Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

 
 
Discussietools
Oud 30 november 2004, 22:37   #41
Jinx
Burger
 
Geregistreerd: 8 april 2003
Berichten: 156
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Bedankt, eindelijk iemand die dat toegeeft!
Ge zijt wel de rest vergeten. Volgens mij begaat hij wel degelijk een stommiteit als toekomstig troonopvolger. Door zijn mening kenbaar te maken, ontbloot hij in feite dan zijn eigen toekomstige kroon. Wat dan weer wel verboden is volgens de GW. Maar iets verteld me dat ze Fluppe niet gaan straffen om uitspraken die hij destijds gedaan heeft. Trouwens het is wel opvallend dat de premier de verantwoordelijkheid voor deze stommiteit niet wil opnemen. Dus nog ne keer als hij effectief koning is, en Fluppe vliegt...
Jinx is offline  
Oud 30 november 2004, 22:58   #42
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
Betaal dan niet. Wie dwingt u Belg te zijn?
Aanpassen of opkrassen
Jazwohl, herr Abu "kieken" jah jah
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 30 november 2004, 23:06   #43
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Nogal wiedes dat de Prins tegen het Blok is. Moet hij ermee koffie gaan drinken ofzo?

Wat heeft hij eigenlijk verkeerd gezegd? Zijn jullie dan voor het behoud van België?
Hans1 is offline  
Oud 30 november 2004, 23:13   #44
Gunter
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 november 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Is dat Belgiekske dan zo belangrijk? Ja enkel voor de walen maar niet voor de Vlamingen.
Als u een bindend referendum zou uitvaardigen, dan zal wel snel blijken dat die Vlaamse onafhankelijkheid niet iets is waar mensen wakker van liggen.

Het voortbestaan van België dat dient ook de honderdduizenden Vlamingen die voor hun werk dagelijks naar Brussel pendelen. En de Brusselaars zelf, die voor het grootste deel nog altijd geen Vlaming of Waal willen zijn. Ze willen echt geen vrijwillig deel uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen. Daarin zouden ze extreem in de minderheid komen als voornamelijk Franstalige stad.
Gunter is offline  
Oud 1 december 2004, 01:19   #45
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat heeft hij eigenlijk verkeerd gezegd? Zijn jullie dan voor het behoud van België?
Het koningshuis doet géén uitspraken over politieke materies en nog veel minder over politieke partijen. Dat is een ongeschreven wet die zelfs de ferventste monarchisten erkennen, behalven enkele maffe BUB'ers natuurlijk, maar die willen zelfs sterven voor de Vorst als het nodig is...

Als Flup niets misdaan heeft, waarom wordt hij dan teruggefloten, door diezelfde Verhofstadt die een week geleden nog weigerde in te grijpen voor soortgelijke uitspraken, die alleen niet partijpolitiek waren?
zorroaster is offline  
Oud 1 december 2004, 01:21   #46
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het koningshuis doet géén uitspraken over politieke materies en nog veel minder over politieke partijen. Dat is een ongeschreven wet die zelfs de ferventste monarchisten erkennen, behalven enkele maffe BUB'ers natuurlijk, maar die willen zelfs sterven voor de Vorst als het nodig is...

Als Flup niets misdaan heeft, waarom wordt hij dan teruggefloten, door diezelfde Verhofstadt die een week geleden nog weigerde in te grijpen voor soortgelijke uitspraken, die alleen niet partijpolitiek waren?
U zegt dat het Koningshuis geen uitspraken mag doen over politieke materies. Het is uiteraard uw volste recht om dit te beweren, maar ik heb er toch twee vraagjes bij:
a) Wat heeft de prins precies verkeerd of verrassends gezegd?
b) Naar welke wet of naar welk Grondwettelijk artikel verwijst u om (a) te staven?
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 1 december 2004, 01:25   #47
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
U zegt dat het Koningshuis geen uitspraken mag doen over politieke materies. Het is uiteraard uw volste recht om dit te beweren, maar ik heb er toch twee vraagjes bij:
a) Wat heeft de prins precies verkeerd of verrassends gezegd?
b) Naar welke wet of naar welk Grondwettelijk artikel verwijst u om (a) te staven?
Je bent hetzelfde bobijntje wel dikwijls aan het afdraaien, maar wijs eens aan in mijn tekst waar in het over een grondwettelijk artikel heb? De realiteit is nu eenmaal dat dit niet meer wenselijk en welvoegelijk is in de huidige context, iets wat een hevige belgicist en monarchist als Verhofstadt zich zelfs genoopt voelt te bevestigen.

Het maakt niet uit of het nu over België gaat (dat hij daarvoor is verrast mij niet, serieus) of milieubeleid (eenzelfde flater, door Laurent begaan enkele jaren terug, werd ook door de regering afgekeurd), het mag niet.
zorroaster is offline  
Oud 1 december 2004, 01:49   #48
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

prins "domoor" heeft het weeral gefikst.....


jonge, jonge zo nen aap kunde toch geene koning laten worden zeker ?

eerst de historie met de vijftig meter zone in china en nu gaat hij nog een beetje de mensen die zijn vette pree betalen uitmaken.......

hij heeft wél lef moet ik zeggen, of is het gewoon pure domheid ?

bwa nee zo stoem dat kan niet, t'zal van schrik zijn zeker, ze beschijten het in t'paleis als ze horen dat de vlamingskes die hun centjes moeten geven er aan denken om de poppenkast van de monarchie op te doeken !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 1 december 2004, 01:59   #49
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Je bent hetzelfde bobijntje wel dikwijls aan het afdraaien, maar wijs eens aan in mijn tekst waar in het over een grondwettelijk artikel heb? De realiteit is nu eenmaal dat dit niet meer wenselijk en welvoegelijk is in de huidige context, iets wat een hevige belgicist en monarchist als Verhofstadt zich zelfs genoopt voelt te bevestigen.

Het maakt niet uit of het nu over België gaat (dat hij daarvoor is verrast mij niet, serieus) of milieubeleid (eenzelfde flater, door Laurent begaan enkele jaren terug, werd ook door de regering afgekeurd), het mag niet.
'Het mag niet'. Dat is een beetje onwetenschappelijk he
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 1 december 2004, 02:02   #50
BELGIAN WARRIOR
Banneling
 
 
BELGIAN WARRIOR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
prins "domoor" heeft het weeral gefikst.....


jonge, jonge zo nen aap kunde toch geene koning laten worden zeker ?

eerst de historie met de vijftig meter zone in china en nu gaat hij nog een beetje de mensen die zijn vette pree betalen uitmaken.......

hij heeft wél lef moet ik zeggen, of is het gewoon pure domheid ?

bwa nee zo stoem dat kan niet, t'zal van schrik zijn zeker, ze beschijten het in t'paleis als ze horen dat de vlamingskes die hun centjes moeten geven er aan denken om de poppenkast van de monarchie op te doeken !
Ze moeten zich geen zorgen maken, want de flamingantische argumenten die ik hier vandaag al gelezen heb, houden niet echt steek. Sommigen steken het op de GW, anderen op "de wetten", weer anderen op "gewoonterecht" en ene Zorroaster declameert gewoon: "het m�*g niet" .

Ik vrees dat jullie het niet-eens-zijn met een uitspraak (wat je goed recht is) verwarren met het recht een mening toe te kennen.
BELGIAN WARRIOR is offline  
Oud 1 december 2004, 02:33   #51
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

De andere partijen verdistantieren zich er ook van. Institioneel hoort het niet, heeft niets met vrije meningsuiting te maken. Prins Filip is een prins en geen burger en die man heeft een bepaalde verantwoordelijkheid en moet de politieke neutraliteit vrijwaren zoals in de grondwet staat. Het is weer eens duidelijk aan welke kant le petit princestaat: die bij de linkse fascisten van de PS en de nationalisten van de BUB.
Internaut is offline  
Oud 1 december 2004, 02:34   #52
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
ene Zorroaster declameert gewoon: "het m�*g niet" .
Het wordt een beetje zielig als je andermans argumentatie al moet gaan herschrijven om niet helemaal op je bek te gaan. Het mag niet, en dat wordt gestaafd door de reactie van de regering (zowel bij Laurent's milieucrisisje en Filips uitspraken over het belang), die je er moeilijk van kan verdenken het grondig oneens te zijn met Fluppe. Dat heb ik beargumenteerd en daar kan u niet onderuit, dus ga je maar kunstgrepen toepassen.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 1 december 2004 om 02:35.
zorroaster is offline  
Oud 1 december 2004, 09:55   #53
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Je bent hetzelfde bobijntje wel dikwijls aan het afdraaien, maar wijs eens aan in mijn tekst waar in het over een grondwettelijk artikel heb? De realiteit is nu eenmaal dat dit niet meer wenselijk en welvoegelijk is in de huidige context, iets wat een hevige belgicist en monarchist als Verhofstadt zich zelfs genoopt voelt te bevestigen.

Het maakt niet uit of het nu over België gaat (dat hij daarvoor is verrast mij niet, serieus) of milieubeleid (eenzelfde flater, door Laurent begaan enkele jaren terug, werd ook door de regering afgekeurd), het mag niet.
Met termen als "voeglijkheid" en "wenselijkheid" zitten we op politiek en niet op juridisch vlak. Op juridisch vlak is er geen enkel probleem. Integendeel, hij bereidt zich gewoon voor op zijn taak: de verdediging van de Belgische belangen.
Hans1 is offline  
Oud 1 december 2004, 09:58   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je had hem moeten zien, führer de Winter verdedigde ijverig zijn geld en zijn jobke op VTM door volledig ten onrechte te beweren dat Prins Filip met zijn uitspraken de grondwet overtrad.

Het was geweldig om aan te zien. Hij voelde zo zijn kiezersaantal slinken met de helft door eindelijk toe te geven dat het Belang België kapot wil.

Iedereen heeft recht op een vrije mening, niet alleen het Blok, ook de Prins.
Waren het geen UB-tjes die beweerden dat de kracht van de monarchie schuilt in zijn politieke onpartijdigheid?
Wat is er gebeurd dat het UB-standpunt plots verlaten wordt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 december 2004 om 10:06.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 10:03   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
hij bereidt zich gewoon voor op zijn taak: de verdediging van de Belgische belangen.
Juist.
En dat geeft hem, volgens de UB, zelfs het recht om uitspraken pro Belqique te doen op een Vlaamse missie in China.

Wel Hanske, in de eerst plaats heeft jouw prinselijke onbenul het FEIT te erkennen dat er volgens de Belzieke grondwet gemeenschappen en gewesten bestaan in 'zijn' land.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 10:16   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
U zegt dat het Koningshuis geen uitspraken mag doen over politieke materies. Het is uiteraard uw volste recht om dit te beweren, maar ik heb er toch twee vraagjes bij:
a) Wat heeft de prins precies verkeerd of verrassends gezegd?
b) Naar welke wet of naar welk Grondwettelijk artikel verwijst u om (a) te staven?
Als toekomstige koning wordt de prins geacht evenmin politieke uitspraken te doen als al zijn voorgangers. Het Het Hof hoort politiek neutraal te zijn.
Maar dat de uitspraken van de Flippe voor belgicisten en francofonen niet verkeerd maar zelfs 'verrassend' zijn is begrijpelijk.

Ook al gehoord over de Belgische burgeroorlog, die rechtstreeks voortvloeide uit uitspraken van de toenmalige koning over politieke partijen die hem niet naar zijn zin bedienden, en welke partij destijds het vuur aan de lont stak?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 december 2004, 10:20   #57
muys
Parlementsvoorzitter
 
muys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 2.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BELGIAN WARRIOR
U zegt dat het Koningshuis geen uitspraken mag doen over politieke materies. Het is uiteraard uw volste recht om dit te beweren, maar ik heb er toch twee vraagjes bij:
a) Wat heeft de prins precies verkeerd of verrassends gezegd?
b) Naar welke wet of naar welk Grondwettelijk artikel verwijst u om (a) te staven?
prins filip suggereert dat indien de splitsing van belgie op de politieke agenda zou komen en hij koning zou zijn hij zich daartegen zal verzetten en eventueel zelfs zal proberen ingrijpen in de politieke besluitvorming. het enige wat van de koning verwacht wordt is af en toe zijn handtekening te zetten, voor de rest moet hij zijn muil houden.
muys is offline  
Oud 1 december 2004, 15:38   #58
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je had hem moeten zien, führer de Winter verdedigde ijverig zijn geld en zijn jobke op VTM door volledig ten onrechte te beweren dat Prins Filip met zijn uitspraken de grondwet overtrad.

Het was geweldig om aan te zien. Hij voelde zo zijn kiezersaantal slinken met de helft door eindelijk toe te geven dat het Belang België kapot wil.

Iedereen heeft recht op een vrije mening, niet alleen het Blok, ook de Prins.
Prima.... België BARST!
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 1 december 2004, 15:55   #59
Vanaspe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 november 2004
Berichten: 22
Standaard

Voor ik inlogde op deze site had ik nog nooit van BUB gehoord. Is dat een idiotenclubje of zo?
Vanaspe is offline  
Oud 1 december 2004, 16:56   #60
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Je had hem moeten zien, führer de Winter verdedigde ijverig zijn geld en zijn jobke op VTM door volledig ten onrechte te beweren dat Prins Filip met zijn uitspraken de grondwet overtrad.

Het was geweldig om aan te zien. Hij voelde zo zijn kiezersaantal slinken met de helft door eindelijk toe te geven dat het Belang België kapot wil.

Iedereen heeft recht op een vrije mening, niet alleen het Blok, ook de Prins.
Ik denk dat aan hallucinaties lijdt.

Ik was ooit patriot en Belgicist. "Ik zweer getrouwheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk" die eed heb ik ooit met overtuiging afgelegd. Maar België op zo'n idiote manier verdedigen, dat heb ik nooit gedaan. Je probeert zelfs niet te overtuigen. Ik heb bijna de indruk dat je eigenlijk voor het Belang werkt en dat jouw taak erin bestaat om Belgicisten als kinderachtige zeurpieten te doen overkomen.
Kaal is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be