Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2025, 12:54   #59561
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever, dat is helemaal de stijl niet van Poetin of geen enkele Rus die ik ken. Nog liever dood dan Trump op die manier zn gat lekken. Wel die van leugenachtige slijmballen als Rutte met de geloofwaardigheid en de fake grijns van een louche tweedehands auto verkoper. (Quote van een Nederlandse collega)

Het ligt er zo dik op dat dit eerder omgekeerd werkt denk ik. Bevestiging aan Trump van zijn mening dat de Europeanen achterbakse en leugenachtige klaplopers zijn, die zich, ten onrechte, moreel superieur wanen.

Ik vind het vreemd dat u niet extra content bent met Ruttes aanpak.

De 'vriendschap' tussen Donald JT en Vladimir P kan nu ongestoord openbloeien.

Dat zou u toch dolgelukkig moeten maken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 13:04   #59562
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
...

1) Rusland wordt voorgesteld als de grote vijand.

2) Toch geeft Europa meer uit aan defensie dan Rusland.

...

3) Eisenhouwer sprak over het militair industrieel complex dat de politiek bepaalde. Dit lijkt nu in alle hevigheid weer mee te spelen.

4) Veel lijkt op de dertiger jaren van vorige eeuw. De Spaanse burgeroorlog is vervangen door de Oekraïense.

5) De VS wil zich op eigen vasteland terugtrekken.

5) Dat vinden de russofielen een héél goed streven.

4) Ja, met Poetins Z-zombies in de rol van de Falangisten.

3) Dat is in Rusland alleszins héél duidelijk het geval.

2) Maar Rusland gebruikt haar defensie nu voor agressie, het tegenovergestelde van defensie.

1) Dergelijke beeldvorming kan maar 'pakken' als ze grotendeels of geheel overeenstemt met de werkelijkheid.

Als Rusland graag anders voorgesteld wil worden, zal Rusland zich anders moeten gaan gedragen.

Oud 26 juni 2025, 17:51   #59563
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.demorgen.be/meningen/waa...llen~b8c14a63/
Waarom Rusland de EU niet zal binnenvallen
Zoals ze Oekraine niet zouden binnenvallen he. Er is maar een manier om ervoor te zorgen dat Russen de EU niet binnenvallen: dat is maken dat ze in Oekraine gestopt worden, en elke Rus die daar binnenkomt, in kipkap verandert. Het voordeel is dat Oekrainer mag opgeofferd worden, Europeaan niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2025, 17:58   #59564
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat U niet lijkt te beseffen is dat niet iedereen zoals U denkt.
Vandaar dat die afgemaakt moeten worden he

Citaat:
De overgrote meerderheid van de mensheid wil hun medemens niet afmaken omdat die een andere religie of huidskleur heeft.
Ondertussen is meer dan 15 % van de Belgen Moslim, binnen 50 jaar waarschijnlijk de helft.
Ik wil de medemens niet afmaken omdat hij een andere huidskleur heeft, helemaal niet. Ik wil de medemens niet afmaken omdat hij een andere (?) religie heeft. Ik zou het liefst van al vredig leven en mijn ding doen.

Maar het leven heeft mij geleerd dat het zo niet werkt. Er zijn er die mij mijn ding niet willen laten doen. Er zijn er die mij en de mijnen willen onderwerpen en afmaken. En als je dan bekijkt hoe het leven functioneert, is dat normaal: de zin van het leven is het afmaken en/of onderwerpen van ander leven. Het is een gemeen spel, het leven. Maar het heeft geen zin om er de regels niet van willen te volgen.

En dus is de enige manier om vredig mijn ding kunnen te doen, om te extermineren van al wie dat in de weg staat. Kortom, quasi iedereen die niet tot mijn groep behoort. Maar er zijn gradaties. Er zijn volkeren met wie het a priori denkbaar zou kunnen zijn om samen te leven, ware het niet dat we uiteindelijk een strijd voor de eindige middelen op aarde zullen moeten leveren. Mochten die andere volkeren niet woekeren, dan zouden we ermee kunnen samenleven.
En dan zijn er volkeren die gewoon als ge ze laat doen, ons willen onderwerpen, elimineren, en tot hun dwazigheden onderwerpen. Dat zijn in de eerste plaats moslims. Lang geleden had ik niks tegen moslims. Maar dan heb ik ze bezig gezien. Vooral bij ons, maar ook in de rest van de wereld. Daar is niet mee samen te leven.
En dan zijn er spijtig genoeg volkeren die gewoon zijn om brutaal te zijn. Zolang ze dat met anderen zijn, is dat 2-0 voor ons. Maar de Russen hebben het in hun hoofd gehaald om brutaal te willen zijn tegenover ons. Dus moeten die, spijtig genoeg, ook weggedaan worden he.

Geef toe, zonder Russen, en zonder moslims, zou de wereld er voor ons al een stuk leefbaarder uit zien, nee ?

Nu geef ik toe dat het een dilemma is. Enerzijds is het extermineren van andere volkeren er enkel maar opdat ik niet zou gestoord worden om mijn ding te doen. En anderzijds is het organiseren van goeie genocides zodanig intensief, dat het an sich belet om mijn ding te doen, omdat ik mij moet bezig houden met het uitroeien van zij die storen.

Dat is zoals juist genoeg geld hebben om U een portefeuille te kopen he

Citaat:
China heeft geen Moslim probleem
Met de Oeigoeren zijn ze inderdaad het probleem goed aan het oplossen.

Citaat:
maar een probleem met het Westen, dat probeert Moslims te recruteren, radicaliseren, en opzetten tegen het communistisch bestuur,
Kijk, ik ben het met U eens dat al dat moslim minnend gespuis in het westen ook weggedaan moet worden he. Dat is de vijfde kolonne.

Ik ben de eerste om de Chinezen toe te juichen als ze Oeigoeren soep met ballekes draaien he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juni 2025 om 18:02.
Oud 26 juni 2025, 20:37   #59565
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoals ze Oekraine niet zouden binnenvallen he. Er is maar een manier om ervoor te zorgen dat Russen de EU niet binnenvallen: dat is maken dat ze in Oekraine gestopt worden, en elke Rus die daar binnenkomt, in kipkap verandert. Het voordeel is dat Oekrainer mag opgeofferd worden, Europeaan niet.
Voor de Amerikaan en de Brit mag de Europeaan zeker opgeofferd worden. Het bewijs is er. Russen en inwoners van 404 zijn nl. Europeanen.
Oud 26 juni 2025, 20:37   #59566
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Ter gelegenheid van de in de MSM vermelde Amerikaanse aanval op Iran, op diens vermeend nucleair programma, en de eveneens in de media vermelde Iraanse aanval op een Amerikaanse basis in Qatar, in antwoord daarop, heeft Rusland laten weten dat de Oreshnik in massaproductie gaat.
Oud 26 juni 2025, 21:30   #59567
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Nu en dan lees je ook nog eens redelijke, verstandige dingen in de westerse media.

In de VS is dat al langer een grote uitzondering, maar het huidige Europa onder leiding van 2 histerische
wijven, en hypocriete leugenaars zoals Dewever gaat heel snel de verkeerde richting uit.
De Europese levensstandaard wordt versneld onderuit gehaald, er wordt gekozen voor confrontatie in plaats van vrede, voor militarisering zonder duidelijk plan, de roep van de bevolking om de genocidaire kindermoordenaars niet langer te steunen wordt gesmoord, kandidaten die niet de goedkeuring wegdragen van onze elite en verkiezingen winnen worden gediskwalificeerd en vervolgd, etc.
En toch, te midden van deze woestijn, van deze machtsgreep door onze elite die meer en meer hun vernislaag van democratie, mensenrechten en internationaal recht verloren zijn, bevinden zich nog enkele oasen van rede en gezond verstand, maar ze worden steeds zeldzamer en steeds minder geduld door onze elite.

De recente vergeldingsaanvallen van Iran, krachtiger dan westerse analisten hadden verwacht, hebben opnieuw een pijnlijke waarheid blootgelegd: het Westen heeft de neiging om zijn geopolitieke tegenstanders te onderschatten. Of het nu gaat om Irans militaire slagkracht, Ruslands veerkracht in Oekraïne, of China’s innovatiepotentieel, westerse beleidsmakers en media worden telkens verrast door de capaciteiten van deze landen. Deze blinde vlek heeft niet alleen strategische gevolgen, maar belemmert ook de kans op wereldwijde economische samenwerking, die essentieel is voor duurzame groei en welvaart. Waarom blijft het Westen zijn tegenstanders onderschatten, wat zijn de gevolgen, en waarom is samenwerking een verstandiger pad?

Rusland, vaak neerbuigend beschreven, heeft ondanks sancties zijn oorlogseconomie op peil gehouden en de oorlog in Oekraïne blijft doorgaan.

China, dat volgens westerse critici niet zou kunnen innoveren, leidt nu in technologieën zoals 5G en AI, terwijl het economisch een levenslijn biedt aan landen als Iran en Rusland. Deze misrekeningen wijzen op een structureel probleem in het westerse denken.

De oorzaken van deze onderschatting zijn complex en geworteld in culturele, psychologische en institutionele factoren.

?
?
Hoofdpagina » Het Westen en de systematische onderschatting van tegenstanders zoals Iran, Rusland en China

Het Westen en de systematische onderschatting van tegenstanders zoals Iran, Rusland en China
Het Westen en de systematische onderschatting van tegenstanders zoals Iran, Rusland en China(Photo by SUZANNE PLUNKETT/POOL/AFP via Getty Images)
Opinie

?door St.M
? zondag 22 juni 2025 om 12:01

ADVERTENTIE

Key takeaways
Het Westen miskent systematisch de kracht van Iran, Rusland en China, wat leidt tot escalatie en strategische misrekeningen.
Wereldwijde welvaart vereist economische samenwerking met wederzijds respect voor verschillen, in plaats van rivaliteit.
Het Westen moet afstappen van stereotypen en realistisch omgaan met de capaciteiten en motivaties van tegenstanders.
€250 investeren met AI kan een tweede inkomen opleveren
€250 investeren met AI kan een tweede inkomen opleveren
Laatste Nieuws
Deze zomer: Beveilig uw woning met het nieuwste alarmsysteem van Verisure
Deze zomer: Beveilig uw woning met het nieuwste alarmsysteem van Verisure
Verisure
De MINI Cooper vanaf 210€/maand excl. btw, huur voor professionelen.* Maak jouw MINI!
De MINI Cooper vanaf 210€/maand excl. btw, huur voor professionelen.* Maak jouw MINI!
MINI

De recente vergeldingsaanvallen van Iran, krachtiger dan westerse analisten hadden verwacht, hebben opnieuw een pijnlijke waarheid blootgelegd: het Westen heeft de neiging om zijn geopolitieke tegenstanders te onderschatten. Of het nu gaat om Irans militaire slagkracht, Ruslands veerkracht in Oekraïne, of China’s innovatiepotentieel, westerse beleidsmakers en media worden telkens verrast door de capaciteiten van deze landen. Deze blinde vlek heeft niet alleen strategische gevolgen, maar belemmert ook de kans op wereldwijde economische samenwerking, die essentieel is voor duurzame groei en welvaart. Waarom blijft het Westen zijn tegenstanders onderschatten, wat zijn de gevolgen, en waarom is samenwerking een verstandiger pad?

Een geschiedenis van onderschatting
Irans recente aanvallen, met drones en raketten als reactie op Israëlische acties tegen hun nucleaire programma, hebben de westerse verwachtingen doorbroken. Jarenlang werd Iran neergezet als een zwak, economisch geplaagd regime. Toch toont het land herhaaldelijk militaire slagkracht en strategische invloed via bondgenoten zoals Hezbollah en de Houthi’s.

Rusland, vaak neerbuigend beschreven, heeft ondanks sancties zijn oorlogseconomie op peil gehouden en de oorlog in Oekraïne blijft doorgaan.

China, dat volgens westerse critici niet zou kunnen innoveren, leidt nu in technologieën zoals 5G en AI, terwijl het economisch een levenslijn biedt aan landen als Iran en Rusland. Deze misrekeningen wijzen op een structureel probleem in het westerse denken.

Waarom onderschatten we?
De oorzaken van deze onderschatting zijn complex en geworteld in culturele, psychologische en institutionele factoren.

Een diepgeworteld geloof in de superioriteit van westerse systemen leidt tot arrogantie. Historicus Christ Klep wees op de Jom Kippoeroorlog van 1973, toen Israël verrast werd door Egypte en Syrië, als een voorbeeld van hoe overmoed tot misrekeningen leidt.
Westerse inlichtingendiensten interpreteren vaak informatie door een westers denkkader, waardoor ze de veerkracht en motivatie van landen als Iran en Rusland verkeerd inschatten. De MIVD waarschuwde in 2024 al voor de groeiende samenwerking tussen Rusland, Iran en China, maar deze signalen kregen te weinig aandacht.
Westerse media versterken stereotypen, zoals Iran als “instabiel” of China als “niet-innovatief” te omschrijven. Dit creëert een vals gevoel van veiligheid en negeert de strategische aanpassingen van deze landen.
Gebrek aan historisch besef: Het Westen miskent de historische veerkracht van zijn tegenstanders. Irans Islamitische Revolutie van 1979 en Ruslands overleving van eerdere invasies tonen een diepgewortelde nationale trots en strategische diepgang.
De gevolgen van onderschatting
De gevolgen van deze onderschatting zijn ernstig. Door de kracht van tegenstanders te miskennen, riskeert het Westen escalatie. De recente Israëlisch-Iraanse spanningen tonen hoe misrekeningen over Irans capaciteiten een bredere oorlog kunnen uitlokken.

Het Westen verliest geloofwaardigheid, vooral in het Mondiale Zuiden, door inconsistente standpunten. Terwijl Rusland wordt gesanctioneerd voor Oekraïne, krijgt Israël westerse steun ondanks schendingen in Gaza, wat Iran en China munitie geeft om het Westen als hypocriet af te schilderen.
Strategische achterstand: Onderschatting heeft toegelaten dat Rusland, Iran en China hun samenwerking versterken via organisaties zoals BRICS+ en de Shanghai Cooperation Organisation, die de westerse hegemonie uitdagen.
Door tegenstanders te demoniseren, sluit het Westen de deur naar economische en diplomatieke samenwerking die wereldwijde welvaart kan bevorderen.
In plaats van tegenstanders te onderschatten en te isoleren, zou het Westen moeten streven naar wereldwijde economische samenwerking. Duurzame groei en verbetering van welvaart zijn alleen mogelijk in een kader van wederzijds respect en erkenning van verschillen. Landen als Iran, Rusland en China hebben unieke sterke punten – van Irans strategische positie in het Midden-Oosten tot China’s technologische vooruitgang – die kunnen bijdragen aan een stabielere en welvarender wereld.
De krachtige Iraanse aanvallen zijn een wake-up call. Het Westen moet afstappen van stereotypen en wishful thinking. Dit vereist realistischere inlichtingen, een kritische blik op media-narratieven, en erkenning van de historische en culturele krachten achter landen als Iran, Rusland en China. Tegelijkertijd moet het Westen de confrontatie verruilen voor samenwerking. Alleen door tegenstanders serieus te nemen en met hen samen te werken, kan het Westen bijdragen aan een wereld waarin welvaart en stabiliteit voor iedereen binnen bereik liggen.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 juni 2025 om 21:37.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 04:32   #59568
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De Oreshnik gaat in massaproductie, d.w.z. 300 stuks per jaar.
De Oreshnik alleen al is schaakmat.

Dan mogen de bobo's van de commissie van die 5% nog 10% of zelfs 20% maken, of zelfs onze zakken volledig leegmaken, het gaat niet helpen. De Amerikaanse rommel komt niet aan de enkels.

Wat de Amerikanen daarom nu willen is dat Europees kanonnenvoer sterft voor Amerika.
Niet meer, niet minder.
Dat is de bedoeling,
dat is de [Amerikaanse] planning.

De Amerikanen willen dat Europa Rusland de oorlog verklaart, met Amerikaanse wapens, die geen kloten waard zijn.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 juni 2025 om 04:44.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 05:41   #59569
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 08:36   #59570
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

misschien voelt Tomm stront aan zijn knikker

neem nu zijn verstandig statement
Citaat:
Je moet daar maar één vraag beantwoorden Tommyderussichespamkong betaalddoorPutinomPoliticsvoltespammenmetRussische indoctrinaties :
waarom stopt Putin die vredelievende dictator vanRusland niet met zichzelf in de vernieling te rijden in Ukraine en met 50miljoen Ukrainers ongelukkig te maken zodat ze de eerste 100 jaar niet meer willen samenwerken met Rusland ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 juni 2025 om 08:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 09:11   #59571
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Voor de Amerikaan en de Brit mag de Europeaan zeker opgeofferd worden. Het bewijs is er. Russen en inwoners van 404 zijn nl. Europeanen.
Russen hebben gekozen geen Europeanen te zijn, he. Het is trouwens eigenaardig wat je schrijft, want blijkbaar mogen Oekrainers ook opgeofferd worden door Russen, zo is het toch begonnen, niewaar. Je doet altijd maar - zoals het een goeie Pravda propagandist betaamt - dat de Russen niks doen in Oekraine, en dat het het westen is dat ginder oorlog voert. Het zijn de Russen he. Mochten de Russen niet binnengevallen zijn, dan was er geen oorlog, en mochten de Russen terug achter hun grens kruipen, dan was er ook geen oorlog meer. Die oorlog is puur enkel en alleen een Russische daad he. Het westen kan die oorlog niet stoppen, de Russen kunnen die op 5 minuten stoppen en hadden die ook niet kunnen beginnen.

De Russen vinden dat Oekrainers, hun eigen volk dus volgens U, en ook Europeanen, aan flarden geschoten mogen worden voor de grootsheid van dat volk. Het is trouwens precies omdat we de Russen verdenken ook zo over de rest van hun eigen Europees volk te denken, dat we ze ginder willen tegenhouden, bij "eigen" volk, voor ze aan ECHT Europees volk komen, niewaar.

Uw discours rammelt van alle kanten van de Pravda logica niewaar. Enerzijds zouden enkel de Oekrainers, en niet de rest van Europa "eigen Russische eigendom volk" zijn, welke de fundamentele reden is waarom de Russen "recht hebben" op Oekraine, maar anderzijds zijn wij allemaal een groot volk. Het westen voert oorlog in Oekraine omdat de Russen daar binnengevallen zijn (en omdat dat hun recht was als zijnde hun koloniale eigendom met Unter-Russen in Oekraine).

Wij zouden ons totaal niet bedreigd moeten voelen door de Russen want die beperken zich tot eigen (Unter) volk, maar we maken daar deel van uit.

Ge begrijpt het kromme bochtenwerk van uw propaganda praatje hoop ik.

Dat de attitude van de Angelsaksische kant van Europa soms ambigu is, geef ik grif toe. Maar het niet-Angelsaksische deel van Europa is dan zelf ook zeer ambigu en collaboratie-gericht he.
Oud 27 juni 2025, 09:15   #59572
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
,,,,,
waarom stopt Putin die vredelievende dictator vanRusland niet met zichzelf in de vernieling te rijden in Ukraine en met 50miljoen Ukrainers ongelukkig te maken zodat ze de eerste 100 jaar niet meer willen samenwerken met Rusland ?
Denk toch dat de de toestand in oekraïne verkeerd inschat. Heel veel Oekraïners spreken Russisch en voelen zich aangetrokken tot de Russische cultuur. Het is eigenaardig dat niemand spreekt van vrije verkiezingen in Oost-Oekraïne. Het lijkt toch de logica zelf. Dat Europa zich wil moeien en nieuwe wapens en tactieken wil uitproberen heeft andere gronden dan de zogenaamde vrijheid van de bewoners. Het is vergelijkbaar met de Spaanse burgeroorlog in de jaren dertig van vorige eeuw.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 09:16   #59573
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De recente vergeldingsaanvallen van Iran, krachtiger dan westerse analisten hadden verwacht, hebben opnieuw een pijnlijke waarheid blootgelegd: het Westen heeft de neiging om zijn geopolitieke tegenstanders te onderschatten. Of het nu gaat om Irans militaire slagkracht, Ruslands veerkracht in Oekraïne, of China’s innovatiepotentieel, westerse beleidsmakers en media worden telkens verrast door de capaciteiten van deze landen. Deze blinde vlek heeft niet alleen strategische gevolgen, maar belemmert ook de kans op wereldwijde economische samenwerking, die essentieel is voor duurzame groei en welvaart.
Ge hebt grotendeels gelijk, wij overschatten altijd het westen en we denken dat we ongestraft andere volkeren kunnen laten ontwikkelen. Dat is de grote kemel van de 20ste eeuw he: andere volkeren die zich ontwikkelen zijn een fundamenteel gevaar en moeten systematisch geextermineerd worden, voor ze het punt voorbij zijn waar een gemakkelijke totale genocide niet meer evident is.

Er is niet zoiets als duurzame groei en welvaart met andere volkeren he. Dat is een chimera. Er kan maar 1 welvarend volk zijn, dat moeten wij zijn.

Al de rest moet afgemaakt, of ondergeschikt worden. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Geen vrienden, enkel vijanden en onderdanen.
Oud 27 juni 2025, 09:27   #59574
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... er wordt gekozen voor confrontatie in plaats van vrede, ...

Dat heeft Poetin in 2014 inderdaad gedaan, en in 2022 zette hij met z'n speciale militaire miserie nog heel wat méér puntjes op die i waar er al zo véél van stonden.

Maar nu dat speciaal geval niet zo succesvol blijkt als aanvankelijk verwacht, wordt 'vrede' gebruikt in een strategie van desinformatie en destabilisering terwijl de oorlogsmisdaden niet stoppen.

Als zelfs een wapenstilstand niet doenbaar blijkt, heeft het weinig tot geen zin al met 'peace in our time' - ofwel een vijg na Pasen ofwel een wereldvreemde utopie - te gaan leuren.

Men kan dus zonder bezwaar stellen dat in Oekraïne en bij uitbreiding in de EU werd gekozen voor verzet in plaats van capitulatie.

Laatst gewijzigd door djimi : 27 juni 2025 om 09:32.
Oud 27 juni 2025, 10:39   #59575
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://businessam.be/het-westen-en-...-samenwerking/
Oud 27 juni 2025, 11:20   #59576
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien voelt Tomm stront aan zijn knikker

neem nu zijn verstandig statement

Je moet daar maar één vraag beantwoorden Tommyderussichespamkong betaalddoorPutinomPoliticsvoltespammenmetRussische indoctrinaties :
Is een artikel uit:
Geen Russische propaganda, niet alles dat geen Russofobe haatpropaganda is, is Russische propaganda.

U bent vol haat, net als Pandareus, Djimi, etc.
Irrationele haat tegen alles dat Russisch is, net als de Nazi's een irrationele haat hadden tegen Joden, ook tegen Russen, communisten, etc.
In feite dezelfde haat als jullie haat, ook tegen "bruin mannen", tegen niet-westerse culturen en volkeren, die jullie als minderwaardig beschouwen, behalve dan wat Joden betreft, want die hebben geld en macht nu, dus daar kikken rechtse zakken op.

En net als Hess een adoratie voor de Angelsaksische neo-kolonialistische imperialistische uitbuiters.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 juni 2025 om 11:27.
Oud 27 juni 2025, 11:21   #59577
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De liefde van Trump voor Poetin is bekoeld
Voor Trump is Rutte en Europa veel belangrijker dan Poetin en Rusland.
Trump wil een einde aan die oorlog in Oekraïne en Poetin kan hem dat niet leveren.
Bovendien , aan Europa is veel meer geld te verdienen voor Amerika dan aan Rusland.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 11:24   #59578
cato

Standaard

Citaat:
Is een artikel uit:
Geen Russische propaganda, niet alles dat geen Russofobe haatpropaganda is, is Russische propaganda.

U bent vol haat, net als Pandareus, Djimi, etc.
Irrationele haat tegen alles dat Russisch is, net als de Nazi's een irrationele haat hadden tegen Joden, ook tegen Russen, communisten, etc.
In feite dezelfde haat als jullie haat, behalve dan wat Joden betreft, want die hebben geld en macht nu, dus daar kikken rechtse zakken op.
De Russen hebben die haat zelf veroorzaakt met hun landjepik politiek en smerige oorlog in Oekraïne .
Poetin die haat zaait , zal het ook oogsten.

Laatst gewijzigd door cato : 27 juni 2025 om 11:25.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 11:40   #59579
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Is het nu een goed idee of niet om de Russische internationale reserves te stelen?

Putin deze week:
Citaat:
Once they steal our frozen assets, the regionalization of payments systems will become irreversible. That's beneficial for the world economy - perhaps a price worth paying. By the way, theft is done by stealth, when you do it openly, it's called robbery."
@Slavyangrad

Laatst gewijzigd door Bach : 27 juni 2025 om 11:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2025, 12:04   #59580
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

patrickve
Citaat:
Vandaar dat die afgemaakt moeten worden he
Dus iedereen die niet als U denkt moet afgemaakt worden.

Citaat:
Ik wil de medemens niet afmaken omdat hij een andere huidskleur heeft, helemaal niet. Ik wil de medemens niet afmaken omdat hij een andere (?) religie heeft. Ik zou het liefst van al vredig leven en mijn ding doen.

Maar het leven heeft mij geleerd dat het zo niet werkt. Er zijn er die mij mijn ding niet willen laten doen. Er zijn er die mij en de mijnen willen onderwerpen en afmaken. En als je dan bekijkt hoe het leven functioneert, is dat normaal: de zin van het leven is het afmaken en/of onderwerpen van ander leven. Het is een gemeen spel, het leven. Maar het heeft geen zin om er de regels niet van willen te volgen.
Amai ik vraag mij af welke vreselijke trauma's U moet meegemaakt hebben om tot zo 'n conclusie te komen.
De meeste Holocaust overlevers zijn veel menslievender dan Uzelf.

Citaat:
En dus is de enige manier om vredig mijn ding kunnen te doen, om te extermineren van al wie dat in de weg staat.
Klinkt psychopathisch. Dus als mijn buurman klaagt over te luide muziek moet ik hem afmaken?

Citaat:
Kortom, quasi iedereen die niet tot mijn groep behoort. Maar er zijn gradaties. Er zijn volkeren met wie het a priori denkbaar zou kunnen zijn om samen te leven, ware het niet dat we uiteindelijk een strijd voor de eindige middelen op aarde zullen moeten leveren. Mochten die andere volkeren niet woekeren, dan zouden we ermee kunnen samenleven.
En dan zijn er volkeren die gewoon als ge ze laat doen, ons willen onderwerpen, elimineren, en tot hun dwazigheden onderwerpen. Dat zijn in de eerste plaats moslims. Lang geleden had ik niks tegen moslims. Maar dan heb ik ze bezig gezien. Vooral bij ons, maar ook in de rest van de wereld. Daar is niet mee samen te leven.
In Rusland zijn er veel regio's waar Moslims en niet-Moslims al eeuwen vreedzaam samenleven..
Dat het hier niet goed lukt ligt misschien aan het ingebakken racisme van veel Vlamingen en Belgen, het soort Moslims dat we naar hier gehaald hebben, en slecht beleid.
Citaat:
En dan zijn er spijtig genoeg volkeren die gewoon zijn om brutaal te zijn.
Zoals de westerse volkeren die een groot deel van de wereld koloniseerden.

Citaat:
Zolang ze dat met anderen zijn, is dat 2-0 voor ons. Maar de Russen hebben het in hun hoofd gehaald om brutaal te willen zijn tegenover ons.
Dit is een oorlog in Oekraine, dus Sovjet-Unie, "Sovjet-Rusland", en voor Lenin de naam veranderde dus gewoon Rusland.
Het betreft hier westerse expansiedrang, westers neo-kolonialisme, de Russen beschermen hun achtertuin en hun volk tegen het expansionistische Westen.

Citaat:
Dus moeten die, spijtig genoeg, ook weggedaan worden he.
Ze kunnen altijd eens proberen..De honderden nucleaire raketten, elk met de capaciteit om een gebied vele keren groter dan Belgie in een levenloze nucleaire woestijn te veranderen. Deze hebben de Russen aangeschaft sinds een andere westerling, uw idool Hitler, dat al eens geprobeerd heeft.

Citaat:
Geef toe, zonder Russen, en zonder moslims, zou de wereld er voor ons al een stuk leefbaarder uit zien, nee ?
Communistisch China wordt de nieuwe wereldmacht. Laat dat nu net vriendjes van de Russen zijn en niet van het Westen.

Citaat:
Met de Oeigoeren zijn ze inderdaad het probleem goed aan het oplossen.
Volgens de westerse leugenpropaganda, jammer genoeg voor U klopt er niets van.

Citaat:
Kijk, ik ben het met U eens dat al dat moslim minnend gespuis in het westen ook weggedaan moet worden he. Dat is de vijfde kolonne.
En hoe gaat U dat aanpakken, zoals Vanthemsche of Breivik?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be