Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 januari 2006, 23:18   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.168
Standaard

Citaat:
Je zou eens moeten weten hoe het voor een Vlaamse Belg als ikzelf aanvoelt door sukkels als jullie 'verdedigd' te worden !!
Een 'Belg' ben je overduidelijk. 'Vlaams' is wat anders...

Wil je weten hoe 'Vlamingen' zich voelen bij wat jij 'verdedigt', geef jezelf dan de kans om eerst te luisteren naar wat sukkels zoals een topman van KBC, een minister-President van Vlaanderen, een topdiplomaat en senator en de voorzitter van het Nationalistisch Verbond te zeggen hebben.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2006, 23:47   #42
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.662
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een 'Belg' ben je overduidelijk. 'Vlaams' is wat anders...

Wil je weten hoe 'Vlamingen' zich voelen bij wat jij 'verdedigt', geef jezelf dan de kans om eerst te luisteren naar wat sukkels zoals een topman van KBC, een minister-President van Vlaanderen, een topdiplomaat en senator en de voorzitter van het Nationalistisch Verbond te zeggen hebben.
Ik ben net zo 'Vlaams' als u, geachte Knuppel, behalve als 'Vlaams' automatisch moet 'gelijkgeschakeld' worden met 'nationalistisch' of 'separatistisch'.
Dan ben ik natuurlijk niet 'Vlaams', en daar kan ik dan alleen maar fier op zijn.

Ik heb een vaag vermoeden dat bijna alles wat ik het verdedigen waard vind bij jou op onbegrip zal onthaald worden, maar daar kunnen we het later wel eens over hebben.

Ik wéét ondertussen wel dat nogal wat andere 'Vlamingen' liever iets anders verdedigen, en die zal jij dan wellicht gemakkelijker weten te overtuigen van de noodzaak te gaan luisteren naar wat een ex-topman van KBC, een ex-minister-president van Vlaanderen, een ex-topdiplomaat en een voorzitter van een Nederlands Nationalistisch Verbond te zeggen hebben.

Als ik dat al zou willen weten zal ik wel eens een paar tractaten doornemen, en misschien nog wat essays, brochures, resoluties, besluiten, wetteksten of hoe die dingen ook mogen heten.

Maar er zijn gelukkig heel wat andere dingen waar ik me veel liever mee bezig hou.

Tot genoegen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:10   #43
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een 'Belg' ben je overduidelijk. 'Vlaams' is wat anders...

Wil je weten hoe 'Vlamingen' zich voelen bij wat jij 'verdedigt', geef jezelf dan de kans om eerst te luisteren naar wat sukkels zoals een topman van KBC, een minister-President van Vlaanderen, een topdiplomaat en senator en de voorzitter van het Nationalistisch Verbond te zeggen hebben.
Dat mensen een mooie baan kunnen versieren betekent niet per definitie dat ze de waarheid in pacht hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:12   #44
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Aangezien ik van plan ben volgend semester de rangen van het KVHV te vervoegen, zal ik er ook eens kijkje komen nemen. Tot dan allemaal!
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:13   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben net zo 'Vlaams' als u, geachte Knuppel, behalve als 'Vlaams' automatisch moet 'gelijkgeschakeld' worden met 'nationalistisch' of 'separatistisch'.
Dan ben ik natuurlijk niet 'Vlaams', en daar kan ik dan alleen maar fier op zijn.

Ik heb een vaag vermoeden dat bijna alles wat ik het verdedigen waard vind bij jou op onbegrip zal onthaald worden, maar daar kunnen we het later wel eens over hebben.

Ik wéét ondertussen wel dat nogal wat andere 'Vlamingen' liever iets anders verdedigen, en die zal jij dan wellicht gemakkelijker weten te overtuigen van de noodzaak te gaan luisteren naar wat een ex-topman van KBC, een ex-minister-president van Vlaanderen, een ex-topdiplomaat en een voorzitter van een Nederlands Nationalistisch Verbond te zeggen hebben.

Als ik dat al zou willen weten zal ik wel eens een paar tractaten doornemen, en misschien nog wat essays, brochures, resoluties, besluiten, wetteksten of hoe die dingen ook mogen heten.

Maar er zijn gelukkig heel wat andere dingen waar ik me veel liever mee bezig hou.

Tot genoegen.
Goed gezegd, Djimi!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:15   #46
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Goed gezegd, Djimi!
Djimi heeft overschot van gelijk inderdaad
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 00:44   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben net zo 'Vlaams' als u, geachte Knuppel, behalve als 'Vlaams' automatisch moet 'gelijkgeschakeld' worden met 'nationalistisch' of 'separatistisch'.
Dan ben ik natuurlijk niet 'Vlaams', en daar kan ik dan alleen maar fier op zijn.

Ik heb een vaag vermoeden dat bijna alles wat ik het verdedigen waard vind bij jou op onbegrip zal onthaald worden, maar daar kunnen we het later wel eens over hebben.

Ik wéét ondertussen wel dat nogal wat andere 'Vlamingen' liever iets anders verdedigen, en die zal jij dan wellicht gemakkelijker weten te overtuigen van de noodzaak te gaan luisteren naar wat een ex-topman van KBC, een ex-minister-president van Vlaanderen, een ex-topdiplomaat en een voorzitter van een Nederlands Nationalistisch Verbond te zeggen hebben.
Als ik dat al zou willen weten zal ik wel eens een paar tractaten doornemen, en misschien nog wat essays, brochures, resoluties, besluiten, wetteksten of hoe die dingen ook mogen heten.

Maar er zijn gelukkig heel wat andere dingen waar ik me veel liever mee bezig hou.

Tot genoegen.
Er is nochtans geen enkele VB-er bij....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 januari 2006 om 00:45.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:18   #48
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, dan niet, hé. Misschien doet Knuppel gewoon de afwas terwijl de 'heren' van het KVHV zich met het èchte werk bezig houden, zijnde het urenlang debiteren van achterhaalde nonsens, het neerleggen van bloemenkransen en het houden van optochten, om maar wat te noemen.

Je zou eens moeten weten hoe het voor een Vlaamse Belg als ikzelf aanvoelt door sukkels als jullie 'verdedigd' te worden !!
Hmmm... noem het wat je wil, ... heb er je mening over... we doen het alleszins op een beschaafde en normale manier. De anti-NSV!-betoging (de grote optocht der verdraagzamen) liet zich dit jaar ook weer eens van z'n beste kant zien hé. Een politie-agent neergekogeld met alles wat los hangt. De ramen
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:18   #49
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, dan niet, hé. Misschien doet Knuppel gewoon de afwas terwijl de 'heren' van het KVHV zich met het èchte werk bezig houden, zijnde het urenlang debiteren van achterhaalde nonsens, het neerleggen van bloemenkransen en het houden van optochten, om maar wat te noemen.

Je zou eens moeten weten hoe het voor een Vlaamse Belg als ikzelf aanvoelt door sukkels als jullie 'verdedigd' te worden !!
Hmmm... noem het wat je wil, ... heb er je mening over... we doen het alleszins op een beschaafde en normale manier. De anti-NSV!-betoging (de grote optocht der verdraagzamen) liet zich dit jaar ook weer eens van z'n beste kant zien hé. Een politie-agent neergekogeld met alles wat los hangt. De ramen van
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:34   #50
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, dan niet, hé. Misschien doet Knuppel gewoon de afwas terwijl de 'heren' van het KVHV zich met het èchte werk bezig houden, zijnde het urenlang debiteren van achterhaalde nonsens, het neerleggen van bloemenkransen en het houden van optochten, om maar wat te noemen.

Je zou eens moeten weten hoe het voor een Vlaamse Belg als ikzelf aanvoelt door sukkels als jullie 'verdedigd' te worden !!
Denk er van wat je wil, maar we verkondigen onze ideeën tenminste op een normale, beschaafde manier. Iedereen is vrij van zijn/haar politieke overtuiging kenbaar te maken. Als we enkele weken geleden konden zien wat de anti-NSV!-betoging (de grote optocht der verdraagzamen, je kent ze wel) achterliet, denk ik dat we het lang niet slecht doen. Een politie-agent werd neergekogeld met zowat alles wat loshing (hij was waarschijnlijk een verdoken nazi), de ramen van de Quick lagen er uit (wat wil je, dat kapitalistisch tuig verdient niet beter hé) en de Marxistisch-Leninistische genieën wisten zelfs het standbeeld voor de bakkers te ontmaskeren als zijnde facistisch. (bakkers zijn waarschijnlijk vuile middenklassers die mee helpen het grootproletariaat te onderdrukken) Dit beeld zal het in de toekomst moeten doen met één arm.

Er kan hier voor mijn part 7/7, 24/24 gezeverd worden. Maar één ding blijft duidelijk: Wij laten de wereld weten waar we voor staan, en doen dit niet door een ander zijn activiteiten te gaan vergallen of door geweld te gebruiken, maar door zelf manifestaties en activiteiten op poten te zetten waar iedereen welkom is die zich gedraagt en de boel niet komt verzieken. En de inkom is nog gratis ook. Wie doet ons dat na?
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 01:57   #51
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Ofwel richt je de "Verenigde Staten van Europa" in met zo weinig mogelijk
deelstaten en dan ben ik voor een ééngemaakte Benelux, ofwel ga je voor een groot aantal kleinere deelstaatjes en dan zou ik België zeker verdelen in een aantal kleinere entiteiten evenals bv; Duitsland in 15 huidige bondslanden, Groot Britannië in minstens England, Wales, Schotland, Ulster
Spanje in Baskiê, Catalaniê, Kastillië enz...
Italië in Padanië, Sicilië enz..

We komen zo zeker aan federatie van ruim 100 republiekjes (laten we gelijk de monarchieën maar afschaffen).
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 02:31   #52
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
ofwel ga je voor een groot aantal kleinere deelstaatjes en dan zou ik België zeker verdelen in een aantal kleinere entiteiten evenals bv; Duitsland in 15 huidige bondslanden, Groot Britannië in minstens England, Wales, Schotland, Ulster
Spanje in Baskiê, Catalaniê, Kastillië enz...
Italië in Padanië, Sicilië enz..

We komen zo zeker aan federatie van ruim 100 republiekjes (laten we gelijk de monarchieën maar afschaffen).
Dit verdient 2 hands clapping!
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:44   #53
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht

Citaat:
Je zou eens moeten weten hoe het voor een Vlaamse Belg als ikzelf aanvoelt door sukkels als jullie 'verdedigd' te worden !!
Denk er van wat je wil, maar we verkondigen onze ideeën tenminste op een normale, beschaafde manier. Iedereen is vrij van zijn/haar politieke overtuiging kenbaar te maken. Als we enkele weken geleden konden zien wat de anti-NSV!-betoging (de grote optocht der verdraagzamen, je kent ze wel) achterliet, denk ik dat we het lang niet slecht doen. Een politie-agent werd neergekogeld met zowat alles wat loshing (hij was waarschijnlijk een verdoken nazi), de ramen van de Quick lagen er uit (wat wil je, dat kapitalistisch tuig verdient niet beter hé) en de Marxistisch-Leninistische genieën wisten zelfs het standbeeld voor de bakkers te ontmaskeren als zijnde facistisch. (bakkers zijn waarschijnlijk vuile middenklassers die mee helpen het grootproletariaat te onderdrukken) Dit beeld zal het in de toekomst moeten doen met één arm.

Er kan hier voor mijn part 7/7, 24/24 gezeverd worden. Maar één ding blijft duidelijk: Wij laten de wereld weten waar we voor staan, en doen dit niet door een ander zijn activiteiten te gaan vergallen of door geweld te gebruiken, maar door zelf manifestaties en activiteiten op poten te zetten waar iedereen welkom is die zich gedraagt en de boel niet komt verzieken. En de inkom is nog gratis ook. Wie doet ons dat na?
Trouwens, indien de hierboven beschreven betoging jouw gedachtengoed vertegenwoordigt (wat ik echter niet zekker weet aangezien ik je niet ken) zou ik wel eens diep nadenken of je je bij dergelijke 'verdediging' van (je) ideeën zo goed voelt...
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:47   #54
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol Bekijk bericht
Aangezien ik van plan ben volgend semester de rangen van het KVHV te vervoegen, zal ik er ook eens kijkje komen nemen. Tot dan allemaal!
Aha?? En bij welke afdeling dan?
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:50   #55
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol Bekijk bericht
Aangezien ik van plan ben volgend semester de rangen van het KVHV te vervoegen, zal ik er ook eens kijkje komen nemen. Tot dan allemaal!
fijn!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:53   #56
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben net zo 'Vlaams' als u, geachte Knuppel, behalve als 'Vlaams' automatisch moet 'gelijkgeschakeld' worden met 'nationalistisch' of 'separatistisch'.
Dan ben ik natuurlijk niet 'Vlaams', en daar kan ik dan alleen maar fier op zijn.
Goed verwoord!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:55   #57
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Ik kom niet voor jullie.
En daar zijn wij heel blij om.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 08:57   #58
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maar zoals op élke Vlaamse bijeenkomst zal de Belgische staatsveiligheid wél datgene doen waar je mij van verdenkt.
Zo interessant zijn jullie niet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 09:00   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik heb eigenlijk ook wel zin om te komen.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2006, 09:01   #60
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Blijkbaar toch zo interessant dat ze er elke keer zijn... geloof me Het zielige aan die mensen is dat ze niets kunnen doen, want we vreten immers niet verkeerd uit. We preken absoluut geen geweld, gebruiken het nog minder, en iedereen die het horen wil die mag. Ze moeten zich dus een beetje zielig bezighouden met het optekenen en in kaart brengen van alle figuren die niets verkeerd doen...
__________________
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be