Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2007, 14:21   #41
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik meen te mogen zeggen dat ik de bijbel relatief goed ken. Op de keper beschouwd is het vooral het oude testament even wreedaardig als de koran. Ook het nieuwe testament! Paulus gebiedt om niet te eten met een afvallige broeder (even opzoeken).
MAAR!!!!!!!!!!!!!!!!! Daar gaat het allemaal niet om. De vraag is wat doet een boek in de harten (en spierballen) van mensen. Vandaag inspireert de bijbel tot verdraagzaamheid en liefde, de koran tot haat en vernietiging. Een feit! Meer niet.
De Bijbel inspireert niet tot vrede en verdraagzaamheid, alvast het Oude testament niet. En er zijn er volgens mij evenveel die hun inspiratie uit het Oude Testament halen, als er zijn die de mosterd uit het Nieuwe Testament halen. De reden waarom een christenfundamentalist die een abortuskliniek met een geweer binnenvalt groot nieuws is vergeleken met de dagelijkse slachtpartijen van fundamentalistische moslims, is precies omdat de Bijbel alle haat en geweld van God zelf laat komen, in tegenstelling tot de Koran, waar het precies de gelovigen zelf zijn die aangemaand worden op te treden. De Koran is dus direct veel gevaarlijker dan de Bijbel, maar de Bijbel veroorzaakt in de harten van de gelovigen volgens mij evenveel haat en onverdraagzaamheid. Alleen zal de christen wachten op de Apocalyps, terwijl de moslim zelf de handen uit de mouwen zal willen steken om die te bewerkstelligen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 14:32   #42
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Man, man, man... wat een hypocrisie...
hetgeen ik nu eens hypocriet vind (zal wel aan mij liggen) is de aard van uw antwoord. Had Dewinter hem wel willen verbieden, dan schreef u een forum vol over de intolerantie van Dewinter. Is hij tegen een verbod, heet hij hypocriet te zijn. Als u dat zelf niet doet beseffen dat er iets schort aan uw beoordelingsvermogen weet ik het ook niet meer.


De Koran zelf mag trouwens niet verboden worden, evenmin als de Bijbel, Mein Kampf, Kuifje in Afrika, Jules Verne.

"Frycollin was een neger, in Zuid-Carolina geboren. Hij had een groot, dom hoofd, dat met een lange nek op een ellendig magere romp stond. Hij was eenentwintig jaar en was dus nooit slaaf geweest, zelfs krachtens zijn geboorte niet. Maar dat hij daardoor meer waarde als mens zou hebben, kan gerust ontkend worden."

Extract Jules Verne, uit "Robur de Veroveraar"
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be