Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Welke maximumgrens voor een ambtenarenpensioen
Dezelfde limiet als in de privé 21 60,00%
Geen maximum 1 2,86%
Maixmum 1.000 euro/maand 2 5,71%
Maximum 2.000 euro/maand 5 14,29%
Maximum 3.000 euro/maand 2 5,71%
Maximum 4.000 euro/maand 0 0%
Maximum 5.000 euro/maand 0 0%
Maximum 10.000 euro/maand 4 11,43%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 23 december 2011, 10:57   #41
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er op langere termijn een grondige pensioenhervorming komt (liefst eerst en zo rap mogelijk in een onafhankelijk Vlaanderen, maar in deze draad is dat of topic),

dan ben ik wel degelijk vragende partij om een zeer duidelijke en transparante financiering.

Iedereen zou mogen weten hoeveel precies hij al heeft afgedragen voor zijn of voor de pensioenkas. Per maand, tot op de eurocent.

Iedereen zou mogen weten hoeveel de staat moet bijpassen.

De berekening zou kraakhelder moeten zijn; zowel het aspect hoeveel de staat moet bijpassen, als de grootte van de gegeven of de gekregen solidariteit intern de pensioenkas.




Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Maar ambtenaren dragen veel minder bij tot hun pensioenvorming dan de werknemers in de privé daar de overheid geen patronale lasten betaald op het salaris van haar ambtenaren.
Dus als op de eurocent na moet berekend worden hoeveel iedereen heeft bijgedragen,....komen de ambtenaren er erg bekaaid van af.
Idem dito wat de gezondheidszorgen betreft.

Laatst gewijzigd door speurneus : 23 december 2011 om 10:58.
speurneus is offline  
Oud 23 december 2011, 11:05   #42
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.953
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht


Kan de EU dat niet wat homogeniseren?
Dit is lokale materie, daar heeft de EU zich niet mee te bemoeien.
En moesten ze dit wel kunnen zie ik echt niet in hoe dat zou moeten.
Er zijn binnen de unie immers rijke en heel wat minder rijke landen.
De pensioenen opkrikken naar wat in de rijkere landen wordt betaald zouden de armere landen nooit kunnen betalen en anderzijds aftoppen naar wat in de armere landen wordt uitbetaald zou tot massaal protest leiden in de rijkere landen.
speurneus is offline  
Oud 23 december 2011, 11:15   #43
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dit is lokale materie, daar heeft de EU zich niet mee te bemoeien.
En moesten ze dit wel kunnen zie ik echt niet in hoe dat zou moeten.
Er zijn binnen de unie immers rijke en heel wat minder rijke landen.
De pensioenen opkrikken naar wat in de rijkere landen wordt betaald zouden de armere landen nooit kunnen betalen en anderzijds aftoppen naar wat in de armere landen wordt uitbetaald zou tot massaal protest leiden in de rijkere landen.
Er was een poging geweest dat erdoor te krijgen maar is inderdaad onmogelijk... Er zullen echter andere hervormingen door de EU doorgedrukt worden...
Bollywood is offline  
Oud 23 december 2011, 11:24   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
3000€ netto is gelijk aan 6000€ bruto.
En een pensioen van 6000 € bruto komt overeen met een gemiddeld salaris van 8500€ bruto gedurende de laatste 5 werkjaren.
Ik neem aan dat zelfs een kabinetchef geen 100.000€ op jaarbasis verdiend?
Dus dat aftoppen = dikke zever.
Het is afgetopt. En ik zou de ambtenaren de kost niet willen geven die juist voor hun pensioen meer dan 8000euro bruto verdienen (8500euro geeft nog wat meer dan 6000euro pensioen).
Maar in feite het geen zin om over netto pensioenen te spreken, als men wil vergelijken. De netto pensioenen zijn afhankelijk van nog ne hoop andere situaties (gezinssituatie, aftrekken...).
Bob is offline  
Oud 24 december 2011, 13:04   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is afgetopt. En ik zou de ambtenaren de kost niet willen geven die juist voor hun pensioen meer dan 8000euro bruto verdienen (8500euro geeft nog wat meer dan 6000euro pensioen).
Niet melig doen. Heel wat ambtenaren mogen best 8000 € bruto verdienen op het einde van hun loopbaan.
Hogere magistraten, professoren, directeurs van grote scholen, topambtenaren allerhande (vb. van volksgezondheid (vaak artsen), voedselcontrole (vaak dierenartsen), geneesmiddelencontrole (vaak apothekers), politie, leger, douane, belastingen, spoorwegen, controle luchtvaart, zeewezen, infrastructuur wegen, infrastructuur stromen en rivieren, stadssecretaris ...)

Dan is hun pree vaak zelfs een lachertje, vergeleken met een directeur van een bank in een kleine stad, vergeleken met een succesvolle bijna-middelgrote zelfstandige.

We kunnen al lachend zeggen dat die van de nmbs dat niet verdienen, maar eerlijk: we hebben het niet over de drie grote onbenullen die altijd in het nieuws komen, en die het werk van de echte managers meer hinderen dan bevorderen ...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar in feite het geen zin om over netto pensioenen te spreken, als men wil vergelijken. De netto pensioenen zijn afhankelijk van nog ne hoop andere situaties (gezinssituatie, aftrekken...).
We hebben er, bij wijze van spreken, geen affaires mee dat een privé persoon een gehandicapt kind ten laste heeft en dus minder belastingen betaalt. (zelfs al zou ik die vermindering afschaffen, en de rechtstreekse steun optrekken, maar dat is of topic hier).

We hebben er wel belang bij om bestendig voor ogen te houden dat het de grootste leugen is dat iemand die bruto 3000 € verdient, het dubbele verdient dan iemand die bruto 1500 € verdient.





Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 december 2011 om 13:06.
De schoofzak is offline  
Oud 24 december 2011, 13:53   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet melig doen. Heel wat ambtenaren mogen best 8000 € bruto verdienen op het einde van hun loopbaan.
Hogere magistraten, professoren, directeurs van grote scholen, topambtenaren allerhande (vb. van volksgezondheid (vaak artsen), voedselcontrole (vaak dierenartsen), geneesmiddelencontrole (vaak apothekers), politie, leger, douane, belastingen, spoorwegen, controle luchtvaart, zeewezen, infrastructuur wegen, infrastructuur stromen en rivieren, stadssecretaris ...)

Dan is hun pree vaak zelfs een lachertje, vergeleken met een directeur van een bank in een kleine stad, vergeleken met een succesvolle bijna-middelgrote zelfstandige.

We kunnen al lachend zeggen dat die van de nmbs dat niet verdienen, maar eerlijk: we hebben het niet over de drie grote onbenullen die altijd in het nieuws komen, en die het werk van de echte managers meer hinderen dan bevorderen ...
Natuurlijk mogen ze dat verdienen. Dit was dan ook niet de geest van mijn antwoord. Wel dat er wel degelijk meerdere ambtenaren zijn, die hun pensioen afgeknopt zien, op, dacht 6040euro/maand bruto.

Citaat:
We hebben er, bij wijze van spreken, geen affaires mee dat een privé persoon een gehandicapt kind ten laste heeft en dus minder belastingen betaalt. (zelfs al zou ik die vermindering afschaffen, en de rechtstreekse steun optrekken, maar dat is of topic hier).

We hebben er wel belang bij om bestendig voor ogen te houden dat het de grootste leugen is dat iemand die bruto 3000 € verdient, het dubbele verdient dan iemand die bruto 1500 € verdient.
Dat is natuurlijk zo. Voor ne gehuwde gepensioneerde, waarvan de echtgenote geen inkomsten heeft, worden deze cijfers na belasting respectievelijk 2420€ en 1500€, en voor ne ongehuwde gepensioneerde wordt dit dan respectievelijk 1985€ en 1290€ (of we gaan vanaf het dubbel naar reseptievelijk 161% en 154%, maw het verschil wordt bijna gehalveerd). We zouden ook kunnen rekenen met een modale gezinstoestand, en met modale aftrekken. En spreken over brutto stelt de ambtenarenpensioenen in een ongunstig daglicht, of hoe men het ook moet noemen. Maar heeft mijn inziens toch het voordeel dat het objectiever is. Iedereen kan dan, rekening houdend met zijn toestand, de belastingen daarop berekenen.
Bob is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be