Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2022, 08:07   #41
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Wat voor een zever is me dat?
U probeert gewoon het Nederlands kleiner te maken dan het is en een soort archaïsche verdeeldheid tussen Vlaanderen en Nederland te creëren.

Met uw dwaze redenering zou een Oostenrijker moeten zeggen dat hij Oostenrijks spreekt, en geen Duits.
Een Kaapverdiër zou dan Kaapverdisch spreken en geen Portugees.
Een Argentijn zou Argentijns spreken en geen Spaans.

Geen enkele van die landen of culturen doet dat.
Het idee is te gek om los te lopen.
Ik spreek Vlaams en mijn moedertaal is Vlaams.
Mensen die dat ontkennen, hebben het niet goed voor met Vlaanderen.

Met de aanduiding Vlaams voor de taal die in Vlaanderen gesproken wordt, drukt men een fierheid uit over de eigenheid van de Vlaming. Men drukt hiermee respect uit voor de toch wel eigen volksaard van die Vlaming. Mochten er mensen zijn die niet weten wat "Vlaams" inhoud, kan men altijd zeggen dat het een apart klinkende variant van het Nederlands is, die grotendeel gelijk loopt, doch ook enkele Vlaamse eigenheden bevat.

Dat is meer doen voor Vlaanderen dan er u vanaf maken met de schaamte dat wij "ollands" zouden kwekken.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 mei 2022 om 08:15.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:19   #42
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het aanvaarden van "nederlands" als benaming voor het Vlaams van de Vlamingen is van hetzelfde soort arogant imperialisme waardoor talen als Joekagir volledig verdrongen zijn door het Russisch.
Dat is zever, en je weet het maar al te goed.
Ik ken die Joekagir niet, had er nog nooit van gehoord, dus ik beperk mij liever tot onderwerpen die ik wat beter ken.
Wij spreken gewoon dezelfde taal als de Nederlanders, zo simpel is dat.
Het mooiste bewijs daarvoor is dat wij boeken die in het Nederlands geschreven zijn gewoon begrijpen, niemand vraagt om een vertaling naar het "Vlaams".
Dat daar dan regionale variaties in zitten, dat is logisch, ook een Oostenrijker en een Duitser spreken niet exact hetzelfde Duits, maar enkel een idioot of iemand die die taalgemeenschap wil verdelen gaat beweren dat het Oostenrijks een eigen taal is.

Dat het dat laatste is, wordt gauw duidelijk omdat u bij het Frans niet spreekt van Zwitsers, Waalsfrans (het echte Wallon bestaat ook nog), enz.
Dat zijn dan géén aparte talen, want dat past niet in de strategie om het Nederlands te marginaliseren...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 mei 2022 om 08:25.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:26   #43
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is zever, en je weet het maar al te goed.
Ik ken die Joekagir niet, had er nog nooit van gehoord.
Wij spreken gewoon dezelfde taal als de Nederlanders, zo simpel is dat.
Dat daar dan regionale variaties in zitten, dat is logisch, ook een Oostenrijker en een Duitser spreken niet exact hetzelfde Duits, maar enkel een idioot of iemand die die taalgemeenschap wil verdelen gaat beweren dat het Oostenrijks een eigen taal is.
Om mijn standpunt tot "zever" ter verheffen zult u lid van de Nederlandse taalunie moeten worden.
Dan kunt u die taalunie misschien bewegen het erkennen van de geografische variatie tussen de standaardtaal in Vlaanderen en deze in Nederland op te geven en er een eenheidsworst van te maken en het Vlaamse karakter van onze taal te negeren

bron : https://taaladvies.net/wat-is-standa...#standaardtaal
Citaat:
Geografische variatie binnen de standaardtaal is duidelijk merkbaar tussen België en Nederland.
Totdaar al uw drogreden om het Vlaams te ontkennen en er Nederlands van te maken op een hoopje geveegd en tot "zever" herleid.

Oostenrijk is een perfect voorbeeld.
Er is het Hoog Duits en de varianten van het Duits die in Oostenrijk gesproken worden. Niet veel Oostenrijkers zullen zeggen dat hun moedertaal Hoog Duits is. Ondanks dat bijna alle Oostenrijkers Hoog Duits begrijpen en zelfs spreken.

Als het op taalkwesties aankomt (bvb binnen de Eu, of in andere internationale organisatie" is het logisch dat "het nederlands" alle krachten bij elkaar legt en alle varianten samenspannen om de belangrijkheid te vergoten.

Om mijn fierheid als Vlaming, individueel uit te drukken, is mijn moedertaal Vlaams. Geen enkele individuele buitenlander krijgt enige indruk dat Vlamingen ook in de wereld staan als ze zeggen dat ze het taaltje van een ander land spreken.

En intern Belgisch politiek hebben Vlamingen er geen voordeel (maar ook geen nadeel) bij om binnen België nog eens aan te geven dat er nog anderen op de wereld een vergelijkbare taal spreken.

Wie het Vlaams ontkent, ontkent Vlaanderen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 mei 2022 om 08:35.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:30   #44
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Om mijn standpunt tot "zever" ter verheffen zult u lid van de Nederlandse taalunie moeten worden.
Alsof u een of andere professor bent, die boven de rest van de bevolking staat, en niet tegen te spreken valt.
U bent gewoon wat aan het zeveren op een forum, zonder enige grond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dan kunt u die taalunie misschien bewegen het erkennen van de geografische variatie tussen de standaardtaal in Vlaanderen en deze in Nederland op te geven en er een eenheidsworst van te maken en het Vlaamse karakter van onze taal te negeren
Franskiljons zou het natuurlijk goed uitkomen om verdeeldheid te zaaien binnen de Taalunie.
Politiek van de Taalunie doet trouwens totaal niet terzake.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Totdaar al uw drogreden om het Vlaams te ontkennen en er Nederlands van te maken op een hoopje geveegd en tot "zever" herleid.
Uw drogreden om het Vlaams een aparte taal te noemen heb ik voor 100% ontzenuwd door erop te wijzen dat wij met zijn allen boeken lezen van Nederlanders zonder dat die vertaald worden, wat niet het geval is voor boeken in andere talen.
Ontkracht maar eerst eens dat argument voordat je met andere zever afkomt.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 mei 2022 om 08:39.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:39   #45
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Alsof u een of andere professor bent, die boven de rest van de bevolking staat, en niet tegen te spreken valt.
U bent gewoon wat aan het zeveren op een forum, zonder enige grond.


Franskiljons zou het natuurlijk goed uitkomen om verdeeldheid te zaaien binnen de Taalunie.
Politiek van de Taalunie doet trouwens totaal niet terzake.


Uw drogreden om het Vlaams een aparte taal te noemen heb ik voor 100% ontzenuwd door erop te wijzen dat wij met zijn allen boeken lezen van Nederlanders zonder dat die vertaald worden, wat niet het geval is voor boeken in andere talen.
Ontkracht maar eerst eens dat argument voordat je met andere zever afkomt.

Dus dat ik het standpunt van de Nederlandse taalunie hier vertolk is zeveren volgens u ?
Tja welke merites op taalgebied kunnen mensen die de Nederlandse taalunie niet ter zake noemen, voorleggen ? Zijn die professor in de onfeilbaarheid of zo.

Ik kan ook boeken in het Engels, Frans en Duits lezen zonder dat die vertaald zijn. Zijn dat dan ook dezelfde talen als het Vlaams ?
Ik kan zelfs kinderboeken in het Spaans en het Russisch lezen, zijn Spaans en Russisch dan kinderachtige varianten van het Vlaams ?
Of hoe het argument van kunnen lezen geen zak bijbrengt aan deze discussie.

Wie het Vlaams ontkent, ontkent Vlaanderen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 mei 2022 om 08:41.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:43   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Ik zie CD&V eerder met opgeheven hoofd ten onder gaan dan "Vlaamser" (wat dat ook mag betekenen) te worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:44   #47
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Oostenrijk is een perfect voorbeeld.
Er is het Hoog Duits en de varianten van het Duits die in Oostenrijk gesproken worden.
Varianten zijn nog altijd dezelfde taal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Om mijn fierheid als Vlaming, individueel uit te drukken, is mijn moedertaal Vlaams. Geen enkele individuele buitenlander krijgt enige indruk dat Vlamingen ook in de wereld staan als ze zeggen dat ze het taaltje van een ander land spreken.
Dat is weer dezelfde bullshit, een taal is niet aan een land gebonden, maar aan een taalgemeenschap die vele landen kan bestrijken!
Een Argentijn kan zich perfect Argentijn voelen, maar zal niet beweren dat zijn moedertaal Argentijns is, het is gewoon Spaans, met enkele serieuze regionale variaties!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wie het Vlaams ontkent, ontkent Vlaanderen.
Wie het Vlaams tot eigen taal wil verheffen, is een franskiljon, die verdeeldheid wil zaaien.
Want als het Vlaams werkelijk onze taal is en niet het Nederlands, zijn we plots een veel kleinere taalgemeenschap, en dat is natuurlijk de bedoeling.

Maar leg nu eens uit waarom u niet van Brussels spreekt voor het Frans dat in Brussel gesproken wordt, of Waalsfrans voor het Frans dat in Wallonië gesproken wordt.
Daar zitten ook regionale variaties in, net zoals in het Nederlands van Vlaanderen regionale variaties zitten.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:46   #48
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik kan ook boeken in het Engels, Frans en Duits lezen zonder dat die vertaald zijn. Zijn dat dan ook dezelfde talen als het Vlaams ?
Stop eens met dat zwanzen.
U kunt die lezen omdat u vreemde talen geleerd heeft, niet omdat het dezelfde taal is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik kan zelfs kinderboeken in het Spaans en het Russisch lezen, zijn Spaans en Russisch dan kinderachtige varianten van het Vlaams ?
Omdat het meer prentjes zijn dan wat anders, zeker?
U bent gewoon hoe langs om dwazere zever erbij aan het sleuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wie het Vlaams ontkent, ontkent Vlaanderen.
Wie het Vlaams tot eigen taal verheft, wil het Nederlands kapot krijgen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:48   #49
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar leg nu eens uit waarom u niet van Brussels spreekt voor het Frans dat in Brussel gesproken wordt, of Waalsfrans voor het Frans dat in Wallonië gesproken wordt.
Daar zitten ook regionale variaties in, net zoals in het Nederlands van Vlaanderen regionale variaties zitten.
Omdat dit een draad is over CD&V en Vlaams, potverdraaid.

En omdat U het Vlaams ontkent en daarmee Vlaanderen zijn eigen variant van het Nederlands wil ontnemen maar wel Brussel zijn eigen variant van het Frans wil geven.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 mei 2022 om 08:50.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 08:52   #50
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Omdat dit een draad is over CD&V en Vlaams
Ga je nu plots beweren dat je on topic gebleven bent met je taalkwestie?

Het feit is dat jij op bijzonder hypocriete wijze het Nederlands en het 'Vlaams' wilt splitsen, maar dat niet doet voor het Frans.
Maar ik begrijp dus dat u vindt dat men in Wallonië ook geen Frans spreekt maar een eigen taaltje dat Wallofrançais heet of zo?
Of geldt die zever alleen voor het Nederlands?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En omdat U het Vlaams ontkent en daarmee uw schaamte over uw Vlaamse afkomst uitdrukt.
Kom niet af met fiere Vlaming, iedereen die een paar van uw posts gelezen heeft weet genoeg dat u schimpt op de eigen afkomst.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:03   #51
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht


Kom niet af met fiere Vlaming, iedereen die een paar van uw posts gelezen heeft weet genoeg dat u schimpt op de eigen afkomst.
Tja, ik niet alleen.
Aan de peiling in de limburg te zien, hebben ze daar ook al genoeg van de N-VA en hun fiere Vlaming rethoriek van het Vlaams te ontkennen

Niet eens meer 20 !
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:12   #52
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie CD&V eerder met opgeheven hoofd ten onder gaan dan "Vlaamser" (wat dat ook mag betekenen) te worden.
Het "opgeheven hoofd" is een automatisme als je verdrinkt, er is niks speciaal aan.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:14   #53
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja, ik niet alleen.
Aan de peiling in de limburg te zien, hebben ze daar ook al genoeg van de N-VA en hun fiere Vlaming rethoriek van het Vlaams te ontkennen
Het zijn de CD&V en VLD die daar de berg afdonderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Niet eens meer 20 !
CD&V en VLD : niet eens 10%!
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:44   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Omdat het "beschermen" van mijn moedertaal hier op het forum te veel verengd wordt tot een fascistoid Blut und Boden doctrine die iedereen die vindt dat Vlaanderen meer is dan een taal, als verraders ziet.

Tuurlijk is mijn moedertaal de mooiste taal die er is. Als ik zie welke literaire kunstwerken erin gemaakt zijn (vb Willem Elschot) dan is het Vlaams (want dat is mijn moedertaal, niet het Nederlands) meer dan de moeite waard en zou best een beetje meer in de wereld mogen rondgedragen worden.

Maar als dat moet op de vreselijke manier van ons mooi Vlaanderen op te delen in verraders en "echt ware Vlaemen" dan hoeft het voor mij niet. Dat spreek ik nog liever Frans.
Je speelt dat fanatieke type heel goed moet ik zeggen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:46   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik zie CD&V eerder met opgeheven hoofd ten onder gaan dan "Vlaamser" (wat dat ook mag betekenen) te worden.
We kunnen het alleen maar hopen dat die Belgische uitschotpartij volledig kapotgaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:54   #56
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je speelt dat fanatieke type heel goed moet ik zeggen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 09:55   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 10:01   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We kunnen het alleen maar hopen dat die Belgische uitschotpartij volledig kapotgaat.
Wat gaat u zeggen als het gros van deze kiezers dan naar de Sossen en PVDA gaat ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 10:47   #59
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je speelt dat fanatieke type heel goed moet ik zeggen.
Inderdaad. Het is ook duidelijk aan zijn schoenen te merken dat De Rode Willem een echte Vlaeming is en ook Vlaemsch spreekt. Ik vermoed dat hij een poorter van Ghent is.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 10:50   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat gaat u zeggen als het gros van deze kiezers dan naar de Sossen en PVDA gaat ?
Goed voor hen.

Maar ook, eerst zien en dan geloven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be