Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 3 februari 2009, 23:44   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Google is your friend:
Results 1 - 10 of about 61,700 for hamas hides in schools and hospitals. (0.23 seconds)

Ongeveer 80% van Gaza is landbouwgrond, maar d�*�*r verschuilde Hamas zich duidelijk niet. Waarom?
So?
Google geeft wat je zoekt.
Je moet al die resultaten één voor één nagaan, en de partijdigen eruit halen. Dan heb je misschien een bewijs in handen.
Google geeft wat je zoekt. Geef ik "Waalse pesterijen in", dan krijg ik een resem Vlaams-nationalistische sites die zeuren over al dan net vermeende pesterijen van de Vlamingen. Geef ik 'Traquasseries flamandes" zal ik ook een resem links vinden. Is het daarom waar? Of relevant? Neen. Het is gewoon het resultaat van wat ik zocht.

Goed, aangezien jij dat niet gedaan hebt, heb ik de eerste links even bekeken.
De eerste is een foto van een pankart op een betoging met als tekst
Citaat:
Hamas, get out of school+hospitals
Een overtuigend bewijs.
De tweede geeft Error 404
Nr 3 en 4 zijn beiden Israelische bronnen. Partijdig dus.

NR 5 is een youtubefilmpje van Fox News. Zal ik later eens dischterbij bekijken.

Etc. etc.

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 februari 2009 om 23:48.
driewerf is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:46   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
http://nl.youtube.com/watch?v=SILJxPTqjAM
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:48   #43
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
So?
Google geeft wat je zoekt.
Je moet al die resultaten één voor één nagaan, en de partijdigen eruit halen. Dan heb je misschien een bewijs in handen.
Google geeft wat je zoekt. Geef ik "Waalse pesterijen in", dan krijg ik een resem Vlaams-nationalistische sites die zeuren over al dan net vermeende pesterijen van de Vlamingen. Geef ik 'Traquasseries flamandes" zal ik ook een resem links vinden. Is het daarom waar? Of relevant? Neen. Het is gewoon het resultaat van wat ik zocht.
Hoe rijm je de beschuldiging dat Israël opzettelijk onschuldige burgers zou willen treffen met het feit dat zij de burgerbevolking waarschuwde voor de komende aanval met en ze aanraadde naar het zuiden te vluchten droppamfletten?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:52   #44
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Blij dat je bewijst dat Hamas ook na 19 juni (dag dat het bestand inging) nog steeds raketten afschoot op Israël.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:54   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoe rijm je de beschuldiging dat Israël opzettelijk onschuldige burgers zou willen treffen met het feit dat zij de burgerbevolking waarschuwde voor de komende aanval met en ze aanraadde naar het zuiden te vluchten droppamfletten?

Paulus.
En een gezin met kleine kinderen zou dan de tijd hebben om te vluchten, maar de Hamas-militanten zouden te traag zijn en zo gebombardeerd worden? Is dat de logica?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:55   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Blij dat je bewijst dat Hamas ook na 19 juni (dag dat het bestand inging) nog steeds raketten afschoot op Israël.

Paulus.
De regering in Tel Aviv spreekt u tegen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 3 februari 2009, 23:59   #47
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En een gezin met kleine kinderen zou dan de tijd hebben om te vluchten, maar de Hamas-militanten zouden te traag zijn en zo gebombardeerd worden? Is dat de logica?
Hamasmilitanten vin den het de hoogste eer te mogen sterven in hun Jihad. Ze hebben immers openlijk en bij Allah gezworen de Israël te zullen vernietigen. Het is de bestaansreden van Hamas.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 4 februari 2009, 00:00   #48
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De regering in Tel Aviv spreekt u tegen.
Ja natuuulijk (!)

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 4 februari 2009, 00:04   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hamasmilitanten vinden het de hoogste eer te mogen sterven in hun Jihad.
Dus volgens u zijn Hamasmilitanten louter lemmings?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 4 februari 2009, 00:05   #50
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja natuuulijk (!)

Paulus.
Ik citeer: "And Israel agrees that none of these rockets were fired by Hamas."
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 4 februari 2009, 00:10   #51
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hamasmilitanten vin den het de hoogste eer te mogen sterven in hun Jihad. Ze hebben immers openlijk en bij Allah gezworen de Israël te zullen vernietigen. Het is de bestaansreden van Hamas.

Paulus.
Wat is het nu, vinden ze het een hoogste eer te sterven, of schuilen ze in scholen en ziekenhuizen?
Een beetje consistentie aub.
driewerf is offline  
Oud 5 februari 2009, 12:54   #52
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Wat de dodentol ook is en of het nu om 600 of om 1.200 doden gaat waarbij het geciteerde aantal wellicht om ideologische redenen op- of afgesmukt wordt, wat op zichzelf al een misbruik is van mensen die gedood werden, zou ik de zaak eens vanop een andere manier willen bekijken.

Laat me eerst stellen dat ik zo'n kwart eeuw als operationeel lid te werk gesteld was in een sector die zo ongeveer dezelfde tactieken en technieken aanwendt als het IDF, soms zelfs met dezelfde wapensystemen. Ik meen dus over een bepaalde expertise ter zake te beschikken, wat dat ook moge betekenen.

Wanneer ik dan de enorme materiele vernietiging zie die werd aangebracht in een sterk verstedelijkte omgeving, dan vind ik zelfs het hoogst geciteerde cijfer van het dodental in feite bijna ongeloofwaardig laag.

En dat kan alleen betekenen dat het leger - en daarmee impliciet ook de staat Israël -alle mogelijke voorzorgen heeft genomen om de actie die haar bevolen werd, (de al dan niet juistheid van de beslissing daartoe doet hier dus in dit verband niets ter zake), met een zo laag mogelijke tol aan levens uit te voeren.

Een tweede punt onderstreept die vaststelling. Ongeveer 47% van de Palestijnen in Gaza is jonger dan 18. Het aantal kindslachtoffers, net als dat van vrouwen ten andere, ligt dus ver onder de statistisch te verwachten cijfers mocht er meer 'blind' zijn opgetreden.

En zo komen we tot de redelijke veronderstelling dat het demografisch sterk overwegend aantal mannelijke slachtoffers écht wel eens Hamas strijders zouden kunnen zijn geweest.

Over de noodzaak tot interventie spreek ik me niet uit, al heb ik daar wel een mening over, dat is hier niet het onderwerp.

Over de technische manier, met oog op humane aspecten, waarop de operatie werd uitgevoerd door de mensen op het terrein, in ook voor hen erg moeilijke en gevaarlijke omstandigheden, daar doe ik over het algemeen mijn hoedje voor af.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 5 februari 2009 om 12:56.
JeeBee is offline  
Oud 5 februari 2009, 23:20   #53
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat is het nu, vinden ze het een hoogste eer te sterven, of schuilen ze in scholen en ziekenhuizen?
Een beetje consistentie aub.
Volgens mij kunnen ze als ze in scholen en ziekenhuizen sterven, de publieke opinie bespelen, omdat Israël inderdaad terugschiet. Ik vrees ervoor dat men vlug een rakettje afschiet vanuit dergelijke centra en dan al even vlug zich uit de voeten maakt, voor wat gaat komen van Israël.

Wie Israël wil vernietigen, zal Israël op zijn minst pogen te treffen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 6 februari 2009, 07:53   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van het vermoeden dat de Hamas terroristen (strijders volgens sommige goedgelovigen) zich in ziekenhuizen en andere 'burgerlijke' gebouwen met kinderen en vrouwen ophouden/ophielden ... als schild.
En met de hoop dat er zoveel mogelijk doden onder die kinderen en vrouwen vallen om alzo de kudde hier in beweging te krijgen...
Van dat vermoeden heb ik zeker al gehoord, ja.
Veel bewijzen heb ik echter nog niet gezien.

Anderzijds kan men zich ook afvragen waarom er niet wat meer wordt 'vermoed' i.v.m. de illegale nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, en wie of wat de al even illegale kolonisten aldaar als schild ter beschikking staat.

Het kan gemakkelijker lijken de 'Hamas'-problematiek te isoleren, maar is het grotere plaatje daarom irrelevant?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 6 februari 2009, 18:30   #55
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van dat vermoeden heb ik zeker al gehoord, ja.
Veel bewijzen heb ik echter nog niet gezien.

Anderzijds kan men zich ook afvragen waarom er niet wat meer wordt 'vermoed' i.v.m. de illegale nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, en wie of wat de al even illegale kolonisten aldaar als schild ter beschikking staat.

Het kan gemakkelijker lijken de 'Hamas'-problematiek te isoleren, maar is het grotere plaatje daarom irrelevant?

Als Israël op een school schiet omdat daar volgens haar een raket werd gelanceerd, dan lijkt mij geloofwaardig. Want moest Israël het in zich hebben om moedwillig burgerslachtoffers te maken, konden ze dat in grote getalle doen, zonder zich daarvoor op scholen te hoeven richten en zo zichzelf een barslechte naam te bezorgen in de publieke opinie.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 6 februari 2009, 18:32   #56
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als Israël op een school schiet omdat daar volgens haar een raket werd gelanceerd, dan lijkt mij geloofwaardig. Want moest Israël het in zich hebben om moedwillig burgerslachtoffers te maken, konden ze dat in grote getalle doen, zonder zich daarvoor op scholen te hoeven richten en zo zichzelf een barslechte naam te bezorgen in de publieke opinie.

Paulus.
Die slechte naam hebben ze.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline  
Oud 6 februari 2009, 20:49   #57
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Die slechte naam hebben ze.
Aan dit forum te zien, lang niet bij iedereen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 6 februari 2009, 21:06   #58
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Als Israël op een school schiet omdat daar volgens haar een raket werd gelanceerd, dan lijkt mij geloofwaardig.
Gewoon omdat zij dat zeggen?
Ondanks dat ze ondertussen in alle gevallen hebben moeten terugkrabbelen met de bewering dat het "van in de buurt" was.
Citaat:
Want moest Israël het in zich hebben om moedwillig burgerslachtoffers te maken,
Erg hun best om ze te vermijden deden ze ook niet.
Citaat:
konden ze dat in grote getalle doen, zonder zich daarvoor op scholen te hoeven richten
Ziekkenhuizen woonblokken etc ook nog genoeg hoor.
Citaat:
en zo zichzelf een barslechte naam te bezorgen in de publieke opinie.
die hebben ze al.
driewerf is offline  
Oud 6 februari 2009, 21:11   #59
Schickruber
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 februari 2009
Berichten: 75
Standaard aantal doden

moeilijk is het niet de berekening te maken :

één ziekenhuisbacterie = 7 doden per dag.
één ziekenhuis,
22 dagen oorlog.
__________________
enriette erz
Schickruber is offline  
Oud 6 februari 2009, 21:20   #60
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Gewoon omdat zij dat zeggen?
Neen niet 'gewoon omdat zij dat zeggen'. Mijn volgende zin begon met het woordje 'want'.


Citaat:
Ondanks dat ze ondertussen in alle gevallen hebben moeten terugkrabbelen met de bewering dat het "van in de buurt" was.
U geeft onjuiste informatie.

Citaat:
Erg hun best om ze te vermijden deden ze ook niet.
Gezien het dodenaantal, de verwittigingen vooraf, kan dat niet anders of ze deden juist wel hun best.

Citaat:
Ziekkenhuizen woonblokken etc ook nog genoeg hoor.
Waaruit geschoten werd.

Citaat:
die hebben ze al.
Aan dit forum te zien; Lang niet bij iedereen.

Paulus.
Paulus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be