![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5901 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Sanskriet, het Latijn, Het Aramees, Het Frygisch, Het Soemerisch enz..
bestaan ook al niet meer. Bovendien zou het Oud-Nederlands waarvan er enkel een héél klein aantal fragmentjes (glossen en Hebbun olla vogala.. / Gelobast thu en den halogan gast ?) door niemand van ons vlot begrepen kunnen worden. De wereld-taal Engels is druk bezig uiteen te vallen, in een Engelse univesiteit heeft mlen intussen reeds besloten ipv. "Oxford English" de amerikaanse variant voor de lessen te gebruiken.. (De Indiaase variant zou logischer zijn : gesproken als moedertaal door 400 miljoen mensen). Ik kan niet voorspellen wanneer het "Nederlands" precies zal verdwijnen, maar zowat alle europoese talen importeren zgn. "internationale woorden" kilogewijs. Al eens in een NMBS station het "travel center" gezien ?
![]() |
#5902 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() what is er gebeurd met pol.be?
en met groentje-18? Hoe gaat het voor de rest nog met Miss Firestone?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal de 30 simultaan gepubliceerde artikels alvast niet lezen. De kans is groot dat ik ze niet zal begrijpen. Ik zal maar vertrouwen op de wetenschappelijke wereld. Als het niet klopt zal dat wel blijken eens de gevolgen van deze ontdekking uitblijven. Pindar zal natuurlijk beweren dat alle wetenschappers in een complot zitten, maar ik neem de vrijheid hem hierin niet te volgen.
![]() |
![]() |
#5904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe de dieren dat doen, geen idee. Zal wellicht van de soort afhangen.
![]() |
![]() |
#5905 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mochten we hier in Vlaanderen een eigen taal spreken, die nergens anders gebruikt wordt, dan kan ik dat nog enigszins begrijpen. Maar met pakweg 17 miljoen noorderburen die ook Nederlands spreken ben ik er vrij gerust in.
Citaat:
Er is inderdaad veel Engels in onze taal nu, so what? ( ![]() Het Aramees bestaat nog altijd, zelfs ik ken er een beetje van.
![]() |
![]() |
#5906 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb geen favoriet genre, voor mij mag je van alles draaien (maar liefst niet te veel metal ed).
![]() |
![]() |
#5907 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#5908 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorgerecht: Gefilte fish en zwiebel mit ei. Soep: (geen soep als het heel warm is) Bouillon met kneidlech. Hoofdgerecht: Couscous met mafrum, en fijne bonen (princeskes). Nagerecht: Fruitsalade. Wijn: naar keuze van de gast(en) De tafel wordt vrijdag avond gedekt. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
(Overigens ook vals dilemma ![]() Citaat:
Citaat:
Wat Nederland beter dan België doet is wellicht dat ze meer aandacht besteden aan de fundamentele problemen van de samenleving en minder aan de organizatie van de staat. Citaat:
Ik zal maar gokken op 35% voor De Wever. De Wever zal wel burgemeester worden, maar zijn aandacht zal vooral gericht zijn op de verkiezingen van 2014. Hij zegt wel dat hij voor zes jaar burgemeester wil worden, maar zoals de grote Franse "filosoof" Charles Pasqua eens opmerkte, "Les promesses électorales n’engagent que ceux qui y croient". Blij met De Wever als burgemeester ben ik dus niet, ook al omdat hij weinig over de stad te vertellen heeft. Niet dat de anderen zoveel beter zijn. Ze vergeten allen dat Antwerpen niet enkel een verkeersknooppunt en een laboratorium voor integratie is, maar ook een stad waar mensen willen wonen, werken, hun kinderen naar school sturen, enz ...
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 21 september 2012 om 10:11. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu maandag (niet letterlijk een struik, en niet op straat).
![]() |
![]() |
#5910 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat vind je ervan dat het Algemeen Nederlands in Vlaanderen tegenwoordig hoe langer hoe meer stiefmoederlijk behandeld wordt, o.a. door het overmatige gebruik van verkavelingsvlaams in de media? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5911 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mis je de vraag "wat eet je deze middag?"?
wat eet je trouwens deze middag?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5912 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pieke!
![]() Volgens Maarten Malaise is het hier prima . Het is zijn forum, dus is het hier werkelijk prima. Mij lijkt het hier soms echt waanzinnig, met Pindar en Zeikstraal die vele discussies om zeep helpen, en debiliteiten als dit (Ke Nan maakte wel een grapje), dit, dit en nog veel meer van hetzelfde. Waar is de goeie ouwe tijd dat we het hadden over de chakra's en de energievelden van exodus? ![]() En ja, de forumquiz is al een hele tijd in agonie. ![]() Een vicieuze cirkel van persoonlijke problemen, blijkbaar. ![]() Het is gemakkelijk om daar als buitenstaander op een forum wijsheden over te posten. Ik hoop dat ze eruit geraakt. Prima, bedankt. Wel minder dan vroeger op dit fantastisch forum, maar voor de rest alles ok.
![]() |
#5913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zorgt nostalgie ervoor dat je dingen van vroeger per definitie als beter gaat bekijken ook als het vroeger gewoon hetzelfde was?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De samenwerking met Nederland versterken lijkt me voor taal en cultuur veel logischer (en dit totaal los van vragen over staatsvorm). Lijkt me een bijzonder spijtige evolutie.
![]() |
![]() |
#5915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanzelfsprekend.
Broodjes met belegen kaas.
![]() |
#5916 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hierboven over "nostalgie" en exodus was uiteraard een boutade. Als ik soms oude threads bekijk was het vroeger niet veel beter dan nu. Toch heb ik de indruk dat er nu meer dan vroeger onderwerpen door een aantal trollen en extreme gevallen gekaapt worden. Maar het kan inderdaad schijn zijn, en ben ik er minder tolerant voor geworden.
![]() |
![]() |
#5917 | |||
|
![]() ![]() Citaat:
![]() ik moet bekennen dat de tijd waarin ge de photos niet zelf kon googlen plezanter vond dan de A-B-C-...Z vragen. Waarschijnlijk omdat het gewoon gemakkelijker was om zelf een nieuwe vraag te bedenken... Citaat:
Citaat:
Bevalt het familieleven met 4? Valt het je ook op dat de wereld meer en meer gepolariseerd geraakt? Is het nu erger dan enkele jaren terug? En gaat dit leiden tot een escalatie, of is de slinger al op de terugweg naar de andere kant? Ik ga met 2 Amerikaanse collegas dit weekend naar Antwerpen. Wat moet ik ze zeker tonen? Is het MAS de moeite waard? Andere tentoonstellingen die we zeker niet mogen laten passeren? Waar kunnen we gaan eten?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op kifkif heb ik ook nog gezeten, daar werd er serieus gedebatteerd, moet ik zeggen, maar tussen gelijkgezinden uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5919 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, absoluut. Zeker nu ze met elkaar beginnen te spelen (allez, de grote speelt met de kleine ![]() Enig nadeel is dat we minder buitenkomen, maar dat was met 3 ook al zo. Citaat:
Geen idee, eerlijk gezegd. Ik heb wel het gevoel dat de samenleving polariseert, tussen zij die "mee" kunnen en zij die dat niet kunnen. Citaat:
Zuiver subjectief dus: MAS is de moeite. Rubenshuis klinkt zo cliché, maar mijn ervaring met buitenlandse gasten is dat ze het heel interessant vinden. M HKA. Bezoek aan de ruien (misschien enkel echt interessant voor wie het stratenplan van het centrum en de geschiedenis van Antwerpen kent). Eten: blijf weg uit Da Giovanni, maar voor de rest meer dan genoeg keuze in het centrum, bijvoorbeeld Folie d'Anvers (wel een tijdje dat wij er nog geweest zijn). Buiten het centrum zijn er een aantal restaurants in de Lange Lobroekstraat (bijvoorbeeld La Volpe). In de stationsbuurt kan ik de pizzeria Isola Sarda aanraden.
![]() |
![]() |
#5920 | ||
|
![]() Citaat:
Een zinloze vraag gesteld aan een Antwerpse: vind je het gek dat ik ze meeneem naar Antwerpen en niet naar Brussel, Gent of Brugge? Brugge is misschien voor zondag, maar dat hangt een beetke af van het weer... Citaat:
Ik ervaar dat mijn omgevingswereld meer en meer verdeeld is in een wij-vs-zij (met wij=gelijkgezinden), en dat het water tussen beide partijen heel diep is, en het zeer moeilijk is om tot een consensus te komen. en dat komt ook op dit forum zeer goed tot uitdrukking. Ik heb de indruk dat de nuanceerders veruit in de minderheid zijn, en dat het vooral de schreeuwers en de roepers zijn (met hun meer extremistic ideology) die hier het mooie weer uitmaken. Misschien komt het ook gewoon omdat de genuanceerde visionairen het hier zijn afgestapt omdat de extremisten elke normale discussie onmogelijk maken. Is Pindar het bewijs dat reïncarnatie bestaat?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 21 september 2012 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |