Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2007, 15:14   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
O nee, Boadicea, die kregen ze niet!

Niet alles geloven wat een Kay-gell laat uitschijnen. Aangezien hij gemakshalve hamert op hun recht van betogen, zou je verkeerdelijk kunnen denken dat daarmee de kous af is. Maar volgens de wet moet je ook nog eerst je betoging aanvragen en laten goedkeuren, en dat is niet gebeurd.

Ze hadden dus geen recht van betogen, en Kay-gell staat in zijn onderbroek.

Maar ik weet zeker dat hij daar weer lekker omheen zal proberen fietsen.
Jep, ik bedoelde de extreem rechtsen waren samen met toestemming. Heb mijn post gecorrigeerd.

In ieder geval: les extrèmes se touchent. Ik sta van niets meer versteld.

Vraag: is het verstandig om als linkse meute een groep bewapende skinheads te benaderen?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:24   #42
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Die AFA mensen zijn geen haar beter dan die drinkende kaalkoppen.
Ik durf zelfs te beweren dat ze net zo fascistisch zijn.
en op basis waarvan beweer je dat ze net zo fascistisch zijn?
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:27   #43
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Die mannen wilden gewoon even over straat wandelen en vergaderen. Maar dat mag dan weer niet. Tja, waarom zijn sommige mensen gefrustreerd? Je zou voor minder...
Op welke manier wenst men skinheads te bestrijden? Anti-reactie? Daar worden ze enkel extremer van. Waarom? Omdat hun stellingen enkel bevestigd worden. De doorsnee-mens geeft ze gelijk door zijn anti-houding. Niemand wil met ze praten. Tja, dan vraag je er toch gewoon om.
excuseer? praten met mensen die Adolf verheerlijken? neen, dank u.
waarom zou er trouwens iets mis zijn met een tegenbetoging? op die manier laat je merken dat er veel mensen zijn die zulke ideëen zeer sterk afwijzen en geef je mensen een soort verzamelpunt en bestrijd je het gevoel van 'ik ben wel heel erg tegen fascisten en neo-nazi's, maar wat kan ik doen, ik sta er alleen mee?'
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:29   #44
Samsa
Gouverneur
 
Samsa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juli 2006
Locatie: Oostende
Berichten: 1.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
an hebt ge die gasten van "blokbusters" nog niet bezig gezien. enig onderscheid bij deze was, die hadden het voornamelijk begrepen op bejaarde, liefst hoog bejaarden. Moet het maar eens aan *knip* vragen heeft symphatie voor die bejaarde jagers. Maakte gretig gebruik van , stokken , stenen en al wat niet te vadt of te zwaar woog. Het enige waar ze problemen mee hadde waren leeftijdsgenoten die werden angsvallig ontweken.
Dus doe niet of dit een rechts fenomeen is, deze kiezen dan tenminste nog leeftijdsgenoten die in staat zijn op verzet.

Geen persoonlijke onderonsjes.

mvg,
Arnold.
een geloofwaardige bron voor dat verhaal over die bejaarden en zo? gewoon wat ongefundeerde roddels naar mensen hun kop slingeren is echt echt niet geloofwaardig...
__________________
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:43   #45
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
een geloofwaardige bron voor dat verhaal over die bejaarden en zo? gewoon wat ongefundeerde roddels naar mensen hun kop slingeren is echt echt niet geloofwaardig...
Hetgeen u niet kunt weerleggen bestempelen als roddels, geeft blijk uit welk hout u bent gesneden. (Zal u een stille hint geven, Lommel 1988/1989, Herentals begin jaren '90 op het kruispuntmet de Poederleesesteenweg, zullen er nog wel zijn, interesse?) Of is het te pijnlijk indien men "u" eraan herinnert dat deze "blokbusters" en aanverwanten diersoorten behoren tot een laffe bende die zich niet durven meten met leefijdsgenoten of personen die de pensioenleeftijd nog niet hebben bereikt. En zich dus gewoon toeleggen op bejaarden, liefst hoogbejaarden. Voor ik het vergeet, wat u noemt roddels deze gaan zeker niet over "mensen" laat ons dat duidelijk zijn.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 9 februari 2007 om 15:46.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:47   #46
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
excuseer? praten met mensen die Adolf verheerlijken? neen, dank u.
waarom zou er trouwens iets mis zijn met een tegenbetoging? op die manier laat je merken dat er veel mensen zijn die zulke ideëen zeer sterk afwijzen en geef je mensen een soort verzamelpunt en bestrijd je het gevoel van 'ik ben wel heel erg tegen fascisten en neo-nazi's, maar wat kan ik doen, ik sta er alleen mee?'
Er zal een tijd komen dat je zal moeten toegeven dat je de ideeën van mensen enkel kunt veranderen door ermee te praten.
Dycore heeft gelijk, je tegenbetogingskes en dito wederzijdse scheldpartijen bevestigen alleen maar het vijandbeeld.

Wat de antifascisten natuurlijk sterk verbindt, is hun onderling superioriteitsgevoel. Ze komen graag samen om met elkaar te praten en te betogen, af en toe zelfs wat winkelstraten in brand te steken, maar de hand reiken naar hun tegenstander door middel van een dialoog, daar heeft hun superioriteitsgevoel lak aan.

Geef toe, wat is er nou zo leuk aan rabiate racisten bekeren?
Straks is er niks meer om superieur over te wezen...
Hebben ze niks meer om voor te leven of zich beter voor te voelen!

Kom nou niet af met wat geleuter dat het niet waar is. Ik heb tien jaar van mijn leven besteedt in extreem-linkse kringen tot het me begon te dagen dat antifascisten in wezen even onverdraagzaam zijn tov extreem-rechts als extreem-rechts tov joden of zwarten. Zonder die haat overleeft de antifa-beweging niet. En ja, het is haat, niet meer of minder dan dat. Precies hetzelfde als de haat die rivaliserende supportersclubs van voetbalploegen voor elkaar voelen. En evenzeer voelt de antifa-beweging zich moreel superieur. Maar ooit iets veranderen zal de beweging nooit. Ze bestrijden wat ze in feite zelf zijn. Kun je eeuwig doorgaan.
Het heeft natuurlijk ook met de leeftijd te maken. Pas met ouder worden ben je beter in staat de hand in eigen boezem te steken. Vandaar dat de beweging vooral veel jongeren aanspreekt. Ze hebben allemaal iets nodig om in te geloven, voor te vechten. Veel van diegenen die in de beweging blijven hangen, worden doorgaans gefrustreerd oud. Een Eric Feremans is de verpersonificatie van de eeuwige door haat verteerde antifa. Hij zal blijven vechten met zijn eigen demonen tot hij erbij neervalt. En nooit het geluk kennen om gewoon eens met een ander gewoon te comuniceren zonder vingertje op te heffen of het morele gelijk willen afdwingen.

Ik heb geleerd dat je extremisten van welke slag dan ook met niks langer kunt in stilzwijgend gepeins (een hele opgave, want dat kunnen ze anders enkel in groep, nooit voor zichzelf) laten verzinken, dan met wat simpele vragen en feiten.
Antifa is niet de remedie, maar één van de ziektebeelden.
Het woord "anti" alleen al laat hetgeen waarop het slaat in het defensief treden.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:51   #47
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
en op basis waarvan beweer je dat ze net zo fascistisch zijn?
Geloof me Samsa, ze hebben zoveel gemeen met elkaar...
Probeer eens verder te kijken dan het gezwelg in het groot moreel gelijk. Laat gewon even die hautaine, belerende houding achterwege, en dan zul je het zien. Het is moeilijk, ik weet het uit eigen ervaring, maar het kan.

Waarover hebben we het?
We hebben het over het kiezen van een "kamp", zoals je een voetbalploeg kiest omvoor te supporteren.

De antifa zal zeggen: ja maar, die extreem-rechtsen haten allochtonen, en dat is verkeerd.

Hij heeft overschot van gelijk. Feit blijft dat de antifa met evenveel overtuiging de fascist haat. Hij haalt zijn motivatie uit de ongegronde vreemdelingenaat van zijn tegenstander. Zijn motivatie is dus zuiver moreel van aard. Omat hij het morele gelijk aan zijn kant heeft, mag hij de ander haten. Haal dat moreel gelijk weg, en er blijft niks anders over dan pure haat. Het morele gelijk dient als schaamlapje om te verhullen dat de antifa in wezen een voetbalsupporter is die kamp kiest.
Je groeit op in een schoolomgeving, een vriendenkring of een familiale kring, die je ideeën vormt. Niemand wordt als racist geboren, niemand wordt als antifascist geboren. Je wordt het, je kiest partij. De antifa wil niet lijken op de fascist, maar diep vanbinnen weet hij dat hij in feite hetzelfde is. En dus klampt hij zich krampachtig vast aan het grote morele gelijk, omdat hij denkt dat dat het verschil maakt.

Not...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 9 februari 2007 om 16:09.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 15:53   #48
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Hetgeen u niet kunt weerleggen bestempelen als roddels, geeft blijk uit welk hout u bent gesneden. (Zal u een stille hint geven, Lommel 1988/1989, Herentals begin jaren '90 op het kruispuntmet de Poederleesesteenweg, zullen er nog wel zijn, interesse?) Of is het te pijnlijk indien men "u" eraan herinnert dat deze "blokbusters" en aanverwanten diersoorten behoren tot een laffe bende die zich niet durven meten met leefijdsgenoten of personen die de pensioenleeftijd nog niet hebben bereikt. En zich dus gewoon toeleggen op bejaarden, liefst hoogbejaarden. Voor ik het vergeet, wat u noemt roddels deze gaan zeker niet over "mensen" laat ons dat duidelijk zijn.
Erlich, het zouden nog leeftijdsgenoten mogen geweest zijn, het blijft even dom hoor. Van die mentaliteit moeten beide kampen afstappen. De wederzijdse haat is hetgeen beide groepen niet alleen gemeen hebben, maar hen ook tot gelijken maakt.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 16:13   #49
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Toch lieverdjes, die mannen he?
Ik heb eigenlijk nog niet op deze vertederende vraag naar affectie van de topicstarter geantwoord, dus bij deze:

Ja kay-gell, je hebt gelijk...
Groot moreel gelijk.
Ik gun het je van harte als een vader die zijn kind over het bolleke aait, want zo moet het aanvoelen, niet?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:02   #50
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ik deel eerder de overtuiging van Nierika. Ik kom ook uit een extreem links nest en ben mezelf zo gaan haten, omdat ik plots besefte dat ik erg onverdraagzaam was.
Ja, ik schold mensen uit, zonder ze te kennen en bestreed ideeën, die ik niet eens kende.

In de loop der jaren ben ik genoeg met allerlei zaken in aanraking geweest, om in te zien dat geen enkele haat gefundeerd is. Haat bestrijden met haat is zowat het domste wat er bestaat en het recept voor oorlogen.

Anderzijds blijf ik er bij: we moeten kant kiezen. Als puntje bij paaltje komt en je wordt aangevallen, moet je jezelf verdedigen. Alleen de manier waarop zal bewijzen wat je waard bent.
Per slot van rekening zullen we nooit allemaal dezelfde keuzes maken. Je zal moeten beseffen dat zolang er mensen zijn die jou haten, je strijd niet gestreden is.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:04   #51
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Jep, ik bedoelde de extreem rechtsen waren samen met toestemming. Heb mijn post gecorrigeerd.

In ieder geval: les extrèmes se touchent. Ik sta van niets meer versteld.

Vraag: is het verstandig om als linkse meute een groep bewapende skinheads te benaderen?
Dat is niet verstandig: kijk maar op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=E6VmTsxcTss
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 17:09   #52
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Dat is niet verstandig: kijk maar op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=E6VmTsxcTss

Dat is dus wat ik ook dacht.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 18:16   #53
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Ondertussen meer te weten gekomen. Blijkbaar hadden de skinheads geen wapens, maar waren het de linkiewinkies die er mee afkwamen. Of het waar is, laat ik in het midden.
Wel staat vast dat de skinheads in actie getreden zijn, nadat de AFA's de deelnemers van de bijeenkomst met stenen en vuurwerk zijn gaan bekogelen. Er waren ook vrouwen en kinderen aanwezig en de skinheads wensten deze te beschermen tegen de agressieve, linkse menigte.

Mag ik er ook op wijzen dat de linksen met 100 tegen 25 stonden. Geldt voor de skinheads dan niet de regel van wettige zelfverdediging?

Ik stel me nog een vraag: wat zou er gebeurd zijn moesten er slachtoffers onder de skinheads gevallen zijn? Zouden de linksen dan nog zo hoog van de toren kraaien?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 9 februari 2007 om 18:17.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 22:23   #54
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het bloedbad viel overigens nogal mee. Ondanks een heel wapenarsenaal van baseballknuppels, bierfessen, boksbeugels en weet ik wat nog meer, werden slechts twee mensen lichtgewond, waarvan er één een nachtje ter observatie in het ziekenhuis moest blijven.

Ze gingen tot de aanval over zonder enige aanleiding, zeg je:

"Volgens de politie liepen de rechts-extremisten op de circa honderd betogers van de AFA af toen zij hun naderden, en vielen hen aan met ploertendoders en knuppels."

http://www.nieuws.nl/448463

"De demonstranten, veelal in het zwart gekleed en vermomd met sjaals en capuchons, droegen spandoeken met zich mee en riepen leuzen tegen de NVB."

http://www.parool.nl/nieuws/2007/FEB/05/bin2.html



"Volgens de waarnemend burgemeester van Uitgeest, Annelies Koningsveld, ontbreekt een wettelijke grond om bijeenkomsten van de NVB te verbieden. Het is volgens haar geen verboden organisatie.Ook moest rekening worden gehouden met de komst van de AFA-betogers, die overigens geen vergunning voor de demonstratie hadden aangevraagd. "Ik heb hierop gereageerd door een noodbevel uit te vaardigen om het de politie mogelijk te maken op te treden en escalatie te voorkomen", aldus Koningsveld."

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_369329.html


Eens hier en daar rondneuzen op meerdere nieuwssites kan een mens een completer beeld geven van de situatie, zeker in zo'n zaken. Er wordt altijd wel iets vergeten te censureren.


Besluit: Veelal zwaar vermomde betogers (die zeker geen strijdleuzen slaakten) komen op een groep B&H'ers af, (waarom?) die hen zonder aanleiding te lijf gingen en te keer gingen als beesten met een arsenaal aan wapens. Toen de politie alle agressors had opgepakt, bleven er na de zware slag slechts twee lichtgewonden achter.

De groepering had dus het recht om zich te verenigen (wat volgens jou, nadat ikdit al eerder opmerkte, zoveel betekent alsof ik scherm voor hun recht op vrije meningsuiting), en de tegenbetogers hadden wettelijk geen recht op betoging (val jij hier effe door de mand zeg), want ze hadden het niet aangevraagd.

Waarom de politie hen dan niet tegen hield is onbegrijpelijk. Hadden het extreem-rechtse betogers geweest, hadden ze dat natuurlijk wel gedaan.

Twee maten en twee gewichten, volgens links bestaat het niet...
Tamelijk wat ik al gedacht had, dus.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 23:58   #55
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Een tegenbetoging geeft je niet het recht om mensen aan te vallen. Zeker als je ziet dat die nazi's baseballknuppels op zak hadden.
mischien wilden die een match basebal doen gewoon?En dan komen die anderen daar schreeuwen omdat ze iets tegen de Amerikanen hebben, en dat baseball een amerikaanse sport is...Wat een onverdraagzame bende zeg!Echte fasco's!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 12:58   #56
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
mischien wilden die een match basebal doen gewoon?En dan komen die anderen daar schreeuwen omdat ze iets tegen de Amerikanen hebben, en dat baseball een amerikaanse sport is...Wat een onverdraagzame bende zeg!Echte fasco's!
Tis weer compleet bij het haar gegrepen, maar 't doet me toch wel effe glimlachen...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:03   #57
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Een tegenbetoging geeft je niet het recht om mensen aan te vallen. Zeker als je ziet dat die nazi's baseballknuppels op zak hadden.
Je moet al heel dom zijn als je beetje gaat betogen tegen mensen als blood & honour.Neen,tuurlijk niet,het waren er allemaal die dachten,wij zijn niet bang,we zullen wij het eens gaan zeggen en als het erop aan komt ist al veel minder,een goeie zaak want dat is voor mij geen tegen betogen meer maar puur uitlokken en wie uitlokt die zoekt miserie.
Eigen schuld dikke bult.Ze moesten er nog meer van krijgen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:04   #58
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Daarom dat de tegenbetogers ongewapend waren en de neo-nazi's baseballknuppels bijhadden en volgens de politie ook onmiddellijk tot de aanval overgingen zonder enige aanleiding.
Jaja,tuurlijk,zonder enige aanleiding,lol van de eeuw.Dat jij dat weeral eens blindelings gelooft dat weten we ondertussen wel al.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 13:37   #59
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Je moet al heel dom zijn als je beetje gaat betogen tegen mensen als blood & honour.Neen,tuurlijk niet,het waren er allemaal die dachten,wij zijn niet bang,we zullen wij het eens gaan zeggen en als het erop aan komt ist al veel minder,een goeie zaak want dat is voor mij geen tegen betogen meer maar puur uitlokken en wie uitlokt die zoekt miserie.
Eigen schuld dikke bult.Ze moesten er nog meer van krijgen.
Als je een dier systematisch in het nauw drijft en overal opduikt waar jij met gelijkgestemde kameraden samenkomt, is het inderdaad niet meer dan normaal dat je op den duur tegenreactie uitlokt.

Het probleem is dat mensen als Kay-gell bijgod niet weten hoe het er in de wereld aan toegaat. Hij hoort over een kloppartij waarbij de vijand wapens droeg, meer is echt niet snugger genoeg (dat heeft hij gemeen met zijn extreme tegenvoeters) om te snappen dat het een puur menselijk instinct is om zich, waar ook ter wereld, te bewapenen als je constant in het nauw wordt gedreven.

Ook hier waren de vreedzame antifa's op de tegenpartij aan het afstevenen, waren ze veelal in het zwart en gemaskerd, hadden ze ge tegenbetoging aangevraagd (waarom in godsnaam is dit nodig als je vreedzaam wil gaan tegenbetogen en als je gewoon geen agressie wil uitlokken?) en werd er geroepen naar de tegenpartij. De politie die manifest aanwezig was op deze ILLEGALE betoging tegen een LEGALE bijeenkomst deed niks (onbegrijpelijk). Had de B&H-knokploeg op dat moment (waarvan toch al een zekere dreiging uitging) niet ingegrepen, hadden de gemaskerde tegenbetogers zeker niet proberen om binnen te dringen in het gebouw. Treffend overigens dat de vreedzame edoch illegale betogers gesommeerd werden om het illegale slagveld te verlaten pas nadat het al uit de hand was gelopen.

Na de gruwelijke veldslag met zoveel slagwapens viel de balans overigens nogal licht uit. Ochgottekes 2 lichtgewonden.

Ja, dit is uitlokking, en in het geval van Kay-gell zuivere, schaamteloze recuperatie.

Als je dit probeert aan zijn verstand te brengen, probeert hij je onmiddellijk extreemrechtse sympathieën aan te meten.

En dit is volgens mij een veel groter probleem vandaag de dag dan het breed uitgemeten incident op zich.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 10 februari 2007 om 13:41.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2007, 15:10   #60
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Als je een dier systematisch in het nauw drijft en overal opduikt waar jij met gelijkgestemde kameraden samenkomt, is het inderdaad niet meer dan normaal dat je op den duur tegenreactie uitlokt.

Het probleem is dat mensen als Kay-gell bijgod niet weten hoe het er in de wereld aan toegaat. Hij hoort over een kloppartij waarbij de vijand wapens droeg, meer is echt niet snugger genoeg (dat heeft hij gemeen met zijn extreme tegenvoeters) om te snappen dat het een puur menselijk instinct is om zich, waar ook ter wereld, te bewapenen als je constant in het nauw wordt gedreven.

Ook hier waren de vreedzame antifa's op de tegenpartij aan het afstevenen, waren ze veelal in het zwart en gemaskerd, hadden ze ge tegenbetoging aangevraagd (waarom in godsnaam is dit nodig als je vreedzaam wil gaan tegenbetogen en als je gewoon geen agressie wil uitlokken?) en werd er geroepen naar de tegenpartij. De politie die manifest aanwezig was op deze ILLEGALE betoging tegen een LEGALE bijeenkomst deed niks (onbegrijpelijk). Had de B&H-knokploeg op dat moment (waarvan toch al een zekere dreiging uitging) niet ingegrepen, hadden de gemaskerde tegenbetogers zeker niet proberen om binnen te dringen in het gebouw. Treffend overigens dat de vreedzame edoch illegale betogers gesommeerd werden om het illegale slagveld te verlaten pas nadat het al uit de hand was gelopen.

Na de gruwelijke veldslag met zoveel slagwapens viel de balans overigens nogal licht uit. Ochgottekes 2 lichtgewonden.

Ja, dit is uitlokking, en in het geval van Kay-gell zuivere, schaamteloze recuperatie.

Als je dit probeert aan zijn verstand te brengen, probeert hij je onmiddellijk extreemrechtse sympathieën aan te meten.

En dit is volgens mij een veel groter probleem vandaag de dag dan het breed uitgemeten incident op zich.

Hilarisch, de politie zei zelf dat de tegenpartij gewoon aan het betogen was en dat de nazi's de aanval inzette. Terwijl de tegenbetogers ongewapend waren.

U mag mij overigens aanhalen waar ik iemand extreemrechtse sympathieën heb aangemeten, ik heb telkens met argumenten geantwoord. Ik heb nooit maar dan ook nooit iemand facist of dergelijke genoemd omdat hij deze zaken anders ziet als mij. Het feit dat u mij van zulke dingen beschuldigt zegt meer over uw schaamteloze recuperatie dan de mijne.
__________________
The poster formerly known as kay-gell

Laatst gewijzigd door Kay_ : 10 februari 2007 om 15:12.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be