Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juli 2007, 15:41   #41
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Hier zit wel waarheid in, want mijn gebuur krijgt ook geen kredietkaart en kan ook niet onder zijn rekening gaan in zijn bank, i
Dat zijn volgens mij twee verschillende instellingen:
-je kredietkaart bedrijf geeft je krediet
-je bank geeft je kaskrediet (om onder nul te gaan)

Twee instellingen, twee regels....
Ook al wordt de kredietkaart door de bank 'uitgegeven'.
Ik vermoed dat dit toch nog een ander bedrijf is.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 15:51   #42
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Je zegt dat je met u Visa kaart jou uitgaven van terugbetalen dat je zelf wil en zie niet meer alles in één keer van mijn rekening gaan zoals voorheen, wel dat is een pluspunt, maar hoe ga dat in zijn werk. Bij Dexia bank als ik met mijn MasterCard betaald of als ik eens onder mijn rekening gaat wordt mijn bedrag in één keer afgetrokken, maar ze zeggen wel dat we wel drie maanden de tijd hebben om het bedrag terug te betalen.
Groet Ronny
Van mijn vorige post:
De kaarten, die hier in Canada heb, zijn dus wel echte kredietkaarten, in die zin, dat je je uittreksel krijgt, waarop je uitgaven staan genoteerd.
DAN en pas dan beslis je -met een betalingstermijn van plus/minus 20 dagen- of je het volledige openstaande bedrag, een deel van het openstaande bedrag, of de minimum betaling gaat uitvoeren. Met andere woorden: je hebt krediet, want JIJ beslist wanneer je terugbetaalt.
Uiteraard is dit niet gratis: sommige kaarten hebben een percentage van 33% (drieëndertig procent - dat is inderdaad maffia praktijken), meestal is het hier rond de 18-19%. Als goede klant krijg je betere condities:mijn kredietkaarten liggen op 5.99%. Allemaal jaarlijkse percentages, natuurlijk.

Ik kan mij voorstellen dat het niet zo veel verschilt met belziek.
Wat mij wel verwondert, is dat de bank je maar drie maanden geeft om je schuld terug te betalen. Hier betaal je interest (zie hierboven) zolang je een openstaand saldo hebt.

Dus niet op je nieuwe aankopen. Wat de kredietkaart maatschappij dan wel doet, is je terugbetalingen eerst toewijzen aan je nieuwe aankopen en DAN PAS aan je openstaand saldo, zodat je dus altijd wel een deel intrest blijft betalen.

Voorbeeld:
Einde maart heb je een totaal bedrag van €10,000.00 op je Visa rekening.
Half april betaal je hierop €5,000.00 terug.
Openstaand saldo op je visa: €5,000.00
Hierop wordt dus interest berekend.
Einde april heb je nog eens €1,500.00 aankopen. Visa rekening: €6,500.00 + intrest op het openstaand bedrag (stel €30.00)=
€6,530.00 op je visa einde april.
Half mei betaal je €1,000 af op je visa.
Resultaat:
Die €1,000.00 wordt aangewend om je €1,500.00 aankopen af te betalen.
En je blijft dus nu interest betalen op: €5,530.00.

Dus niet zoals je zou verwachten dat je schuld eerst wordt afbetaald.

De details zijn echt een beetje verschillend, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de mainstream zou verschillen met belziekse kredietkaarten.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 00:47   #43
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Hier zit wel waarheid in, want mijn gebuur krijgt ook geen kredietkaart en kan ook niet onder zijn rekening gaan in zijn bank, ik ben niet zeker, maar ik denk dat hij bij de bank van ING is. Maar het kan ook zijn dat hij niet volledig de waarheid spreekt.
Je kan dit aanvragen, bij iedere bank. En als het toch niet iedere bank is, is dat een bank waar ik alleszins niets mee te maken wil hebben (klantvriendelijkheid etc).
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2007, 08:12   #44
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2005
Berichten: 612
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Van mijn vorige post:
De kaarten, die hier in Canada heb, zijn dus wel echte kredietkaarten, in die zin, dat je je uittreksel krijgt, waarop je uitgaven staan genoteerd.
DAN en pas dan beslis je -met een betalingstermijn van plus/minus 20 dagen- of je het volledige openstaande bedrag, een deel van het openstaande bedrag, of de minimum betaling gaat uitvoeren. Met andere woorden: je hebt krediet, want JIJ beslist wanneer je terugbetaalt.
Uiteraard is dit niet gratis: sommige kaarten hebben een percentage van 33% (drieëndertig procent - dat is inderdaad maffia praktijken), meestal is het hier rond de 18-19%. Als goede klant krijg je betere condities:mijn kredietkaarten liggen op 5.99%. Allemaal jaarlijkse percentages, natuurlijk.

Ik kan mij voorstellen dat het niet zo veel verschilt met belziek.
Wat mij wel verwondert, is dat de bank je maar drie maanden geeft om je schuld terug te betalen. Hier betaal je interest (zie hierboven) zolang je een openstaand saldo hebt.

Dus niet op je nieuwe aankopen. Wat de kredietkaart maatschappij dan wel doet, is je terugbetalingen eerst toewijzen aan je nieuwe aankopen en DAN PAS aan je openstaand saldo, zodat je dus altijd wel een deel intrest blijft betalen.

Voorbeeld:
Einde maart heb je een totaal bedrag van €10,000.00 op je Visa rekening.
Half april betaal je hierop €5,000.00 terug.
Openstaand saldo op je visa: €5,000.00
Hierop wordt dus interest berekend.
Einde april heb je nog eens €1,500.00 aankopen. Visa rekening: €6,500.00 + intrest op het openstaand bedrag (stel €30.00)=
€6,530.00 op je visa einde april.
Half mei betaal je €1,000 af op je visa.
Resultaat:
Die €1,000.00 wordt aangewend om je €1,500.00 aankopen af te betalen.
En je blijft dus nu interest betalen op: €5,530.00.

Dus niet zoals je zou verwachten dat je schuld eerst wordt afbetaald.

De details zijn echt een beetje verschillend, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de mainstream zou verschillen met belziekse kredietkaarten.
Het is niet dat ik een echt probleem mee heb hoor, maar ik dacht dat is wel een voordeel als je kunt terug betalen zoals je zelf wilt in de plaats van het bedrag in één keer wordt afgetrokken, want het kan soms eens een keer van pas komen hé. Kijk ik kan bijna een maandloon onder mijn rekening gaan, maar in plaats om dat bedrag te delen over drie maanden wordt dat bedrag in één keer afgetrokken, normaal gezien zou ik dan weer die volgende twee maanden moeten leven onder mijn rekening en hoe lang kan dat duren dat je weer een positief rekening hebt. Groet Ronny
ronnydecoster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be