? Neem je excel files mee hee... "
Hier zijn de trollen weer
Citaat:
Opmerkelijk was dat er een significant verband werd gevonden tussen trollengedrag en narcistische, manipulatieve, psychopatische en sadistische eigenschappen. Ook werd een relatie zichtbaar tussen bovenstaande eigenschappen (narcisme uitgezonderd) en de hoeveelheid tijd die iemand, per dag, doorbracht aan het reageren op internet. Over het geheel genomen was de correlatie tussen sadisme en trollinggedrag het sterkst.

http://www.joop.nl/media/detail/artikel/25543/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 21:46   #5886
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Onmogelijk. Daar zit juist het probleem: ik bak zeker niet méér, ik bak misschien minder. Dan is er minder brood dan vroeger, en dan staan de leeggangers daar met hun waardeloos basisinkomen: ze krijgen er niks voor!
Dat is een mogelijkheid, er zou dan een rij leeggangers aan jouw bakker staan die misschien op het idee komen om zelf brood te gaan bakken. Blijkbaar heb je je strategie nu aangepast? Eerder zei je dat je niets ging veranderen, niet?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 21:49   #5887
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat recht? Niemand heeft dat recht hier.
Jack gaat het zelf wel voorleggen aan de schooldirectie, een aantal mensen vinden het een akelige gedachte dat een trol ook leraar mag zijn van onze kinderen. Er bestaat een dienst voor deze ethische kwesties. Pro memorie.
Citaat:
De invoering voor een basisinkomen kan uit verschillende overwegingen worden gemotiveerd. Veel gehoorde motieven voor een basisinkomen zijn:
  • fundamentele mensenrechten (recht op leven, aandeel in natuurlijke rijkdommen);
  • idealistische motieven (vrijheid, lossere band tussen werk en inkomen, inkomensnivellering);
  • sociale motieven (armoedebestrijding, vermijding van stigma's, tegengaan van uitbuiting);
  • economische motieven (bevordering kleinschaligheid, evenwichtigere arbeidsverdeling, stimulering lokale economie);
  • emancipatoire motieven (waardering van traditioneel door vrouwen verrichte werkzaamheden);
  • ontwikkelingsmotieven (basisinkomen als ontwikkelingshulp, universeel basisinkomen);
  • praktische overwegingen (eenvoud, vermijding van willekeur en bureaucratie);
  • nog meer praktische overwegingen: minder ziektekosten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Basisinkomen

Laatst gewijzigd door tandem : 26 juli 2015 om 21:51.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:05   #5888
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Jack gaat het zelf wel voorleggen aan de schooldirectie, een aantal mensen vinden het een akelige gedachte dat een trol ook leraar mag zijn van onze kinderen. Er bestaat een dienst voor deze ethische kwesties. Pro memorie.
"een aantal mensen"...
Waarom praat je over jezelf in deze vorm ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:12   #5889
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
"een aantal mensen"... Waarom praat je over jezelf in deze vorm ?
Hebben dat gisteren onderling besproken met een aantal mensen, mag dat niet van jou misschien? Er zijn genoeg mensen die je trolgedrag meer dan beu zijn.

Laatst gewijzigd door tandem : 26 juli 2015 om 22:14.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:18   #5890
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Dat is een mogelijkheid, er zou dan een rij leeggangers aan jouw bakker staan die misschien op het idee komen om zelf brood te gaan bakken. Blijkbaar heb je je strategie nu aangepast? Eerder zei je dat je niets ging veranderen, niet?
Ik pas niks aan waardoor het basisinkomen de leeggangers in staat stelt om mijn productie te verkrijgen.
Het zou immers al te dwaas zijn om meer te werken als tevoren, toen ik al genoeg werkte.

Maar interessant vind ik het wél dat je plots suggereert dat de leeggangers zelf aan de slag moeten.
Nou, dat kon ook zonder het basisinkomen...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 juli 2015 om 22:28.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:25   #5891
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Hebben dat gisteren onderling besproken met een aantal mensen, mag dat niet van jou misschien? Er zijn genoeg mensen die je trolgedrag meer dan beu zijn.
Waarom noem je geen namen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:34   #5892
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom noem je geen namen?
Opdat je ook die mensen kan beschimpen en denigreren? Heb je al niet genoeg de privésfeer geschaad? En dat voor iemand die de geschiedenisfeiten tracht te vervalsen?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:38   #5893
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik pas niks aan waardoor het basisinkomen de leeggangers in staat stelt om mijn productie te verkrijgen. Het zou immers al te dwaas zijn om meer te werken als tevoren, toen ik al genoeg werkte. Maar interessant vind ik het wél dat je plots suggereert dat de leeggangers zelf aan de slag moeten. Nou, dat kon ook zonder het basisinkomen...
Het basisinkomen heeft een neutraliserende en transformationele werking, iets dat veel verder gaat dan het debat over leeggangers. Het gaat over structurele hervormingen waar de maatschappij nood aan heeft, het komt simultaan met andere ideeën waarin een monetaire reset een cruciaal element vormt.

tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:44   #5894
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Het basisinkomen heeft een neutraliserende en transformationele werking, iets dat veel verder gaat dan het debat over leeggangers. Het gaat over structurele hervormingen waar de maatschappij nood aan heeft, het komt simultaan met andere ideeën waarin een monetaire reset een cruciaal element vormt.

Wat gaan we in dat utopia na de neutraliserende en transformationele werking eigenlijk doen met de leeggangers ? is er iets voorzien om die perverse effecten te neutraliseren ? Euthanasie ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:47   #5895
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Jack gaat het zelf wel voorleggen aan de schooldirectie, een aantal mensen vinden het een akelige gedachte dat een trol ook leraar mag zijn van onze kinderen. Er bestaat een dienst voor deze ethische kwesties. Pro memorie.
Het enige wat ik aan mijn directie ga voorleggen is waar en welke taarten ik moet bestellen, we verjaren namelijk op dezelfde dag, eerste week september!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:53   #5896
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het enige wat ik aan mijn directie ga voorleggen is waar en welke taarten ik moet bestellen, we verjaren namelijk op dezelfde dag, eerste week september!
Durf je aan de schooldirectie je optreden als trol hier niet laten zien?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:55   #5897
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat gaan we in dat utopia na de neutraliserende en transformationele werking eigenlijk doen met de leeggangers? Is er iets voorzien om die perverse effecten te neutraliseren? Euthanasie?
Trol rustig verder, durf je de realiteit niet onder ogen zien misschien?

Laatst gewijzigd door tandem : 26 juli 2015 om 22:55.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:55   #5898
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Durf je aan de schooldirectie je optreden als trol hier niet laten zien?
Dat heeft met durf niets te maken, wel met de grens werk/privé.
Twee zaken die ik graag gescheiden hou.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 22:59   #5899
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat heeft met durf niets te maken, wel met de grens werk/privé. Twee zaken die ik graag gescheiden hou.
Dit is werkelijk zever in pakskes, het gaat wel over onze kinderen die we toevertrouwen aan een trol. Dit is een ernstige zaak, hoe kan je zoiets nu gescheiden houden? Straks loopt er wat verkeerd en ga je die kinderen ook denigreren op basis van hun mening en bijhorende vraagstelling, ongehoord is dat.
Citaat:
Opmerkelijk was dat er een significant verband werd gevonden tussen trollengedrag en narcistische, manipulatieve, psychopatische en sadistische eigenschappen. Ook werd een relatie zichtbaar tussen bovenstaande eigenschappen (narcisme uitgezonderd) en de hoeveelheid tijd die iemand, per dag, doorbracht aan het reageren op internet. Over het geheel genomen was de correlatie tussen sadisme en trollinggedrag het sterkst.

http://www.joop.nl/media/detail/artikel/25543/
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 23:06   #5900
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik heb een leerkracht gehad die volgens de mode van de dag nazi was, communist of atlantist.

En die ook daar mee te koop liep met stickers, logos, etc....

Vastbenoemd, uiteraard.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be