Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 20:04   #41
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo
Ik had het over fundamentele verschillen. De verschillen die je bedoelt pleiten wel tegen een unitaire konstruktie, maar niet tegen een konfederatie.

Overigens rijzen mijn haren ook ten berge van het willekeurig seponeren, of het gewoon niet toepassen van wetten (grondwet inbegrepen, ben je BHV al vergeten?), of het gesjoemel met uitvoering van straffen dat bij ons de dienst uitmaakt. In het Noorden is levenslang levenslang. Wie kan er zeggen wat het bij ons is? Ik hou nogal van heldere toestanden.

Wetgeving over grensoverschrijdende zaken, worden hoe langer hoe meer binnen een Europese regelgeving getrokken. We kunnen wel wat treuzelen met ratificeren, maar dat is slechts uitstel.

Wat ik uiteindelijk wilde zeggen is dat langs de ene kant de verschillen gemakkelijk te overbruggen zijn, en dat we langs de andere kant de nodige kritische massa nodig hebben om binnen Europa en op wereldvlak te kunnen meepraten, wat we niet halen als we blijven navelstaren.
Ik wou gewoon hiermee zeggen dat verschillen soms dieper kunnen zitten dan men zou kunnen inschatten. Het lijkt me interessant om dat vooral eens goed te bekijken.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 10 augustus 2005, 11:28   #42
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Men kan zeggen dat, wat men nu Vlamingen noemt, het enige volk in de wereld is dat, volgens de Belgische officiële pseudo-geschiedenis, zichzelf bezet heeft en dat wordt vandaag nog in de scholen zo onderwezen. Want wij waren Nederlanders onder de Nederlanders.
jOOSt is offline  
Oud 10 augustus 2005, 21:58   #43
Cunning linguist
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.523
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ik wou gewoon hiermee zeggen dat verschillen soms dieper kunnen zitten dan men zou kunnen inschatten. Het lijkt me interessant om dat vooral eens goed te bekijken.
Zouden de verschillen qua taalgebruik, historische achtergrond enz. tussen de inwoners van Baarle-Hertog en Baarle-Nassau groter zijn dan die tussen de mensen uit Baarle-Hertog en Brugge? Lijkt een inwoner van Maaseik meer op een Oostendenaar dan op een Maastrichtenaar? Of een Knokkenaar meer op een Leuvenaar dan op een inwoner van Breskens?
Cunning linguist is offline  
Oud 13 augustus 2005, 08:50   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
(...)
Na het bekomen van de (voorlopig helaas hypothetische) onafhankelijkheid van Vlaanderen, zou het misschien niet slecht zijn dat Vlaanderen eerst wat 'op kracht komt' alvorens de onderhandelingen met Nederland worden aangevat.
(...)
De vereniging kan volgens mij vrij snel na de Vlaamse onafhankelijkheid komen op voorwaarde dat Vlaanderen in zijn geheel aan NL toegevoegd wordt.
Indien NL zich omvormt tot een federaal land met 3 deelgebieden, kan een evenwichtige staatsstructuur opgebouwd worden waar elke deelstaat zijn eigenheid, zeg maar rechts- en politiek systeem kan behouden, zo het dat wil.
Prutsen aan provinciale grenzen (Zeeland bij VL, de beide Limburgen samen, de Brabanden samen) op basis van of omwille van historische "feiten", kan alleen maar moeilijkheden geven.
Een verenigd (con)federaal Koninkrijk der Nederlanden alhoewel een hypothese, lijkt mij een realistisch streefdoel.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=44
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 13 augustus 2005, 16:23   #45
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist
Zouden de verschillen qua taalgebruik, historische achtergrond enz. tussen de inwoners van Baarle-Hertog en Baarle-Nassau groter zijn dan die tussen de mensen uit Baarle-Hertog en Brugge? Lijkt een inwoner van Maaseik meer op een Oostendenaar dan op een Maastrichtenaar? Of een Knokkenaar meer op een Leuvenaar dan op een inwoner van Breskens?
Ik kom ook makkelijk met Noord-Fransen overeen, alsook met Kölner. Die lijken ook goed op elkaar, spreken alleen een andere taal. Goed geprobeerd, maar niet overtuigend voor mij hoor.
Jullie vergeten allemaal dat we dan weer in dezelfde soep gaan draaien. Alleen zal het dan (bij wijze van spreken) 'geen kippesoep, maar aspergesoep zijn'.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 13 augustus 2005, 17:35   #46
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
De vereniging kan volgens mij vrij snel na de Vlaamse onafhankelijkheid komen op voorwaarde dat Vlaanderen in zijn geheel aan NL toegevoegd wordt.
Indien NL zich omvormt tot een federaal land met 3 deelgebieden, kan een evenwichtige staatsstructuur opgebouwd worden waar elke deelstaat zijn eigenheid, zeg maar rechts- en politiek systeem kan behouden, zo het dat wil.
Prutsen aan provinciale grenzen (Zeeland bij VL, de beide Limburgen samen, de Brabanden samen) op basis van of omwille van historische "feiten", kan alleen maar moeilijkheden geven.
Een verenigd (con)federaal Koninkrijk der Nederlanden alhoewel een hypothese, lijkt mij een realistisch streefdoel.

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=44
Daar zit wel iets in. Als trotse Antwerpenaar zou ik ook niet echt graag de provincie Antwerpen in een verenigd Brabant zien op gaan.

En anders:... Aaantwaaarepen onafhankelijk!!!! As Monaco da kan, dan kunne wij da ook verdikke!!!
__________________
panzer is offline  
Oud 14 augustus 2005, 06:59   #47
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ik kom ook makkelijk met Noord-Fransen overeen, alsook met Kölner. Die lijken ook goed op elkaar, spreken alleen een andere taal. Goed geprobeerd, maar niet overtuigend voor mij hoor.
Jullie vergeten allemaal dat we dan weer in dezelfde soep gaan draaien. Alleen zal het dan (bij wijze van spreken) 'geen kippesoep, maar aspergesoep zijn'.
Goed geprobeerd, maar helemaal naast de kwestie. Ik kom ook goed met Chinezen overeen...

In deze draad hebben we het over één volk dat in zijn geschiedenis uiteengerukt is op gronden die niks, maar dan ook absoluut niks met dat volk zelf te maken hebben: enkel en alleen omwille van macht en landjepik van overheersers. Dat is niet het geval met de Kölner, en ook niet met de Noord-Fransen (de Frans-Vlamingen uitgezonderd). Ik vergeet helemaal niets, integendeel, ik stoot door naar de kern zelf van de toestand.

Niks "soep" dus, enkel brokken lijmen als je dan toch beeldspraak wil gebruiken. Waarom dan die angst?
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 14 augustus 2005, 14:38   #48
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Daar zit wel iets in. Als trotse Antwerpenaar zou ik ook niet echt graag de provincie Antwerpen in een verenigd Brabant zien op gaan.

En anders:... Aaantwaaarepen onafhankelijk!!!! As Monaco da kan, dan kunne wij da ook verdikke!!!
Nochtans is Antwerpen historisch een Brabantse stad. Wees daar echter niet rouwig om, want Antwerpen was één van de meest belangrijke steden van Brabant.
Onze provincies zijn uit elkaar gerukt door de belgen. In een verenigd Brabant moet je Antwerpen niet als onderhorig aan Brabant zien, het was gewoon 1 groot Hertogdom.
lomeanor is offline  
Oud 14 augustus 2005, 14:44   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Daar zit wel iets in. Als trotse Antwerpenaar zou ik ook niet echt graag de provincie Antwerpen in een verenigd Brabant zien op gaan.
Ik zie eerlijk gezegd niet het nut van die archaïsche provincies hoor, ik zou Antwerpen gewoon als een stad in Vlaanderen zien.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 14 augustus 2005, 16:56   #50
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zie eerlijk gezegd niet het nut van die archaïsche provincies hoor, ik zou Antwerpen gewoon als een stad in Vlaanderen zien.
En toch hé, die trots...

Voor mij is een samenvoeging met Nederland eerder een samenbrengen van één volk, met dezelfde cultuur en taal.

Dit moet voor mij niet per sé aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis.
Als we trouwens de begrenzing en benaming van een grondgebied gaan legitimeren aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis, kunnen we gerust enkele tientallen modellen opstellen voor de lage landen.

Trouwens, als je Vlaanderen en Nederland binnen een Dietsche federale staat nog een zekere autonomie wil gunnen, kan je nogal moeilijk één Brabant en één Limburg vormen. Op de hierarchische ladder staan provincies immers lager. Dan moeten die provincies naar 2 overheden luisteren, en dat klinkt weer als typisch Belgisch geklungel!!

We lossen dat wel op met 'Vlaams Brabant', 'Nederlands Brabant' en daartussen... immer trots... Antwerpen!! [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by panzer on 14-08-2005 at 17:57
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zie eerlijk gezegd niet het nut van die archaïsche provincies hoor, ik zou Antwerpen gewoon als een stad in Vlaanderen zien.
En toch hé, die trots...

Voor mij is een samenvoeging met Nederland eerder een samenbrengen van één volk, met dezelfde cultuur en taal.

Dit moet voor mij niet per sé aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis.
Als we trouwens de begrenzing en benaming van een grondgebied gaan legitimeren aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis, kunnen we gerust enkele tientallen modellen opstellen voor de lage landen.

Trouwens, als je Vlaanderen en Nederland binnen een Dietsche federale staat nog een zekere autonomie wil gunnen, kan je nogal moeilijk één Brabant en één Limburg vormen. Op de hierarchische ladder staan provincies immers lager. Dan moeten die provincies naar 2 overheden luisteren, en dat klinkt weer als typisch Belgisch geklungel!!

We lossen dat wel op met 'Vlaams Brabant', 'Nederlands Brabant' en daartussen... immer trots... Antwerpen!! [/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik zie eerlijk gezegd niet het nut van die archaïsche provincies hoor, ik zou Antwerpen gewoon als een stad in Vlaanderen zien.
En toch hé, die trots...

Voor mij is een samenvoeging met Nederland eerder een samenbrengen van één volk, met dezelfde cultuur en taal.

Dit moet voor mij niet per sé aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis.
Als we trouwens de begrenzing en benaming van een grondgebied gaan legitimeren aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis, kunnen we gerust enkele tientallen modellen opstellen voor de lage landen.

Trouwens, als je Vlaanderen en Nederland binnen een dietsche federale staat nog een zekere autonomie wil gunnen, kan je nogal moeilijk één Brabant en één Limburg vormen. Op de hierarchische ladder staan provincies immers lager. Dan moeten die provincies naar 2 overheden luisteren, en dat klinkt weer als typisch Belgisch geklungel!!

We lossen dat wel op met 'Vlaams Brabant', 'Nederlands Brabant' en daartussen... immer trots... Antwerpen!! [/size]
[/edit]
__________________

Laatst gewijzigd door panzer : 14 augustus 2005 om 16:57.
panzer is offline  
Oud 14 augustus 2005, 17:50   #51
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Ik ben voor.

Het kan ons alleen maar beschermen en vooruit helpen op cultureel vlak. Eindelijk de maatshappelijke laag die zichzelf als bovenlaag ziet meesleuren in de ene taalkundige gemeenshap.

En het wordt een stuk makkelijker om onze stem te laten horen in Europa.
Verschillen tussen dorpen en steden, streken en regio's zijn er altijd en overal. Wij overschatten onze verschillen en ondershatten enorm de verschillen, intern, in de andere landen.
Burry is offline  
Oud 14 augustus 2005, 22:39   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
En toch hé, die trots...

Voor mij is een samenvoeging met Nederland eerder een samenbrengen van één volk, met dezelfde cultuur en taal.

Dit moet voor mij niet per sé aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis.
Als we trouwens de begrenzing en benaming van een grondgebied gaan legitimeren aan de hand van voorbeelden uit de geschiedenis, kunnen we gerust enkele tientallen modellen opstellen voor de lage landen.

Trouwens, als je Vlaanderen en Nederland binnen een Dietsche federale staat nog een zekere autonomie wil gunnen, kan je nogal moeilijk één Brabant en één Limburg vormen. Op de hierarchische ladder staan provincies immers lager. Dan moeten die provincies naar 2 overheden luisteren, en dat klinkt weer als typisch Belgisch geklungel!!

We lossen dat wel op met 'Vlaams Brabant', 'Nederlands Brabant' en daartussen... immer trots... Antwerpen!!
Als het zou gaan om een (con)federaal groot-nederland, zou het misschien een interessant idee zijn.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of Antwerpen veel baat zou hebben om onderworpen te worden aan een regering die waarschijnlijk eerder Rotterdam zou bevoordelen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 14 augustus 2005, 22:59   #53
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als het zou gaan om een (con)federaal groot-nederland, zou het misschien een interessant idee zijn.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of Antwerpen veel baat zou hebben om onderworpen te worden aan een regering die waarschijnlijk eerder Rotterdam zou bevoordelen.
Tussen 1815 en 1830 was de groei vd Antwerpse haven groter dan die van Rotterdam. Bovendien zie ik Vlaanderen in zijn geheel opgenomen in een NLse confederatie en zouden alleen die bevoegdheden federaal behandeld worden die we zelf willen afstaan.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:01   #54
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als het zou gaan om een (con)federaal groot-nederland, zou het misschien een interessant idee zijn.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of Antwerpen veel baat zou hebben om onderworpen te worden aan een regering die waarschijnlijk eerder Rotterdam zou bevoordelen.
het moet toch niet het éen of het ander zijn? doel je op het feit dat ze beiden wereldhavens zijn?

Verder zie ik het , als republikein, ook enkel zitten als we de Oranje's uit het zadel kunnen wippen, wat niet zo makkelijk is gezien de massale steun die ze daar hebben.
Ambiorix is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:02   #55
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

1815 is niet 2005 he.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:20   #56
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
1815 is niet 2005 he.
Neen, maar het bewijst alleszins dat een verenigd NL niet per definitie Rotterdam zou voortrekken.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 14 augustus 2005, 23:23   #57
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Verder zie ik het , als republikein, ook enkel zitten als we de Oranje's uit het zadel kunnen wippen, wat niet zo makkelijk is gezien de massale steun die ze daar hebben.
Zou je omwille van zo een onbelangrijk feit de hereniging tegenwerken?
Laat dat de inzet worden erna.
En ons neerleggen bij een democratische meerderheid.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 15 augustus 2005, 06:34   #58
Leo
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 augustus 2003
Locatie: Lage Landen
Berichten: 1.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als het zou gaan om een (con)federaal groot-nederland, zou het misschien een interessant idee zijn.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of Antwerpen veel baat zou hebben om onderworpen te worden aan een regering die waarschijnlijk eerder Rotterdam zou bevoordelen.
Ik ben geboren en getogen Antwerpenaar. Ik weet dus dat Antwerpen in de XVII Provinciën een markgraafschap was. Er zijn nog zoveel formules denkbaar.

Ik deel ook de angst voor "konkurrent" Rotterdam niet. Dat doet de nijverheid ook niet: die hebben één groot havenschap voor ogen van Gent over Antwerpen tot Rotterdam. Het gaat hier om ekonomie, om het zo doeltreffend mogelijk aanwenden van schaarse bronnen. De handel en de nijverheid hebben allang begrepen dat samenwerken een win-win situatie geeft in tegenstelling tot energieverspillend konkurreren. Het is alleen de politiek die dat niet wil inzien.

De ondernemerswereld spreekt hardop over een rechtstreekse tolwegverbinding tussen Amsterdam en Antwerpen, waarbij de ondernemingen bereid zijn de kosten te dragen als de overheid niet wil.

Het is een zielige vertoning: in plaats van overheden die de ondernemers trekken, zijn het ondernemers die de overheden trekken.
__________________
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;
Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,
Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.
Leo is offline  
Oud 15 augustus 2005, 09:28   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Zou je omwille van zo een onbelangrijk feit de hereniging tegenwerken?
Laat dat de inzet worden erna.
En ons neerleggen bij een democratische meerderheid.
En wat als zes miljoen Vlamingen een republiek willen en vijftien miljoen Nederlanders een monarchie?
Ik hoop dat je dan consequent bent en toch maar de Vlaamse soevereine staat uitroept?
Of is het vage Dietse ideaal belangrijker?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 15 augustus 2005, 10:38   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En wat als zes miljoen Vlamingen een republiek willen en vijftien miljoen Nederlanders een monarchie?
Ik hoop dat je dan consequent bent en toch maar de Vlaamse soevereine staat uitroept?
Of is het vage Dietse ideaal belangrijker?
Wel neen, dan moeten de Vlamingen zich bij de monarchie neerleggen.
Trouwens, dat Diets gezever is aan mij niet besteed. Ik heb het over de hereniging der Nederlanden, van Vlaanderen en Nederland.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be