Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2012, 14:02   #41
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als ze zomaar hun geld terugkrijgen dat door het wanbeleid van vermogenbeheerder ARCO is verloren gegaan, dan is dat een beloning.
Vergeet niet dat ARCO nooit meebetaald heeft aan het beschermingsfonds, en ARCO daardoor ook een hogere opbrengst van zijn beleggingen kon garanderen.
Waar zit de beloning voor de kleine cooperant? hij wordt hoogstens niet gestraft als je het verlies van intrest/divident op zijn centen, tot de afwikkeling buiten beschouwing laat.

Ik zou het moeten opzoeken, maar ik denk dat "nooit" meebetaald iets te absoluut is.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 14:12   #42
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Zolang jij niet wil zien dat cooperanten geen risicovolle beleggers zijn die beschermd worden door de wet van 2009, en niet wil zien dat het bewaar eigenlijk niet over de essentie gaat, maar over de omstandigheden, kunnen we ook niet praten.

De raad maakt bezwaar over het tijdstip van kb van toetreding Arco omdat de regering ontslagnemend is, en zelfs dat kan dan nog als hoogdringendheid wordt aangetoond. Uit wat ik gisteren hoorde, zou een verklaring van de nationale bank hierover al voldoende kunnen zijn.
Het gaat over het niet inwinnen van advies, iets wat ook niet moet als de hoogdringendheid van de wet aangetoond wordt zoals hierboven.
hij heeft ook bezwaren over een wet uit 1998 die het gelijkheidsbeginsel zou schaden, het enige argument ten gronde, waarvan je je kan afvragen waarom ze daar nu na zoveel jaar gaan over vallen? Waarom hebben ze die toen niet afgeschoten? Waarom ineens principieel gaan doen bij dit concreet geval? Ze hebben de first rekening ook al laten passeren.
Is vrouwe justitia dan toch niet blind, en hangt het af van wie wat doet?
Ik vermoed omdat er nu klacht werd ingediend? Ik heb vandaag ook ergens gelezen dat er vragen rezen, maar dat "de meerderheid" ze blokkeerde.
Gelukkig hebben we een scheiding der machten.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 november 2012 om 14:16.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 14:13   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Een zekere Jack kent precies geen schaamte...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 14:17   #44
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik zou het moeten opzoeken, maar ik denk dat "nooit" meebetaald iets te absoluut is.
Ik denk dat je gelijk hebt. Correcter is: 'ze hebben nooit meebetaald voordat ze de uitbetaling van het waarborgfonds vroegen'.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 14:31   #45
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De methodes die door Yves Leterme en andere CD&V kopstukken zijn gebruikt om de zuil-organisaties en de gemeentebesturen (via de Gemeentelijke Holding) te forceren om de kapitaalsverhoging van Dexia goed te keuren zouden best eens tot onderwerp van een parlementaire onderzoekscommisie gemaakt worden.
Parlementaire onderzoekscommisie? Yeah right. Crimineel onderzoek door't parket ja! En nog 't liefst onder toezicht van een externe partij
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 14:35   #46
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik denk dat je gelijk hebt. Correcter is: 'ze hebben nooit meebetaald voordat ze de uitbetaling van het waarborgfonds vroegen'.
lol
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 15:58   #47
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Waar zit de beloning voor de kleine cooperant? hij wordt hoogstens niet gestraft als je het verlies van intrest/divident op zijn centen, tot de afwikkeling buiten beschouwing laat.

Ik zou het moeten opzoeken, maar ik denk dat "nooit" meebetaald iets te absoluut is.
Jij vindt het wel kunnen dat mensen die totaal niets met de zaak te maken hebben, mee ervoor moeten opdraaien? Ik vind ook dat de coöperanten moeten vergoed worden, maar dan door de echte schuldige: het ACW, niet de belastingbetaler.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 16:32   #48
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De methodes die door Yves Leterme en andere CD&V kopstukken zijn gebruikt om de zuil-organisaties en de gemeentebesturen (via de Gemeentelijke Holding) te forceren om de kapitaalsverhoging van Dexia goed te keuren zouden best eens tot onderwerp van een parlementaire onderzoekscommisie gemaakt worden.
psst, dat wouden de traditionele partijen niet
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 16:33   #49
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Jij vindt het wel kunnen dat mensen die totaal niets met de zaak te maken hebben, mee ervoor moeten opdraaien? Ik vind ook dat de coöperanten moeten vergoed worden, maar dan door de echte schuldige: het ACW, niet de belastingbetaler.
Dat is het enige zinvolle standpunt. Natuurlijk is het heel erg voor nietsvermoedende mensen die een rad voor de ogen werden gedraaid door Arco en Co. De enige die in gans dit stinkend potje horen aangesproken te worden is Arco en de koepel ACW. Daar heb ik Spheertje nog geen antwoord weten op geven. Hij blijft maar dazen alsof het de meest vanzelfsprekende zaak is dat gans Vlaanderen moet opdraven voor het roekeloos gedrag van zijn ACW-zuil. Het ACW zit bij monde van haar voorzitter te mekkeren "dat ze reeds grote verliezen hebben geleden". So what? Dan hoeft ACW er maar voor te zorgen dat ze het nodige geld bijeenharkt door de verkoop van een deel van haar activa. Ze zijn machtig geworden door financieel gesjoemel. Wel, nu mogen ze wat mij betreft afbouwen en een meer "low profile" aanhouden.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 november 2012 om 16:34.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 16:36   #50
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 7 maart 2009
Berichten: 995
Standaard

Wat zitten die nu allemaal te janken over een paar duizend euro... Het is altijd de lage klasse die aandacht krijgt in de pers.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 16:39   #51
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Wat zitten die nu allemaal te janken over een paar duizend euro... Het is altijd de lage klasse die aandacht krijgt in de pers.
Francis Vermeiren, wat doet gij hier?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 16:41   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is het enige zinvolle standpunt. Natuurlijk is het heel erg voor nietsvermoedende mensen die een rad voor de ogen werden gedraaid door Arco en Co. De enige die in gans dit stinkend potje horen aangesproken te worden is Arco en de koepel ACW. Daar heb ik Spheertje nog geen antwoord weten op geven. Hij blijft maar dazen alsof het de meest vanzelfsprekende zaak is dat gans Vlaanderen moet opdraven voor het roekeloos gedrag van zijn ACW-zuil. Het ACW zit bij monde van haar voorzitter te mekkeren "dat ze reeds grote verliezen hebben geleden". So what? Dan hoeft ACW er maar voor te zorgen dat ze het nodige geld bijeenharkt door de verkoop van een deel van haar activa. Ze zijn machtig geworden door financieel gesjoemel. Wel, nu mogen ze wat mij betreft afbouwen en een meer "low profile" aanhouden.
Waarom is er tegen die frauduleuze praktijken van het ACW nog geen klacht neergelegd vraag ik me af?

En waarom treed het gerecht niet op?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:00   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom is er tegen die frauduleuze praktijken van het ACW nog geen klacht neergelegd vraag ik me af?

En waarom treed het gerecht niet op?
Ik denk dat de verklaring vrij eenvoudig is. ACW en evenmin ACV hebben geen rechtspersoonlijkheid. Het zijn feitelijke verenigingen. Als je hen voor de rechtbank wil dagen hoor je in principe alle leden individueel hiervoor aan te spreken. Ze zijn evenmin onderworpen aan de boekhoudwetgeving. Ze zullen er , uiteraard, wel een hebben. Maar ze hebben geen publikatieverplichting, dus een jaarrekening (met balans, resultatenrekening, cashflow-staat en toelichting) is aan hen niet besteed.

In feite is het volstrekt onverantwoord dat dergelijke machtige organisaties geen rechtspersoonlijkheid en geen publikatieverplichting hebben. Ze zitten in de besturen van allerlei overheidsinstellingen zoals De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven, het Planbureau, de Nationale Bank enz. maar blijven geniepig elke juridische verantwoordelijkheid ontlopen. Het is reeds meer dan eens publiek te berde gebracht, ook in het parlement. Maar telkens werd onder "Awoert"-gehuil van het linkse volkje weggehoond.

In Nederland, Frankrijk en Duitsland hebben de vakbonden wél rechtspersoonlijkheid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:05   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat de verklaring vrij eenvoudig is. ACW en evenmin ACV hebben geen rechtspersoonlijkheid. Het zijn feitelijke verenigingen. Als je hen voor de rechtbank wil dagen hoor je in principe alle leden individueel hiervoor aan te spreken. Ze zijn evenmin onderworpen aan de boekhoudwetgeving. Ze zullen er , uiteraard, wel een hebben. Maar ze hebben geen publikatieverplichting, dus een jaarrekening (met balans, resultatenrekening, cashflow-staat en toelichting) is aan hen niet besteed.

In feite is het volstrekt onverantwoord dat dergelijke machtige organisaties geen rechtspersoonlijkheid en geen publikatieverplichting hebben. Ze zitten in de besturen van allerlei overheidsinstellingen zoals De Centrale Raad voor het Bedrijfsleven, het Planbureau, de Nationale Bank enz. maar blijven geniepig elke juridische verantwoordelijkheid ontlopen. Het is reeds meer dan eens publiek te berde gebracht, ook in het parlement. Maar telkens werd onder "Awoert"-gehuil van het linkse volkje weggehoond.

In Nederland, Frankrijk en Duitsland hebben de vakbonden wél rechtspersoonlijkheid.
Het volstaat dus om als vereniging geen rechtspersoonlijkheid te hebben om ongestraft misdaden te mogen plegen in Belgie?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:23   #55
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het volstaat dus om als vereniging geen rechtspersoonlijkheid te hebben om ongestraft misdaden te mogen plegen in Belgie?
Waarom denk je dat o.a. vakbonden geen rechtspersonen zijn?
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:25   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Waarom denk je dat o.a. vakbonden geen rechtspersonen zijn?
Ja, dat begrijp ik allemaal wel, de vakbond kan niet vervolgd worden.

Maar bijvoorbeeld de mensen in die vakbond, zijn die ook onschendbaar? Mogen die ongestraft misdaden plegen?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:27   #57
MIP
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 november 2012
Locatie: asfaltereur
Berichten: 601
Standaard

een touw op een folder zetten , ge moet maar durven ;
let op het rode vestje
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:37   #58
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Jij vindt het wel kunnen dat mensen die totaal niets met de zaak te maken hebben, mee ervoor moeten opdraaien? Ik vind ook dat de coöperanten moeten vergoed worden, maar dan door de echte schuldige: het ACW, niet de belastingbetaler.
ik betaal zeker nu al mee voor dingen waar ik niets mee te maken heb of wil mee te maken hebben. Of heb jij wel zicht wat er met je belastingeld gebeurt.

Blijkbaar heeft onderzoeksrechter XIII zijn besluiten getrokken, en kan hij zonder meer de schuldige aanwijzen. hoe hij een juridisch verband zal leggen tussen ACW als vereniging en de drie vereffende arco delen zal hij toch nog eens moeten aantonen.

maar dat zijn details, de vijand is geraakt, en dat is het voornaamste
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:37   #59
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een zekere Jack kent precies geen schaamte...
Waar zou ik me over moeten schamen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 17:39   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waar zou ik me over moeten schamen?
Dat begrijp je - blijkbaar, toch niet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be