Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2012, 09:54   #5901
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bijzonder storend dit gemanipuleer in discussies, citeer mensen volledig en probeer niet door slechts één woordje eruit te nemen een persoonlijke opmerking te maken met als drogreden een half gebruikt citaat!

Ik ben het met Distel eens, er bestaat geen " positieve discriminatie" en wanneer je een bepaalde groep boven anderen zet, op basis van afkomst dan is dit natuurlijk gewoon discriminatie, punt uit.

Bovendien doe je daar mensen echt geen plezier mee, neem aan op basis van capaciteiten en profiel, dat is eerlijk tegenover alle kandidaten voor een functie.
En wat als er twee kandidaten blijken te zijn (altijd mogelijk, hoe klein de kans ook is) met dezelfde capaciteiten en profiel, welke keuze ga je dan maken?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 10:54   #5902
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik dacht wel dat ge wist dat ge aan het trollen waart
Mooi om de kwestie heengefietst.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 11:55   #5903
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Volgens het correct denken moet je dan de meest positieve discriminatie toepassen.
Moeten of mogen?

En waarom zou dat dan een probleem vormen?
Oud 7 april 2012, 11:58   #5904
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben het met Distel eens, er bestaat geen " positieve discriminatie" en wanneer je een bepaalde groep boven anderen zet, op basis van afkomst dan is dit natuurlijk gewoon discriminatie, punt uit.
Daarom noemt het ook discriminatie.

Citaat:
Bovendien doe je daar mensen echt geen plezier mee, neem aan op basis van capaciteiten en profiel, dat is eerlijk tegenover alle kandidaten voor een functie.
Dat is de bedoeling.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:28   #5905
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarom noemt het ook discriminatie.

Dat is de bedoeling.
alleen krijgen de BBB kandidates voorrang van Artiksjok (BBB = bruine, bruinogige brunettes).
Als je de andere BBB's (dat koeienras: Bleu Blanc Belge) voorrang geeft dan ben je een racist.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 april 2012 om 12:29.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 12:58   #5906
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
alleen krijgen de BBB kandidates voorrang van Artiksjok (BBB = bruine, bruinogige brunettes).
Als je de andere BBB's (dat koeienras: Bleu Blanc Belge) voorrang geeft dan ben je een racist.
en wie in kampen denkt is volcontinu onverdraagzaam.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 13:07   #5907
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Missing Link Bekijk bericht
Volgens het correct denken moet je dan de meestpositieve discriminatie toepassen.
Dit komt dus neer op dwangmatige discriminatie van de autochtoon. Daar doe ik niet aan mee.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 14:28   #5908
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Dit komt dus neer op dwangmatige discriminatie van de autochtoon. Daar doe ik niet aan mee.
Waar doe je dan wel aan mee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
En wat als er twee kandidaten blijken te zijn (altijd mogelijk, hoe klein de kans ook is) met dezelfde capaciteiten en profiel, welke keuze ga je dan maken?
Aan de gemakzuchtige discriminatie van de allochtoon, om je even te parafraseren?
Oud 7 april 2012, 14:40   #5909
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou in dat geval zeker kiezen voor de persoon die mij persoonlijk het meest aanstaat. En als die er dan uitziet als Denzel Washington dan is dat mooi meegenomen...

en uiteraard zullen vrouwen die persé willen uitdragen dat ze een mankement aan hun hersenen hebben zelfs niet door de eerste ronde geraken - jammer maar helaas.

Citaat:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

Once Allah's Apostle went out to the Musalla (to offer the prayer) on ‘Id-al-Adha or Al-Fitr prayer. Then he passed by the women and said, "O women! Give alms, as I have seen that THE MAJORITY of the dwellers of Hell-fire were you (women)." They asked, "Why is it so, O Allah's Apostle?" He replied, "You curse frequently and are ungrateful to your husbands. I have not seen anyone more deficient in intelligence and religion THAN YOU. A cautious sensible man could be led astray by some of you." The women asked, "O Allah's Apostle! What is deficient in our intelligence and religion?" He said, "Is not THE EVIDENCE OF TWO WOMEN EQUAL TO THE WITNESS OF ONE MAN?" They replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her intelligence. Isn't it true that a woman can neither pray nor fast during her menses?" The women replied in the affirmative. He said, "This is the deficiency in her religion." (Sahih al-Bukhari, Volume 1, Book 6, Number 301; see also Volume 2, Book 24, Number 541)

And:

Narrated Abu Said Al-Khudri:

The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "THIS IS BECAUSE OF THE DEFICIENCY OF A WOMAN’S MIND." (Sahih al-Bukhari, Volume 3, Book 48, Number 826)

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 7 april 2012 om 14:47.
Oud 7 april 2012, 15:47   #5910
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
en wie in kampen denkt is volcontinu onverdraagzaam.
Daar ben ik het nu niet mee eens zie.
Ik behoud mij het recht voor om elementen uit het kamp van de nazi's niet als loontrekkenden in mijn zaak in te schrijven.
Nazis, islami's, communisten en anarchisten kunnen zich persoonlijk niet ontplooien noch kunnen zij enige meerwaarde betekenen voor mijn bedrijf.

Hetzelfde geldt voor pedofielen, cleptomanen, Gilles de la Touretteraars, vampieren, sadisten, racisten, fascisten, enz enz....

sorry pocolinkieworld...ofwel neem ik aan wie ik wil ofwel neem ik niemand aan....gemakkelijk zat....
Oud 7 april 2012, 16:02   #5911
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daar ben ik het nu niet mee eens zie.
Ik behoud mij het recht voor om elementen uit het kamp van de nazi's niet als loontrekkenden in mijn zaak in te schrijven.
Nazis, islami's, communisten en anarchisten kunnen zich persoonlijk niet ontplooien noch kunnen zij enige meerwaarde betekenen voor mijn bedrijf.

Hetzelfde geldt voor pedofielen, cleptomanen, Gilles de la Touretteraars, vampieren, sadisten, racisten, fascisten, enz enz....

sorry pocolinkieworld...ofwel neem ik aan wie ik wil ofwel neem ik niemand aan....gemakkelijk zat....
Nochtans fieseler, als je die nazi niét wil aanwerven wordt de bewijslast omgedraaid en moet jij maar kunnen bewijzen dat het niet is omdat hij nazi-neigingen heeft, want je mag niet discrimineren op basis van politieke overtuiging. En dan krijgt ie lekker zes maanden uitbetaald, gratis und für nickx.
Oud 7 april 2012, 16:20   #5912
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar doe je dan wel aan mee?
Als ik moet kiezen tussen twee evenwaardige kandidaten en ik doe dat regelmatig in mijn professioneel leven (keuze op basis van testen, gesprekken, interviews, CV, beroepservaring), dan kies ik voor diegenen die mij het best ligt, i.e. die dezelfde culturele achtergrond heeft als ik, de autochtoon dus. Een hoofddoek bij vb zal het dus niet halen (ik heb er nog nooit een een contract gegeven).
Met mijn keuze is niets mis.
Als je een keuze maakt is er altijd iemand of iets die het gelag moet betalen, ook bij een keuze tussen twee witte Vlamingen.
Oud 7 april 2012, 16:37   #5913
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Nochtans fieseler, als je die nazi niét wil aanwerven wordt de bewijslast omgedraaid en moet jij maar kunnen bewijzen dat het niet is omdat hij nazi-neigingen heeft, want je mag niet discrimineren op basis van politieke overtuiging. En dan krijgt ie lekker zes maanden uitbetaald, gratis und für nickx.
Neen hoor...in tgendeel zelfs....als ik zeg dat hij VB sympathisant is is er niet alleen geen enkel probleem, ik wordt dan ook nog eens in "de laatste show" uitgenodigd om een publiekelijk laudatio in ontvangst te nemen vanwege pocolinkieworld...
Oud 7 april 2012, 16:41   #5914
Fieseler

Standaard

Citaat:
Als ik moet kiezen tussen twee evenwaardige kandidaten en ik doe dat regelmatig in mijn professioneel leven (keuze op basis van testen, gesprekken, interviews, CV, beroepservaring), dan kies ik voor diegenen die mij het best ligt, i.e. die dezelfde culturele achtergrond heeft als ik, de autochtoon dus. Een hoofddoek bij vb zal het dus niet halen (ik heb er nog nooit een een contract gegeven).
Als je een keuze maakt is er altijd iemand of iets die het gelag moet betalen, ook bij een keuze tussen twee witte Vlamingen.
Dood en doodeng is het te moeten vaststellen dat mensen die anderen werk willen en kunnen geven daar verantwoording menen te moeten voor afleggen aan pocolinkieworld....iedereen die een meerwaarde voor dit onland betekent weet toch dat dit dramatisch zal aflopen.....
Oud 7 april 2012, 16:50   #5915
pegasus6869
Banneling

Standaard

JURGEN DE WERELDVERBETERAAR !!!!! Knap kerelmtje héé !!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:51   #5916
pegasus6869
Banneling

Standaard

JURGEN DE WERELDVERBETERAAR !!!!! Knap kerelmtje héé !!
Oud 7 april 2012, 16:51   #5917
pegasus6869
Banneling

Standaard

JURGEN DE WERELDVERBETERAAR !!!!! Knap kereltje héé !! waar bemoeien ze zich hier mee?

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 7 april 2012 om 16:53.
Oud 7 april 2012, 17:09   #5918
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Dat resorteer ik onder profiel.
Ik hoop dat je toch verder kijkt dan enkel jezelf, die nieuwe collega moet toch ook liggen bij de rest van je collega's

Maar ik mag toch hopen dat je een beter gekwalificeerde allochtoon kiest boven een minder gekwalificeerde autochtoon?
Anders gezegd: je keuze is toch perfect objectief.
Oud 7 april 2012, 17:18   #5919
Elbow
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat resorteer ik onder profiel.
Ik hoop dat je toch verder kijkt dan enkel jezelf, die nieuwe collega moet toch ook liggen bij de rest van je collega's
Net daarom! Een hoofddoek op de werkvloer zou totaal niet aanvaard worden door de collega's, zou totaal onwelkom zijn in onze bedrijfscultuur (die ook niet-islamitische allochtonen telt). Bovendien werven we geen mensen aan om hun religie te belijden op de werkvloer. Teamgeest is belangrijk ! De hoofddoek als sexueel segregatiesymbool en hahaleisen druisen daar volledig tegen in.
Oud 7 april 2012, 18:43   #5920
artisjok
Banneling

Standaard

Er is toch al iemand op het forum die toegeeft dat het haar bedoeling is om aan te zetten tot haat.
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=17482
Dat plaatst de "voordeel van de twijfel"-post in een ander licht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be