Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 november 2010, 17:06   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Slecht karakter!
Zijt maar gerust dat de boodschap begrepen is, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 18:31   #42
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Ubuntu 10.04 LTS.
Niet echt tevreden van, als je een paar dingen tegelijk doet gaat het ineens erg traag en blijft het allemaal haperen.

Maar mijn windowsschijf start niet meer op, ik zou die eens moeten formatteren (maar dat zeg ik al een half jaar).
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 21:58   #43
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Werk: Windows 2002 en XP
Vrije tijd: Ubuntu 10.04 met Compiz geactiveerd om Windows gebruikers even te laten opkijken...
2000 moest dat zijn.

En btw, ik ben intussen aan het upgraden naar Ubuntu 10.10...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:05   #44
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Kan je die laatste zin voor de hardware-leek die ik ben eens uitleggen?
Teveel computers
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:12   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
2000 moest dat zijn.
Dacht ik al...
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:18   #46
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ubuntu 10.04 LTS.
Niet echt tevreden van, als je een paar dingen tegelijk doet gaat het ineens erg traag en blijft het allemaal haperen.

Maar mijn windowsschijf start niet meer op, ik zou die eens moeten formatteren (maar dat zeg ik al een half jaar).
Geen last met vertragingen op 10.04. Enkel internetconnectie met wicd viel af en toe eens uit, dat is dan vervelend als je moest wicd afsluiten en dan verbindingen moest herstellen.

Ik snap Windowsgebruikers niet: als je de EULA eens goed leest kom je tot absurde situaties: als je een nieuwe PC koopt, mag je je OEM Windows licentie niet overzetten. Koop je dan de 3x duurdere retail versie, dan blijkt die een tussenversie te zijn a la Vista die geen 2 PC's meegaat. Eenmaal op je PC betaal je nog eens een lekkere virusscanner tegen zeker €50 per jaar of een gratis flutscanner die alle virussen toch doorlaat. Na een half jaar is je register een vuilbak en ratelt de PC als je zelfs mijnenveger opstart.

Met mijn Ubuntu heb je alle 6 maaden gratis de nieuwste versie, je mag dat overzetten zoveel je wil, hebt geen last van virussen dus je verliest geen geld en rekenkracht aan een virusscanner en na 6 maand draait je PC even snel als tevoren. Ja, bij mij wel.

Programma's installeren kan je gewoon door een programma op te starten en maar aan te klikken wat je wil. Alles wordt automatisch geüpdated...

Het grootste argument dat ik steeds hoor om jezelf steeds te blijven kwellen is dat men het gewoon is om bepaalde programma's te gebruiken. Windows, Microsoft Office,... Dat zijn zeker geen kwaliteitsargumenten. Bwah, je doet maar, IK heb geen last van uw Windows gesukkel allemaal... Erger je maar dood aan uw Windows maar beweer 's avonds maar tegen uw Linuxcollega dat je Windows nu eenmaal gewoon bent.

http://www.youtube.com/watch?v=1I2dtdb5igc
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 22:20   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb eens gespeeld met die 10.04 LTS maar was er toch ook niet tevreden over. Andere versies wel.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 23:32   #48
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Slecht karakter!
Beter een slecht karakter dan geen karakter. Trouwens rm rf, dat hebt ge al heel u leven willen testen, maar op uw eigen systeem...
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 23:49   #49
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Geen last met vertragingen op 10.04. Enkel internetconnectie met wicd viel af en toe eens uit, dat is dan vervelend als je moest wicd afsluiten en dan verbindingen moest herstellen.

Ik snap Windowsgebruikers niet: als je de EULA eens goed leest kom je tot absurde situaties: als je een nieuwe PC koopt, mag je je OEM Windows licentie niet overzetten. Koop je dan de 3x duurdere retail versie, dan blijkt die een tussenversie te zijn a la Vista die geen 2 PC's meegaat. Eenmaal op je PC betaal je nog eens een lekkere virusscanner tegen zeker €50 per jaar of een gratis flutscanner die alle virussen toch doorlaat. Na een half jaar is je register een vuilbak en ratelt de PC als je zelfs mijnenveger opstart.

Met mijn Ubuntu heb je alle 6 maaden gratis de nieuwste versie, je mag dat overzetten zoveel je wil, hebt geen last van virussen dus je verliest geen geld en rekenkracht aan een virusscanner en na 6 maand draait je PC even snel als tevoren. Ja, bij mij wel.

Programma's installeren kan je gewoon door een programma op te starten en maar aan te klikken wat je wil. Alles wordt automatisch geüpdated...

Het grootste argument dat ik steeds hoor om jezelf steeds te blijven kwellen is dat men het gewoon is om bepaalde programma's te gebruiken. Windows, Microsoft Office,... Dat zijn zeker geen kwaliteitsargumenten. Bwah, je doet maar, IK heb geen last van uw Windows gesukkel allemaal... Erger je maar dood aan uw Windows maar beweer 's avonds maar tegen uw Linuxcollega dat je Windows nu eenmaal gewoon bent.

http://www.youtube.com/watch?v=1I2dtdb5igc
Dat vond ik dus ook allemaal. Totdat ik Ubuntu probeerde. En het enige dat me dus stoort is dat het trager gaat dan windows. Windows XP notabene, en al meer dan 6 jaar (!) niet geformatteerd. En dan dat gesukkel om flash geïnstalleerd te krijgen.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 10 november 2010 om 23:49.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:49   #50
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Dat vond ik dus ook allemaal. Totdat ik Ubuntu probeerde. En het enige dat me dus stoort is dat het trager gaat dan windows. Windows XP notabene, en al meer dan 6 jaar (!) niet geformatteerd. En dan dat gesukkel om flash geïnstalleerd te krijgen.
Al eens een andere distributie geprobeerd of je probleem aangekaart op www.ubuntuforums.org?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 13:52   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Dat vond ik dus ook allemaal. Totdat ik Ubuntu probeerde. En het enige dat me dus stoort is dat het trager gaat dan windows. Windows XP notabene, en al meer dan 6 jaar (!) niet geformatteerd. En dan dat gesukkel om flash geïnstalleerd te krijgen.
http://get.adobe.com/nl/flashplayer/otherversions/
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 14:49   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.293
Standaard

Ondertussen heb ik tussen 2 happen van mijn broodje in, rap nekeer dien ubuntu nog eens op ne laptop gezwierd die hier rondslingerde ...

ziet er wel goed uit.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:15   #53
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik snap Windowsgebruikers niet: als je de EULA eens goed leest kom je tot absurde situaties: als je een nieuwe PC koopt, mag je je OEM Windows licentie niet overzetten. Koop je dan de 3x duurdere retail versie, dan blijkt die een tussenversie te zijn a la Vista die geen 2 PC's meegaat. Eenmaal op je PC betaal je nog eens een lekkere virusscanner tegen zeker €50 per jaar of een gratis flutscanner die alle virussen toch doorlaat. Na een half jaar is je register een vuilbak en ratelt de PC als je zelfs mijnenveger opstart.

Met mijn Ubuntu heb je alle 6 maaden gratis de nieuwste versie, je mag dat overzetten zoveel je wil, hebt geen last van virussen dus je verliest geen geld en rekenkracht aan een virusscanner en na 6 maand draait je PC even snel als tevoren. Ja, bij mij wel.

Programma's installeren kan je gewoon door een programma op te starten en maar aan te klikken wat je wil. Alles wordt automatisch geüpdated...

Het grootste argument dat ik steeds hoor om jezelf steeds te blijven kwellen is dat men het gewoon is om bepaalde programma's te gebruiken. Windows, Microsoft Office,... Dat zijn zeker geen kwaliteitsargumenten. Bwah, je doet maar, IK heb geen last van uw Windows gesukkel allemaal... Erger je maar dood aan uw Windows maar beweer 's avonds maar tegen uw Linuxcollega dat je Windows nu eenmaal gewoon bent.

http://www.youtube.com/watch?v=1I2dtdb5igc
Vreemd, zeer vreemd.

Ik draai al jaren zonder de allerminste problemen XP, download zonder beperking, installeer en de-installeer tegen 200 per uur en toch geen spatje problemen. Virussen ? Ik zal er misschien wel hebben, ergens, maar de moeite niet om te vernoemen.

Conclusie: je overdrijft enorm.

Ubuntu en co interesseren me niet het minste, voor de simpele reden dat het geen nut heeft om van besturingssysteem te veranderen als alles naar wens gaat.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:20   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vreemd, zeer vreemd.

Ik draai al jaren zonder de allerminste problemen XP, download zonder beperking, installeer en de-installeer tegen 200 per uur en toch geen spatje problemen. Virussen ? Ik zal er misschien wel hebben, ergens, maar de moeite niet om te vernoemen.

Conclusie: je overdrijft enorm.

Ubuntu en co interesseren me niet het minste, voor de simpele reden dat het geen nut heeft om van besturingssysteem te veranderen als alles naar wens gaat.
Als alles ok is, is dat inderdaad, geen reden om te veranderen...

ik doe dat enkel om OS en te testen, of als ik een server vandoen heb voor het een of het ander uit te proberen of op te lossen.

maar een gewone gebruiker kan nu ook met een ubuntu werken, gratis, en het bevat een volledig werkende office en browser, en meer hebben de meeste gebruikers echt niet nodig, ja iets voor hun fotokes te browsen , maar dat zit er ook in,

wat doet een doorsnee gebruiker met zijn pc, buiten emailen en surfen,...

zo goed als niks dus.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:22   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ubuntu en co interesseren me niet het minste, voor de simpele reden dat het geen nut heeft om van besturingssysteem te veranderen als alles naar wens gaat.
Ubuntu kan handig zijn als je voor grootvader even een OS moet installeren. Makkelijk en zelfbereddend. Al heb ik zelf graag linux en windows beiden. Ik heb dan ook wat linux distro's liggen en de retail cd van win XP Pro. En het vroegere solaris, maar dat is pas echt stabiel als het op eigen (dure) hardware draait. Maar dan is het ook stabieler dan linux. Had op het werk een oudere Sun Solaris server staan... we hebben hem eens moeten rebooten... uptime was op dat moment toen 5 jaar. Dat haal je niet met windows of Linux.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 11 november 2010 om 15:24.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 15:26   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ubuntu kan handig zijn als je voor grootvader even een OS moet installeren. Makkelijk en zelfbereddend. Al heb ik zelf graag linux en windows beiden. Ik heb dan ook wat linux distro's liggen en de retail cd van win XP. En het vroegere solaris, maar dat is pas echt stabiel als het op eigen (dure) hardware draait. Maar dan is het ook stabieler dan linux. Had op het werk een oudere Sun Solaris server staan... we hebben hem eens moeten rebooten... uptime was op dat moment toen 5 jaar. Dat haal je niet met windows of Linux.
Nu heeft de Larry Allison da ook al gekocht, ... het is nu Oracle Office bij the way...

Ik heb altijd zo een Sun server willen hebben voor thuis, maar dat was er toch wel wat over, 2 a 3000 euro voor een machine voor thuis is serieus overdreven.

Oracle zal binnenkort wel Oracle appliances gaan uitbrengen op oude SUN hardware vermoed ik, ... dat gaan database servers worden, om de concurrentie volledig uit hun sokken te blazen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:25   #57
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vreemd, zeer vreemd.

Ik draai al jaren zonder de allerminste problemen XP, download zonder beperking, installeer en de-installeer tegen 200 per uur en toch geen spatje problemen. Virussen ? Ik zal er misschien wel hebben, ergens, maar de moeite niet om te vernoemen.

Conclusie: je overdrijft enorm.

Ubuntu en co interesseren me niet het minste, voor de simpele reden dat het geen nut heeft om van besturingssysteem te veranderen als alles naar wens gaat.
Waarom zou je veranderen als je goed zit?

Niet iedereen heeft die ervaringen. Niet iedereen weet overigens goed de gebruikersvoorwaarden van de meeste software, want ik vind het prijsverschil tussen OEM en retail ook overdreven.

Iemand een idee hoe dit zit met Apple? Ik heb me laten vertellen dat MacOS X eveneens geen virussen kent die toch wel iets frequenter zijn dan kiko hier
laat uitschijnen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:39   #58
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Windows Vista en Windows XP.
Nooit foutmeldingen of bagger voorgehad met Vista, nooit traag geweest.
Eigenlijk begrijp ik al die negatieve heisa er rond niet.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:44   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.293
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom zou je veranderen als je goed zit?

Niet iedereen heeft die ervaringen. Niet iedereen weet overigens goed de gebruikersvoorwaarden van de meeste software, want ik vind het prijsverschil tussen OEM en retail ook overdreven.

Iemand een idee hoe dit zit met Apple? Ik heb me laten vertellen dat MacOS X eveneens geen virussen kent die toch wel iets frequenter zijn dan kiko hier
laat uitschijnen.
Er bestaan wel degelijk virussen voor de MAC, maar aangezien er veel meer PC`s zijn dan MAC`s is het veel interessanter om virussen voor PC`s te bouwen.

Bovendien is het MAC platform wel iets meer secure en is het ook makkelijker te patchen omdat de software voor specifieke hardware geschreven is.

Apple moet zich dus geen zorgen maken, als ze een patch bouwen die op hun hardware draait, is het risico op problemen vrij klein.

Het risico bestaat dus wel degelijk maar de kans dat het gebeurd is veel kleiner.

Software voor de mac, freeware etc, is net als bij Ubuntu en Redhat het geval is, meestal te downloaden van de producent zelf (Apple in dit geval) nog een factor die het risico verkleind, buiten een aantal andere Mac Fora en producenten is het aanbod van downloads voor PC veel groter dan voor Mac, u gaat dus met uw PC veel meer kans hebben om op een site te stuiten die het niet zo nauw neemt met de veiligheid.

Virusvrij bestaat overigens niet, voor alle platvormen zijn er virussen spyware en hacktoestanden te vinden, het risico verkleint alleen serieus als je met exotische apparatuur/software begint te werken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 16:57   #60
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Al eens een andere distributie geprobeerd of je probleem aangekaart op www.ubuntuforums.org?
Wat is een andere distributie? Ipv 10.04 LTS, pakweg 7.04? In dat geval: ja, verscheidene.

Ooit heb ik dat eens op dat forum geplaatst ja. Misschien moet ik het nog es doen.

Overigens: flash werkt al in firefox hoor, maar in opera nog niet. Het was al een heel gedoe om het in ff werkende te krijgen, moet ik zeggen. 64bit ...
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 11 november 2010 om 16:58.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be