Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is de politiek in begie nog geloofwaardig ? en zal daar na 16 mei verandering in komen met CD&V
JA 15 35,71%
neen 24 57,14%
ik weet niet 3 7,14%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2004, 14:46   #41
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Er zijn maar twee echte problemen in België: het Vlaams-nationalisme en de hoge belastingen. En dat laatste heeft niets te maken met de "Walen", maar wel met een falend overheidsbeleid wat de begeleiding van zelfstandigen betreft.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 14:48   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Er zijn maar twee echte problemen in België: het Vlaams-nationalisme en de hoge belastingen. En dat laatste heeft niets te maken met de "Walen", maar wel met een falend overheidsbeleid wat de begeleiding van zelfstandigen betreft.
Was dat eerste "probleem" ondertussen niet al lang uitgestorven? Of is de windhaan weer in een andere richting gedraaid?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 15:06   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Gelukig niet (meer).
Maar dat is de verdienste van Vlaanderen zelf en niet die van België.
Zoek de minderwaardigheidscomplexen dus liever in 'Zuid-België' dat er zelfs na tientallen jaren Vlaamse miljardensteun niet in slaagt op het hetzelfde peil te geraken.
U vergeet dan wel dat de Belgische overheid in Vlaanderen (havens, luchthaven, industrie enz.) geinvesteerd heeft. Het is vrij naiëf om te geloven dat 'Vlaanderen' op eigen kracht (welke kracht?) welvarend is geworden, in een soort lege ruimte.
De 'Belgische overheid' Wie of wat is dat? Zijn dat Goden die iets scheppen uit een lege ruimte? Zelfs zijn bewoners?

Citaat:
Dat het zuiden economisch minder is, is geen unicum. Meerdere Europese voorbeelden tonen hetzelfde aan: de schrijnende toestand in zuid-Italië, in Oost-Duitsland, Zuid-Engeland, delen van Ierland, enz. zijn daar het bewijs van.
Heeft jouw 'Belgische overheid' niet vanaf haar ontstaan nog veel meer in de volle ruimte van Wallonië geïnvesteert dan in de lege van Vlaanderen?

Zou het dan niet eerder van logica getuigen dat de 'Belgische overheid' bitter weinig invloed heeft gehad over de twee gemeenschappen dit land 'rijk', maar dat de gemeenschappen zelf voor hun groei, dan wel hun misgroei verantwoordelijk zijn?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 15:10   #44
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Heeft jouw 'Belgische overheid' niet vanaf haar ontstaan nog veel meer in de volle ruimte van Wallonië geïnvesteert
geïnvesteert? geïnvesteerd.

Neen.

Citaat:
Zou het dan niet eerder van logica getuigen dat de 'Belgische overheid' bitter weinig invloed heeft gehad over de twee gemeenschappen dit land 'rijk', maar dat de gemeenschappen zelf voor hun groei, dan wel hun misgroei verantwoordelijk zijn?
Een regel hierboven beweer je nog het tegendeel.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 15:14   #45
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

Tja..ik denk dat ik nog iemand van de oudere garde ben.. die wéét dat het vroeger, op politiek gebied, vooral vriendjespolitiek was..Het kwam er niet opaan..w�*t men kende, maar vooral wie men kende..
Voorbeelden legio, hoe het niet moest..Kijk maar eens naar de staatsbedrijven, met hun enorme schuldenputten, en die zijn er niet tijdens de laatste leglistratuur gekomen..
Ik blijf erbij, hadden de vorige regeringen(waar steeds de CVP aan deelnam) voorzichtiger omgegaan, met de overheidsgelden, dan hadden ze nu géén putten moeten vullen..En nogal wiedes, dat nu de paarse regering, die verlieslatende bedrijven aan het afbouwen is;dit niet in goede aarde valt, vermits(voor het eerst) er rekening gehouden wordt met WAT je kent, en niet alleen Wie je kent..Al zal dat wel niet helemaal weggewerkt worden..
Eén ding is zeker..willen wij vlamingen hier overleven, dan is het nodig dat de neuzen allemaal in dezelfde richting wijzen..Iemand die opkomt voor onze rechten.. die persoon hebben wij nodig..
Want in België..waar toch de meerderheid uit vlamingen bestaat, wordt die meerderheid niet gehoord..
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 15:54   #46
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid
 
Kristof Miele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Berichten: 794
Standaard

[quote="giserke"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke

jij weet blijkbaar niet dat de CVP nooit geen minister van financien heeft gehad?
En waren de PVV en de SP dan niet mee aan de macht?
Giserke, mag ik u er wel op wijzen dat u mij verkeerd citeert. Wat u in het kadertje onder mijn naam hebt staan, heb ik nooit gezegd.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 16:06   #47
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke

jij weet blijkbaar niet dat de CVP nooit geen minister van financien heeft gehad?
En waren de PVV en de SP dan niet mee aan de macht?
Jij weet nog minder dan mijn papegaai.

Om maar één CVP minister van financien op te noemen: Mark Eyskens tijdens de regering Martens.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 17:30   #48
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

er heeft iemand geknoeit met de quotes blijkbaar
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 17:31   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Heeft jouw 'Belgische overheid' niet vanaf haar ontstaan nog veel meer in de volle ruimte van Wallonië geïnvesteert
geïnvesteert? geïnvesteerd.

Neen.
Ja
Als je geschiedenis hebt gestudeerd weet je dat Vlaanderen stiefmoederlijk werd behandeld door België!
Vooral in het begin van zijn ontstaan. Vlaanderen leed zelfs armoe omdat enkel de Waalse industrie alle aandacht kreeg terwijl de Antwerpse haven en de Vlaamse textielnijverheid verwaarloosd werden.


Citaat:
Citaat:
Zou het dan niet eerder van logica getuigen dat de 'Belgische overheid' bitter weinig invloed heeft gehad over de twee gemeenschappen dit land 'rijk', maar dat de gemeenschappen zelf voor hun groei, dan wel hun misgroei verantwoordelijk zijn?
Een regel hierboven beweer je nog het tegendeel.
Vlaanderen is verantwoordelijk voor zijn eigen welvaart.
Wallonië voor zijn eigen misgroei.
Daar heeft alle Belgische overheidssteun of het ontbreken daaraan (of de transfers van het ene landsdeel naar het andere van de BELGISCHE OVERHEID, als je dat beter begrijpt) niks aan kunnen veranderen. Naar Vlaanderen zijn er trouwens nooit transfers geweest.

Dat je mij op taalfoutjes pakt bewijst overigens alleen dat je argumenten op zijn.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 19:03   #50
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

Vergeet niet, dat Vroeger..Kerk en vorst véél meer te zeggen hadden..En die kenden blijkbaar maar één landsgedeelte..
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 19:09   #51
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

Trouwens, wie heeft er geen familielid(vlaams) grootouders, vader enz..die om niet te verhongeren, naar de waalse zijde gingen wroeten..lonen ondermaats..Mijn grootvader , en vader zijn nog gaan werken bij de boeren..Slapen, boven in het hooi..boven de beesten..en een stuk spek mee om niet te verhongeren..
Die harde wroeters, hebben elke cent gespaart, en in hun eigen streek voor welvaart gezorgt..Denk maar niet, dat de vlaming het gratis heeft gekregen hoor..
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 19:31   #52
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid
 
Kristof Miele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Berichten: 794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
Trouwens, wie heeft er geen familielid(vlaams) grootouders, vader enz..die om niet te verhongeren, naar de waalse zijde gingen wroeten..lonen ondermaats..Mijn grootvader , en vader zijn nog gaan werken bij de boeren..Slapen, boven in het hooi..boven de beesten..en een stuk spek mee om niet te verhongeren..
Die harde wroeters, hebben elke cent gespaart, en in hun eigen streek voor welvaart gezorgt..Denk maar niet, dat de vlaming het gratis heeft gekregen hoor..
Nee, maar hij moet het wel gratis weggeven aan het zuiden van het land.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 19:48   #53
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.276
Standaard

Citaat:
Belgacom is stricto senso geen overheidsbedrijfs meer, zelfs al heeft de overheid nog steeds een meerderheidsparticipatie in het bedrijf. Voor de rest wordt het bedrijf geleid zoals alle andere ondernemingen in de private sector. Heel anders dus dan bijvoorbeeld de NMBS waar de partijpolitieke invloed nog steeds enorm is en het beleid bepaalt op een manier die ondenkbaar is in bijvoorbeeld Belgacom.
Het is en blijft een overheidsbedrijf als de meerderheid van de aandelen in handen van de staat blijft. De NMBS werkt niet slecht zou ik zeggen, in weinig andere landen in de wereld hebben ze zo'n uitgebreide, efficiënte en betaalbare spoorwegen. En wat die partijpolitiek betreft valt het best mee, mijn directe chef bijvoorbeeld is een Blokker...



Citaat:
Toch vreemd dat u blijkbaar niet weet dat het Vlaams Blok weldegelijk met haar programma uitpakt. Maar uw vooringenomenheid en "paardenklepmentaliteit" zorgen ervoor dat u dat natuurlijk niet weet of wilt weten.
Ah ja? Ik lees zeer zelden iets over het socio-economische programma van het Blok, en ik heb eens rondgevraagd zeer weinig mensen kennen dit programma, in tegenstelling tot het migrantenstandpunt.

Citaat:
In ieder geval, het partijprogramma is, gratis dan nog, bij het VB-secretariaat op te vragen. Misschien ook eens het VB-tijdschrift lezen, dan zult u ook merken dat de thematiek wel veel verscheidener en breder is dan u hier meent te moeten schetsen. Maar ja, die vooringenomenheid...
niets vooringenomen, mijn informatie is gebaseerd op uitspraken van prominente partijleden. en ik zal eens het partijprogramma grondig doornemen... I'll be back... U bent nog niet van me verlost.






Citaat:
Het feit dat we hier geen sociale ramp hebben gehad heeft enkel daarmee te maken dat het geld dat de CD&V -via de zo gehate belastingen- inde nu door paars kon worden uitgedeeld.
komaan zeg, ook in onze buurlanden werd er bespaard en belastingen opgelegd. Het is trouwens grotendeels de schuld van de opeenvolgende CVP-regeringen dat er zo'n grote put was ontstaan..
Paars deelde trouwens niet zomaar cadeautjes uit en belgië haalde steeds elke Europese norm, dat zegt genoeg. Het geld werd gewoon beter besteed. Moesten ze nu ook eens de 6 verschillende overheden en bijbehorende administraties afslanken zou er nog meer geld beschikbaar zijn voor echt belangrijke dingen.



Citaat:
Over dat VLAEMSCH gedoe: als de Vlaming -in deze economische crisis- met zijn portefeuille denkt, zal hij voor Vlaanderen en tegen België en zijn transfers kiezen. Sommigen zien dat ook zó in, anderen hebben economische laagconjunctuur nodig om tot dat inzicht te komen.
En toch doen ze het NIET, want weinigen geloven dat België een negatieve invloed heeft op hun portefeuille noch de nooit bewezen verhaaltjes over transfer, in tegenstelling tot die ontzaglijke bureaucratie als gevolg van de federalisering.


Citaat:
Het revisionisme viert hoogtij zo te zien. Paars had er wel degelijk een puinhoop van gemaakt, ook en vooral op het sociale vlak. De slechte staat van het onderwijs met allerlei slecht voorbereide hervormingen die verkeerd uitpakten, de wachtlijsten in de gezondheidszorg, de uitverkoop van het openbaar vervoer, de groeiende onveiligheid, het zijn allemaal verworvenheden van acht jaar paars. Nog eens na te lezen in De puinhopen van acht jaar paars, waarvan de schrijver je wel bekend zal zijn.
Paars heeft zeker fouten gemaakt, voornamelijk als gevolg van de liberalisering die reeds door paars werd uitgevoerd, dus eigenlijk was paars niet links genoeg, en dat leidde tot de steun aan de oppositie zowel ter linker- als rechterzijde. Toch moet men alles in perspectief zien en zijn er weinig landen met zo'n hoge levensstandaard, zelfs in vergelijking met België.

Citaat:
Feit is dat er eigenlijk al in de jaren tachtig een achteruitgang op sommige terreinen de bespeuren valt, maar dat de PvdA er niets aan heeft gedaan, niet in een regering met het CDA (1990-1994) en ook niet in twee paarse regeringen met de VVD. Alleen de problemen met werkgelegenheid zijn door paars opgelost, op andere terreinen heeft de PvdA vrolijk meegewerkt om de problemen nog groter te maken. De mislukking van de integratie bijvoorbeeld is geen kwestie van de laatste acht jaar, maar van de afgelopen dertig jaar. Het is dus niet alleen de PvdA geweest die daar fouten heeft gemaakt, maar het is wel die partij geweest die het politiek-correcte gedachtegoed heeft ingevoerd waar de andere partijen toen mee besmet zijn en waardoor alles is misgelopen. De VVD en het CDA durven daar nu eindelijk afstand van te nemen, nadat een eerder poging van Frits Bolkestein (VVD) begin jaren negentig nog mislukt was. Die is er in 1999 tussenuit geknepen naar Brussel. De doorbraak is uiteraard volledig te danken aan Pim Fortuyn, die ook de achteruitgang van de veiligheid, de zorg en het onderwijs aan de kaak heeft gesteld. Samen met de linkse SP overigens, die juist de laatste tien jaar het ledental zowat wist te verdriedubbelen van 15.000 tot ruim 43.000 leden, de VVD als derde partij in ledental bijna inhalend, en haar stemmental wist te vervijfvoudigen met een groei van 2 tot 9 zetels in de Tweede Kamer. Toch wel straf in "een van de meest sociale landen ter wereld" hè, zo'n grote winst van een linkse oppositiepartij?
Zoals ik al zei ik ben geen voorstander van paars in Nederland, dan was paars in België een veel groter succes, en ik ben tegen het politiek correcte denken en tegen zachte aanpak van criminaliteit. Dat gezegd zijnde, de maatregelen door Balkenende genomen zijn nog veel slechter en zullen de situatie zeker niet rechttrekken. De Lijst Pim Fortuyn bleek gebakken lucht te zijn.

Citaat:
Het CDA en de VVD hebben bij de laatste verkiezingen ook zetels gewonnen hoor. Maar de winst van de PvdA heeft vooral te maken met de puinhoop die de LPF ervan gemaakt heeft en de hoop van veel kiezers dat de PvdA het signaal begrepen zou hebben en van koers veranderd zou zijn. Intern is er inderdaad het nodige veranderd, maar op beleidsniveau heeft de partij zich nog niet kunnen bewijzen. Dat verklaart de aanhoudende populariteit in de peilingen. Ook hier in Rotterdam trouwens, waar Leefbaar Rotterdam toch wel onterecht veel verliest en de nog altijd even politiek-correcte lokale PvdA, met dezelfde walgelijke figuren aan het roer, meelift op de modernisering van de landelijke PvdA. Uit dezelfde lokale opiniepeiling bleek ook dat de meeste Rotterdammers zich vandaag veiliger voelen dan vóór 2002. Het nieuwe beleid wordt dus wel degelijk gewaardeerd. Godzijdank zijn de gemeenteraadsverkiezingen pas over twee jaar, zodat Leefbaar het vertrouwen misschien kan herstellen en de PvdA de boel niet meteen weer kan verknoeien.
Maar u moet toch akkoord gaan dat het signaal van de kiezer niet werd gerespecteerd en de politieke nazaten van Pim Fortuyn er een zootje van gemaakt hebben.
Over de onveiligheid in Rotterdam, ik heb jaren in Brussel gewoond en in vergelijking daarmee valt Rotterdam zeer goed mee. Ook in brussel is er trouwens verbetering zichtbaar, in geen enkele andere stad in west-Europa bestaat de meerderheid van de bevolking uit allochtonen van voornamelijk Noordafrikaanse origine.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 21:55   #54
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
De NMBS werkt niet slecht zou ik zeggen, in weinig andere landen in de wereld hebben ze zo'n uitgebreide, efficiënte en betaalbare spoorwegen
.

In Limburg sluiten ze zelfs een spikslinternieuw station van pure efficiëntie. En je moet er van Hasselt over Luik naar het 30kilometer verder gelegen Maastricht. Zeer efficiënt, ja.

Nergens anders ter wereld is de schuldenberg trouwens zo hoog als bij de Belgische spoorwegen.
Sabena was een identiek uithangbord van de PS-staat.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 22:09   #55
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Er zijn maar twee echte problemen in België: het Vlaams-nationalisme en de hoge belastingen. En dat laatste heeft niets te maken met de "Walen", maar wel met een falend overheidsbeleid wat de begeleiding van zelfstandigen betreft.
Was dat eerste "probleem" ondertussen niet al lang uitgestorven? Of is de windhaan weer in een andere richting gedraaid?
Onkruid vergaat niet, hè. Het blijft altijd wel ergens de kop opsteken. Maar daar zijn middelen voor !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 22:48   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.276
Standaard

Citaat:
In Limburg sluiten ze zelfs een spikslinternieuw station van pure efficiëntie. En je moet er van Hasselt over Luik naar het 30kilometer verder gelegen Maastricht. Zeer efficiënt, ja.
Tja, Limburg, Luxemburg en West-Vlaanderen werden in de vorige decennia gediscrimineerd, maar de spoorwegen zijn nog altijd veel dichter dan in gelijk welk ander land.

Citaat:
Nergens anders ter wereld is de schuldenberg trouwens zo hoog als bij de Belgische spoorwegen.
Sabena was een identiek uithangbord van de PS-staat.
Sabena was een bastion van de CVP...
Stop eens met kakken aub en neem eens de trein in Groot-Brittannië...
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 22:50   #57
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

't Is niet de CD&V die de schuldenberg heeft opgebouwd, maar wel de socialisten. ge vergeet dat telkens als de SP in de regering zit, er nadien lijken uit de kast komen en de begroting niet bleek te kloppen.

De PS is een schoolvoorbeeld van hoe links meester is in het leven op overheids subsidies.

De producerende bevolking is hiervan de dupe.

Trouwens, de post en de NMBS zijn zonder twijfel in handen van PS/SP. Met steeds meer schulden en steeds minder efficiënt.

OOk blijkt sinds de belofte van 200.000 nieuwe banen er echter 86.000 EXTRA verloren te zijn gegaan.

De enige banen die er bij geschapen worden zijn overheidsposities, straatwerkers, integratieambtenaren, werkloosheidsbegeleiders, etc.

Wie gaat dat betalen? De Werkgevers en werknemers, zoals gewoonlijk. Dat zijn geen banen, dat is een pure kost.

échte banen dragen bij tot de economie van een staat. Banen die een kost zijn, zijn een last voor de economie en staat gelijk aan een beterbetaalde verdoken werkloosheidsuitkering. Maw het kost de staat en de economie dus méér in plaats van het economisch draagvlak van onze maatschappij te vergroten.

Right, zo gaan we er geraken. proficiat socialisten!
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 22:55   #58
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Was dat eerste "probleem" ondertussen niet al lang uitgestorven? Of is de windhaan weer in een andere richting gedraaid?
Onkruid vergaat niet, hè. Het blijft altijd wel ergens de kop opsteken. Maar daar zijn middelen voor !
Dan ben ik toch liever Vlaams-Nationalistisch onkruid dan Belgicistisch vergif...
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 22:59   #59
Doffer
Schepen
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
't Is niet de CD&V die de schuldenberg heeft opgebouwd, maar wel de socialisten. ge vergeet dat telkens als de SP in de regering zit, er nadien lijken uit de kast komen en de begroting niet bleek te kloppen.

De PS is een schoolvoorbeeld van hoe links meester is in het leven op overheids subsidies.

De producerende bevolking is hiervan de dupe.

Trouwens, de post en de NMBS zijn zonder twijfel in handen van PS/SP. Met steeds meer schulden en steeds minder efficiënt.

OOk blijkt sinds de belofte van 200.000 nieuwe banen er echter 86.000 EXTRA verloren te zijn gegaan.

De enige banen die er bij geschapen worden zijn overheidsposities, straatwerkers, integratieambtenaren, werkloosheidsbegeleiders, etc.

Wie gaat dat betalen? De Werkgevers en werknemers, zoals gewoonlijk. Dat zijn geen banen, dat is een pure kost.

échte banen dragen bij tot de economie van een staat. Banen die een kost zijn, zijn een last voor de economie en staat gelijk aan een beterbetaalde verdoken werkloosheidsuitkering. Maw het kost de staat en de economie dus méér in plaats van het economisch draagvlak van onze maatschappij te vergroten.

Right, zo gaan we er geraken. proficiat socialisten!
Volledig akkoord!
__________________
Eerlijk en rechtvaardig, zorg voor de zwaksten in de samenleving.
Doffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 22:59   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Onkruid vergaat niet, hè. Het blijft altijd wel ergens de kop opsteken. Maar daar zijn middelen voor !
Dan ben ik toch liever Vlaams-Nationalistisch onkruid dan Belgicistisch vergif...
Ik ook, maar Hans denkt een middel te hebben gevonden tegen Vlaams-nationalistisch onkruid: BUBBelgicistisch vergif.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be