Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2006, 09:40   #41
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Misschien moet Magda, voor ze de stap zet, eerst eens luisteren naar wat ex-Vlaams Belang'ers te vertellen hebben over haar nieuwe patron. Vanavond in Koppen bijvoorbeeld:

http://www.een.be/televisie1_master/...m1/index.shtml

8)

Uit het Vlaams Belang

"Ik beschuldig het Vlaams Belang ervan enkel te focussen op hun stemmenaantal. Ze verloochenen de Vlaamse zaak." Twee maanden geleden stapte Lode Debouver na een conflict met de partij uit het Vlaams Belang (VB). Tijdens de verkiezingen van 2004 stond hij nog op de lijst in Waregem. Lode behaalde toen 4.525 voorkeurstemmen. Hij voelt zich als Vlaams-nationalist niet meer thuis in de partij.

Michel Montens is 15 jaar lid van het Vlaams Belang geweest. Hij was afdelingsvoorzitter in Zonnebeke. "Door altijd tegen de allochtonen te reageren creëer je onverdraagzaamheid." Michel voelt zich daar zelf ook schuldig bij. "Als lid voelde ik dat ik een mensenhater werd ten opzichte van vreemdelingen. Ik ben beschaamd dat ik lid was van die partij." Een jaar geleden nam Michel de beslissing om de partij te verlaten.
De laatste weken kwam het Vlaams Belang in het nieuws omwille van mogelijke banden met extreemrechtse skinheads. "In elke meeting of optocht liepen wel skinheads rond met tekens van Hitler", zegt Michel. " Als afdelingsvoorzitter heb ik dat vaak gezien. Lode Debouver beaamt dat. "Door het oogluikend toelaten van skinheads en neonazi's brengt het Vlaams Belang de Vlaamse zaak in diskrediet."
Lode Debouver en Michel Montens zijn geen alleenstaande gevallen. Juiste cijfers wil het Vlaamse Belang niet geven, maar in de loop der jaren zijn tientallen leden opgestapt. Toch zijn er heel weinig ex-partijmilitanten die hierover durven praten. "Om in het Vlaams Belang te stappen moet je zeer gemotiveerd zijn, dus je verlaat die partij niet zomaar. Als je dat dan toch doet, wordt je door de mensen die in de partij blijven met de vinger gewezen. Veel mensen durven die stap niet in het openbaar te zetten."



Zo zie je maar. Het Vlaams Belang is een valkuil: eenmaal je erin trapt, raak je er slechts uit op straffe van geschimp. Zo houdt de partij z'n aanhangers in het gareel.

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 23 mei 2006 om 09:44.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 09:47   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Misschien moet Magda, voor ze de stap zet, eerst eens luisteren naar wat ex-Vlaams Belang'ers te vertellen hebben over haar nieuwe patron. Vanavond in Koppen bijvoorbeeld:

http://www.een.be/televisie1_master/...m1/index.shtml

8)

Uit het Vlaams Belang

"Ik beschuldig het Vlaams Belang ervan enkel te focussen op hun stemmenaantal. Ze verloochenen de Vlaamse zaak." Twee maanden geleden stapte Lode Debouver na een conflict met de partij uit het Vlaams Belang (VB). Tijdens de verkiezingen van 2004 stond hij nog op de lijst in Waregem. Lode behaalde toen 4.525 voorkeurstemmen. Hij voelt zich als Vlaams-nationalist niet meer thuis in de partij.

Michel Montens is 15 jaar lid van het Vlaams Belang geweest. Hij was afdelingsvoorzitter in Zonnebeke. "Door altijd tegen de allochtonen te reageren creëer je onverdraagzaamheid." Michel voelt zich daar zelf ook schuldig bij. "Als lid voelde ik dat ik een mensenhater werd ten opzichte van vreemdelingen. Ik ben beschaamd dat ik lid was van die partij." Een jaar geleden nam Michel de beslissing om de partij te verlaten.
De laatste weken kwam het Vlaams Belang in het nieuws omwille van mogelijke banden met extreemrechtse skinheads. "In elke meeting of optocht liepen wel skinheads rond met tekens van Hitler", zegt Michel. " Als afdelingsvoorzitter heb ik dat vaak gezien. Lode Debouver beaamt dat. "Door het oogluikend toelaten van skinheads en neonazi's brengt het Vlaams Belang de Vlaamse zaak in diskrediet."
Lode Debouver en Michel Montens zijn geen alleenstaande gevallen. Juiste cijfers wil het Vlaamse Belang niet geven, maar in de loop der jaren zijn tientallen leden opgestapt. Toch zijn er heel weinig ex-partijmilitanten die hierover durven praten. "Om in het Vlaams Belang te stappen moet je zeer gemotiveerd zijn, dus je verlaat die partij niet zomaar. Als je dat dan toch doet, wordt je door de mensen die in de partij blijven met de vinger gewezen. Veel mensen durven die stap niet in het openbaar te zetten."



Zo zie je maar. Het Vlaams Belang is een valkuil: eenmaal je erin trapt, raak je er slechts uit op straffe van geschimp. Zo houdt de partij z'n aanhangers in het gareel.
tuurlijk, zo stemmen een miljoen kiezers voor het VB ook puur uit angst beschimpt te worden als ze dat niet meer doen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 15:47   #43
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk, zo stemmen een miljoen kiezers voor het VB ook puur uit angst beschimpt te worden als ze dat niet meer doen ...
Dat heeft daar niets mee te maken. Die stemmen ook niet puur uit vereenzelviging.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 22:26   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zo zie je maar. Het Vlaams Belang is een valkuil: eenmaal je erin trapt, raak je er slechts uit op straffe van geschimp. Zo houdt de partij z'n aanhangers in het gareel.

En andere partijen zijn nog geen leden verloren omdat ze zich niet meer konden vinden in het partijstandpunt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be