Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Moet er een koepel over Doel en Tihange?
Neen, maar wel stilleggen 3 50,00%
Neen, een beetje straling is goed voor de huid 2 33,33%
Neen, après moi le chaos 1 16,67%
Ja, want dat is net als de overkapping van de Ring in Antwerpen goed voor de betonsector 0 0%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2016, 10:14   #41
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Kijk ge moet niet zo pretentieus gaan doen ,, ik ben zo goed geweest om mij nederig en open op te stellen om iets bij te leren ... maar als ze in staat waren om 9/11 te veroorzaken dan stel ik mij vragen , ze kunnen onder de radar vliegen, ze kunnen een Drone doen vliegen ze kunnen zoveel ...
Ze kunnen zoveel, maar om een nucleaire explosie te triggeren op Doel of Tihange gaan ze toch echt wel zelf een atoombom moeten smijten
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 10:19   #42
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ze kunnen zoveel, maar om een nucleaire explosie te triggeren op Doel of Tihange gaan ze toch echt wel zelf een atoombom moeten smijten
Ja nu zit ik met die vraag nog altijd waarom dan die jodium pillen op Tv nieuws en waarom dan die heisa verledenweek ? van de Duitsers en de Luxemburgers ? met betogingen eisen sluiting ? als er helemaal geen gevaar lijkt te zijn?? ok ik laat het hier ook dan maar bij ,, er kan niets gebeuren 2 oren slapen doeiiii
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 10:28   #43
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja nu zit ik met die vraag nog altijd waarom dan die jodium pillen op Tv nieuws en waarom dan die heisa verledenweek ? van de Duitsers en de Luxemburgers ? met betogingen eisen sluiting ? als er helemaal geen gevaar lijkt te zijn?? ok ik laat het hier ook dan maar bij ,, er kan niets gebeuren 2 oren slapen doeiiii
Profilering, weinig meer dan dat. Hou dus maar vast aan dat "doeiiii" .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 10:31   #44
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Profilering, weinig meer dan dat. Hou dus maar vast aan dat "doeiiii" .
neen mijn vragen waren gegrond , ge moet niet beginnen met persoonlijke grondboringen te doen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 10:33   #45
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
neen mijn vragen waren gegrond , ge moet niet beginnen met persoonlijke grondboringen te doen.
Ge hebt een antwoord gekregen op al uw vragen, dus wat is het probleem? Dat uw eigen uitspraken herhaald worden?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 10:34   #46
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Ge hebt een antwoord gekregen op al uw vragen, dus wat is het probleem? Dat uw eigen uitspraken herhaald worden?
zeg , gaat gaan ja.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 10:36   #47
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
zeg , gaat gaan ja.
Hier gaat alles ja
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 14:00   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Weet U het ?
Ja
Citaat:
Dat is hier feitelijk materie voor atoomgeleerden
Niet echt, de kernfysici zijn ondertussen al voorbij het werken met generatie 2 reactoren, tenzij hier en daar een praktijkgerichte persoon, die deze reactoren economisch/ecologischr rendabeler wil maken.
Citaat:
,ja waarom komen er geen duidelijkheden naar buiten open studie enz.. de burgers zitten met een veel onbeantwoorde vragen en angsten ?? toch? mensen hebben toch recht te weten waar ze voor staan?
De hoofdmoot van het kiesvee, da's met moeite goed om van eten stront te maken. Die kudde volgt gewoon de hardst roepende.
  • Of met beloftes dat alles beter gaat worden met hen/hem/haar aan het roer.
  • Of met het kweken van angst, en de belofte de "oorzaak" van die angst weg te nemen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 14:08   #49
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

de centrales preventief insmeren met sunblock factor 50

kwestie van toch al huidkanker te bestrijden als er één ontploft.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 14:26   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wat een dwaze mensen allemaal ,, en dwaze uitleg van sommigen,
Hoe ge het weet.
Citaat:
Citaat:
ze gaan jodium pillen uitdelen de onnozelaars
Jodium op tijd genomen in voldoende hoeveelheden helpt echt wel om 1 van de probleemkes te vermijden.
Ergens komt hier iemand zagen over "vervaldatum" van jodiumpillekes. Ik heb effe opgezocht. Zolang ge die droog bewaard zit er niks in dat kan slecht worden.
Citaat:
werkt die centrale niet goed ewel legt ze stil
Wat werkt er niet goed aan? Besef wel dat die al een paar decades goed aan't bollen is.
Citaat:
welk een stom kalf speelt nu met de levens van een half continent door een kapotte kerncentrale?
Hebben Tjernobyl of Fukushima halve continenten uitgeroeid?
Citaat:
wat een kalvers leven hier feitelijk t'is ongelooflijk ! domme Belgen.
U bent duidelijk een Belg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 05:53   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de centrales preventief insmeren met sunblock factor 50

kwestie van toch al huidkanker te bestrijden als er één ontploft.
Dat is in ieder geval een verdienstelijke poging iets positiefs voor te stellen.

Het is in ieder geval beter dan het spijtige gezaag en gelul van wat Moffen en Groenen die,zo denk ik toch,eigenlijk wel meer te doen hebben in hun eigen land ,of hun eigen huis,dan zich te bemoeien.

De beslissing van de Belgische regering om de kerncentrales nog wat veel langer dan voorzien open te houden is een spijtige beslissing omdat ze het gevolg is van decennialange NON-besllssingen.De optie van het hebben van "capaciteits-overschot" op het gebied van stroomvoorziening overstijgt het puur economische....laat ons dat nooit vergeten.

De groene technologie is momenteel,en voor de afzienbare toekomst,een "complete failure" als het er om gaat ook "baseline" 24/7 electriciteitsvoorziening te garanderen.

De vraag hoe we dat op langere termijn gaan oplossen is zo moeilijk dat ook de huidige regering feitelijk geen lange-termijnplan heeft.Eigenlijk is een laatste-generatie kerncentrale de ENIGE optie.Als maatschappij durven we zoietes niet aan en bakken we dus ondertussen maar verder met onze 1ste generatie kerncentrales....

Zoals mede-forumleden hier in dit draadje uitgelegd hebben is de constructie van onze kerncentrales zo verschrikkelijk verschillend dat een "Tsjernobyl" stijl explosie uiterst onwaarschijnlijk is.

Wat er WEL moet gebeuren om iets overeenkomstigs kapot te krijgen wer d enkele jaren geleden gedemonstreerd in Fukushima....

Het "Europees net" is een illusie zolang niet IEMAND state-of the art "baseline" centrales heeft.Anders gaat het lijken op de NATO waar iedereen bespaart op defensie en zogezegd "capaciteiten deelt".Maar als er iets groots nodig is bellen ze dan de Amerikanen of wat?

Laatst gewijzigd door kelt : 28 april 2016 om 05:57.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 06:19   #52
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe ge het weet.

Jodium op tijd genomen in voldoende hoeveelheden helpt echt wel om 1 van de probleemkes te vermijden.
Ergens komt hier iemand zagen over "vervaldatum" van jodiumpillekes. Ik heb effe opgezocht. Zolang ge die droog bewaard zit er niks in dat kan slecht worden.

Wat werkt er niet goed aan? Besef wel dat die al een paar decades goed aan't bollen is.

Hebben Tjernobyl of Fukushima halve continenten uitgeroeid?

U bent duidelijk een Belg.
prachtig en ik beklaag het mij erbij te horen bij de afbraak barbaren .. , en u drijft blijkbaar luchtig de spot met een kernramp .... inderdaad Belgen zijn Allemaal Sukkels zet er u maar bij.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 28 april 2016 om 06:40.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 06:44   #53
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Ik vraag me nog altijd af waarom komt het dan nog in het nieuws ... als het toch allemaal kwak & boemel is en niet eens een belangrijk onderwerp dat getuigt ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:09   #54
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ik vraag me nog altijd af waarom komt het dan nog in het nieuws ... als het toch allemaal kwak & boemel is en niet eens een belangrijk onderwerp dat getuigt ....
Omdat het politiek is geworden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:24   #55
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Omdat het politiek is geworden.
Beter gezegd; omdat het de politiek van onze linkiewinkies geworden is...
De echte politiek wordt hier, opnieuw door dezelfde groep, onder de noemer van politieke correctheid, de grond in geboord...
We leven al lang niet meer in een democratisch land; we hebben er misschien zelfs nooit in geleefd, maar nu springt het dictatuurgehalte van onze linkiewinkies wel echt de spuigaten uit...
La Belgique moet kapot, liefst op kap van de Vlamingen, zodat de francofonie eindelijk weer vrij kan ademhalen... De anderen mogen kreperen... Solidariteit en één land noemen ze dat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:28   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

of we doen niks en we geven iedereen een jodiumpil
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:30   #57
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
of we doen niks en we geven iedereen een jodiumpil
Doen we dan iets of hebben we al ooit iets gedaan, buiten staken natuurlijk, daar zijn we heel goed in...
We liggen al bijna op het kerkhof en we staken nog...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:36   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
prachtig en ik beklaag het mij erbij te horen bij de afbraak barbaren .. ,
U moet er niet bijhoren hoor. er zijn zoveel andere mogelijkheden. Emigreren bijvoorbeeld. Of zoals al een aantal anderen mij hebben voorgesteld, emigreren naar het hiernamaals

Citaat:
en u drijft blijkbaar luchtig de spot met een kernramp ....
Ik drijf geen spot met een kernramp, ik overdrijf alleen niet.
Als we het historisch eens op een rijtje zetten.

Nagasaki en Hiroshima. Beide grote steden van de kaart geveegd met een atoombom. Nu terug grote steden zonder dat er radioactieve zombies rondstrompelen, kinderen hebben geen tentakels, en vissen geen 3 ogen.

Windscale. Ik reis nochtans regelmatig naar Groot Brittannië. Ik lijk de complete verwoesting toch niet op te merken.

Tjernobyl. Een hele reactorkern uitgestort over Europa. Mijn neefjes en nichtjes hebben geen extra ledematen, noch zijn het op sterk water gezetten Agent Orange boelekes die als surrogaat kernrampbabies gebruikt worden.

TMI....Wat een minder doorgedreven beveiligde kernreactor als in Doel en Thiange was. Gesmolten reactorkern in een dik stalen vat. Zelfs greenpis moet toegeven dat het een industrieel ongeval was, met minimale impact op de buitenwereld. De paniek daarrond heeft meer slachtoffers veroorzaakt dan de melt down.

Fukushima. Meer dan 1 kernreactor in melt down. Toch is Japan geen desolate lichtgevende woestenij waar lichtgevende kakkerlakken de laatste restjes lijk op aan het peuzelen zijn.
Citaat:
inderdaad Belgen zijn Allemaal Sukkels zet er u maar bij.
2de generatie allochtoon. Ik ben geen Belg. Voel me ook geen Belg. Ben wel perfect aangepast om in deze maatschappij rond te lopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:37   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
of we doen niks en we geven iedereen een jodiumpil
Tof, dat niks doen.
Of de groenpissers krijgen gelijk, en dan vallen we dood aan stralingsziekte, maar schildklierkanker gaan we niet krijgen.

Of we doen niks, en we mogen steeds meer electriciteit uit Franse kerncentrales en Duitse bruinkoolcentrales aankopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 28 april 2016 om 07:39.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 07:55   #60
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U moet er niet bijhoren hoor. er zijn zoveel andere mogelijkheden. Emigreren bijvoorbeeld. Of zoals al een aantal anderen mij hebben voorgesteld, emigreren naar het hiernamaals


Ik drijf geen spot met een kernramp, ik overdrijf alleen niet.
Als we het historisch eens op een rijtje zetten.

Nagasaki en Hiroshima. Beide grote steden van de kaart geveegd met een atoombom. Nu terug grote steden zonder dat er radioactieve zombies rondstrompelen, kinderen hebben geen tentakels, en vissen geen 3 ogen.

Windscale. Ik reis nochtans regelmatig naar Groot Brittannië. Ik lijk de complete verwoesting toch niet op te merken.

Tjernobyl. Een hele reactorkern uitgestort over Europa. Mijn neefjes en nichtjes hebben geen extra ledematen, noch zijn het op sterk water gezetten Agent Orange boelekes die als surrogaat kernrampbabies gebruikt worden.

TMI....Wat een minder doorgedreven beveiligde kernreactor als in Doel en Thiange was. Gesmolten reactorkern in een dik stalen vat. Zelfs greenpis moet toegeven dat het een industrieel ongeval was, met minimale impact op de buitenwereld. De paniek daarrond heeft meer slachtoffers veroorzaakt dan de melt down.

Fukushima. Meer dan 1 kernreactor in melt down. Toch is Japan geen desolate lichtgevende woestenij waar lichtgevende kakkerlakken de laatste restjes lijk op aan het peuzelen zijn.

2de generatie allochtoon. Ik ben geen Belg. Voel me ook geen Belg. Ben wel perfect aangepast om in deze maatschappij rond te lopen.
Ja ik kan al uw leeftijd inschatten denk ik , trouwens ik heb heel mijn leven bijgedragen belastingen helpen betalen niet om HIER dan in mijn later leven TE MOETEN OPHOEPELEN en plaats te maken voor onnozelaars die er hun plezier in hebben den boel naar de kloten te helpen helpen, verstaat U ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be