Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 8 juli 2014, 21:07   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Edoch peterke....

Ik had het niet over de N-VA maar over de Vlaams-nationalisten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 juli 2014, 05:47   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
op vlak van PR voor België zowel intern als internationaal is dit het belangrijkste evenement in vier jaar. Meer dan twee miljoen televisiekijkers, in elk dorp van heel belgie stonden de café's vol kijkers, collectieve gekte zoals je het met niets kunt bewerkstelligen.
En dan zou de nummer één van de regering koeltjes achterover leunen ? Politici zijn niet suicidair en weten wat belangrijk is in de ogen van de massa. Dat ze dan willen en moeten vooraan staan is evident.
Er is wel zo een effect, natuurlijk: een vorm van nationale vrolijkheid en euforie. Jospin wist dat ook in 1998 toen Frankrijk voor het eerst het WK won. Hij surfte mee op de golf van eurforie. Toen Frankrijk in 2000 ook nog eens het EK won, kon zijn geluk niet op.

.... en in 2002 moest hij zijn plaats laten aan J-M Le Pen in de eerste ronde bij de presidentsverkiezingen
patrickve is offline  
Oud 9 juli 2014, 07:46   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Mooie vergelijking, patrickve.

Di Rupo surft ook mee op de golf van euforie, maar de eerste ronde na de verkiezingen heeft hij verloren aan De Wever, en te danken aan zichzelf.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 juli 2014, 07:53   #44
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er is wel zo een effect, natuurlijk: een vorm van nationale vrolijkheid en euforie. Jospin wist dat ook in 1998 toen Frankrijk voor het eerst het WK won. Hij surfte mee op de golf van eurforie. Toen Frankrijk in 2000 ook nog eens het EK won, kon zijn geluk niet op.

.... en in 2002 moest hij zijn plaats laten aan J-M Le Pen in de eerste ronde bij de presidentsverkiezingen
Je vergeet wel te vermelden dat Chirac er nog meer van geprofiteerd heeft. En in 2002 de vloer met Le Pen heeft afgeveegd.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 9 juli 2014, 12:03   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je vergeet wel te vermelden dat Chirac er nog meer van geprofiteerd heeft. En in 2002 de vloer met Le Pen heeft afgeveegd.
Niet echt, he. Chirac had in de eerste ronde geen bijzonder hoge score als ik mij weet te herinneren. In de tweede ronde heeft hij natuurlijk iedereen behalve de FN stemmers gerecupereerd en is dus op 100 - 17 % uitgekomen.

Maar Chirac was een van de laatste "afzijdige" Franse presidenten die de eerste minister liet doen en zichzelf afzijdig hield, behalve wat buitenlandse politiek betrof.

Maar ik wilde gewoon maar zeggen dat politieke recuperatie van een of ander sport evenement wel degelijk werkt, maar ook heel efemeer is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juli 2014 om 12:04.
patrickve is offline  
Oud 9 juli 2014, 14:00   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Maar ik wilde gewoon maar zeggen dat politieke recuperatie van een of ander sport evenement wel degelijk werkt, maar ook heel efemeer is.
Efemeer?

Ik heb niet de indruk dat de politieke recuperatie van de dode duivels Di Rupo iets heeft opgeleverd. Ook niet kortstondig. Als hij opnieuw aan de federale bak komt is het niet wegens zijn recuperatie van het voetval, maar omdat elke andere keuze voor een federale dinges, mede dankzij Di Rupo himself, onmogelijk werd gemaakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 9 juli 2014, 14:12   #47
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Efemeer?

Ik heb niet de indruk dat de politieke recuperatie van de dode duivels Di Rupo iets heeft opgeleverd. Ook niet kortstondig. Als hij opnieuw aan de federale bak komt is het niet wegens zijn recuperatie van het voetval, maar omdat elke andere keuze voor een federale dinges, mede dankzij Di Rupo himself, onmogelijk werd gemaakt.
Dank zij EDR of dank zij de corrupte CD&V, die zichzelf zo in het nauw hebben laten drijven dat ze zichzelf en heel Vlaanderen de Kloten in gewerkt hebben? Waar natuurlijk de francofonie, als ze al niet mee aan de bron van alle kwaad zitten toch met veel euforie gebruik van gemaakt hebben.
Dat het la Belgique niet ver vooruit helpt bewijst de heel moeilijke regeringsvorming nu, want Griekenland komt dichter en dichter bij.
marie daenen is offline  
Oud 9 juli 2014, 19:55   #48
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 73.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Edoch peterke....

Ik had het niet over de N-VA maar over de Vlaams-nationalisten.
Ik wijs je op een fout, de vlaams nationalisten (= de n-va dus) haalden ongeveer 32% voor de kamer. Om vreemde redenen tel jij er de score van anderen bij.
Pandareus is offline  
Oud 9 juli 2014, 20:35   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Efemeer?

Ik heb niet de indruk dat de politieke recuperatie van de dode duivels Di Rupo iets heeft opgeleverd. Ook niet kortstondig. Als hij opnieuw aan de federale bak komt is het niet wegens zijn recuperatie van het voetval, maar omdat elke andere keuze voor een federale dinges, mede dankzij Di Rupo himself, onmogelijk werd gemaakt.
Ik lig hier in een deuk ...
Leuk !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be