Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 december 2008, 15:46   #41
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ken iemand die onder de oorlog aan het oostfront heeft gevochten. Die man wordt ook onterecht verweten een nazi te zijn.
oeioei, verkeerde draad me dunkt, rechter!
Velen pikken dat soort zaken niet.
Ik deel uw verhaal trouwens.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:21   #42
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
G. Duisenberg is geen antisemiet. Hoegenaamd niet. Zij stelt alleen de schandalige anti-Palestijnse behandeling door de Israeli's aan de kaak.

En terecht!

Chapeau voor die dame. Zij tenminste heeft zich nooit te beroerd gevoeld om onrechtvaardigheden aan de kaak te stellen. Ook de onrechtvaardigheden begaan door joden. En er worden heel wat onrechtvaardigheden begaan door de joden in Palestina de dag van vandaag. Zeker weten.

U zou beter tot bezinning komen in plaats van goedkope zionistische prietpraat te komen vertellen.
Je mag je iets beter informeren.

Ten eerste wordt G. Duisenberg niet de mond gesnoerd, niet gecensureerd en zeker niet monddood gemaakt door de VARA. Ze is herhaaldelijk opgetreden in Vara-programma's zoals het Zwarte schaap (zelfs een uur lang), NOVA en Pauw en Witteman waar ze volop haar standpunten voor het voetlicht kon/kan brengen. Ze vragen haar natuurlijk wél wat ze precies bedoelt met 'Joden liegen altijd, dat kun je al aan die rotkoppen zien' en 'Ze bezetten niet alleen de Westelijke Jordaanoever maar ook de tearooms in Amsterdam-Zuid'. Om over haar verschillende '6 miljoen-grapjes' maar te zwijgen.
Ik twijfel er niet aan dat de enige reden dat ze niet wordt uitgezonden is dat ze zich niet aan het onderwerp heeft gehouden.

Ten tweede is ze weldegelijk antisemiet, en niet zo'n klein beetje ook. Zelfs Anja Meulenbelt (een groot voorstander van censuur en zelf nou niet zo'n grote democrate) heeft aan haar gevraagd namens 'Stop de bezetting' of het niet een tandje minder kon.

Verder kan ik de nuanceringen van Jozef Ostyn en ossaert hier prima volgen. (Niet toevallig historici).
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:49   #43
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Iemand die details/geschiedenis negeert en enkel de kant van de Arabieren luisterd is wel een antisemiet.
Waarschijnlijk is het enkel een onzorgvuldige formulering, maar hier ga je erg kort door de bocht. Het cruciale element van antisemitisme is dat je een haat ontwikkelt tegen joden, louter en alleen omdat het joden zijn. Iemand die als gevolg van desinformatie of om wat voor reden ook kritiek heeft op Israel of het zionisme, of ongenuanceerd de Arabische zijde steunt, is daarom nog geen antisemiet: dat is hij pas wanneer het joodse element de doorslaggevende factor is. Dat is iets wat in delen van Israel, bepaalde segmenten van de joodse wereld of hier in het Westen vergeten wordt. Ook hiervoor zou je verschillende oorzaken kunnen aanvoeren: van louter gevoelsmatige argumenten, natuurlijk, van een collectief bewustzijn* waarin 'vervolging' en 'verbanning' een centrale plaats innemen, tot en met doelbewuste manipulatie van het publieke debat, in de vorm die (onder meer) door Finkelstein werd aangeklaagd.

* Hier zitten ook meer haken en ogen aan dan op het eerste zicht lijkt. Er waren uiteraard zeer concrete vervolgingen, maar anderzijds is het verlangen naar een verdwenen vaderland een belangrijk deel van de joodse cultuur (voor 1948?). Onder de verdreven Spaanse joden, bijvoorbeeld, was het terugverlangen naar Sefarad - een surrogaat Israel - nog zeer lang een belangrijk thema, hoewel slechts weinigen daadwerkelijk naar Spanje wilden terugkeren. Ook het 'Volgend jaar in Jeruzalem' kan je vanuit dat perspectief bekijken. Er was een catastrofe als de Holocaust voor nodig om dat cultureel gegeven, dat voorheen slechts een randfenomeen was, breder ingang te doen vinden en ook daadwerkelijk een reëel Eretz Israel, een verloren paradijs, te creëren.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 15 december 2008 om 16:52.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 17:48   #44
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde
 
Fiere Jood's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 944
Standaard

In elke conflict heb je 2 kanten.
Elke kant heeft (on)rechtstreeks deel te maken met het conflict.
Als je als niet-jood of niet-moslim wil oordelen over de Israel-Palestina kwestie moet je wel alle belangrijke feiten kennen.
Wil je slechts de kant van de Arabieren horen en negeer je historische feiten dan ben je anti-joods,met andere woorden : antisemiet.
(dat telt ook omgekeerd,zie vorige bericht)
Heb je alle feiten gelezen,bestudeerd en nog altijd vastbesloten(door de feiten en niet door je gevoel) dat Israel de 'slechte' is dan zal ik je nooit antisemiet noemen.
Een Vlaamse tiener die naar eenzijdig Belgische zenders luisterd en slechts anti-Israel propoganda hoort neem ik niet kwalijk.
Maar als hij later besluit om Israel persoonlijk aan te vallen(dat gebeurt meestal met de 'Joden') en aan boycotacties meedoet,verwacht ik wel van hem dat hij eerst geschiedenis bestudeerd.
Doet hij dat niet is hij ofwel dom ofwel antisemiet.

Ik heb geen woord gemept over het Russisch-Georgisch conflict omdat ik niks van ken.(ook op andere topics)

Je hebt ook die zogenaamde vredeorganisaties die het alleen hebben over Israel en de rest van de wereld negeren.
Terwijl er veel ergere zaken wereldwijd gebeuren.
Zij kunnen Israel gewoon niet los laten.
Ik moet niet meer toevoegen wat ze zijn.
__________________
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says
Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 15 december 2008 om 17:50.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 14:35   #45
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
G. Duisenberg is geen antisemiet. Hoegenaamd niet. Zij stelt alleen de schandalige anti-Palestijnse behandeling door de Israeli's aan de kaak. .
Vandaar dat ze ooit op een radio beweerde dat ze "zes miljoen" handtekeningen zou ophalen, maar volgens ons Limburgertje is Duisenberg geen antisemiet hoor, nee.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U zou beter tot bezinning komen in plaats van goedkope zionistische prietpraat te komen vertellen.
Lees wat minder Mein Kampf en verbrand wat minder kruisen. Duidelijk zo?
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 14:57   #46
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Lees wat minder Mein Kampf en verbrand wat minder kruisen. Duidelijk zo?
Duidelijk, inderdaad. Met dit soort reacties bevestig je eens te meer dat je voor geen meter geïnteresseerd bent in een open en eerlijk debat, maar dat het je enkel te doen is om moddergooien. Jozef Ostyn, Hertog van Gelre, d'Artois, ikzelf en zelfs Fiere Jood hebben alle genuanceerde, geïnformeerde of in ieder geval constructieve reacties geplaatst, die je gewoon straal negeert. Je vindt het echter wel het reageren waard wanneer je ongegeneerd kan schelden. Gretta Duisenberg heeft heel erg antisemitische trekjes, zeker, maar jij vertegenwoordigt ongetwijfeld eenzelfde soort extremisme.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 15:04   #47
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
In elke conflict heb je 2 kanten.
Elke kant heeft (on)rechtstreeks deel te maken met het conflict.
Als je als niet-jood of niet-moslim wil oordelen over de Israel-Palestina kwestie moet je wel alle belangrijke feiten kennen.
Wil je slechts de kant van de Arabieren horen en negeer je historische feiten dan ben je anti-joods,met andere woorden : antisemiet.
(dat telt ook omgekeerd,zie vorige bericht)
Heb je alle feiten gelezen,bestudeerd en nog altijd vastbesloten(door de feiten en niet door je gevoel) dat Israel de 'slechte' is dan zal ik je nooit antisemiet noemen.
Een Vlaamse tiener die naar eenzijdig Belgische zenders luisterd en slechts anti-Israel propoganda hoort neem ik niet kwalijk.
Maar als hij later besluit om Israel persoonlijk aan te vallen(dat gebeurt meestal met de 'Joden') en aan boycotacties meedoet,verwacht ik wel van hem dat hij eerst geschiedenis bestudeerd.
Doet hij dat niet is hij ofwel dom ofwel antisemiet.

Ik heb geen woord gemept over het Russisch-Georgisch conflict omdat ik niks van ken.(ook op andere topics)

Je hebt ook die zogenaamde vredeorganisaties die het alleen hebben over Israel en de rest van de wereld negeren.
Terwijl er veel ergere zaken wereldwijd gebeuren.
Zij kunnen Israel gewoon niet los laten.
Ik moet niet meer toevoegen wat ze zijn.
Ik begrijp je standpunt en deel de meeste van je standpunten, maar je hebt mij niet echt kunnen overtuigen met wat jij onder antisemitisme verstaat. Het gegeven dat het loutere 'joods zijn' het eerste en belangrijkste argument is, is voor mij nog steeds doorslaggevend.

Je stipt terecht aan dat informatie belangrijk is, maar je zal dan ook moeten onderkennen dat jijzelf ook de harde waarheid over de Israelische politiek zal moeten onder ogen zien. De status van Arabische Israeli's is bedroevend, bijvoorbeeld, en onderzoek onder joodse jongeren in Israel heeft aangetoond dat zij uiterst negatieve opvattingen hebben over de Arabieren die je zonder meer als racistisch zou kunnen beschouwen (cf. kwalificaties als 'dom', 'ongeciviliseerd', 'vuil'). De maatregelen genomen tegen de bezette gebieden staan niet in verhouding tot wat de Israelische veiligheidspolitiek zou kunnen rechtvaardigen, netzomin als blind terrorisme tegen joodse burgers gerechtvaardigd is. Kortom, wil je het antisemitisme dat in grote delen van de Arabische wereld bestaat geloofwaardig veroordelen, dan moet je het eigen falen ook onderkennen.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 15:15   #48
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik heb sterk de indruk dat de EU politici bijzonder goed weten hoe het politieke spel tussen Israë enerzijdsl en Hamas/PLO anderzijds wordt gespeeld. Momenteel valt er een spervuur van negatieve berichtgeving op Israël dat in feite alleen probeert te overleven, aangezien het eveneens door Olmert c.s. politiek van binnen uitgehold wordt en met bloed verworven land om niet aan de Palestijnen wordt gegeven. Onder valse vlag.
Het is ook om die reden dat de meeste Joden inmiddels Israël verlaten en alleen de Marokkaanse, Jemenitische en Ethiopische Joden nog zullen overblijven. Zover is het natuurlijk nog niet maar in de niet al te verre toekomst is dit wel het beeld.
De jeugd vertrekt. Dus ook de toekomst.

60 jaar Palestijnse indoctrinatie heeft ook hun jeugd ongeschikt gemaakt voor ieder vredesplan, overleg of wat daar ook maar in de buurt komt. Een uiterste maatregel om de grens af te sluiten met de Gaza strook doet de westerse geitenwolle sok wel in tranen uitbarsten, maar daar blijft het dan ook bij. Hij/zij woont niet in Israël, is er wellicht zelfs nooit geweest, en doet niets anders dan als een papegaai anderen nakraaien.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 16 december 2008 om 15:17.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 15:34   #49
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Duidelijk, inderdaad. Met dit soort reacties bevestig je eens te meer dat je voor geen meter geïnteresseerd bent in een open en eerlijk debat, maar dat het je enkel te doen is om moddergooien. Jozef Ostyn, Hertog van Gelre, d'Artois, ikzelf en zelfs Fiere Jood hebben alle genuanceerde, geïnformeerde of in ieder geval constructieve reacties geplaatst, die je gewoon straal negeert. Je vindt het echter wel het reageren waard wanneer je ongegeneerd kan schelden. Gretta Duisenberg heeft heel erg antisemitische trekjes, zeker, maar jij vertegenwoordigt ongetwijfeld eenzelfde soort extremisme.
Nee hoor, maar iemand die vind dat ik goedkope zionistische prietpraat verkoop zonder ook maar 1 keer inhoudelijk mijn topic te bediscuteren kan van mij ook een kort en bot maar duidelijk antwoord verwachten. Behandel mensen zoals ze u behandelen.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 16 december 2008 om 15:35.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 15:47   #50
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Zionisme is wel degelijk een vorm van Racisme en wordt hard verward Antisemitisme.
Zionisme is niets meer dan het streven naar een Joodse staat die er al sinds 1948 is, dus ik zie geen verband met racisme, tenzij je de Duitse eenwoording in 1871 en de Italiaanse eenwoording in 1861 bijvoorbeeld als racisme ziet.
__________________
VSSE, kijk goed mee:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 15:48   #51
Quixote
Burger
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Nee hoor, maar iemand die vind dat ik goedkope zionistische prietpraat verkoop zonder ook maar 1 keer inhoudelijk mijn topic te bediscuteren kan van mij ook een kort en bot maar duidelijk antwoord verwachten. Behandel mensen zoals ze u behandelen.
Maar zelf ontwijk je wel alle genuanceerde meningen om dan enkel met verwijten te smijten naar zij die, naar jou mening, niet inhoudelijk genoeg antwoorden. Hoe wil je nu dat jou topic serieus genomen wordt door alle personen op het forum als je je zo gedraagt ?

System had trouwens in mijn ogen gelijk (na een korte scan van dit topic) dat je zelf weinig anders doet als ongenuanceerde sloganeske zever in het rond smijten.

Tijd dat je beseft dat je door zulk een eenzijdige kijk op zaak zelf even bijna even extremistisch bent als diegenen die je zogezegd probeert aan te klagen.
__________________
“De gezellig pruttelende boemeltrein der hypocrieten sjokt, als een meanderende lintworm, met vrolijke beginselloosheid gestaag voort”
Quixote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:26   #52
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

@sinistra: Je moet eens drogredenen van het anti-semitisme lezen, zeer goed boek
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:29   #53
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
@sinistra: Je moet eens drogredenen van het anti-semitisme lezen, zeer goed boek
Tja, alsof hij dat gaat doen... ik denk het niet.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 december 2008 om 17:29.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:36   #54
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Er is wel een groot verschil.

De Satmare Joden(ook andere sektes) zijn wel antizionist maar zeker niet pro-Palestina en hun visie komt door een religieuze standpunt,niks met politiek te maken.
Ik kan me grotendeels vinden in de rest van uw uitleg maar dit klopt niet: de Satmar Joden veroordelen de Israëlische politiek en het zionisme inderdaad vanuit een religieus standpunt maar zeggen dat zijn niet pro-Palestina zijn of dat hun afkeuring niks met politiek te maken heeft klopt niet:

- Toen Norman Finkelstein enkele maanden terug kwam spreken in Antwerpen waren daar twee Satmar Joden prominent aanwezig, mét Palestijnse vlag op de jas gespeld als teken van solidariteit. Eén van de twee heeft daar ook een hele duidelijke pleidooi gedaan tégen de Israëlische politiek en vóór de rechten van het Palestijnse volk.

- Wat de Satmar Joden zeggen is:
1. Massale terugkeer van Joden naar het Heilig land vóór de komst van de Messias is niet toegestaan (individueel mag dus wél).

maar óók:
2. De zionistische onderdrukking van de Palestijnen is in strijd met de Thorah (omdat in hun visie de Thorah de onderdrukking van andere volkeren verbiedt).
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:39   #55
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
1. Massale terugkeer van Joden naar het Heilig land vóór de komst van de Messias is niet toegestaan (individueel mag dus wél).
Breekt nou mijn Zuid-Nederlandse klomp! ...
Wat een gekronkel.
massale hoeveelheid aan individuen = massa
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 16 december 2008 om 17:39.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:56   #56
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Breekt nou mijn Zuid-Nederlandse klomp! ...
Wat een gekronkel.
massale hoeveelheid aan individuen = massa
Gekronkel? Nee, met 'massale terugkeer is niet toegestaan' bedoelen de Satmar Joden gewoon dat een massale kolonisatie, met de bedoeling het land te overheersen, niet is toegestaan.

Of concreet:
- Orthodoxe Joden die naar het Heilig land trekken zonder politieke bedoelingen (bijvoorbeeld om daar te leven en te bidden): geen probleem.
- Duizenden zionistische Joden die het land koloniseren en de Palestijnse bevolking onderdrukken: wél een probleem.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 17:58   #57
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Gekronkel? Nee, met 'massale terugkeer is niet toegestaan' bedoelen de Satmar Joden gewoon dat een massale kolonisatie, met de bedoeling het land te overheersen, niet is toegestaan.
De reden waarom ze dat niet gewoonweg zeggen zoals u het nu doet, vind ik dubieus.

Citaat:
Of concreet:
- Orthodoxe Joden die naar het Heilig land trekken zonder politieke bedoelingen (bijvoorbeeld om daar te leven en te bidden): geen probleem.
- Duizenden zionistische Joden die het land koloniseren en de Palestijnse bevolking onderdrukken: wél een probleem.
en hoeveel % zionisten telt de bevolking van Israel dan vandaag?
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 18:05   #58
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De meest accurate omschrijving van een zionist, is naar mijn mening nog steeds: "een nazi met een keppeltje op".
Hierbij heeft men dan meteen ook de definitie van Moderne Antisemiet.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 19:04   #59
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
De reden waarom ze dat niet gewoonweg zeggen zoals u het nu doet, vind ik dubieus.
Je maakt het volgens mij moeilijker dan het is. Ze maken gewoon een onderscheid tussen migratie met vreedzame bedoelingen en migratie met de bedoeling het land te veroveren op de Palestijnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben
en hoeveel % zionisten telt de bevolking van Israel dan vandaag?
De zionisten hebben het land veroverd in 1948 en het is de staatsideologie van Israël. Het zionisme wordt in Israël met de paplepel meegegeven, dus veel niet-zionisten zullen er in Israël niet zijn.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 16 december 2008 om 19:05.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2008, 19:06   #60
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wel, laat mij mijn mening hieromtrent beschrijven:
ze hebben dat recht enkel als vrije, commerciele zender. Maar dat zijn ze niet.
De VARA is geen staatsomroep, maar een omroepvereniging van socialistische huize.

http://www.stand.nl/forum/showthread.php?t=49463
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be