Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 februari 2007, 20:24   #41
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Een onderneming met zoveel werknemers zal hun werknemers niet lang in het ongewisse laten omdat ze weten dat voor de productie dit moordend is. Dergelijk bedrijf zorgt normaal gezien dat zijn medewerkers op de hoogte zijn welke functies verdwijnen of zullen dat zeker geen weken laten aanslepen.
Tja, als ze volgens U goed bezig zijn, dat ze dan rustig verder staken! Desnoods totdat de boel sluit (en daar zullen wel degelijk verschillende 'vakbondsleden' op aandringen... de economie kapot krijgen)...

Ik zal er geen boterham minder voor eten.. De werknemers van de onderaannemers wss wel... Maar ja, de solidariteit van de arbeiders is in veel gevallen te reduceren tot 'profitariërs aller landen, verenig U'
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 22:29   #42
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Je moest eens zelf in de onzekerheid zitten zou je wel anders spreken.
Ik zit alle dagen in de onzekerheid. In tegenstelling tot de bedienden van VW, heb ik mijn hele hebben en houden op de lijn staan in een project, niet enkel mijn toekomstige inkomen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 07:14   #43
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja, als ze volgens U goed bezig zijn, dat ze dan rustig verder staken! Desnoods totdat de boel sluit (en daar zullen wel degelijk verschillende 'vakbondsleden' op aandringen... de economie kapot krijgen)...

Ik zal er geen boterham minder voor eten.. De werknemers van de onderaannemers wss wel... Maar ja, de solidariteit van de arbeiders is in veel gevallen te reduceren tot 'profitariërs aller landen, verenig U'
Ik zeg niet dat ze goed bezig zijn (VW evenmin) maar wel dat het logisch is dat ze morren en dat ze daardoor mogelijk staken. Een groot bedrijf kan dit opvangen door te stellen hoever ze staan. Twee maanden terug zeggen dat een deel van de bedienden zullen worden ontslagen maar niet zeggen hoeveel juist en wie is volgens mij anti-productief voor het bedrijf zelf en niet menselijk naar de werknemers toe die voor een lange tijd in het ongewisse gelaten worden. Als je dan kijkt naar de arbeiders die gestaakt hebben (waar de bedienden volgens ik lees niet aan meegedaan hebben) wel beter weten waar ze vandaag staan. Voor die mensen is een regeling afgesproken. De mensen die niet voor een vertrekregeling gekozen hebben weten dat ze blijven werk hebben ze zullen hoogstens tijdelijk Technisch werkloos zijn.

Een andere mogelijke theorie kan zijn dat het een strategie zoals bij DHL is die VW volgt. De mensen in het ongewisse laten zodat er inderdaad stakingen uitbreken en de directie in Duitsland beslist de Audi toch niet in Brussel te laten assembleren. Ze hebben hun sluiting (die reeds lang vooraf beslist was) en het is de andere zijn fout.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 07:17   #44
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik zit alle dagen in de onzekerheid. In tegenstelling tot de bedienden van VW, heb ik mijn hele hebben en houden op de lijn staan in een project, niet enkel mijn toekomstige inkomen.
Maar dit is mogelijk uw bewuste keuze. De bedienden van Vorst hebben juist om iets zekerheid in de tijd niet gekozen om in projecten te stappen waar hun hele hebben en houden aan vastzit. Ze hebben in de tijd gekozen voor een (tamelijke) vaste betrekking om zo zekerheid te hebben.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 10:26   #45
Karpax
Burger
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ng/index.shtml
Nieuwe staking op til bij Volkswagen Vorst?

De bedienden willen meer duidelijkheid over hun toekomst bij Volkswagen Vorst. Bovendien vinden ze hun ontslagvergoeding te laag.
Staken omdat ge vindt dat uw ontslagpremie te laag is?!
__________________
I commend my soul to any god that can find it...

Think for yourself!!
Karpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 21:15   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karpax Bekijk bericht
Staken omdat ge vindt dat uw ontslagpremie te laag is?!
....en omdat ze,sinds december toen het "grote buitenschopplan" aangekondigd werd,nog altijd niet weten hoeveel juist van hen er buiten moeten en wie.....


Dergelijk schabuleus gedrag van de hoofddirectie heeft tot een rel van jewelste geleid bij de arbeiders,maar is uiteindelijk nog redelijk goed geregeld geraakt....

Hebben ze(de directie) wel een andere werknemersgroep vergeten zekers...uitgerekend die groep waarvan er tientallen dagelijks in kontakt met de klanten (= reden van bestaan van een fabriek)staan...


echt ik geloofde mijn oren niet....gelukkig hebben de bediendenvakbonden meer verantwoordelijkheidszin dan de directie.(ik vermoed:de Duitse directie die zelf niet meer weet wat ze met hun "nieuw-gecreeerde" audi-fabriek in Belgie aan moeten)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 22:15   #47
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
....en omdat ze,sinds december toen het "grote buitenschopplan" aangekondigd werd,nog altijd niet weten hoeveel juist van hen er buiten moeten en wie.....


Dergelijk schabuleus gedrag van de hoofddirectie heeft tot een rel van jewelste geleid bij de arbeiders,maar is uiteindelijk nog redelijk goed geregeld geraakt....

Hebben ze(de directie) wel een andere werknemersgroep vergeten zekers...uitgerekend die groep waarvan er tientallen dagelijks in kontakt met de klanten (= reden van bestaan van een fabriek)staan...


echt ik geloofde mijn oren niet....gelukkig hebben de bediendenvakbonden meer verantwoordelijkheidszin dan de directie.(ik vermoed:de Duitse directie die zelf niet meer weet wat ze met hun "nieuw-gecreeerde" audi-fabriek in Belgie aan moeten)
Dus de vakbonden zijn dan toch echt goed bezig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 22:42   #48
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Het zou wel eens kunnen zijn dat de onzekerheid van de overige arbeiders en die van de onderaannemers dankzij die event. staking wel eens veel groter wordt...

Tja, als men de beste opzegvergoedingen (plus doorbetalingen bruggepens./ stakingsdagen) uit de Belgische geschiedenis bekomen heeft, dan moet men blijven doorgaan natuurlijk...

Na het oplossen van dit conflict (de leiding van VW is zo onbekwaam dat ze nu wss ook weer zullen toegeven), zullen vermoedelijk de week daarop de wc-madammen in staking gaan..

Ik denk dat elke normale Belg (uitgezonder klein links ) deze staking (als ze er komt) wel zal afkeuren...

Klein links is immers maar tevreden als heel de economie plat valt...
Als ge ziet hoeveel Golfkes er hier in België rondrijden zou VW eigenlijk moeten verplicht worden meer mensen aan het werk te stellen ipv af te danken (met of zonder afdankvergoeding). Als ge voor miljarden aan winst maakt in een land mag je er best ook verplicht worden te investeren. En dat geldt voor mijn part voor alle economische bedrijven van formaat.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 23:04   #49
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Als ge ziet hoeveel Golfkes er hier in België rondrijden zou VW eigenlijk moeten verplicht worden meer mensen aan het werk te stellen ipv af te danken (met of zonder afdankvergoeding). Als ge voor miljarden aan winst maakt in een land mag je er best ook verplicht worden te investeren. En dat geldt voor mijn part voor alle economische bedrijven van formaat.
Dus de vakbonden zijn echt goed bezig...

En hoeveel Peugoets rijden hier? En hoeveel mensen stelt die firma hier tewerk?
En BMW? En Mercedes? En die Koreanen, Japanners en binnenkort de Chinezen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 23:58   #50
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dus de vakbonden zijn echt goed bezig...

En hoeveel Peugoets rijden hier? En hoeveel mensen stelt die firma hier tewerk?
En BMW? En Mercedes? En die Koreanen, Japanners en binnenkort de Chinezen?
Is wel een punt, die merken zouden ook wel eens mogen investeren in onze tewerkstelling. Ze halen er het tiendubbele uit door de verkoop van hun producten in ons land. Net zoals Microsoft trouwens en al die topmerken. Eigenlijk zou er een wet moeten bestaan (vanaf een bepaalde winstmarge) dat ze maar mogen verkopen als ze ook investeren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 00:05   #51
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
en binnenkort de Chinezen?
Binnenkort?

Nu al is haast alle electronica buitenlandse productie.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:01   #52
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is wel een punt, die merken zouden ook wel eens mogen investeren in onze tewerkstelling. Ze halen er het tiendubbele uit door de verkoop van hun producten in ons land. Net zoals Microsoft trouwens en al die topmerken. Eigenlijk zou er een wet moeten bestaan (vanaf een bepaalde winstmarge) dat ze maar mogen verkopen als ze ook investeren.
Lid van CAP geworden?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 10:02   #53
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is wel een punt, die merken zouden ook wel eens mogen investeren in onze tewerkstelling. Ze halen er het tiendubbele uit door de verkoop van hun producten in ons land. Net zoals Microsoft trouwens en al die topmerken. Eigenlijk zou er een wet moeten bestaan (vanaf een bepaalde winstmarge) dat ze maar mogen verkopen als ze ook investeren.
Lid van CAP geworden?


En in Vorst zijn de vakbonden echt goed bezig?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:10   #54
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Lid van CAP geworden?


En in Vorst zijn de vakbonden echt goed bezig?
Laat ons zeggen dat ik wat gemeenschappelijke raakpunten heb met CAP.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 12:41   #55
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Laat ons zeggen dat ik wat gemeenschappelijke raakpunten heb met CAP.
Dan bent U alleszins goed bezig...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 12:46   #56
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie2399344
In uwen hof wel ja, als je al geld hebt om een schup te kopen.
Ja, want al het publieke eigendom is geprivatiseerd voor de private exploitatie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 februari 2007 om 12:46.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be