Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2007, 16:23   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
natuurlijk niet, duvelke.De armen hun "gebakken peren" worden opgevangen in een StaatsKinderHeim, waar degenen die poen hebben, voor moeten afdokken.
Daar kunnen de graag en goed studerende kinderen op kosten van de gemeenschap, zonder enige discriminatie op basis van afkomst, en financiële mogelijkheden, een eerste klas opleiding krijgen, naargelang hun bekwaamheden en talenten.Van strijdlustigen, die op straat opgroeien tot vechtgraag geboefte, maken we de toekomstige soldaten en politieagenten, alzo word hun natuurlijke agressiviteit in goede banen geleid.En al de anderen kunnen een beroep met hun handen leren.Dan moeten we geen werkvolk meer invoeren uit het buitenland.
Armen zoals gij kost dat geen rotte euro.En als één van uw kinderen deel uitmaakt van dezen die in het StaatsKinderHeim zitten, weet ge tenminste dat er goed op hen gepast word, dat ze in veiligheid zijn, behoed voor slechte invloeden, en een goede opleiding krijgen.Awel? Niet goed?

Heb jij ooit al eens met een mens gepraat die vroeger in een instelling heeft gezeten?
En waarom zouden armen vrouwen die kinderen moeten af staan daar niet door gebroken worden?
Ik vind Uw denken zelfs vrij luguber.....
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:26   #42
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb al eens een mooi voorstel gedaan: stop met het terugbetalen van abortussen, en dan kunnen we heel dat vraagstuk stoppen waar het hoort, ver weg van enige politieke discussie.
Dat is gewoon een onderdeel van de ganse pro of contra de staat als dienstverlener retoriek. Schaf inerdaad de staat als dienstverlener af en privatizeer alles.. je hoeft niet lang na te denken alvorens tot de slotsom te komen dat dit een louter dogma is dat een meer pragmatische benadering vergt.

Intussen : ja hoor : maak anti-abortus propaganda in de zin dat men liever zijn kind moet afstaan... & bedenk dan eventjes redenen die bischoppen & zelfs de anti-abortusheld bij uitstek wijlen koning Boudewijn ertoe aanzetten in bepaalde gevallen abortus toe te staan (te verplichten ?).
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:26   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Watblief?! Deze belediging neem ik niet! Ik ben wel degelijk van plan mijn kinderen een goede en traditionele opvoeding te geven! Geld, vakantie en vrije tijd zijn voor mij helemaal GEEN maatstaven voor het al dan niet opvoeden van kinderen. Ik verzet me nu net tegen uw plan omdat de kinderen de slachtoffers zullen zijn! We kunnen die generatie enkel nog redden indien de samenleving een duidelijk signaal geeft dat de énige volwaardige opvoeding van kinderen in een traditioneel gezin moet gebeuren. En een weeshuis, hoeveel subsidies dat ook mag krijgen, kan NOOIT een volwaardig gezin vervangen!
als gij van plan bent om uw kinderen een goede opvoeding te geven, dan vind ik dat prima, en richt mijn kritiek zich niet op u.
Dat ge niet wat meer belasting wilt betalen om kinderen géén slachtoffers te laten worden van een egoïstische gemeenschap bekritikeer ik wel.Want die centen zijn dus bestemd voor kinderen wiens ouders maatstaven wel vrije tijd en vakantie zijn, en een over het algemeen rustig kind-vrij leven. Dat deze mensen niet deugen, is de schuld van hun kinderen niet, en ook zij zullen financiël belast worden.In mijn plan zullen mensen minder en minder belast worden, naargelang ze meer kinderen hebben.De allochtonen tot in de derde generatie worden uit dit plan buitengehouden, om nog meer eventueel misbruik te voorkomen.
Maar iedereen zou moeten betalen voor de StaatsKinderHeimen, per slot van rekening een zaak van kontinentaal belang.Dat ge daar niet wat centjes voor over hebt, kan er bij mij niet in?!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:32   #44
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Nee, het is onmenselijk een kind te laten opvoeden door ouders waar het kind niet gewenst is.
Het is daarom onmenselijk tov het ongeboren kind om het niet geboren te laten worden terwijl het wel alle kansen kan krijgen in onze samenleving (weeshuis, adoptie, etc...).
dit is zo ongeveer wat ik wil zeggen, goed samengevat.Wees eerlijk mensen: geld is er genoeg om kinderen een opvoeding te geven.Een goede zelfs.We hoeven daarom nog geen fortuinen belasting te betalen.Elke werkende mens 10 euros per maand,voor de minimumlonen, en stijgend naarmate het loon stijgt, in hetzelfde percentage, en er is poen ZAT. Voeg daarbij alle gelden vrijgekomen dankzij de opschorting van uitkeringen allerhande aan allochtonen, en men beschikt over een waar fortuin...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:33   #45
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Dan ze drillen, bewapenen , conditioneren ... en we hebben eindelijk een echt leger !

Watch out America, here come the orphans of Belgium !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Tuurlijk, de B.U.B. is de spreekbuis van het volk. Alleen weten ze het zelf nog niet.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:38   #46
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nog even en Carlgustaf pleit voor het dichtnaaien van meisjes tot ze gehuwd zijn.... euh... deden ze dat al niet ergens?

Helpt natuurlijk wel als voorbehoedsmiddel.
ik zal zeker nooit ofte nimmer voor zulks pleiten.Voor mij moeten meisjes zelfs niet gehuwd zijn om te vrijen, Zéér Intelligente Madam, ge hebt er blijkbaar niks van begrepen .Ik wil enkel dat ze de vruchten uit hun schoot niet laten aborteren, maar tot hun term dragen en afstaan aan de gemeenschap.Om opgevoed te worden in een staatsinstelling, vermits ze er zelf niet toe in staat zijn, om voor hun kind te zorgen.Ik wil enkel dat het kind leeft, inplaats van vernietigd te worden.Zijn onze kinderen schadelijke knaagdieren, dat ze moeten uitgeroeid worden?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:42   #47
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Dan ze drillen, bewapenen , conditioneren ... en we hebben eindelijk een echt leger !

Watch out America, here come the orphans of Belgium !
het ging mij niet direkt om een gerobotiseerd wezen-leger uit de grond te stampen. Dat maakt gij er van...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:47   #48
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Heb jij ooit al eens met een mens gepraat die vroeger in een instelling heeft gezeten?
En waarom zouden armen vrouwen die kinderen moeten af staan daar niet door gebroken worden?
Ik vind Uw denken zelfs vrij luguber.....
ja, ik ken persoonlijk mensen die daar gezeten hebben.Eén zelfs vrij goed (kollega).Daarom wil ik ook dat er BETERE wezenhuizen gemaakt worden dan als ze nu zijn.
En dat de kinderen van arme vrouwen daar beter af zijn dan met hun ongelukkige moeder.En dat die vrouwen dat weten, dat hun kind(eren) het daar goed hebben, en zich dus helemaal niet triestig moeten voelen, en gebroken nog minder.Daarvoor is er geld genoeg voorhanden in Europa, duvelke.Maar blijkbaar zijn de mensen te egoïstisch en te gierig .
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 16:51   #49
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
natuurlijk niet, duvelke.De armen hun "gebakken peren" worden opgevangen in een StaatsKinderHeim, waar degenen die poen hebben, voor moeten afdokken.
Daar kunnen de graag en goed studerende kinderen op kosten van de gemeenschap, zonder enige discriminatie op basis van afkomst, en financiële mogelijkheden, een eerste klas opleiding krijgen, naargelang hun bekwaamheden en talenten.Van strijdlustigen, die op straat opgroeien tot vechtgraag geboefte, maken we de toekomstige soldaten en politieagenten, alzo word hun natuurlijke agressiviteit in goede banen geleid.En al de anderen kunnen een beroep met hun handen leren.Dan moeten we geen werkvolk meer invoeren uit het buitenland.
Armen zoals gij kost dat geen rotte euro.En als één van uw kinderen deel uitmaakt van dezen die in het StaatsKinderHeim zitten, weet ge tenminste dat er goed op hen gepast word, dat ze in veiligheid zijn, behoed voor slechte invloeden, en een goede opleiding krijgen.Awel? Niet goed?
Toch Huxley gelezen? maar niet goed verstaan zeker?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 22:38   #50
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als gij van plan bent om uw kinderen een goede opvoeding te geven, dan vind ik dat prima, en richt mijn kritiek zich niet op u.
Dat ge niet wat meer belasting wilt betalen om kinderen géén slachtoffers te laten worden van een egoïstische gemeenschap bekritikeer ik wel.Want die centen zijn dus bestemd voor kinderen wiens ouders maatstaven wel vrije tijd en vakantie zijn, en een over het algemeen rustig kind-vrij leven. Dat deze mensen niet deugen, is de schuld van hun kinderen niet, en ook zij zullen financiël belast worden.In mijn plan zullen mensen minder en minder belast worden, naargelang ze meer kinderen hebben.De allochtonen tot in de derde generatie worden uit dit plan buitengehouden, om nog meer eventueel misbruik te voorkomen.
Maar iedereen zou moeten betalen voor de StaatsKinderHeimen, per slot van rekening een zaak van kontinentaal belang.Dat ge daar niet wat centjes voor over hebt, kan er bij mij niet in?!
Uw plan gaat die egoïstische gemeenschap nu net nog egoïstischer maken. Ik begrijp dat het aan de ouders zelf zal zijn om te bepalen of ze hun kinderen al dan niet gaan opvoeden? Welnu, waar gaan we heen met onze samenleving indien ouders, die om de één of andere materialistische reden hun kinderen niet willen opvoeden, diezelfde kinderen gewoon naar een weeshuis mogen sturen?
We moeten aan die mensen duidelijk maken dat, indien ze aan kinderen beginnen, ze ook een bijbehorende goede opvoeding zullen moeten verschaffen.
Het oprichten van weeshuizen die kinderen van egoïstische ouders moeten opvangen, zal hier niet toe bijdragen, geloof ik. Ik heb zeker en vast wat extra belastingsgeld over voor bv. het invoeren van een ouderschapsloon, maar niet voor een zinloze zaak als deze (over belastingen in het algemeen zullen we het hier verder best niet hebben, dat is een andere discussie volgens mij).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 22:45   #51
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik stelde in een ander onderwerp voor om meer geld te investeren in wezenhuizen, deze van hun "hondeleven"-imago af te helpen en er moderne, aangename opvangtehuizen van te maken, waar kinderen zelfs beter af zouden zijn als in vele families.Tehuizen waar ze op kosten van de Staat (wij dus), een degelijke opvoeding zouden krijgen, zonder discriminatie op grond van afkomst, maar in overeenstemming met hun kapaciteiten, en talenten.
Dit om wezen op te vangen, in de eerste plaats, maar eveneens kinderen van ouders die niet in staat zijn , of geen zin hebben, om hun tijd te verdoen met kinderen grootbrengen.Ook kinderen van moeders die anders abortus zouden plegen zouden hier voor in aanmerking komen.De vrouw zou de tijd van haar zwangerschap in een tehuis opgenomen kunnen worden, en na de geboorte haar kind afstaan.De Staat word daarna de wettelijke voogd van het kind, en de moeder kan eventueel in kontakt blijven met dat kind, zonder echter burgerlijke verantwoordelijkheid of enige rechten te bezitten.Deze laatste optie is niet noodzakelijk,niet verplicht, en ze kan ook anoniem haar kind baren en voorgoed verdwijnen.
Alzo kan men terzelfdertijd onschuldige levens redden, de vergrijzing tegen gaan.
Goed idee, of niet? En waarom?

Geen goed idee, zulke kinderen zouden beter niet geboren worden. Gezien de lamentabele toestand van onze openbare financiën is er bovendien absoluut geen geld voor.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 23:29   #52
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uw plan gaat die egoïstische gemeenschap nu net nog egoïstischer maken. Ik begrijp dat het aan de ouders zelf zal zijn om te bepalen of ze hun kinderen al dan niet gaan opvoeden? Welnu, waar gaan we heen met onze samenleving indien ouders, die om de één of andere materialistische reden hun kinderen niet willen opvoeden, diezelfde kinderen gewoon naar een weeshuis mogen sturen?
We moeten aan die mensen duidelijk maken dat, indien ze aan kinderen beginnen, ze ook een bijbehorende goede opvoeding zullen moeten verschaffen.
Het oprichten van weeshuizen die kinderen van egoïstische ouders moeten opvangen, zal hier niet toe bijdragen, geloof ik. Ik heb zeker en vast wat extra belastingsgeld over voor bv. het invoeren van een ouderschapsloon, maar niet voor een zinloze zaak als deze (over belastingen in het algemeen zullen we het hier verder best niet hebben, dat is een andere discussie volgens mij).
ge moogt nu ook uw kinderen afstaan aan de staat hoor.En als ze het te slecht hebben thuis, kunnen ze ook afgepakt worden.Ik stel eigenlijk niks nieuws voor, enkel een verbetering van het reeds bestaande, en dit in het belang der kinderen, inbegrepen degenen die men nu liever uitroeit dan er zich mee bezig te houden.
Wat een ouderschapsloon betreft, daar ben ik zeker niet tegen, voor degenen die hun kinderen liever zelf opvoeden dan ze naar een tehuis te sturen.
Verder, je kunt de mensen niet dwingen een goede opvoeding te geven aan hun kroost, je kan nu moeilijk bij elke familie een kamera gaan installeren.Het enige wat je kan doen als het duidelijk slecht gaat, is hun kinderen afpakken.En waar komen ze dan terecht? In een tehuis.Zo één van die tehuizen die ik leefbaarder zou willen zien dan nu het geval is...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 23:30   #53
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Geen goed idee, zulke kinderen zouden beter niet geboren worden. Gezien de lamentabele toestand van onze openbare financiën is er bovendien absoluut geen geld voor.

Rijkaards=afdokken
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 23:33   #54
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toch Huxley gelezen? maar niet goed verstaan zeker?
kutten dichtnaaien, brave new world...nog meer cliché's voorhanden?Een ander "genie" had het over Lebensborn...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 23:40   #55
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ge moogt nu ook uw kinderen afstaan aan de staat hoor.En als ze het te slecht hebben thuis, kunnen ze ook afgepakt worden.Ik stel eigenlijk niks nieuws voor, enkel een verbetering van het reeds bestaande, en dit in het belang der kinderen, inbegrepen degenen die men nu liever uitroeit dan er zich mee bezig te houden.
Wat een ouderschapsloon betreft, daar ben ik zeker niet tegen, voor degenen die hun kinderen liever zelf opvoeden dan ze naar een tehuis te sturen.
Verder, je kunt de mensen niet dwingen een goede opvoeding te geven aan hun kroost, je kan nu moeilijk bij elke familie een kamera gaan installeren.Het enige wat je kan doen als het duidelijk slecht gaat, is hun kinderen afpakken.En waar komen ze dan terecht? In een tehuis.Zo één van die tehuizen die ik leefbaarder zou willen zien dan nu het geval is...
Mee akkoord indien de kinderen mishandeld worden. In zo'n geval is het inderdaad goed dat die kinderen naar een andere gezinssituatie verhuizen (bv. grootouders, adoptie) of in het allerlaatste geval naar een tehuis gebracht worden. In uw eerste post las ik echter het volgende:
Citaat:
Dit om wezen op te vangen, in de eerste plaats, maar eveneens kinderen van ouders die niet in staat zijn , of geen zin hebben, om hun tijd te verdoen met kinderen grootbrengen.
Het is dat 'geen zin' hebben wat ik pervers vind en hier al heel de tijd aanklaag. Hoe kan men ouders verantwoordelijkheid bijbrengen indien ze hun kinderen gewoon kunnen afstaan wanneer ze 'geen zin' hebben? En indien dit 'afstaan aan de staat' onder de huidige wetgeving toegelaten is, wat u beweert, dan moet die huidige wetgeving gewijzigd worden.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 23 februari 2007 om 23:42.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 00:15   #56
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Mee akkoord indien de kinderen mishandeld worden. In zo'n geval is het inderdaad goed dat die kinderen naar een andere gezinssituatie verhuizen (bv. grootouders, adoptie) of in het allerlaatste geval naar een tehuis gebracht worden. In uw eerste post las ik echter het volgende:

Het is dat 'geen zin' hebben wat ik pervers vind en hier al heel de tijd aanklaag. Hoe kan men ouders verantwoordelijkheid bijbrengen indien ze hun kinderen gewoon kunnen afstaan wanneer ze 'geen zin' hebben? En indien dit 'afstaan aan de staat' onder de huidige wetgeving toegelaten is, wat u beweert, dan moet die huidige wetgeving gewijzigd worden.
men kan de mensen niet dwingen hun kinderen graag te zien en/of er goed op te passen.Als ze er geen zin in hebben doen ze dat niet.En de enige andere oplossing is en blijft dan een (ander) tehuis.
Nu, waar het mij in de eerste plaats om te doen was, was degenen die aborteren willen te overtuigen dit niet te doen, en in plaats daarvan hun kinderen af te staan.Aan de Staat, die er dan kan van profiteren om die kinderen een model-opvoeding te geven, en er waardevolle burgers van te maken, waardevoller dan hun biologische ouders.Dezen verantwoordelijkheid willen bijbrengen is een op voorhand verloren zaak, beschouw ze als een "lost generation".
Je kan, vandaag de dag, inderdaad de sociaal assistente opzoeken als je je niet meer in staat voelt je om je kinderen te bekommeren, zij het omdat je persoonlijke of financiële problemen hebt of om nog andere redens.Iemand die daar om vraagt, verplichten toch zelf op z'n kind te passen, brengt dit kind in gevaar: het zal waarschijnlijk slecht verzorgd worden dan, en uiteindelijk ...afgepakt worden, en terecht komen in een tehuis...Je ziet, we komen steeds weer op hetzelfde uitgangspunt terecht.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 19:04   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Juist de mensen die aankloppen voor ondersteuning zouden gesteund moeten worden vanuit de brede lagen van de maatschappij ipv kinderlijk met het vingertje te worden gewezen. Ouders die durven inzien dat ze de opvoeding van hun kleine misschien niet alleen aankunnen zijn veel moediger dan die klassieken vlaamse gezinnen waar alles onder de mat geveegd wordt om dan luidkeels te kunnen brullen "bij ons gebeurt zoiets niet". Hoe kunnen er mensen zijn die durven te denken dat ouders 'geen zin' hebben in het opvoeden van hun kleine???? Daar schuilt de grote fout; mensen opvangen en ondersteunen zonder ze te veroordelen vergt nu eenmaal dat ietsje meer van een mens.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 23:30   #58
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
men kan de mensen niet dwingen hun kinderen graag te zien en/of er goed op te passen.Als ze er geen zin in hebben doen ze dat niet.En de enige andere oplossing is en blijft dan een (ander) tehuis.
Het is de plicht van ouders om hun kinderen op te voeden. Indien ze dat niet doen, moeten ze gestraft worden. En zoals ik al zei, er zijn andere en betere oplossingen dan de kinderen in een tehuis te plaatsen (adoptie, grootouders, e.d.).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Nu, waar het mij in de eerste plaats om te doen was, was degenen die aborteren willen te overtuigen dit niet te doen, en in plaats daarvan hun kinderen af te staan.
Indien je mensen wil overtuigen om zich niet te laten aborteren, schaf je abortus af.

U kan hierover een andere mening hebben, maar dit is de mijne.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 24 februari 2007 om 23:30.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 11:37   #59
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het is de plicht van ouders om hun kinderen op te voeden. Indien ze dat niet doen, moeten ze gestraft worden. En zoals ik al zei, er zijn andere en betere oplossingen dan de kinderen in een tehuis te plaatsen (adoptie, grootouders, e.d.).



Indien je mensen wil overtuigen om zich niet te laten aborteren, schaf je abortus af.

U kan hierover een andere mening hebben, maar dit is de mijne.
slechte ouders in de bak stoppen ofzo?Lijkt me een slechte oplossing, behalve natuurlijk als er zware mishandelingen gebeuren, maar daarmee kom je dan in het strafrecht zitten...
Abortus afschaffen,bij wet verboden maken, zie ik ook niet zitten, dan kom je terug bij beenhouwerstoestanden en illegaal aborteren.Ik zou wel degelijk de mentaliteit der mensen veranderd willen zien, en het besef dat uw kinderen in een degelijk, aangenaam kinderheim terecht komen, kan mischien helpen om niet tot abortus over te gaan.Kinderheim= beter als dood zijn.
Volgens mij zijn kinderen het best af met een vader en een moeder, op voorwaarde dat dat goede mensen zijn.Zoniet, zijn ze waarschijnlijk beter af in een tehuis...op voorwaarde dat het een GOED tehuis is.Daar heb je dan mischien geen ouders, maar veel broers en zussen.Zoiets heb ik voor ogen, een plaats waar die kinderen zich écht thuis voelen, en gelukkig opgroeien, tot welopgevoede, en opgeleidde mensen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 12:19   #60
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Ik persoonlijk vind dit een uitstekend idee. Uiteraard dient dit alles te gebeuren in de beste christelijke traditie.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be