Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 16 november 2007, 15:55   #41
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wil je dat dan eerst vragen aan de hertog aub
djimi heeft gelijk.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 15:58   #42
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
djimi heeft gelijk.
Waarom hij en niet hij:


nogtans één der groten in ons landdeel...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 16:08   #43
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met uw visie is er binnen elk land burgeroorlog.
In België een burgeroorlog dat zie ik niet gauw gebeuren. Neemt niet weg dat de federatie die nu in België op poten staat niet meer werkt, het is een pad geworden naar splitsing van het land via de weg van een fluwelen revolutie. Daarom pleit ik voor een confederatie als men België nog wil jump-starten. Doet men dit niet dan zal volledige onafhankelijkheid de enige oplossing, lees uitweg, zijn.
Ovidius is offline  
Oud 16 november 2007, 16:11   #44
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Die meerderheid moet je eerste hebben he
Dat komt wel, daar zorgen de Franstaligen zelf wel voor, met Maingain en zijn dissidente burgemeesters op kop.
Ovidius is offline  
Oud 16 november 2007, 16:22   #45
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet-Vlamingen moeten dus zwijgen en zich aanpassen aan de situatie, aan de meerderheid.
Als zij zich als kleine kinderen blijven gedragen en steeds NON antwoorden op rechtmatige vragen naar een staatshervorming dan zie ik geen andere uitweg dan de forsing.

Citaat:
Mits wat professioneel leiderschap en empathie kan uiteindelijk hetzelfde doel worden bereikt, en vlugger. Kwestie van feeling.
Rudy, in wezen ben ik het met je eens hoor, ik geloof er niet meer in das alles. Der staat nu eenmaal niemand van dat karuur die je beschrijft, de tegenstellingen zijn te groot. Een mens moet ook realist zijn, de tijd begint te dringen, het financieel verlies komt meer en meer in de kijker.
Ovidius is offline  
Oud 16 november 2007, 16:25   #46
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Het is natuurlijk moeilijk als je afkomt met een idee zoals "vlaamse elite" die dan ook helemaal uit de lucht is gegrepen... U heeft gewoon niks concreets in handen, wel?
Waarom zijn de gegeven mensen geen "elite" (wat dit nu tegenwoordig nog betekent hé...)?
Dat wil ik u best uitleggen. Uw lacherige houding is misschien grappig maar niet terecht.
Waar Vlaanderen jarenlang een tekort aan heeft gehad is, bijvoorbeeld, politici die om de belangen van Vlamingen te behartigen, daad bij het woord voegen of in ieder geval hun woord houden.

Velen hebben hun hoop gesteld op bijvoorbeeld de burgermanifesten van Verhofstadt waar niets van terecht is gekomen. Ik wil hem dus niet scharen onder de term 'Vlaamse elite'. Ook anderen die u noemt zijn niet in staat gebleken op degelijke en doortastende wijze tegenwicht te bieden aan belgicistische (franstalige) belangenblokken.

Wat daar de oorzaak van is? Ik weet het niet. Het is wél bekend dat de grootste tegenstanders van afschaffing van de slavernij niet de eigenaren waren maar de 'slavenmeesters'.

Begrijp me goed, ik bedoel weldegelijk 'elite' in positieve zin: Mensen die zich door hun houding en/of daden verdienstelijk maken. Wat nu gebeurt is (redelijk) nieuw. Politici die idealen voor carriere laten gaan of niet meteen bij de eerste franstalige uitroep 'extremiste' weer in hun schulp kruipen. Het zelfbewustzijn groeit. De elite ontstaat.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 16:33   #47
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat wil ik u best uitleggen. Uw lacherige houding is misschien grappig maar niet terecht.
Waar Vlaanderen jarenlang een tekort aan heeft gehad is, bijvoorbeeld, politici die om de belangen van Vlamingen te behartigen, daad bij het woord voegen of in ieder geval hun woord houden.

Velen hebben hun hoop gesteld op bijvoorbeeld de burgermanifesten van Verhofstadt waar niets van terecht is gekomen. Ik wil hem dus niet scharen onder de term 'Vlaamse elite'. Ook anderen die u noemt zijn niet in staat gebleken op degelijke en doortastende wijze tegenwicht te bieden aan belgicistische (franstalige) belangenblokken.

Wat daar de oorzaak van is? Ik weet het niet. Het is wél bekend dat de grootste tegenstanders van afschaffing van de slavernij niet de eigenaren waren maar de 'slavenmeesters'.

Begrijp me goed, ik bedoel weldegelijk 'elite' in positieve zin: Mensen die zich door hun houding en/of daden verdienstelijk maken. Wat nu gebeurt is (redelijk) nieuw. Politici die idealen voor carriere laten gaan of niet meteen bij de eerste franstalige uitroep 'extremiste' weer in hun schulp kruipen. Het zelfbewustzijn groeit. De elite ontstaat.
Of met andere woorden u denkt te weten wat iedere vlaming wilt en op basis hiervan wilt u een elite doen ontstaan (mensen die zich "verdienstelijk maken" voor jouw idee)...
Hmmm sta mij toe even te lachen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 16:56   #48
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Waarom hij en niet hij:


nogtans één der groten in ons landdeel...
Dat is makkelijk te beantwoorden.
Hij () heeft idealen en handelt ernaar. Dagelijks. Dat doet hij inderdaad in de culturele sector en niet in de politieke. Ik deel niet �*l zijn idealen maar zijn integriteit staat buiten discussie.

Die 'grote meneer' hierboven ken ik niet goed. Ik weet wel dat zowel zijn oom als zijn vader in ieder geval zélf dingen hebben bereikt die hij heeft geërfd. Daardoor is hij in een werkgeversorganisatie terechtgekomen. Hij zal best verdienstelijk zijn maar ik zie in hem eerder een volgzame Belg dan een fiere Vlaming.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 17:02   #49
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Of met andere woorden u denkt te weten wat iedere vlaming wilt
Neen hoor. Ik denk wel te weten dat een Vlaming, net zoals in elk land, politici wil die doen wat ze beloven. Of ze nu het één willen of het ander.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
en op basis hiervan wilt u een elite doen ontstaan (mensen die zich "verdienstelijk maken" voor jouw idee)...
Die elite is al aan het ontstaan. Niet omdat ik het wil maar omdat de jarenlange Vlaamse ontvoogdingsstrijd een climax bereikt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hmmm sta mij toe even te lachen...
Ga u gang. Een serieuze reactie was me liever maar ik wil uw pret niet bederven.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 17:37   #50
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen hoor.
inderdaad wij komen overeen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik denk wel te weten dat een Vlaming, net zoals in elk land, politici wil die doen wat ze beloven.
inderdaad...(tot zover het mogelijk is en wenselijk natuurlijk)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Of ze nu het één willen of het ander.
het is altijd te zien wat het één en het ander is en in hoeverre dat ene of andere compatibel is met onze nationale werkelijkheid en de wensen van onze burgers onderling uiteraard!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Die elite is al aan het ontstaan.
die bestaat al langer...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Niet omdat ik het wil maar omdat de jarenlange Vlaamse ontvoogdingsstrijd een climax bereikt.
ontvoogdingsstrijd? Wat een quatsch!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ga u gang. Een serieuze reactie was me liever maar ik wil uw pret niet bederven.
van dit type serieus antwoorden:
Citaat:
Neen. Goed geraden.
Of nog wat korter?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 17:43   #51
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
In België een burgeroorlog dat zie ik niet gauw gebeuren. Neemt niet weg dat de federatie die nu in België op poten staat niet meer werkt, het is een pad geworden naar splitsing van het land via de weg van een fluwelen revolutie. Daarom pleit ik voor een confederatie als men België nog wil jump-starten. Doet men dit niet dan zal volledige onafhankelijkheid de enige oplossing, lees uitweg, zijn.
Het aantal Vlamingen dat opteert voor een Vlaamse onafhankelijkheid vormt een kleine minderheid.

Het aantal Vlamingen dat meer bevoegdheden wenst voor de regio's vormt een meerderheid.

Reynders formuleert de situatie op z'n best, net zoals Vlamingen met gezond verstand al ettelijke malen hebben herhaald. we horen het echter eens van een ander.
Feit: De Franstaligen zijn geen vragende partij naar een staatshervorming. Maar er valt wel over te praten.
Feit: Wie goed leest en de laatste 150 dagen de actualiteit heeft gevolgd, begrijpt dat er verkeerde signalen naar Franstalig België werden gestuurd. Je kan best niemand de stuipen op het lijf jagen. Nogmaals, hiermee krijg je een averechts effect.

Trouwens. Ik twijfel of een onafhankelijk Vlaanderen een betere oploosing is dan het bewaren van de huidige federatie.

Hoe dan ook. Reynders is goed bezig. Het zou mij zelfs niet verbazen dat de man nog het premierschap krijgt toegeworpen, met steun van een pak Vlamingen op de koop toe.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 november 2007 om 18:06.
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 17:45   #52
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het aantal Vlamingen dat opteert voor een Vlaamse onafhankelijkheid vormt een kleine minderheid.
Stel je dat eens voor hertog
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 18:03   #53
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Stel je dat eens voor hertog
Ik geloof dat u nog steeds mijn berichten niet begrijpt, of niet wilt begrijpen.

CD&V gaat niet voor onafhankelijkheid, toch is Vandeurzen op dit moment goed bezig.
OpenVLD gaat zeker niet voor onafhankelijkheid, toch is Keulen ook goed bezig.

Wat maar niet tot u wilt doordringen is dat deze twee partijen niet de opsplitsing van België willen. Integendeel. Als de staatshervorming slaagt heeft België een grotere kans om te blijven bestaan. Ik geloof niet dat u daar tegen bent, toch?

Aan Vlaamse kant is er geen partij die niet vindt dat er iets aan de Belgische democratie moet gebeuren. De één heeft daarbij drastischer (onafhankelijkheid) oplossingen voor ogen dan de ander (overheveling van bevoegdheden). Maar dát er iets moet gebeuren is zeker. Zelfs een partij als de BUB wil een staatshervorming (België unitair). Geeft dat niet aan dat er iets niet klopt?

Als de Vlaamse kiezer heeft gekozen voor een staatshervorming, vindt u dan niet dat die Vlaamse kiezer ook politici verdient die zijn belangen zo goed mogelijk behartigt? Is het niet zo dat je pas goed kunt onderhandelen als je je standpunten zo duidelijk mogelijk naar voren brengt in plaats van op voorhand al alles weg te geven?

Franstaligen hebben steeds niet beseft hoe serieus de standpunten aan Vlaamse kant waren en zijn. Als er een schokeffect nodig is om ze dat te doen beseffen, het zij zo.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 16 november 2007 om 18:04.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 18:05   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Rudy, in wezen ben ik het met je eens hoor, ik geloof er niet meer in das alles. Der staat nu eenmaal niemand van dat karuur die je beschrijft, de tegenstellingen zijn te groot. Een mens moet ook realist zijn, de tijd begint te dringen, het financieel verlies komt meer en meer in de kijker.
Tx Ovidius. Streven naar een goeie staatshervorming waar iedereen beter van wordt is nog steeds productiever dan een fatalistische houding aannemen en vinden dat we dan maar best alle bruggen verbranden.

Door te splitsen verliezen zowel Vlaanderen als Wallonië een pak Brusselse inkomsten. Hoe die inkomsten ondertussen worden verdeeld is een andere discussie. Feit is dat we dan nog enkel de lasten erven, een hopeloze werkeloosheid, die momenteel door de inkomsten van de Europese instellingen worden gecompenseerd.

5 minuten nadenken ipv 5 minuten politieke moed is ook geen overbodige luxe
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 16 november 2007, 18:12   #55
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik geloof dat u nog steeds mijn berichten niet begrijpt, of niet wilt begrijpen.

CD&V gaat niet voor onafhankelijkheid, toch is Vandeurzen op dit moment goed bezig.
OpenVLD gaat zeker niet voor onafhankelijkheid, toch is Keulen ook goed bezig.

Wat maar niet tot u wilt doordringen is dat deze twee partijen niet de opsplitsing van België willen. Integendeel. Als de staatshervorming slaagt heeft België een grotere kans om te blijven bestaan. Ik geloof niet dat u daar tegen bent, toch?

Aan Vlaamse kant is er geen partij die niet vindt dat er iets aan de Belgische democratie moet gebeuren. De één heeft daarbij drastischer (onafhankelijkheid) oplossingen voor ogen dan de ander (overheveling van bevoegdheden). Maar dát er iets moet gebeuren is zeker. Zelfs een partij als de BUB wil een staatshervorming (België unitair). Geeft dat niet aan dat er iets niet klopt?

Als de Vlaamse kiezer heeft gekozen voor een staatshervorming, vindt u dan niet dat die Vlaamse kiezer ook politici verdient die zijn belangen zo goed mogelijk behartigt? Is het niet zo dat je pas goed kunt onderhandelen als je je standpunten zo duidelijk mogelijk naar voren brengt in plaats van op voorhand al alles weg te geven?

Franstaligen hebben steeds niet beseft hoe serieus de standpunten aan Vlaamse kant waren en zijn. Als er een schokeffect nodig is om ze dat te doen beseffen, het zij zo.
Wat jij nog altijd niet schijnt te willen verstaan is dat dat altijd zo is geweest. Wat we nu zien is wat er altijd is geweest... Dat jij nu plots wil spreken van "een plots vlaamse elite" is dan ook zeer raar...

Was Jean-luc dehaene geen vlaamse elitair dan? Verhofstadt? De reden?

Ik vind uw idee inderdaad zoooo uit de lucht gegrepen dat ik het niet kan verstaan inderdaad...

De franstaligen zijn geen onwetenden hoor... Vanwaar haalt u trouwens uw idee is voor mij zo de vraag...?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 16 november 2007, 18:15   #56
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vergeet dat maar. Heel wat potentiële buitenlandse ondernemingen beginnen twee keer na te denken vooraleer ze hier willen investeren. Als we niet goed opletten spelen we de hoofdstad van Europa kwijt. Strasbourg zou er niet minder gelukkig om zijn.
Juist hoor! Ik ken verschillende multinationals die hun hoofdzetel uit Brussel hebben weggehaald en deze verplaatst naar.... Nederland! Kwestie van betere belastingsstelsels.

En DHL schijn je ook al te zijn vergeten? Weerom met dank aan... de franstaligen zou ik denken hé? Och Sabena! Mocht toch niet samen met KLM van... les francophones zeker hé?
Maar werkelijk: ze ZIJN EN BLIJVEN een meerwaarde voor Vlaanderen hoor!

Maar géén vlaamse autonomie of meer bevoegdheden nastreven hé Rudy! Stel je voor dat ze van Brussel naar Vlaanderen hadden gekomen! Weer een kaakslag voor onze broertjes les francophones!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2007 om 18:22.
circe is offline  
Oud 16 november 2007, 18:16   #57
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met uw visie is er binnen elk land burgeroorlog.
In elk land burgeroorlog waarbij men met 60% van de stemmen een wet doordrukt? Heb je voorbeeldjes? Of heb je het enkel over het stemrecht voor vreemdelingen die geen belg willen worden?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 november 2007 om 18:17.
circe is offline  
Oud 16 november 2007, 18:25   #58
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat jij nog altijd niet schijnt te willen verstaan is dat dat altijd zo is geweest. Wat we nu zien is wat er altijd is geweest... Dat jij nu plots wil spreken van "een plots vlaamse elite" is dan ook zeer raar...
Ik vind het knap als u van mij een bericht kunt vinden waarin ik praat over een ''plotse vlaamse elite''. Waar u dat vandaan haalt is mij echt een raadsel. Ik spreek de idee tegen dat er geen Vlaamse elite zou bestaan, dat wél.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Was Jean-luc dehaene geen vlaamse elitair dan?
Uh, nee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Verhofstadt?
Uh, nee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De reden?
Heb ik nét gegeven, zelfs met Verhofstadt als belangrijkste voorbeeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik vind uw idee inderdaad zoooo uit de lucht gegrepen dat ik het niet kan verstaan inderdaad...
Dat was me al duidelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
De franstaligen zijn geen onwetenden hoor...
Dat zal best maar dan mag u kiezen: Was het onbenul of kwaadaardigheid van de franstaligen dat ze de Vlaamse wensen niet erkenden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Vanwaar haalt u trouwens uw idee is voor mij zo de vraag...?
Tsja, wat moet ik nu antwoorden aan iemand die zelfs het bestaan van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd ontkent?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 november 2007, 18:32   #59
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vergeet dat maar. Heel wat potentiële buitenlandse ondernemingen beginnen twee keer na te denken vooraleer ze hier willen investeren. Als we niet goed opletten spelen we de hoofdstad van Europa kwijt. Strasbourg zou er niet minder gelukkig om zijn.
Mag ik aannemen dat uw "heel wat potentiële buitenlandse ondernemingen...." louter uw mening is ? Indien het een vaststaand feit zou zijn, wil u mij het genoegen doen van er zo bijvoorbeeld een drietal met naam en toenaam bekend te maken ?

In het algemeen hebt u echter gelijk dat buitenlandse ondernemingen goed nadenken alvorens in België te investeren, al heeft dat geen bal te maken met vlaams/franstalige tegenstellingen, maar wel met onze uitermate hoge loonkosten en fiscale druk.

Wat betreft het "Als we niet goed opletten zijn we de hoofdstad van Europa kwijt" : wie precies is "wij" aub, en hoe zouden we "goed moeten opletten" ??
Hallebarde is offline  
Oud 16 november 2007, 18:36   #60
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik vind het knap als u van mij een bericht kunt vinden waarin ik praat over een ''plotse vlaamse elite''. Waar u dat vandaan haalt is mij echt een raadsel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In het verleden is regelmatig door verschillende personen vastgesteld dat Vlaanderen geen serieuze elite heeft en dat daardoor steeds het onderspit wordt gedolven tegenover de 'Belgische elite'.

Edoch ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik spreek de idee tegen dat er geen Vlaamse elite zou bestaan, dat wél.
Ik ook...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uh, nee.
Uh, ja.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Uh, nee.
Uh, ja.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Heb ik nét gegeven, zelfs met Verhofstadt als belangrijkste voorbeeld.
Verhofstadt heeft nogtans veel goeds gedaan voor ons land en ons gewest in zijn 8 jaar als premier. En daarvoor ook... Uw betoog klonk nogal... flamingantisch maar hey je kan dat anders nog eens tegenspreken met een link van de vb website he...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat was me al duidelijk.
En u kan het niet uitleggen ook niet dusja...nog moeilijker he
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat zal best maar dan mag u kiezen: Was het onbenul of kwaadaardigheid van de franstaligen dat ze de Vlaamse wensen niet erkenden?
Jah ze doen aan politiek en moeten de wensen van hun kiespubliek inwilligen zo gaat het vaak in de politiek... De vlamingen doen net hetzelfde. En in the end komen we tot een gemeenschappelijk programma... bent u nu zo wereldvreemd of doet u gewoon alsof?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Tsja, wat moet ik nu antwoorden aan iemand die zelfs het bestaan van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd ontkent?
"het forum" was volgens mij het meest correcte antwoord en jah...daar moet ik geen antwoord meer op geven denk ik dan. Maar pakt es de trein tot hier praat es met andere mensen en zo...Ge zult es wa meemaken
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be