Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2012, 16:34   #5921
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Mochten we hier in Vlaanderen een eigen taal spreken, die nergens anders gebruikt wordt, dan kan ik dat nog enigszins begrijpen. Maar met pakweg 17 miljoen noorderburen die ook Nederlands spreken ben ik er vrij gerust in.

Is dat niet van alle tijden, dat talen elkaar beïnvloeden?
Er is inderdaad veel Engels in onze taal nu, so what? ()

Het Aramees bestaat nog altijd, zelfs ik ken er een beetje van.
Sorry Firestone : ik weet dat het "taalgebakkelij" niet echt je ding is, maar nu beroerde me toch het volgende mijn mailbox :
Europese talen met digitale uitsterving bedreigd

Ruim een kwart de nu nog ‘levende’ Europese talen wordt door de makers van software en digitale informatiemiddelen nagenoeg genegeerd. Als er niets gebeurt zullen deze talen de digitalisering van het dagelijks leven niet kunnen bijbenen en verdwijnen.

De waarschuwing is afkomstig van vooraanstaande taaltechnologische experts uit heel Europa. Voor 30 van de ongeveer 80 Europese talen stelden ze vast in hoeverre deze digitaal worden ondersteund. Hun conclusie is dat de digitale ondersteuning voor 21 van de 30 talen ontbreek of belabberd is. Als voorbeelden van taaltechnologische toepassingen die vaak ontoereikend zijn voor deze talen noemen ze:
programma’s voor spellings- en grammaticacontrole,
interactieve persoonlijke assistenten op smartphones (zoals Siri op de iPhone),
gesproken telefoonmenu’s,
automatische vertaalsystemen,
zoekmachines op het web,
stemmen in autonavigatiesystemen.
De reeks van 30 ‘witboeken’ oftewel taalrapporten, die de problematiek per taal inzichtelijk maken, wordt volgende week op de Europese dag van de talen, gepresenteerd. De onderzoeken werden gecoördineerd door Meta-Net, een netwerk van 60 onderzoeksinstellingen in 34 Europese landen. Voor elk van de onderzochte talen is de technologische ondersteuning op vier gebieden geïnventariseerd:

automatisch vertalen
spraakinteractie
tekstanalyse
beschikbaarheid van taalbronnen.
IJslands, Lets, Litouws en Maltees scoren laag op elk van deze gebieden. Maar liefst 21 talen blijven op tenminste één gebied fors achter. Alleen het Engels wordt goed ondersteun. Voor Nederlands, Frans, Duits, Italiaans en Spaans is sprake van “beperkte ondersteuning”

Nederlands nog niet onmiddellijk in gevaar
Volgens de Utrechtse hoogleraar Jan Odijk, die voor Meta-Net de inventarisatie voor het Nederlandse verzorgde, geeft de situatie van het Nederlands aanleiding tot ‘voorzichtig optimisme’. “De bevindingen van het taalwitboek laten zien dat de Lage Landen na deze succesvolle programma’s moeten doorpakken en hun inspanningen voor de ontwikkeling van taaltechnologische bronnen moeten voortzetten en ze gebruiken om onderzoek, innovatie en ontwikkeling voort te stuwen. Anders zal ook het Nederlands in de gevarenzone komen” stelt Odijk.
De witboeken zijn geschreven voor de volgende Europese talen: Baskisch, Bulgaars, Catalaans, Deens, Duits, Engels, Ests, Fins, Frans, Galicisch, Grieks, Hongaars, Iers, IJslands, Italiaans, Kroatisch, Lets, Litouws, Maltees, Nederlands, Noors (bokmål en nynorsk), Pools, Portugees, Roemeens, Servisch, Sloveens, Slowaaks, Spaans, Tsjechisch, en Zweeds.
unquote

nu ja : je bent ook een profesio-It-ster, dus raakt het onderwerp je allicht zijdelings... Het "uitsterven" van de meeste kleine europese talen is nakend ! De meeste mensen kan dit vanzelfsprekend niet erg veel schelen (hoezo vanzelfsprekend ?)

Een groot gedeelte van de door velen zo vervloekte "immigranten" neemt inderdaad niet de moeite om Nederlands te leren, omdat ze verder willen migreren richting angelsaksische landen.

Je hoeft geen poll te houden op dit forum om te weten dat alle jongeren hier bij voorkeur engels als 2de taal zouden leren indien ze de keuze hadden.
Ze zouden begot beter Deens, Sloveens, Esperanto of Jiddisch leren !

___

Een ander bericht dat mijn box raakte was over amerikaanse jongeren op reis naar Polen, Oekraïne, Wit Rusland enz.. om sporen van het Jiddisch zoals het vroeger gesproken werd terug te vinden. Doet me denken aan mijn laatste E-o kongres in Vilnius waar ik initiatie in het Jiddisch kreeg van een tot het Jodendom bekeerde Israëlische Japanner & prachtige pas ontdekte documentaires zag over het leven in Lodz, Warzschau en Vilnius
in 1939 toen alles nog peis en vree was... een documentaire over een wereld die niet meer bestaat.
____

Allemaal verschijnselen uit het begin van deze eeuw - de vraag is moeten we ons verheugen op het verdwijnen van werelden (culturen, talen) ? Staat een te grote diversiteit de harmonieuze ontwikkeling van de samenleving in de weg ? Of indien we de diversiteit als een belangrijk goed ervaren, hoe ze behouden ?

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 21 september 2012 om 16:35.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 16:52   #5922
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er geen specifieke randvoorwaarden zijn, dan krijgt die collega iets dat in de literatuur "cuisine éclectique Firestonienne" wordt genoemd.

Voorgerecht:
Gefilte fish en zwiebel mit ei.

Soep: (geen soep als het heel warm is)
Bouillon met kneidlech.

Hoofdgerecht:
Couscous met mafrum, en fijne bonen (princeskes).

Nagerecht:
Fruitsalade.

Wijn: naar keuze van de gast(en)

De tafel wordt vrijdag avond gedekt.
Dat ziet er echt tof uit... het meeste zelf nog nooit gegeten.
:thumbup:
Citaat:
En dat is slecht omdat ... ?
Mannen dat niet willen horen... wat dacht je?
Citaat:
Mama is niet bang, wel voorzichtig.

Citaat:
Ja, en ze mogen doen wat ze willen en bij hun leeftijd past.
En wat "bij hun leeftijd past" is natuurlijk wat mama beslist. Ben je vieze? Verhef je vaak je stem? Zou je fysiek durven bestraffen?

Citaat:
Weet niet in welke context deze term gebruikt wordt.
rechts= conservatief
positief= tegenovergestelde van negatief
Is largo_wiaans. Zou je het een bruikbare term vinden? Of zie je er niks in?
Citaat:
Ja, ik was uiteraard blij met de uitslag in Nederland, en hoop dat VVD-PVDA tot een akkoord zullen komen.
Wat Nederland beter dan België doet is wellicht dat ze meer aandacht besteden aan de fundamentele problemen van de samenleving en minder aan de organizatie van de staat.
Eeerst moesten ze wel tegen de lamp lopen met Wilders... Wat me vooral opvalt is het positivisme in Nederland. Ze hebben het zo wat gehad met de Wildersen van de wereld en willen weer wat... Dat is juist een mooi voorbeeld voor ons.
Citaat:
De vorige keren waren de peilingen voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen niet echt betrouwbaar.
Ik zal maar gokken op 35% voor De Wever.
C'est noté.
Citaat:
De Wever zal wel burgemeester worden, maar zijn aandacht zal vooral gericht zijn op de verkiezingen van 2014.
Hij zegt wel dat hij voor zes jaar burgemeester wil worden, maar zoals de grote Franse "filosoof" Charles Pasqua eens opmerkte, "Les promesses électorales n’engagent que ceux qui y croient".
True true...
Citaat:
Blij met De Wever als burgemeester ben ik dus niet, ook al omdat hij weinig over de stad te vertellen heeft.
Niet dat de anderen zoveel beter zijn. Ze vergeten allen dat Antwerpen niet enkel een verkeersknooppunt en een laboratorium voor integratie is, maar ook een stad waar mensen willen wonen, werken, hun kinderen naar school sturen, enz ...
Wat doe je nog in dat gehucht aan de Schelde? Kom naar Gent... hier houden we ons niet bezig met bruggen en zever. Daarenboven is het hier ook nog eens veel mooier...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2012, 21:03   #5923
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Bedankt voor de tips. Ik zoek een typisch Europese keuken, en nog beter een Belgische (want die Amerikanen hebben weinig notie van een goeie Cuisine), dus de pizzeria valt al af.

Een zinloze vraag gesteld aan een Antwerpse: vind je het gek dat ik ze meeneem naar Antwerpen en niet naar Brussel, Gent of Brugge? Brugge is misschien voor zondag, maar dat hangt een beetke af van het weer...
Nu moet ik wel chauvinistisch gaan doen.
In Brussel is er meer te zien dan in Antwerpen, maar ik vind Antwerpen een mooiere stad.
Gent vind ik dan weer interessanter dan Brugge.

Citaat:
Ik ervaar dat toch (hoewel ikzelf de jaren 60 niet heb meegemaakt en dus niet echt een referentiepunt heb voor die periode).

Ik ervaar dat mijn omgevingswereld meer en meer verdeeld is in een wij-vs-zij (met wij=gelijkgezinden), en dat het water tussen beide partijen heel diep is, en het zeer moeilijk is om tot een consensus te komen.

en dat komt ook op dit forum zeer goed tot uitdrukking. Ik heb de indruk dat de nuanceerders veruit in de minderheid zijn, en dat het vooral de schreeuwers en de roepers zijn (met hun meer extremistic ideology) die hier het mooie weer uitmaken.
Op dit forum zeer zeker, ik heb daar ook al over gezaagd. Maar er valt weinig aan te doen, nuance is hier een vies woord geworden. Daar de moderatie principiëel niet inhoudelijk wil ingrijpen (haar goed recht), zullen de schreeuwers en roepers hier verder het mooie weer uitmaken.

Meer algemeen weet ik het niet zeker. We zitten weer eens in zo'n hysterisch moment met die Youtube-video, en dan komt dat wij-vs-zij zoals je zegt sterk naar voren.
We hebben de laatste 11 jaar meerdere dergelijke crisissen meegemaakt, maar of het nu erger wordt of niet, geen idee hoe men zoiets meet.
(Ben net begonnen De Zwarte Zwaan van Nassim Nicholas Taleb te lezen. Wat hij wellicht zou zeggen: "we kunnen dat niet meten en we kunnen niet weten hoe het verder zal evolueren.")

Citaat:
Misschien komt het ook gewoon omdat de genuanceerde visionairen het hier zijn afgestapt omdat de extremisten elke normale discussie onmogelijk maken.
Ik geef ze geen ongelijk, hier ernstig maar toch aangenaam discussiëren is nagenoeg onmogelijk.

Citaat:
Is Pindar het bewijs dat reïncarnatie bestaat?
Oud 21 september 2012, 21:14   #5924
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Mannen dat niet willen horen... wat dacht je?
Ik dacht dat ze maar moeten luisteren, tiens.

Citaat:
En wat "bij hun leeftijd past" is natuurlijk wat mama beslist.
Nope, papa mag mee beslissen.

Citaat:
Ben je vieze? Verhef je vaak je stem? Zou je fysiek durven bestraffen?.
Stem verheffen niet vaak, maar is al gebeurd (bij wie niet?). Durven fysiek bestraffen: denk van niet.

Citaat:
rechts= conservatief
positief= tegenovergestelde van negatief
Is largo_wiaans. Zou je het een bruikbare term vinden? Of zie je er niks in?
Bevalt me niet, "positief rechts" klinkt defensief: "we zijn rechts, maar toch positief, hoor".
Zeg gewoon liberaal.

Citaat:
Eeerst moesten ze wel tegen de lamp lopen met Wilders... Wat me vooral opvalt is het positivisme in Nederland. Ze hebben het zo wat gehad met de Wildersen van de wereld en willen weer wat... Dat is juist een mooi voorbeeld voor ons.
Heel juist. Aansluitend met wat Pieke schreef over polarizering, het kan dus ook de goeie kant opgaan.

Citaat:
C'est noté.
Het is maar een gokje, ik ben iha niet goed in het voorspellen van verkiezingsuitslagen (de laatste presidentsverkiezingen in Frankrijk had ik toevallig wel redelijk goed ingeschat, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigt).

Citaat:
Wat doe je nog in dat gehucht aan de Schelde? Kom naar Gent... hier houden we ons niet bezig met bruggen en zever. Daarenboven is het hier ook nog eens veel mooier...
Gerapporteerd!
Oud 21 september 2012, 22:02   #5925
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Sorry Firestone : ik weet dat het "taalgebakkelij" niet echt je ding is, maar nu beroerde me toch het volgende mijn mailbox :

Citaat:
Europese talen met digitale uitsterving bedreigd

Ruim een kwart de nu nog ‘levende’ Europese talen wordt door de makers van software en digitale informatiemiddelen nagenoeg genegeerd. Als er niets gebeurt zullen deze talen de digitalisering van het dagelijks leven niet kunnen bijbenen en verdwijnen.

De waarschuwing is afkomstig van vooraanstaande taaltechnologische experts uit heel Europa. Voor 30 van de ongeveer 80 Europese talen stelden ze vast in hoeverre deze digitaal worden ondersteund. Hun conclusie is dat de digitale ondersteuning voor 21 van de 30 talen ontbreek of belabberd is. Als voorbeelden van taaltechnologische toepassingen die vaak ontoereikend zijn voor deze talen noemen ze:
programma’s voor spellings- en grammaticacontrole,
interactieve persoonlijke assistenten op smartphones (zoals Siri op de iPhone),
gesproken telefoonmenu’s,
automatische vertaalsystemen,
zoekmachines op het web,
stemmen in autonavigatiesystemen.
De reeks van 30 ‘witboeken’ oftewel taalrapporten, die de problematiek per taal inzichtelijk maken, wordt volgende week op de Europese dag van de talen, gepresenteerd. De onderzoeken werden gecoördineerd door Meta-Net, een netwerk van 60 onderzoeksinstellingen in 34 Europese landen. Voor elk van de onderzochte talen is de technologische ondersteuning op vier gebieden geïnventariseerd:

automatisch vertalen
spraakinteractie
tekstanalyse
beschikbaarheid van taalbronnen.
IJslands, Lets, Litouws en Maltees scoren laag op elk van deze gebieden. Maar liefst 21 talen blijven op tenminste één gebied fors achter. Alleen het Engels wordt goed ondersteun. Voor Nederlands, Frans, Duits, Italiaans en Spaans is sprake van “beperkte ondersteuning”

Nederlands nog niet onmiddellijk in gevaar
Volgens de Utrechtse hoogleraar Jan Odijk, die voor Meta-Net de inventarisatie voor het Nederlandse verzorgde, geeft de situatie van het Nederlands aanleiding tot ‘voorzichtig optimisme’. “De bevindingen van het taalwitboek laten zien dat de Lage Landen na deze succesvolle programma’s moeten doorpakken en hun inspanningen voor de ontwikkeling van taaltechnologische bronnen moeten voortzetten en ze gebruiken om onderzoek, innovatie en ontwikkeling voort te stuwen. Anders zal ook het Nederlands in de gevarenzone komen” stelt Odijk.
De witboeken zijn geschreven voor de volgende Europese talen: Baskisch, Bulgaars, Catalaans, Deens, Duits, Engels, Ests, Fins, Frans, Galicisch, Grieks, Hongaars, Iers, IJslands, Italiaans, Kroatisch, Lets, Litouws, Maltees, Nederlands, Noors (bokmål en nynorsk), Pools, Portugees, Roemeens, Servisch, Sloveens, Slowaaks, Spaans, Tsjechisch, en Zweeds.
nu ja : je bent ook een profesio-It-ster, dus raakt het onderwerp je allicht zijdelings... Het "uitsterven" van de meeste kleine europese talen is nakend ! De meeste mensen kan dit vanzelfsprekend niet erg veel schelen (hoezo vanzelfsprekend ?)
Vraag is natuurlijk of deze digitale uitsterving op termijn ook de taal zelf in gevaar brengt. Mij kan het overigens wel schelen dat talen en al wat er mee te maken heeft (cultuur, literatuur) verdwijnen.

Citaat:
Een groot gedeelte van de door velen zo vervloekte "immigranten" neemt inderdaad niet de moeite om Nederlands te leren, omdat ze verder willen migreren richting angelsaksische landen.

Je hoeft geen poll te houden op dit forum om te weten dat alle jongeren hier bij voorkeur engels als 2de taal zouden leren indien ze de keuze hadden.
Ze zouden begot beter Deens, Sloveens, Esperanto of Jiddisch leren !

Het is vechten tegen de bierkaai, vooralsnog is Engels de lingua franca.

Citaat:
Een ander bericht dat mijn box raakte was over amerikaanse jongeren op reis naar Polen, Oekraïne, Wit Rusland enz.. om sporen van het Jiddisch zoals het vroeger gesproken werd terug te vinden. Doet me denken aan mijn laatste E-o kongres in Vilnius waar ik initiatie in het Jiddisch kreeg van een tot het Jodendom bekeerde Israëlische Japanner & prachtige pas ontdekte documentaires zag over het leven in Lodz, Warzschau en Vilnius
in 1939 toen alles nog peis en vree was... een documentaire over een wereld die niet meer bestaat.
____

Allemaal verschijnselen uit het begin van deze eeuw - de vraag is moeten we ons verheugen op het verdwijnen van werelden (culturen, talen) ? Staat een te grote diversiteit de harmonieuze ontwikkeling van de samenleving in de weg ? Of indien we de diversiteit als een belangrijk goed ervaren, hoe ze behouden ?
Er zal altijd diversiteit heersen, zelfs als spreekt iedereen dezelfde taal. Het is niet de diversiteit die harmonieuze ontwikkeling van de samenleving in de weg staat. Het is de onmacht van velen om met de complexiteit van onze wereld om te gaan, en die dan maar schuldigen gaan zoeken (de "andere" is dan natuurlijk de zondebok).
Oud 21 september 2012, 22:10   #5926
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pie
Mij lijkt het hier soms echt waanzinnig, met Pindar en Zeikstraal die vele discussies om zeep helpen, en debiliteiten als dit (Ke Nan maakte wel een grapje), dit, dit en nog veel meer van hetzelfde.
Een nieuw prachtvoorbeeld.
Oud 22 september 2012, 22:40   #5927
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

A) Waar en wanneer heb jij het laatst wildgeplast ?
B) Ben jij ooit betrapt op seks op een genante openbare plaats, zoals een struik in de tuin van Vaticaanstad ?
C) zijn er landen waarin jij niet meer welkom bent (zie ook vraag B)
D) wat zou jij als liberaal doen met de open VLD ?
E) welke hervormingen zou jij doorvoeren in ons onderwijs ?
F) welk knuffeldier had jij als kind ?
G) Welk technologisch gadget gaat binnen de vijf jaar ons leven zoals we het kennen compleet veranderen ?
Oud 22 september 2012, 22:40   #5928
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

B) Ben jij ooit betrapt op seks op een genante openbare plaats, zoals een struik in de tuin van Vaticaanstad ?
G) Welk technologisch gadget gaat binnen de vijf jaar ons leven zoals we het kennen compleet veranderen ?
Oud 23 september 2012, 09:07   #5929
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een nieuw prachtvoorbeeld.
Dit is nochtans een goeie bijdrage:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Enkele mensen in dit topic hebben toch wel een attitudeprobleem: je schendt de fysieke integriteit van andere mensen niet. Je duwt niet, je stoot niet, je mept niet, je gooit geen taarten en al zeker geen bakstenen.

Niet omdat ze een Mohammedcartoon publiceren, niet omdat ze jood zijn, niet omdat ze rijk zijn, niet omdat ze arm zijn, niet omdat ze uit Marokko komen, niet omdat ze homoseksueel zijn, &c.

Van andere mensen blijf je af tenzij je dat expliciet wordt gevraagd.
Oud 23 september 2012, 09:09   #5930
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Lang geleden, ergens naast een landweggetje in Frankrijk.

Citaat:
Neen.

Citaat:
De volgende jaren ben ik blijkbaar in Iran, Koeweit, Libanon, Libië, Soedan, Syrië en Yemen (en misschien ook Afghanistan, Algerije, Bangladesh, Brunei, Indonesië, Irak, Maleisië, Pakistan, Saoedi-Arabië en Somalë) niet welkom.
(Tenzij ik mijn paspoort "verlies".)

Citaat:
Mijn been zoveel mogelijk stijfhouden wat de belastingverhogingen betreft, en daar voldoende aandacht op vestigen.
De N-VA met rust laten.

Citaat:
15 uur wiskunde voor iedereen!
Meer aandacht voor andere talen, meer aandacht voor leren leren en leren kritisch denken.

Citaat:
Veel, van beren tot een marsupilami.

Citaat:
Als ik dat wist ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 23 september 2012 om 09:11.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 13:21   #5931
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Viert u aanstaande woensdag op Yom Kippoer de Grote Verzoening en indien ja, hoe gebeurt dat precies?

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 september 2012 om 13:22.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2012, 18:15   #5932
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Viert u aanstaande woensdag op Yom Kippoer de Grote Verzoening en indien ja, hoe gebeurt dat precies?
Vieren is veel gezegd. Het is een vastendag, van dinsdag 19.15u tot woensdag 20.20u.

Concreet zal ik proberen woensdag avond naar het afsluitend gebed te gaan (de "neïla", met oa het mooie Avinoe Malkenoe), en misschien dinsdag avond naar het begin ("Kol nidre", hier een mooie uitvoering ervan door Perry Como!). Verder valt er niet veel te doen op Yom Kippoer (behalve de kindjes eten geven en zo ...).

Laatst gewijzigd door Firestone : 23 september 2012 om 18:32.
Oud 24 september 2012, 18:03   #5933
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ze maar moeten luisteren, tiens.
"doen" we altijd natuurlijk... spreekt voor zich.
Citaat:
Nope, papa mag mee beslissen.
Lol...
Citaat:
Stem verheffen niet vaak, maar is al gebeurd (bij wie niet?). Durven fysiek bestraffen: denk van niet.
Wie is strenger; jij of je man? Is dat expres?
Citaat:
Bevalt me niet, "positief rechts" klinkt defensief: "we zijn rechts, maar toch positief, hoor".
Zeg gewoon liberaal.
Liberaal past niet in het links rechts verhaal... want eigenlijk is liberaal zijn niet echt conservatief maar toch rechts. Toch is een onderscheid nodig tussen wilders/N-VA rechts en liberalisme.
Citaat:
Heel juist. Aansluitend met wat Pieke schreef over polarizering, het kan dus ook de goeie kant opgaan.
Is het eigen aan de mens dat we eerst tegen de lamp moeten lopen voor we het goed doen of denk je dat dat gewoon eigen is aan sommige mensen?
Citaat:
Het is maar een gokje, ik ben iha niet goed in het voorspellen van verkiezingsuitslagen (de laatste presidentsverkiezingen in Frankrijk had ik toevallig wel redelijk goed ingeschat, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigt).
True
We shall see...
Citaat:
Gerapporteerd!
Aan wie? pfffft.

Hoe gaat het op het werk? Nog steeds prima? Nog niet gedacht aan thuis blijven?
Heb je een kuisvrouw? Welke dag komt die? Met of zonder dienstencheques?
Strijk je zelf? Hoeveel hemden gebruikt uw man per week/maand? Hoeveel heeft hij er?
Wat draag je zoal op het werk? Chique? Casual?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 24 september 2012, 18:04   #5934
largo_w

Standaard

Citaat:
Zuiver subjectief dus:
MAS is de moeite.
Meen je dit? Wat vind je ervan ècht de moeite?
Citaat:
Oud 24 september 2012, 18:11   #5935
largo_w

Standaard

Citaat:
en dat komt ook op dit forum zeer goed tot uitdrukking. Ik heb de indruk dat de nuanceerders veruit in de minderheid zijn, en dat het vooral de schreeuwers en de roepers zijn (met hun meer extremistic ideology) die hier het mooie weer uitmaken.
Misschien komt het ook gewoon omdat de genuanceerde visionairen het hier zijn afgestapt omdat de extremisten elke normale discussie onmogelijk maken.
Firestone is er nog steeds... ze schrijft alleen nergens mee...
Degenen die vroeger nog genuanceerd schreven zijn of weg of zelf extremisten geworden. Verder is blijkbaar de hele vuilbak van politicsinfo hier gedumpt. Maakt het nogal moeilijk om de "genuanceerden" terug te vinden.

@firestone: denk je dat je ooit nog zal terugkeren naar de "normale" topics?
Citaat:
Oud 24 september 2012, 18:21   #5936
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Seg Firestone...
Je bent dan toch liefhebber van rekenen en zo hé?

-Hoeveel liter olie heeft de mens al uit de grond gepompt sinds we dat spul gebruiken?
-Wat voor een oppervlakte of kubieke dingen hebben dan die lege olieplekken onder de grond? ('k weet niet eens of ze die dingen terug vullen met iets als de olie er uit is )
-Kunnen we dan eventueel dieren in die lege holtes laten wonen gelijk in de film over de reis naar 't middelpunt van de aarde?

Allee ja... Eigenlijk vroegen de bengels dat maar 'k heb daar geen idee van dus vraag ik het maar aan de online-Firestone-bibliotheek hé....
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2012, 17:21   #5937
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De volgende jaren ben ik blijkbaar in Iran, Koeweit, Libanon, Libië, Soedan, Syrië en Yemen (en misschien ook Afghanistan, Algerije, Bangladesh, Brunei, Indonesië, Irak, Maleisië, Pakistan, Saoedi-Arabië en Somalë) niet welkom.
(Tenzij ik mijn paspoort "verlies".)
unquote

Je kan er een 2de aanvragen ten einde naar die landen te kunnen reizen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2012, 11:09   #5938
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"doen" we altijd natuurlijk... spreekt voor zich.

Citaat:
Wie is strenger; jij of je man? Is dat expres?
Ze zijn nog klein, streng zijn heeft dan weinig zin. Ik denk dat ik later strenger zal zijn dan mijn man, maar we zien dan wel.

Citaat:
Liberaal past niet in het links rechts verhaal... want eigenlijk is liberaal zijn niet echt conservatief maar toch rechts. Toch is een onderscheid nodig tussen wilders/N-VA rechts en liberalisme.
Het zijn maar etiketjes, uiteindelijk.
Maar er is inderdaad een onderscheid tussen wie een bepaalde economische en sociale ordening voorstaat, en wie voornamelijk met een vijandsbeeld werkt, een wij<>zij wereldbeeld.

Citaat:
Is het eigen aan de mens dat we eerst tegen de lamp moeten lopen voor we het goed doen of denk je dat dat gewoon eigen is aan sommige mensen?
Is dit geen denkfout? Soms doen we iets, lopen tegen lamp, en leren alzo dat we verkeerd zaten. Maar dat hoeft niet systematisch zo te gaan.
Het Wilders-verhaal en met name de mislukking van het gedoogbeleid-experiment toont echter voor de zoveelste keer aan dat simplisme in de politiek zelden tot werkbare oplossingen leidt.

Citaat:
Hoe gaat het op het werk? Nog steeds prima? Nog niet gedacht aan thuis blijven?
Voorlopig goed, dank je. Neen, thuis blijven, daar denk ik vooralsnog niet aan.

Citaat:
Heb je een kuisvrouw? Welke dag komt die? Met of zonder dienstencheques?
Ja, dinsdag, met.

Citaat:
Strijk je zelf?
De kuisvrouw of ik.

Citaat:
Hoeveel hemden gebruikt uw man per week/maand?
4 tot 5 per week.

Citaat:
Hoeveel heeft hij er?
Veel te veel. Dat geld hadden we beter in schoenen en laarzen geïnvesteerd.

Citaat:
Wat draag je zoal op het werk? Chique? Casual?
Niet speciaal chique, wel redelijk braaf.

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 september 2012 om 11:10.
Oud 27 september 2012, 12:28   #5939
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meen je dit? Wat vind je ervan ècht de moeite?
Architectuur, collectie, locatie, zicht van op het dak.

Laatst gewijzigd door Firestone : 27 september 2012 om 12:28.
Oud 27 september 2012, 12:34   #5940
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@firestone: denk je dat je ooit nog zal terugkeren naar de "normale" topics?
Voor mij werkt de formule van dit forum niet.
Ik heb geen zin te gaan "discussiëren" met Pindar, Zeikstraal, carlgustaaf en de hele gore bende die daarboven staat te roepen en tieren.

Hoe vaak kan je iemand wijzen op het dubieuze karakter van zijn "bronnen"?
Hoe vaak kan je iemand wijzen op de flagrante fouten in zijn "redeneringen"?
Hoe vaak moet je hypocriet doen alsof het iemand om argumenten gaat, terwijl zelfs een zwakbegaafde salamander doorheeft dat het louter om haat, angst en afgunst gaat?
enz ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be