Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 2 juli 2003, 01:12   #41
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Uiteraard is dat nogal dom. Maar je weet dat de meeste flaminganten daar wel hun redenen voor hebben om te splisten, persoonlijke en voor het algemeen belang.

Ik weet dat de echte splitsers om te splitsen zoals Vlaanderen72 in de zware minderheid zijn.
Dus verwachten we een constructief voorstel waarmee iedereen blij kan zijn. De NVA moet dat toch kunnen, un dernier effort naar de PS toe
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 2 juli 2003, 10:01   #42
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik hoop dat je je lamme goedzakmentaliteit niet verward met constructiviteit. De N-VA wil constructief zijn in haar relaties tot Wallonië, maar dat verondersteld een eerlijke dialoog, geen Waalse eisenlijst en een sneltrein van Vlaamse toegevingen, want de idee waar jij van uitgaat, impliceert dat.

Wat is er mis met hard, maar constructief te onderhandelen? De Walen doen het al langer, en kunnen hun mensen van die politiek telkens weer de vruchten laten plukken.

Ik betreur echt deze slavenmentaliteit van de Vlamingen, maar ja...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 juli 2003, 10:29   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.287
Standaard

Citaat:
Ik betreur echt deze slavenmentaliteit van de Vlamingen,

Die 'slavenmentaliteit' is er nu eenmaal niet toevallig gekomen in dit land. Alleen weten de meeste Vlamingen allang niet meer hoe en wanneer dat gebeurde.
Uit een volk met een slavenmentaliteit staan echter ook moeilijk leiders op die gespaard bleven van deze mentaliteit.

Was dit niet zo dan moest TomB hier waarschijnlijk ook niet meer de niet-splitsing van het land komen bepleiten want dan had ze allang plaatsgevonden inplaats van dat het via verdamping moet gebeuren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 2 juli 2003, 10:46   #44
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Waarom zijn wij zo braaf?

http://www.secessie.nu/index.php?tek...ml&artikel=8-3
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 juli 2003, 12:03   #45
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

De Vlaamse politici moeten eens NEEN durven zeggen en ook eens samen naar een bepaald doel durven te werken.
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 2 juli 2003, 12:47   #46
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ondertussen komen er geen voorstellen. Me dunkt dat niemand de kost van een splitsing eigenlijk al ten gronde bestudeert heeft. Nogal vreemd als dat uw 1e programmapunt is.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 2 juli 2003, 13:00   #47
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ondertussen komen er geen voorstellen. Me dunkt dat niemand de kost van een splitsing eigenlijk al ten gronde bestudeert heeft. Nogal vreemd als dat uw 1e programmapunt is.
héhé.
Ze zijn op hun pik getrapt.
Vooral Tantist was gisteren nogal lastig

Well done!
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 2 juli 2003, 15:26   #48
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ondertussen komen er geen voorstellen. Me dunkt dat niemand de kost van een splitsing eigenlijk al ten gronde bestudeert heeft. Nogal vreemd als dat uw 1e programmapunt is.
héhé.
Ze zijn op hun pik getrapt.
Vooral Tantist was gisteren nogal lastig

Well done!
Als ik me niet vergis, viel jij gisteren na 2 postings zo hard door de mand, dat je nu nog niet kan nalaten na te trappen in deze topic. Dat zegt genoeg zou ik zo denken.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 juli 2003, 15:37   #49
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Als ik me niet vergis, viel jij gisteren na 2 postings zo hard door de mand, dat je nu nog niet kan nalaten na te trappen in deze topic. Dat zegt genoeg zou ik zo denken.
Na trappen...
Uit deze topic http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4498 blijkt dat jouw Ph tot zowat 0 moet gezakt zijn gisteren.
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 2 juli 2003, 15:46   #50
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Wat zie jij voor verzuurd aan in die topic? Ik wou gewoon weten wie van de mensen in de top 5 er het meeste kwaliteit post volgens de forumgangers, en het minst onzin. Blijkbaar ben je nogal paranoide, ik had het niet tegen iemand, ik sprak in het algemeen. Blijkbaar voel jij je aangesproken. Welke conclusie moet ik daar uit trekken?

Enne, verzuurd??? Dit kan wel tellen zou ik zeggen, dus doe niet te schijnheilig he:

http://forum.politics.be/v.php?t=4495&start=30

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld in een andere topic, doch geen bevredigend antwoord verkregen.

Wat is het nut van revisionisme?
Wie heeft er belang bij revisionisme?
Wie financiert die 'wetenschappelijke' onderzoeken?

Niet genoeg bevredigend? kabouter?

Harder trekken, harder!!!!!!!!

waar hebben ze dit stuk ***censuur*** weer uitgehaald?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 juli 2003, 15:54   #51
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat zie jij voor verzuurd aan in die topic? Ik wou gewoon weten wie van de mensen in de top 5 er het meeste kwaliteit post volgens de forumgangers, en het minst onzin. Blijkbaar ben je nogal paranoide, ik had het niet tegen iemand, ik sprak in het algemeen. Blijkbaar voel jij je aangesproken. Welke conclusie moet ik daar uit trekken?

Enne, verzuurd??? Dit kan wel tellen zou ik zeggen, dus doe niet te schijnheilig he:

http://forum.politics.be/v.php?t=4495&start=30

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambetanterik
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld in een andere topic, doch geen bevredigend antwoord verkregen.

Wat is het nut van revisionisme?
Wie heeft er belang bij revisionisme?
Wie financiert die 'wetenschappelijke' onderzoeken?

Niet genoeg bevredigend? kabouter?

Harder trekken, harder!!!!!!!!

waar hebben ze dit stuk ***censuur*** weer uitgehaald?
Mijn reactie op het overvloedig van emoticons voorziene antwoord van Ambetanterik is vrij neutraal dacht ik zo.
Jij vult ***censuur*** in met iets negatiefs, iemand verder in de topic met iets grappigs.
Het laat ruimte voor interpretatie, zoals het ook bedoeld is.

Nu ja, er zijn mensen voor wie een fles nog halfvol is, waar voor anderen de fles reeds halfleeg is...
Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 2 juli 2003, 15:55   #52
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Jaja, je denkt echt dat ik stom ben he?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 2 juli 2003, 15:57   #53
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Jaja, je denkt echt dat ik stom ben he?
Ik denk helemaal niets over jou.
Had het zelfs moeilijk met iets te schrijven over jou in mijn nieuwe topic http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4507

Paulus de Boskabouter is offline  
Oud 2 juli 2003, 18:35   #54
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
De Walen doen het al langer, en kunnen hun mensen van die politiek telkens weer de vruchten laten plukken.
Zeg JIJ DAT? hoor ik nu dat JIJ zegt dat de franstalige Belgen er de vruchten van plukken? Ik dacht dat ik u anders steeds hoorde zeggen dat het in de zakken van de PS gingen.. maar jah..

er zijn dus 3 soorten mensen:

*de splitsers onrealistisch en gewoon omdat ze afkeer hebben van de franstaligen en gewoon verloren zijn voor vlaanderen.

*de mensen die graag Belgie zouden houden. Weten dat ze het goed hebben. het soms minder kunnen uitleggen. Weinig begrip kennen maar weten dat we het zullen halen

*TomB de realist


that makes 2 - 1 for Belgium
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 2 juli 2003, 21:12   #55
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik ben voor een splitsing in kleinere entiteiten, die dichter bij de burger staan en die kunnen samensmelten met entiteiten van over de grenzen.

Zoals bvb. een afsplitsing van Belgisch Limburg dat samen met zijn Nederlandse tegenhanger één nieuw land zou vormen.

Vlaanderen is even kunstmatig als België. In een Europa dat verder en verder integreert is een onafhankelijk Vlaanderen een totaal voorbijgestreefde optie.
Vlaanderen is kunstmatig, daar heb ik geen enkel probleem mee. Dat het kunstmatiger is dan België, is alles op ene hoop gooien. Mensen in Vlaanderen kijken naar de VRT, niet naar een nationale, niet bestaande zender, en evenmin naar de RTBF. Vlamingen lezen Vlaamse kranten, geen La Libre en consoorten. Vlamingen kennen geen Waalse artiesten. Pikant: wel Nederlandse. Migratiestromen binnen België bakenen mooi 2 gebieden af: Vlaanderen en Wallonië. Qua infrastructuur, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening etc etc zien we die factoren uitgetekend op kaartjes duidelijk Vlaanderen en Wallonië zich aftekenen.

En daarbij, wat doet u denken dat de 2 Limburgen niet kunstmatig zijn?
Deze kaartjes Tantist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Misschien een aantal kaartjes ter illustratie





Ik neem aan dat de BUB ook beweert dat er geen Nederlandse cultuur bestaat...
Darwin is offline  
Oud 2 juli 2003, 22:27   #56
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Nog steeds geen analyze van de splistingskost. Zwak hoor, dat dat na 50 jaar Vlaams nationalisme nog niet berekend is.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 3 juli 2003, 07:16   #57
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Nog steeds geen analyze van de splistingskost. Zwak hoor, dat dat na 50 jaar Vlaams nationalisme nog niet berekend is.
Als ik waarschuw voor een sociaal-economisch bloedbad bij afscheuring, dan krijg ik steeds veel tegenwind, maar nooit een cijfer waaruit blijkt dat ik er naast zou zitten. Nochtans ben ik vrij gevoelig voor harde feiten, en al snel bereid tot toegeven wanneer die feiten of cijfers mij tegenspreken.
Fijn dat jij eens met harde cijfers mijn standpunt wat ruggesteun verleent.
Mijn dankbaarheid en die van alle echte Belgen, de actieve én onverschilligen, zal u eeuwig achtervolgen.


PS
Sommigen verklaren zich zelfs bereid om de volledige schuld over te nemen. Zo je dit wenst snor ik de bewuste artikeltjes op.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 juli 2003, 07:50   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Als ik waarschuw voor een sociaal-economisch bloedbad bij afscheuring, dan krijg ik steeds veel tegenwind, maar nooit een cijfer waaruit blijkt dat ik er naast zou zitten. Nochtans ben ik vrij gevoelig voor harde feiten, en al snel bereid tot toegeven wanneer die feiten of cijfers mij tegenspreken.
Misschien krijgt u geen cijfers (men zou het Rekenhof daartoe moeten verzoeken trouwens), maar er zijn wel voorbeelden te over. Sedert de onafhankelijkheid doen de Baltische republieken, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Kroatië het veel beter dan voorheen. Al die landen zijn het tegenbeeld van wat u beweert.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 3 juli 2003, 08:11   #59
Trol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Trol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2003
Locatie: Broechem (BELGIË)
Berichten: 959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Als ik waarschuw voor een sociaal-economisch bloedbad bij afscheuring, dan krijg ik steeds veel tegenwind, maar nooit een cijfer waaruit blijkt dat ik er naast zou zitten. Nochtans ben ik vrij gevoelig voor harde feiten, en al snel bereid tot toegeven wanneer die feiten of cijfers mij tegenspreken.
Misschien krijgt u geen cijfers (men zou het Rekenhof daartoe moeten verzoeken trouwens), maar er zijn wel voorbeelden te over. Sedert de onafhankelijkheid doen de Baltische republieken, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Kroatië het veel beter dan voorheen. Al die landen zijn het tegenbeeld van wat u beweert.
ik denkt dat de etnische situatie daar ook wel een deel anders was?
Antwerpen ook onafhankelijk dan is het mischien sneller van zijn schulden af.
__________________


"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 3 juli 2003, 13:38   #60
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Als ik waarschuw voor een sociaal-economisch bloedbad bij afscheuring, dan krijg ik steeds veel tegenwind, maar nooit een cijfer waaruit blijkt dat ik er naast zou zitten. Nochtans ben ik vrij gevoelig voor harde feiten, en al snel bereid tot toegeven wanneer die feiten of cijfers mij tegenspreken.
Misschien krijgt u geen cijfers (men zou het Rekenhof daartoe moeten verzoeken trouwens), maar er zijn wel voorbeelden te over. Sedert de onafhankelijkheid doen de Baltische republieken, Tsjechië, Slovakije, Slovenië en Kroatië het veel beter dan voorheen. Al die landen zijn het tegenbeeld van wat u beweert.
Dus het VB en de NVA hun bovenste programmapunt staat er gewoon maar wat te staan zonder dat de scenarios voor de uitvoering zijn uitgewerkt. Daar moet ik mij toch vragen bij stellen. Want uiteindelijk weet je dan toch niet waarover je bezig bent als je over splitsing praat, of is dat economische gewoon maar wat dat we achteraf doen?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be