Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Vaarwel Wolf/Welkom Wolf.
1. Vaarwel Wolf. 9 30,00%
2. Welkom Wolf. 16 53,33%
3. Prins Laurent for president. 10 33,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2023, 10:16   #41
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Dankuwel voor dit warme welkom, dank u, dank u. Ik ben echter enkel bij volle maan actief.

Ik bedoel, een vriend van een buur van een werkvrouw van een postbode heeft eens een horrorfilm gezien waar dit gezegd werd.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 14:10   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard



Er heerst angst in de dorpen in de Provincie Drenthe! Sinds de komst van de wolf zijn vanzelfsprekende dingen, zoals wandelen in het bos, mountainbiken, met de hond uit en te paard het bos in niet meer zo vanzelfsprekend voor sommige mensen als voorheen.

Wolven laten zich in roedels zien en we zien ook steeds meer slachtingen onder onze dieren. BBB Drenthe vindt dat provincies (IPO) een helder afschotbeleid moeten opstellen voor wolven die zich herhaaldelijk vergrijpen aan (huis)dieren. Met herhaaldelijk wordt bedoeld, twee aanvallen binnen een maand. Vanwege de grote slachtingen die wolven aanrichten onder (huis)dieren van boeren en plattelanders vragen wij om directe actie van de landelijke en provinciale overheid.

De analyses van de schade en het zo koppelen van de juiste wolf aan een aanval kan zomaar 3 maanden duren. De dader is dan vaak al lang gevlogen en heeft ondertussen nog veel meer schade en verdriet aangericht. BBB Drenthe vraagt daarom om een snellere DNA Analyse.

BBB Drenthe wil dat dierenartsen/veeartsen DNA af mogen nemen bij gewonde (huis)dieren. Een dierenarts werkt in het gebied en is snel ter plaatse. Daarnaast is een dierenarts onafhankelijk en staat niet in dienst van de overheid. De DNA uitslag laat op deze manier geen maanden op zich wachten. En de gewonde (huis)dieren, kunnen sneller uit hun lijden verlost worden.

Gewonde (huis)dieren, die binnen 4 weken na een aanval alsnog overlijden. Of tijdens hun gehele dracht hun vrucht verwerpen zouden meegenomen moeten worden in het taxatierapport. Bij12 werkt op dit moment met een financiële vergoeding gebaseerd op tarieven van 2019. Wij willen dat er gewerkt wordt met cijfers van het desbetreffende jaar.

Alle eigenaren van (huis)dieren hebben recht op subsidie om hun dieren te beschermen. Op dit moment is er alleen een subsidieregeling voor schapen- en geitenhouders met een UBN nummer. Paarden en koeien vallen buiten de subsidieregeling, terwijl er ook aanvallen op koeien en paarden bekend zijn.

BBB Drenthe stelt daarnaast voor om het belemmerende beleid ten aanzien van afschot dusdanig te herzien, c.q. aan te vullen, zodat roedels en/of een individu/zwerver, die zich binnen een maand twee keer vergrijpt(en) aan (huis)dieren afgeschoten kunnen worden om verdere escalatie te voorkomen. Ook wanneer een wolf zich binnen een maand twee keer binnen 30 meter van een persoon laat zien.

Op dit moment kost de wolf de provincie Drenthe al miljoenen. Miljoenen steken in wensnatuur is onverkwikkelijk. Wij steken dit geld liever in de burger die last heeft van de te hoge gasprijzen,
de zorg, hulpverlening of het onderwijs. Zij kampen structureel met geldtekort.


https://boerburgerbeweging.nl/drenth...ingsprogramma/

Als de Borst-Buik-Billen partij opkomt bij de verkiezingen volgend jaar overweeg ik om op hen te stemmen. Spijtig dat ze geen radicaler afschietbeleid ten aanzien van de wolf en andere exotisch wild voorstaan.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 14:52   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dankuwel voor dit warme welkom, dank u, dank u. Ik ben echter enkel bij volle maan actief.

Ik bedoel, een vriend van een buur van een werkvrouw van een postbode heeft eens een horrorfilm gezien waar dit gezegd werd.
Wacht maar als ge bij de volgende volle maan eens met uw spel aan zo ne stroomdraad blijft plakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 23:33   #44
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wolven horen hier niet meer thuis.
Wolven horen hier (de hele BeNeLux) gewoon thuis, dit is onze natuurlijke apex roofdier en nog bijzonder sociaal ook. Die paar schapen minder ben ik geneigd te accepteren, uiteraard kunnen er compensaties komen.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 06:44   #45
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Indien de grotere prooien onder subsidie steeds beter beschermd gaat worden gaat de wolf andere prooien moeten zoeken.

Je kan nu van een wolf eenmaal niet verwachten dat hij gaat aankloppen bij de voedselbank.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 april 2023 om 06:46.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 07:01   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien de grotere prooien onder subsidie steeds beter beschermd gaat worden gaat de wolf andere prooien moeten zoeken.

Je kan nu van een wolf eenmaal niet verwachten dat hij gaat aankloppen bij de voedselbank.
oh jawel hoor maar ze noemen dat dan geen wolf meer maar een hond.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 13:10   #47
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.884
Standaard

https://nos.nl/artikel/2471124-na-de...bij-lauwersoog



Op de zeedijk bij Lauwersoog zijn de afgelopen dagen vier dode en vier zwaargewonde lammeren aangetroffen. Gezien de aard van de verwondingen vermoeden deskundigen dat een goudjakhals heeft toegeslagen.

...

Zoogdierkenner Harrie Bosma vermoedt dat de beschermde goudjakhals, ook wel rietwolf genoemd, zich in de loop van vorig jaar heeft gevestigd in het buitendijkse kweldergebied in Noord-Friesland. "De uitgestrekte kwelders achter de zeedijk zijn voor dit dier een ideaal leefgebied. Hij staat te boek als muizen- en rattenvanger en verder pakt hij hazen. Die zijn er hier veel, en natuurlijk is er veel rust en dekking. Hij kan kilometers lopen zonder een dijk over te steken of een mens tegen te komen", aldus Bosma eerder in het AD.

...
Intussen kunnen schapenhouders zich maar het beste voorbereiden, schrijft BIJ12 op de website. "Hoe eerder en hoe meer maatregelen worden genomen, hoe beter. De nadruk ligt in eerste instantie op het beveiligen van schapen en geiten. Het 's nachts ophokken van vee is een betrouwbare maatregel om aanvallen te voorkomen. Een andere belangrijke maatregel is het plaatsen van een wolfwerende afrastering. Deze afrastering houdt ook een goudjakhals op afstand."


Vaarwel Goudjakhals / Welkom Goudjakhals ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 april 2023 om 13:11.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 07:00   #48
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wolven horen hier (de hele BeNeLux) gewoon thuis, dit is onze natuurlijke apex roofdier en nog bijzonder sociaal ook. Die paar schapen minder ben ik geneigd te accepteren, uiteraard kunnen er compensaties komen.
Waarom moeten er compensaties komen? Ik ( of andere mensen) heb ook nooit compensaties gekregen voor al die kippen die door vos of roofvogel gedood of meegenomen werden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 07:09   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom moeten er compensaties komen? Ik ( of andere mensen) heb ook nooit compensaties gekregen voor al die kippen die door vos of roofvogel gedood of meegenomen werden.
ja in principe heb je gelijk.

nu is die wolf geherintroduceerd (weliswaar niet opzettelijk) en richten die wel wat schade aan. Een schaap of pony is nu eenmaal duurder als uw kieken.

als ge op den buiten woont weet ge ook dat uw kiekes door een vos gepakt gaan worden dat is gewoon een zekerheid. een kiekeren vosproof maken of zelf roofvogel proof maken is makkelijker dan een wolf buiten houden. Mits uwen draad goed te spannen en ook kottekes draad voor uw ren te leggen is het probleem grotendeels opgelost.

ik zit met spanning af te wachten tot die Bruine beren uit Trentino/Alto Adige zich gaan vestigen in de Vlaamsche Polders.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 07:22   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.753
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja in principe heb je gelijk.

nu is die wolf geherintroduceerd (weliswaar niet opzettelijk) en richten die wel wat schade aan. Een schaap of pony is nu eenmaal duurder als uw kieken.

als ge op den buiten woont weet ge ook dat uw kiekes door een vos gepakt gaan worden dat is gewoon een zekerheid. een kiekeren vosproof maken of zelf roofvogel proof maken is makkelijker dan een wolf buiten houden. Mits uwen draad goed te spannen en ook kottekes draad voor uw ren te leggen is het probleem grotendeels opgelost.

ik zit met spanning af te wachten tot die Bruine beren uit Trentino/Alto Adige zich gaan vestigen in de Vlaamsche Polders.
Ik zou eerder gaan voor het aanbieden van alternatieve prooien. Kleine bontkraaghyena's hebben we hier toch te veel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 07:38   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder gaan voor het aanbieden van alternatieve prooien. Kleine bontkraaghyena's hebben we hier toch te veel.
Aan een paaltje geketend om niet te gaan lopen
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2023, 08:07   #52
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard Omgekeerde migratie ?

Twee jonge wolven uit roedel van Hechtel-Eksel gespot in Nederland
2 jonge wolven, geboren in 2021 in Hechtel-Eksel, zijn over de grens naar Nederland getrokken en hebben daar heel wat slachtoffers gemaakt. Nederlandse onderzoekers hebben het DNA aangetroffen op schapen en een pony die ze aanvielen. De ene wolf ging niet verder dan Nederlands Limburg. De andere wolf trok naar het noorden van Nederland tot in Gelderland waar hij wellicht een vrouwtje heeft gevonden.

- Eten gaan zoeken in Nederland....
- Een vrouwtje gaan zoeken in Nederland....
In beide gevallen gaan zij bedrogen uitkomen...




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...-in-nederland/
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 02:04   #53
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Twee jonge wolven uit roedel van Hechtel-Eksel gespot in Nederland
2 jonge wolven, geboren in 2021 in Hechtel-Eksel, zijn over de grens naar Nederland getrokken en hebben daar heel wat slachtoffers gemaakt. Nederlandse onderzoekers hebben het DNA aangetroffen op schapen en een pony die ze aanvielen. De ene wolf ging niet verder dan Nederlands Limburg. De andere wolf trok naar het noorden van Nederland tot in Gelderland waar hij wellicht een vrouwtje heeft gevonden.

- Eten gaan zoeken in Nederland....
- Een vrouwtje gaan zoeken in Nederland....
In beide gevallen gaan zij bedrogen uitkomen...




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...-in-nederland/
Zo ken ik u weer.

Wolven denken en zijn niet zo, u bent blijkbaar wel zo zuur. Belgische populaties komen vaker uit het zuiden, die in Nederland uit het oosten. Dat ze samen een nieuwe populatie stichten is juist goed. Dus om u gerust te stellen die partner heeft hoogstwaarschijnlijk Duitse en/of Poolse roots, een Belgische partner is zeer gezond voor de populatie.

Maar goed ik ga bijna denken dat een Nederlandse u ooit heeft gekwetst.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 08:01   #54
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wacht maar als ge bij de volgende volle maan eens met uw spel aan zo ne stroomdraad blijft plakken.
Ik heb mijn voorzorgsmaatregelen al genomen: ik neem de toekomstige sappige brokjes gewoon als schild mee, alvorens ze te verorberen. Njamnjam.

Ik bedoel, ik lig 's nachts in mijn bed zoals elke rechtschapen burger.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 08:05   #55
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wolven horen hier (de hele BeNeLux) gewoon thuis, dit is onze natuurlijke apex roofdier en nog bijzonder sociaal ook.
Ja! Ook wij hebben ons recht op regelmatige voeding aan de lokale bevolking! Ik bedoel, wolven zijn in deze regio gewoon thuis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Die paar schapen minder ben ik geneigd te accepteren, uiteraard kunnen er compensaties komen.
Compensaties?! In naam van alle weerwolven protesteer ik met klem tegen de beboeting en discriminatie van onze soort bij het verorberen van lekkere hapjes die ons één keer in de maand gewoon toekomen!

Ik bedoel, begin daar maar aan in de politiek. Daar is toch niemand nergens verantwoordelijk voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 17 april 2023 om 08:06.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 08:08   #56
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder gaan voor het aanbieden van alternatieve prooien. Kleine bontkraaghyena's hebben we hier toch te veel.
U heeft geroepen? Hoewel ik als ervaringsdeskundige moet zeggen dat aan kleine bontkraaghyena's meestal enkel botten zijn en nauwelijks vlees. Dat is de moeite van het jagen niet waard.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 17 april 2023 om 08:08.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 07:59   #57
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Twee jonge wolven uit roedel van Hechtel-Eksel gespot in Nederland
2 jonge wolven, geboren in 2021 in Hechtel-Eksel, zijn over de grens naar Nederland getrokken en hebben daar heel wat slachtoffers gemaakt. Nederlandse onderzoekers hebben het DNA aangetroffen op schapen en een pony die ze aanvielen. De ene wolf ging niet verder dan Nederlands Limburg. De andere wolf trok naar het noorden van Nederland tot in Gelderland waar hij wellicht een vrouwtje heeft gevonden.

- Eten gaan zoeken in Nederland....
- Een vrouwtje gaan zoeken in Nederland....
In beide gevallen gaan zij bedrogen uitkomen...




https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...-in-nederland/
U heeft iets tegen Nederlandse wolven?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 08:01   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
U heeft iets tegen Nederlandse wolven?
Het zijn nu inderdaad Hollandse wolven sinds ze de grens hebben overschreden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 09:08   #59
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Aan een paaltje geketend om niet te gaan lopen
hehe dat is nog een ideeke
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 09:23   #60
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik heb mijn voorzorgsmaatregelen al genomen: ik neem de toekomstige sappige brokjes gewoon als schild mee, alvorens ze te verorberen. Njamnjam.

Ik bedoel, ik lig 's nachts in mijn bed zoals elke rechtschapen burger.
Lag je niet te slapen in een achtertuin te Doetinchem ipv in uw bed? Je brengt ons op een dwaalspoor hé.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be