Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 29 november 2011, 12:19   #41
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ook voor particulieren gaat het steeds meer shoppen worden waar ze zich gaan domiciliëren. De erfenisrechten zijn ook al op regionaal niveau en dit gaat in sommige situaties over tienduizenden euro's.
Maar het is toch niet omdat je als Vlaming je wagen in Brussel gaat kopen dat je de inschrijvingstaks niet in Vlaanderen moet betalen.
Voor erfenisrechten is dit anders daar betaal je in het gewest waar je erflater was ingeschreven.
speurneus is offline  
Oud 29 november 2011, 12:31   #42
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor Wallonië & Brussel zal dit federaal blijven....
Dit kan toch niet.
Peeters heeft duidelijk gezegd dat hij niet zal tussenkomen indien de andere gewesten dit ook niet doen.
Omdat op de lonen van de ambtenaren geen patronale lasten federale lasten worden betaald is het natuurlijk niet meer dan normaal dat de gewesten dit betalen.
Zo wordt tenminste ook de oneerlijke concurrentie tussen privé en staat weggewerkt.
speurneus is offline  
Oud 29 november 2011, 12:43   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik lees in de tekst het volgende:
"Maar in het federale begrotingsakkoord stoten de regeringsonderhandelaars nog andere uitgaven af, zoals de belastingvermindering voor energiebesparende maatregelen en de korting op factuur voor groene wagens, een beslissing die de autosector gisteren nog betreurde."
Kun je mij eens uitleggen:
1. Waarom deze maatregelen de inkomsten van de Vlaamse regering zouden treffen?
2. Ben jij nu echt zo naief om te geloven dat de belastingaftrek op energiebesparende maatregelen of de korting op groene wagens niet zou tellen in de Waalse od Duitse gemeenschap?
Zelfs al heb ik de draad opgestart, ik geef eerlijk toe dat ik ook een link in de redenering mis.

Maar het is minister-president Peeters die aan het reclameren is over de gevolgen die de federale begroting teweeg brengt op de begrotingen van de Vlaamse.
Er zal dus wel iets zijn hé.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 29 november 2011, 12:49   #44
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dit kan toch niet.
Peeters heeft duidelijk gezegd dat hij niet zal tussenkomen indien de andere gewesten dit ook niet doen.
Wouter Beke zei ook duidelijk dat'm nooit zou onderhandelen zonder NVA
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 29 november 2011, 13:11   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.613
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Weer een extra aantal Vlamingen die zich wat meer bewust zullen worden van een niet meer te loochenen feit: het samenleven van Vlamingen en Franstaligen in deze bastaardstaat wordt gewoon onmogelijk. We zullen onherroepelijk naar een scheiding gaan. De huidige financiële crisis wordt een echte catharsis en de waarheid komt steeds meer in de schijnwerpers, hard en medogenloos. Zoals Yeats het schreef: Things fall apart, the center cannot hold...
Wie nu nog niet inziet dat een scheiding meer nadelen dan voordelen biedt moet wel blind zijn.
Zoals steeds is men weer de tegenstellingen Vlamingen-Walen aan het benadrukken. Terwijl we allemaal genaaid worden door het grootkapitaal en/of belangengroepen buiten België. Waar tegenover een klein landje als België gewon machteloos staat. En dan wil jij nog een prutsstaatje Vlaanderen vormen? Alleen een eendrachtig Europa zou enige soelaas kunnen brengen.
pajoske is offline  
Oud 29 november 2011, 13:18   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
meer dan twee miljard op de komende drie jaar...
Bie den buck gezet dat het nie normaal is
En dat is maar goed ook, de Vlaming moet serieus verarmen alvorens hij zijn apathie (noodgedwongen) afwerpt. Wie niet horen wil zal voelen.

Van de week ergens in een winkel, de uitbaatster aan het klagen over hoe slecht het gaat, over de politiekers, hoe ze ons alle dagen belazeren. Aan het einde van haar betoog zei ze, "ze doen maar, ik heb gezegd, mij interesseert het niet meer."
"Stop dan maar met klagen ook," zei ik, "want het is net door die houding dat ze je alle dagen opnieuw pakken."
Staat ze daar beteuterd te kijken, "ja," zei ze, "eigenlijk heb je gelijk."
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 29 november 2011, 13:21   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wouter Beke zei ook duidelijk dat'm nooit zou onderhandelen zonder NVA
Ja, en er waren mensen die hem ook werkelijk geloofden.

Met BDW op kop.

Ik durf wedden dat hij dit nog altijd niet begrijpt en het in zijn hoofd heeft weggerelativeerd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 29 november 2011, 13:45   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie nu nog niet inziet dat een scheiding meer nadelen dan voordelen biedt moet wel blind zijn.
Zoals steeds is men weer de tegenstellingen Vlamingen-Walen aan het benadrukken. Terwijl we allemaal genaaid worden door het grootkapitaal en/of belangengroepen buiten België. Waar tegenover een klein landje als België gewon machteloos staat. En dan wil jij nog een prutsstaatje Vlaanderen vormen? Alleen een eendrachtig Europa zou enige soelaas kunnen brengen.
Neen, ik wil geen "prutsstaatje" Vlaanderen. Overigens, la Belgique is op zichzelf reeds een prutsstaatje, in elke betekenis van het woord. Ik wil doodgewoon dat Vlaanderen zich losmaakt van de Francofonie en een goed geconstrueerde confederatie met Nederland vormt. Een confederatie die is bedacht op een manier die zowel de Nederlanders als de Vlamingen het liefst hebben, namelijk met een overeengekomen grote graad van autonomie voor de deelstaten. En met een gemeenschappelijke sokkel voor zaken waar we allebei voordeel bij hebben.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 november 2011 om 13:47.
quercus is offline  
Oud 29 november 2011, 13:46   #49
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

ik denk dat het zoiets is:

de groene certificaten op aankoop propere auto's gaat naar de gewesten. Wallonie kan dat blijven voortdoen want die krijgen extra centjes als ze appauvreren, maar Vlaanderen zal dat dus niet meer kunnen betalen want vlamingen mogen wel apprauvreren. Dus gaan de Vlamingen hunnen tuut in la Wallonie kopen en heeft Vlaanderen NOG minder inkomsten.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 29 november 2011, 16:32   #50
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
We vergeten daarbij natuurlijk de kleine details, zoals de pariteit bvb.
Als je naar die mens zijn epistel kijkt, dan betwijfel ik ten zeerste of hij 'pariteit' überhaupt kan uitspreken zonder zijn tong te verstuiken.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 29 november 2011, 16:46   #51
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie nu nog niet inziet dat een scheiding meer nadelen dan voordelen biedt moet wel blind zijn.
Zoals steeds is men weer de tegenstellingen Vlamingen-Walen aan het benadrukken. Terwijl we allemaal genaaid worden door het grootkapitaal en/of belangengroepen buiten België. Waar tegenover een klein landje als België gewon machteloos staat. En dan wil jij nog een prutsstaatje Vlaanderen vormen? Alleen een eendrachtig Europa zou enige soelaas kunnen brengen.
Een ééndrachtig Europa zal nooit werken, want dat zou niet meer of minder dan België in het groot zijn, met dezelfde tegenstellingen tussen Noord- en Zuid-Europa als hier tussen Vlaanderen en Wallonië.

Ik kan je nog volgen dat een scheiding duur, ingewikkeld en tijdrovend zal zijn, maar het valt nog altijd te verkiezen boven het oeverloze gekonkel en gebricoleer dat België nu al decennialang typeert. Hier worden we met zijn allen alleen maar slechter van.

Voor mij persoonlijk blijft een verregaand confederalisme waarbij het sociaaleconomische zwaartepunt bij de deelstaten komt te liggen en het federale niveau enkel maar bevoegd blijft voor binnenlandse en buitenlandse zaken, defensie en justitie.
Nog beter zou het zijn als daarbij ook het volledige federale parlement afgeschaft zou worden en vervangen door twee vertegenwoordigers per minister, één voor de Vlamingen, en één voor de Walen die elk in hun eigen parlement opkomen voor het beleid van de federale ministers. Op eenvoudig verzoek van het Vlaamse dan wel het Waalse parlement kan een minister ook gesommeerd worden om voor uitleg voor één van de parlementen te verschijnen.
Een regeerperiode duurt 5 jaar (60 maanden) waarbij elke federale minister voor een periode van 15 maanden minister-president wordt, de federale regering ressorteert rechtstreeks onder het staatshoofd.
De gewestelijke ministers worden gewestelijk verkozen, de federale ministers federaal.
De financiering van de federale overheidsdiensten wordt voorgelegd aan beide deelstaatparlementen en worden door beide parlementen gedragen naargelang hun aandeel in het inwonersaantal. Eventuele tekorten in het ene gewest kunnen geleend worden in een ander gewest, jaarlijks onderhandeld in een begrotingsconclaaf tussen beide parlementen.
De enige uitweg, maar daarvoor missen de Walen de wil en de Vlamingen de ballen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be