Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2012, 23:37   #41
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Inderdaad, De Wever is een blaaskaak. Zoveel is nu wel duidelijk. Iemand die alles afkeurt, maar zelf niets doet, nooit aanwezig is in de parlementen en nooit eens met eender welk wetgevend werk op de proppen komt. Maar wel steeds kritiek heeft op jan en alleman en steeds de caliméro probeert uit te hangen wanneer de camera's draaien.

Kortom, een lapszwans.
Voor zover ik het kan nagaan is Bart De Wever de voorzitter van een politieke partij die dermate sterk progressie maakt dat deze alle andere partijen in België in de schaduw stelt.

Hoe komt dat ?

Volgens u bestaat De Wever’s succesformule hieruit :
• Hij is een blaaskaak
• Hij keurt alles af
• Hij doet zelf niets
• Hij komt nooit met wetgevend werk op de proppen
• Hij is nooit in het parlement aanwezig
• Hij heeft kritiek op iedereen
• Hij probeert de calimero uit te hangen wanneer de camera’s draaien

Ik heb geen idee hoe u zich gedraagt wanneer de camera’s draaien, maar de eerste zes punten zijn in ieder geval evenzeer op uzelf van toepassing, dus ware u de voorzitter van een partij, dan zou u even veel succes hebben, en alle andere partijvoorzitters een poepje laten ruiken.

Ik vrees echter voor u dat het allemaal niet zo eenvoudig is…

Er zijn enkele factoren die te maken hebben met de enorme vooruitgang van de N-VA, en met het succes van De Wever als politicus. Ik zal er slechts twee noemen :

1. De strategische fouten van de andere partijen

- De CD&V slaagt er op een gegeven moment in om kartel te vormen met de N-VA en zich aldus een wat Vlaamser imago aan te meten, hetgeen hen een mooie verkiezingsoverwinning bezorgt. Evenwel, daarna slikt de CD&V één voor één haar verkiezingsbeloften in, en om aan de macht te kunnen blijven dropt zij zelfs de N-VA als kartelpartner. STOM !

- De OpenVLD, deel uitmakend van de toenmalige vierkant draaiende meerderheid, meent dat zij een voor haar gunstig verkiezingsmomentum kan creëren door zich ook héél eventjes Vlaams voor te doen, en derhalve het gebrek aan een BHV-oplossing als drogreden voor te wenden om de stekker uit die meerderheid te trekken. Zij vergist zich in hoge mate, met als resultaat dat zij de verkiezingen verliest, en de N-VA met een reuzenscore uit de verkiezingen komt. STOM !

- Bij de daarop volgende zeer langdurige onderhandelingen tot de vorming van een meerderheid doen alle andere partijen er alles aan om de N-VA aan de kant te schuiven, en vormen zij onderling een coalitie zonder de N-VA, zonder meerderheid aan Nederlandstalige kant in de Kamer, en met een Nederlandsonkundige Waalse PS-figuur als eerste minister. STOM !

2. Het vertrouwen wekkend imago van De Wever

In de hiervoor omschreven omstandigheden, waarbij de andere partijvoorzitters door hun immense stommiteiten al het grootste deel van het werk deden en doen, heeft De Wever het al bij al erg makkelijk om zijn partij nog grotere vooruitgang te doen boeken.

Daar komt echter nog bij dat hij van alle partijvoorzitters veruit het meest geloofwaardig imago heeft : hij is taalvaardig, gevat, rechtlijnig, en hij komt waarheidsgetrouw over. Die politieke talenten leiden tot een vertrouwen wekkend imago.

Bovendien heeft hij in het Nederlandstalig deel van België geen enkele tegenstander van enig niveau : Beke en De Croo komen over als leugenachtige schooljongens en slagen er niet in om ook maar één geloofwaardig argument te formuleren, Tobback blijkt niets zinnigs te zeggen te hebben, en de rest zo mogelijk nog minder. Enkel het VB zou misschien nog wat weerwerk kunnen bieden, maar is momenteel te fel verdeeld om enige slagkracht te hebben, en ziet trouwens een deel van de aanhang naar de N-VA verdwijnen.

Constant schelden op De Wever, zoals u graag blijkt te doen, kan en zal aan dat alles niets veranderen. Als de “gevestigde” Nederlandstalige partijen er niet snel in slagen om voldoende afstand te nemen van het Belgisch Franstalig staatsregime en uiteindelijk eens de belangen van de Vlamingen voor te staan, en als zij er niet zéér snel in slagen om enkele mensen met minstens een minimum aan politiek talent en geloofwaardigheid naar voren te schuiven, is het huidig Belgisch staatsbestel bij de eerste de beste gelegenheid een vogel voor de kat.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 juli 2012 om 23:41.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 09:41   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.071
Standaard

@Illimunatus, Henri1, System & Gwylan.

Dit is allemaal off-topic hier.

Niets houdt jullie tegen om een nieuw topic te openen over de kwaliteiten en de kleinmensenlijkheid van Bart De Wever en deze te vergelijken met andere politici. Dergelijke discussie is zeker een appart topic waard en gaat hier verloren.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juli 2012 om 09:43.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 10:05   #43
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@Illimunatus, Henri1, System & Gwylan.

Dit is allemaal off-topic hier.

Niets houdt jullie tegen om een nieuw topic te openen over de kwaliteiten en de kleinmensenlijkheid van Bart De Wever en deze te vergelijken met andere politici. Dergelijke discussie is zeker een appart topic waard en gaat hier verloren.
Bang dat Gwylan te grote nagels met koppen slaat, Viveke?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 17:06   #44
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Voor zover ik het kan nagaan is Bart De Wever de voorzitter van een politieke partij die dermate sterk progressie maakt dat deze alle andere partijen in België in de schaduw stelt.

Hoe komt dat ?

Volgens u bestaat De Wever’s succesformule hieruit :
• Hij is een blaaskaak
• Hij keurt alles af
• Hij doet zelf niets
• Hij komt nooit met wetgevend werk op de proppen
• Hij is nooit in het parlement aanwezig
• Hij heeft kritiek op iedereen
• Hij probeert de calimero uit te hangen wanneer de camera’s draaien

Ik heb geen idee hoe u zich gedraagt wanneer de camera’s draaien, maar de eerste zes punten zijn in ieder geval evenzeer op uzelf van toepassing, dus ware u de voorzitter van een partij, dan zou u even veel succes hebben, en alle andere partijvoorzitters een poepje laten ruiken.

Ik vrees echter voor u dat het allemaal niet zo eenvoudig is…

Er zijn enkele factoren die te maken hebben met de enorme vooruitgang van de N-VA, en met het succes van De Wever als politicus. Ik zal er slechts twee noemen :

1. De strategische fouten van de andere partijen

- De CD&V slaagt er op een gegeven moment in om kartel te vormen met de N-VA en zich aldus een wat Vlaamser imago aan te meten, hetgeen hen een mooie verkiezingsoverwinning bezorgt. Evenwel, daarna slikt de CD&V één voor één haar verkiezingsbeloften in, en om aan de macht te kunnen blijven dropt zij zelfs de N-VA als kartelpartner. STOM !

- De OpenVLD, deel uitmakend van de toenmalige vierkant draaiende meerderheid, meent dat zij een voor haar gunstig verkiezingsmomentum kan creëren door zich ook héél eventjes Vlaams voor te doen, en derhalve het gebrek aan een BHV-oplossing als drogreden voor te wenden om de stekker uit die meerderheid te trekken. Zij vergist zich in hoge mate, met als resultaat dat zij de verkiezingen verliest, en de N-VA met een reuzenscore uit de verkiezingen komt. STOM !

- Bij de daarop volgende zeer langdurige onderhandelingen tot de vorming van een meerderheid doen alle andere partijen er alles aan om de N-VA aan de kant te schuiven, en vormen zij onderling een coalitie zonder de N-VA, zonder meerderheid aan Nederlandstalige kant in de Kamer, en met een Nederlandsonkundige Waalse PS-figuur als eerste minister. STOM !

2. Het vertrouwen wekkend imago van De Wever

In de hiervoor omschreven omstandigheden, waarbij de andere partijvoorzitters door hun immense stommiteiten al het grootste deel van het werk deden en doen, heeft De Wever het al bij al erg makkelijk om zijn partij nog grotere vooruitgang te doen boeken.

Daar komt echter nog bij dat hij van alle partijvoorzitters veruit het meest geloofwaardig imago heeft : hij is taalvaardig, gevat, rechtlijnig, en hij komt waarheidsgetrouw over. Die politieke talenten leiden tot een vertrouwen wekkend imago.

Bovendien heeft hij in het Nederlandstalig deel van België geen enkele tegenstander van enig niveau : Beke en De Croo komen over als leugenachtige schooljongens en slagen er niet in om ook maar één geloofwaardig argument te formuleren, Tobback blijkt niets zinnigs te zeggen te hebben, en de rest zo mogelijk nog minder. Enkel het VB zou misschien nog wat weerwerk kunnen bieden, maar is momenteel te fel verdeeld om enige slagkracht te hebben, en ziet trouwens een deel van de aanhang naar de N-VA verdwijnen.

Constant schelden op De Wever, zoals u graag blijkt te doen, kan en zal aan dat alles niets veranderen. Als de “gevestigde” Nederlandstalige partijen er niet snel in slagen om voldoende afstand te nemen van het Belgisch Franstalig staatsregime en uiteindelijk eens de belangen van de Vlamingen voor te staan, en als zij er niet zéér snel in slagen om enkele mensen met minstens een minimum aan politiek talent en geloofwaardigheid naar voren te schuiven, is het huidig Belgisch staatsbestel bij de eerste de beste gelegenheid een vogel voor de kat.
Ik scheld niet op De Wever. Ik zeg gewoon wat is.

En wat is,

is dat:

• Hij keurt alles af
• Hij doet zelf niets
• Hij komt nooit met wetgevend werk op de proppen
• Hij is nooit in het parlement aanwezig
• Hij heeft kritiek op iedereen
• Hij probeert de calimero uit te hangen wanneer de camera’s draaien

Als de mensen daarvoor willen stemmen, dan is dit hun goed recht. De mensen willen eens wat anders. Dat was ook zo met Stevaert. Bijster slim echter is dit niet altijd. Veel mensen verwarren nog altijd 'sympatiek zijn' met 'bekwaam zijn'. Het zij zo. Maar het is niet omdat iemand veel bijval heeft, dat hij ook de geschikte persoon is. En De Wever is zeker de geschikte persoon niet. Veel bla bla en kritiek op jan en alleman, maar daarmee hebben we het dan ook gehad.

En dus nogmaals, met De Wever hebben we uiteindelijk te doen met een blaaskaak in een duur maatpak.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2012 om 17:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 18:13   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik scheld niet op De Wever. Ik zeg gewoon wat is.

En wat is,

is dat:

• Hij keurt alles af
• Hij doet zelf niets
• Hij komt nooit met wetgevend werk op de proppen
Hij is nooit in het parlement aanwezig
• Hij heeft kritiek op iedereen
Hij probeert de calimero uit te hangen wanneer de camera’s draaien

Als de mensen daarvoor willen stemmen, dan is dit hun goed recht. De mensen willen eens wat anders. Dat was ook zo met Stevaert. Bijster slim echter is dit niet altijd. Veel mensen verwarren nog altijd 'sympatiek zijn' met 'bekwaam zijn'. Het zij zo. Maar het is niet omdat iemand veel bijval heeft, dat hij ook de geschikte persoon is. En De Wever is zeker de geschikte persoon niet. Veel bla bla en kritiek op jan en alleman, maar daarmee hebben we het dan ook gehad.

En dus nogmaals, met De Wever hebben we uiteindelijk te doen met een blaaskaak in een duur maatpak.
Het antwoord van De Wever in De Morgen:
Citaat:
Ik ben groot en zij zijn klein, en dat vinden zij niet eerlijk.
Bart De Wever in Zeno

Fantastisch interview weer eens.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)

Laatst gewijzigd door fonne : 7 juli 2012 om 18:14.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 18:25   #46
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik scheld niet op De Wever. Ik zeg gewoon wat is.

En wat is,

is dat:

• Hij keurt alles af
• Hij doet zelf niets
• Hij komt nooit met wetgevend werk op de proppen
• Hij is nooit in het parlement aanwezig
• Hij heeft kritiek op iedereen
• Hij probeert de calimero uit te hangen wanneer de camera’s draaien

Als de mensen daarvoor willen stemmen, dan is dit hun goed recht. De mensen willen eens wat anders. Dat was ook zo met Stevaert. Bijster slim echter is dit niet altijd. Veel mensen verwarren nog altijd 'sympatiek zijn' met 'bekwaam zijn'. Het zij zo. Maar het is niet omdat iemand veel bijval heeft, dat hij ook de geschikte persoon is. En De Wever is zeker de geschikte persoon niet. Veel bla bla en kritiek op jan en alleman, maar daarmee hebben we het dan ook gehad.

En dus nogmaals, met De Wever hebben we uiteindelijk te doen met een blaaskaak in een duur maatpak.
Het begint een beetje vervelend te worden. Altijd hetzelfde afgezaagde liedje. De bedoeling is echter duidelijk : de wandaden van de traditionele partijen camoufleren door de populairste politicus van Vlaanderen te overladen met alle zonden Israels.

Waar het feitelijk om gaat verzwijg je in alle talen. Nemen we de Panorama-uitzending van deze donderdag, gepresenteerd door Phara, waarin werd teruggekomen op de ophefmakende reportage van een jaar geleden. Wat bleek? Aan de situatie is nog niets veranderd. De klokkenluiders werden gedegradeerd, de vriendjespolitiek van het corrupte systeem gaat vrolijk door. Het comité P dat o.m. de politiediensten moet controleren heeft zelf boter op het hoofd.

Ongelooflijke toestanden dus in de voortuin van de Waalse PS, gelieerd aan regelrechte maffiapraktijken. Gelukkig kunnen de Limburgse kiezers een halt toeroepen aan deze gangsters. In oktober komt de eerste rammeling, gevolgd door de definitieve afrekening in 2014. Inmiddels kijkt system/het oosten zoals steeds de andere kant op en zegt dat alles goed gaat in dit apenland. Als er iets fout loopt is het de schuld van De Wever. Werkelijk onvoorstelbaar!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 18:50   #47
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik scheld niet op De Wever. Ik zeg gewoon wat is.

En wat is,

is dat:

• Hij keurt alles af
• Hij doet zelf niets
• Hij komt nooit met wetgevend werk op de proppen
• Hij is nooit in het parlement aanwezig
• Hij heeft kritiek op iedereen
• Hij probeert de calimero uit te hangen wanneer de camera’s draaien

Als de mensen daarvoor willen stemmen, dan is dit hun goed recht. De mensen willen eens wat anders. Dat was ook zo met Stevaert. Bijster slim echter is dit niet altijd. Veel mensen verwarren nog altijd 'sympatiek zijn' met 'bekwaam zijn'. Het zij zo. Maar het is niet omdat iemand veel bijval heeft, dat hij ook de geschikte persoon is. En De Wever is zeker de geschikte persoon niet. Veel bla bla en kritiek op jan en alleman, maar daarmee hebben we het dan ook gehad.

En dus nogmaals, met De Wever hebben we uiteindelijk te doen met een blaaskaak in een duur maatpak.
U herhaalt uw mening die u reeds te kennen gaf in post 37 : mijn reactie kunt u lezen in post 41.

U stelt dat De Wever “zeker niet de geschikte persoon is”. We hebben het over een partijvoorzitter, dus volgens u is De Wever niet de geschikte persoon om partijvoorzitter te zijn.

Ik neem daar akte van, en stel vast dat iemand die er in slaagt om zijn partij in verbluffende mate vooruitgang te doen maken in uw visie daartoe zeker niet de geschikte persoon is. Ik neem derhalve aan dat bijvoorbeeld mensen als Beke en De Croo volgens u wel degelijk de geschikte personen zijn om als partijvoorzitter te fungeren, vermits zij er in slagen om hun partij tot een onbetekenend politiek groepje te reduceren.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 19:57   #48
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
U herhaalt uw mening die u reeds te kennen gaf in post 37 : mijn reactie kunt u lezen in post 41.

U stelt dat De Wever “zeker niet de geschikte persoon is”. We hebben het over een partijvoorzitter, dus volgens u is De Wever niet de geschikte persoon om partijvoorzitter te zijn.

Ik neem daar akte van, en stel vast dat iemand die er in slaagt om zijn partij in verbluffende mate vooruitgang te doen maken in uw visie daartoe zeker niet de geschikte persoon is. Ik neem derhalve aan dat bijvoorbeeld mensen als Beke en De Croo volgens u wel degelijk de geschikte personen zijn om als partijvoorzitter te fungeren, vermits zij er in slagen om hun partij tot een onbetekenend politiek groepje te reduceren.
Ik heb het niet over De Croo. Ik heb het evenmin over de partijvoorzitter De Wever. Ik heb het over de politieker De Wever die overal gaat lopen, nergens aanwezig is op de plaatsen waar hij moet aanwezig zijn als volksvertegenwoordiger (en waarvoor hij nochtans een zeer royale wedde opstrijkt), nergens ook maar enig wetgevend werk verricht, maar wel steeds kritiek heeft op alles en nog wat terwijl hij paradeert in het land in een peperduur kostuum. Kortom, een blaaskaak. Daar heb ik het over.

De ware helden echter zijn zij die hebben gemaakt dat BHV werd gesplitst, dat onze rente drastisch naar beneden is gegaan, die hun handen uit de mouwen steken en verantwoordelijkheid hebben durven nemen in uiterst moeilijke economische omstandigheden. Dat zijn de ware politieke helden. Niet een kwakende De Wever!

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2012 om 20:03.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 20:36   #49
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het niet over De Croo. Ik heb het evenmin over de partijvoorzitter De Wever. Ik heb het over de politieker De Wever die overal gaat lopen, nergens aanwezig is op de plaatsen waar hij moet aanwezig zijn als volksvertegenwoordiger (en waarvoor hij nochtans een zeer royale wedde opstrijkt), nergens ook maar enig wetgevend werk verricht, maar wel steeds kritiek heeft op alles en nog wat terwijl hij paradeert in het land in een peperduur kostuum. Kortom, een blaaskaak. Daar heb ik het over.

De ware helden echter zijn zij die hebben gemaakt dat BHV werd gesplitst, dat onze rente drastisch naar beneden is gegaan, die hun handen uit de mouwen steken en verantwoordelijkheid hebben durven nemen in uiterst moeilijke economische omstandigheden. Dat zijn de ware politieke helden. Niet een kwakende De Wever!
Ik denk dat de partijtjes van uw ware politieke helden een flink pak slaag zullen krijgen bij de komende verkiezingen, want ik denk dat de meeste Vlamingen niet zo lichtgelovig zijn als u.

Ik denk dat de meeste Vlamingen wel snappen dat uw ware politieke helden de zogenaamde splitsing van BHV op maat van de Belgische Franstaligen hebben gemaakt, dat zij wel weten dat de Belgische rente totaal niets te maken heeft met het doen of laten van uw ware politieke helden, en dat zij de facto hebben vastgesteld dat uw ware politieke helden, wijl de Vlamingen voor zowat 80% rechts stemmen, er niet voor terugschrikken om een volkomen door Franstalig links gedomineerde federale regering te steunen, die zelfs niet eens een meerderheid heeft aan Nederlandstalige kant in de Kamer.

Ik denk derhalve dat uw ware politieke helden over minder dan een jaar terzijde zullen geschoven worden, zelfs door hun eigen partijtjes. Want ik denk dat zelfs zij tegen dan uiteindelijk zullen snappen dat uw ware politieke helden in werkelijkheid ware politieke onbekwamen zijn.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 juli 2012 om 20:36.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 20:41   #50
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het antwoord van De Wever in De Morgen:


Bart De Wever in Zeno

Fantastisch interview weer eens.
Als je de deur van het politieke landschap opentrekt en je ziet een strontboel van 40 jaar wanbeleid , het resultaat van decennia schuldgedreven politieke economie, een puinhoop met een schuldenput van 365miljard euro
(of 700 ? :zal van Dexia-debacle afhangen )

dan zou je een ezel moeten zijn om die oenen niet zelf hun eigen stront te laten opkuisen.
Which they can 't !
Ze zitten muurvast, catch 22.
Gans de wereld zit muurvast in een dolgedraaid financiëel systeem, waarin al die oude politieke krokodillen decennia meedraaiden.

Timing is heel belangrijk , niet alleen in de politiek.

Waarom niet eerst het Ponzi-schema op zijn bakkes laten gaan en wachten tot het kaartenhuisje is ingestort ?
Brandjes blussen helpt al lang niet meer.
De ijsberg werd in 2008 geraakt. Het orkest speelt nog, het is wachten op het eindspel.

Wat de huidige politieke partijen doen is met emmertjes water hozen om de Titanic te redden.Proberen hun vel te redden.
Redden wat nog te redden valt.

BDW is een wijs man, met een duidelijke visie en een goed gevoel voor timing.

We gaan hem nodig hebben na de shift.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 20:53   #51
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik denk dat de partijtjes van uw ware politieke helden een flink pak slaag zullen krijgen bij de komende verkiezingen, want ik denk dat de meeste Vlamingen niet zo lichtgelovig zijn als u.

Ik denk dat de meeste Vlamingen wel snappen dat uw ware politieke helden de zogenaamde splitsing van BHV op maat van de Belgische Franstaligen hebben gemaakt, dat zij wel weten dat de Belgische rente totaal niets te maken heeft met het doen of laten van uw ware politieke helden, en dat zij de facto hebben vastgesteld dat uw ware politieke helden, wijl de Vlamingen voor zowat 80% rechts stemmen, er niet voor terugschrikken om een volkomen door Franstalig links gedomineerde federale regering te steunen, die zelfs niet eens een meerderheid heeft aan Nederlandstalige kant in de Kamer.

Ik denk derhalve dat uw ware politieke helden over minder dan een jaar terzijde zullen geschoven worden, zelfs door hun eigen partijtjes. Want ik denk dat zelfs zij tegen dan uiteindelijk zullen snappen dat uw ware politieke helden in werkelijkheid ware politieke onbekwamen zijn.
Dat is allemaal maar relatief. Toen verhofstadt opkwam kreeg de CD&V een pak slaag. En daarna gaf Dewinter en het VB de traditionele partijen een pak slaag, en toen kwam Stevaert, en nu is het de beurt aan De Wever. Niks nieuws onder de zon.
U blaast uw pseudo-held veel te veel op.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2012 om 20:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 21:32   #52
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is allemaal maar relatief. Toen verhofstadt opkwam kreeg de CD&V een pak slaag. En daarna gaf Dewinter en het VB de traditionele partijen een pak slaag, en toen kwam Stevaert, en nu is het de beurt aan De Wever. Niks nieuws onder de zon.
U blaast uw pseudo-held veel te veel op.
Voor alle duidelijkheid : De Wever is noch mijn held, noch mijn pseudo-held. Het is niet omdat ik een mening heb over personen dat zij mijn held zijn, nietwaar.

Voor het overige neem ik akte van uw stelling dat het feit dat uw ware politieke helden een flink pak slaag zullen krijgen bij de komende verkiezingen slechts “relatief” is. Dat laat mij toe om te besluiten met een enerzijds op de kiezers van uw regimepartijtjes en anderzijds op De Wever toepasselijk citaat van Charles Baudelaire :

Le public est relativement au génie une horloge qui retarde.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 21:54   #53
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid : De Wever is noch mijn held, noch mijn pseudo-held. Het is niet omdat ik een mening heb over personen dat zij mijn held zijn, nietwaar.

Voor het overige neem ik akte van uw stelling dat het feit dat uw ware politieke helden een flink pak slaag zullen krijgen bij de komende verkiezingen slechts relatief” is. Dat laat mij toe om te besluiten met een enerzijds op de kiezers van uw regimepartijtjes en anderzijds op De Wever toepasselijk citaat van Charles Baudelaire :

Le public est relativement au génie une horloge qui retarde.

Wat weet u nu over mijn politieke helden betwetertje. Nope.

In ieder geval, uw De Wever is het niet. Zeker weten! Een lapzwans, een praatjesmaker.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2012 om 21:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 22:03   #54
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat weet u nu over mijn politieke helden betwetertje...
Zoals verwacht heeft het slechts enkele posts geduurd alvorens u uw onmacht van argumenteren hebt tot uitdrukking gebracht in een op de persoon gerichte sneer. Typisch.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 22:07   #55
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Zoals verwacht heeft het slechts enkele posts geduurd alvorens u uw onmacht van argumenteren hebt tot uitdrukking gebracht in een op de persoon gerichte sneer. Typisch.
U hebt een véél te hoge dunk over uzelf. En daarom zakt u hier op dit forum regelmatig door het ijs.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2012 om 22:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 22:09   #56
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U hebt een véél te hoge dunk over uzelf. En daarom zakt u hier op dit forum regelmatig door het ijs.
En zoals verwacht weet u daarbij voor een tijdlang uw adrenaline-opstoot niet in toom te houden. Typisch.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 juli 2012 om 22:10.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 22:27   #57
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
En zoals verwacht weet u daarbij voor een tijdlang uw adrenaline-opstoot niet in toom te houden. Typisch.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 22:43   #58
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Als je de deur van het politieke landschap opentrekt en je ziet een strontboel van 40 jaar wanbeleid , het resultaat van decennia schuldgedreven politieke economie, een puinhoop met een schuldenput van 365miljard euro
(of 700 ? :zal van Dexia-debacle afhangen )

dan zou je een ezel moeten zijn om die oenen niet zelf hun eigen stront te laten opkuisen.
Which they can 't !
Ze zitten muurvast, catch 22.
Gans de wereld zit muurvast in een dolgedraaid financiëel systeem, waarin al die oude politieke krokodillen decennia meedraaiden.

Timing is heel belangrijk , niet alleen in de politiek.

Waarom niet eerst het Ponzi-schema op zijn bakkes laten gaan en wachten tot het kaartenhuisje is ingestort ?
Brandjes blussen helpt al lang niet meer.
De ijsberg werd in 2008 geraakt. Het orkest speelt nog, het is wachten op het eindspel.

Wat de huidige politieke partijen doen is met emmertjes water hozen om de Titanic te redden.Proberen hun vel te redden.
Redden wat nog te redden valt.

BDW is een wijs man, met een duidelijke visie en een goed gevoel voor timing.

We gaan hem nodig hebben na de shift.
Uw ijsberg/Titanic vergelijking is raak (en mooi) gesteld, mijnheer.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 23:02   #59
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uw ijsberg/Titanic vergelijking is raak (en mooi) gesteld, mijnheer.
Mooi?? Uw literaire appreciaties lijken me zeer primitief. Noch mooi noch raak. Eerder banaal en alledaags.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2012 om 23:20.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2012, 23:23   #60
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mooi?? Uw literaire appreciaties lijken me zeer primitief. Noch mooi noch raak. Eerder banaal en alledaags.
Er is geen twijfel mogelijk : uw appreciaties en de mijne verschillen zeer. Ik wil dat graag zo houden.

Voor het overige zal ik, om u toe te laten wat af te koelen door u in de waan te laten dat u hoe dan ook gelijk hebt, een vol uur lang niet meer op uw sneren reageren. Geniet er van.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be