Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2024, 17:59   #41
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut,
de pretpedagogen hebben de lat veel te laag gelegd.
Dus jij wist in jouw middelbaar wat hyperoniemen waren?
Ik heb dat in elk geval nooit gekregen.
En ook over spanningselementen bij literatuur kan ik mij niets herinneren.

Ik ben ook niet voor pretpedagogie, maar in de praktijk vind ik dat dit toch wel meevalt.
Zoals gezegd, misschien is dit in Antwerpen, Gent, Brussel anders.
Of misschien zit het probleem meer in het lager onderwijs, of in de B stroom.
Wat ik gezien heb, heeft mij in elk geval niet die indruk gegeven.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 19:31   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dus jij wist in jouw middelbaar wat hyperoniemen waren?
Ik heb dat in elk geval nooit gekregen.
En ook over spanningselementen bij literatuur kan ik mij niets herinneren.

Ik ben ook niet voor pretpedagogie, maar in de praktijk vind ik dat dit toch wel meevalt.
Zoals gezegd, misschien is dit in Antwerpen, Gent, Brussel anders.
Of misschien zit het probleem meer in het lager onderwijs, of in de B stroom.
Wat ik gezien heb, heeft mij in elk geval niet die indruk gegeven.
De pisa (en andere) testen zijn wel de negenproef. En daar zit het Vlaams onderwijs in een dalende spiraal (als troost, het Franstalig onderwijs is nog wat verder gedaald).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 20:05   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ga hier weer eens tegen de stroom inroeien.
Volgens mij wordt er veel te snel gezegd dat de lat te laag ligt.
Natuurlijk, er zal zeker een verschil zijn van regio tot regio (in een dorp in West-Vlaanderen, waar vaak een minder diverse schoolpopulatie is zal dat minder spelen dan in een centrumstad in dezelfde provincie, of in Gent/Antwerpen/Brussel), van onderwijsvorm tot onderwijsvorm (B stroom tov A stroom, doorstroom tov. arbeidsmarktfinaliteit), lager tov middelbaar tov hoger onderwijs, leerkracht tov leerkracht, school tov school, vak tov vak, enz.

Om een voorbeeld te geven: in het 3e middelbaar (doorstroom, vroegere ASO) krijgt men in een les Nederlands de begrippen hyperoniem en hyponiem uitgelegd.
Wie hier heeft die jaren geleden, toen hij middelbare studies deed, gekregen?
Of spanningselementen / personages / tijd in literatuur.

Het kan natuurlijk zijn dat de lat te laag ligt in het lager onderwijs, in grootsteden als Antwerpen en Brussel, in klassen met zeer diverse populaties, enz.
Maar zomaar zeggen dat de lat te hoog ligt, overal, is gewoon te simplistisch.
Ik vind dat die jongeren van vandaag echt wel vaak moeilijke zaken te verwerken krijgen.
Volgens mij gaat het daar niet om.
Maar we kunnen niet ontkennen dat het onderwijsniveau gestaag daalde. Sinds kort zijn we heel langzaam aan het stijgen.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 20:06   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dus jij wist in jouw middelbaar wat hyperoniemen waren?
Ik heb dat in elk geval nooit gekregen.
En ook over spanningselementen bij literatuur kan ik mij niets herinneren.

Ik ben ook niet voor pretpedagogie, maar in de praktijk vind ik dat dit toch wel meevalt.
Zoals gezegd, misschien is dit in Antwerpen, Gent, Brussel anders.
Of misschien zit het probleem meer in het lager onderwijs, of in de B stroom.
Wat ik gezien heb, heeft mij in elk geval niet die indruk gegeven.
Ik weet toevallig wat dat is, maar in mijn professionele loopbaan heb ik dat nooit nodig gehad.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 20:07   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De pisa (en andere) testen zijn wel de negenproef. En daar zit het Vlaams onderwijs in een dalende spiraal (als troost, het Franstalig onderwijs is nog wat verder gedaald).
Sinds kort zijn we terug aan het stijgen.
Nee, ik heb geen bron of link.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 20:36   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als links zo gepiekeerd reageert, wil dat zeggen dat Weyns dus eigenlijk wel een beetje gelijk heeft.

...
Backeljau had gelijk. Leve de Gamma!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 21:51   #47
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De pisa (en andere) testen zijn wel de negenproef. En daar zit het Vlaams onderwijs in een dalende spiraal (als troost, het Franstalig onderwijs is nog wat verder gedaald).
Maar je meet dus met die PISA testen op één moment.
Tegen dat je meet hebben die scholieren al een aantal jaar school achter zich.
De vraag is dus waar het begint fout te lopen.
In elk geval, ik kan maar zeggen wat ik gezien heb, en ik vond niet dat dat gemakkelijke leerstof was.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 21:53   #48
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik weet toevallig wat dat is, maar in mijn professionele loopbaan heb ik dat nooit nodig gehad.
Ja, als ik alle zaken zou opnoemen die ik nooit nodig gehad heb in mijn professionele loopbaan, dan had die schooltijd wel drastisch gereduceerd kunnen worden.
School is natuurlijk meer dan puur voorbereiden op een professionele loopbaan.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 22:16   #49
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, als ik alle zaken zou opnoemen die ik nooit nodig gehad heb in mijn professionele loopbaan, dan had die schooltijd wel drastisch gereduceerd kunnen worden.
School is natuurlijk meer dan puur voorbereiden op een professionele loopbaan.
Klopt, er bestaat nog altijd zoiets als algemene vorming
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 22:18   #50
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Klopt, er bestaat nog altijd zoiets als algemene vorming
Maar er zijn mensen die school en opleiding als iets heel nauws bekijken, het moet dan allemaal 100% en rechtstreeks op de arbeidsmarkt bruikbaar zijn.
Alsof attitudes bijvoorbeeld niet belangrijk zijn.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 23:05   #51
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar er zijn mensen die school en opleiding als iets heel nauws bekijken, het moet dan allemaal 100% en rechtstreeks op de arbeidsmarkt bruikbaar zijn.
Alsof attitudes bijvoorbeeld niet belangrijk zijn.
Misschien kunnen ze beginnen met te leren lezen en schrijven. Die vaardigheden schijnen de jongste jaren pijlsnel naar beneden gegaan te zijn.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2024, 23:09   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.058
Standaard

Autoritaire structuren.

De NVA en het VB hebben dus wel degelijk raakpunten. Go Forza Flandria.

https://www.demorgen.be/meningen/zou...-gaf~be11a007/

Maar daarover gaat het conflict niet. Eigenlijk wil Weyts de inspectie inzetten als een onderwijspolitie, die op falende scholen jaagt. En hij wil die politiedienst nog het liefst naar eigen believen inzetten, bijvoorbeeld om islamscholen te blokkeren en eigen initiatieven te bewieroken. Daarvoor dient een inspectie niet. Die opereert onafhankelijk en rapporteert aan het parlement, op basis van vaststaande criteria. Erger nog is dat de visie van Weyts op inspectie wellicht contraproductief is, omdat ze scholen enkel aanzet om ‘naar de leider toe’ te werken, en niet om kwaliteit waarlijk te verbeteren. Zo gaat dat in autoritaire structuren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 01:02   #53
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 21.394
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ken dat soort ambtenaren. Zo rood als de pest. Verblind als een mol.
Viaene is geen rode. Die had een loopbaan als leraar, directeur en coördinerend directeur erop zitten in katholieke scholen in Kortrijk en omgeving toen hij aan het hoofd van de inspectie kwam.

Eerder een CD&V-stempel.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 06:49   #54
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.244
Standaard

Ik kom dus,los van het politieke gekrakeel dat nog erger zal worden omdat we verkiezingen naderen,te vernemen dat ambtenaren er van uit gaan dat ze,omdat ze voorbeeldige,excellente en uitmuntende beoordelingen schoren,decennialang,dan niet in een situatie geraken dat dit kan veranderen?


Wel,bibi hier,hoewel niet in het onderwijs maar IN DE PRIVE ,heeft het al twee keer anders meegemaakt hoor....Mijn schuld,anderen hun schuld...onbelangrijk...ik kon niet langer zo functioneren....Niet te lang klagen,niet zitten mokken als calimero,maar iets anders gaan doen ....


Ondertussen vrees ik een beetje dat ons ambtenariaat en de politieke swamp mekaar een beetje te veel tutoyeren ,excellente beoordelingen geven en onnuttige KPI's stellen (kompleet met managementspeak er bij)



Het PROBLEEM van het onderwijs ondertussen is dat het al een paar decennia verondersteld is ook de OPVOEDING te doen ook...

Ik ben nog van een generatie waarbij het onderwijs dat NIET deed.Je kwam daar om te LEREN en je mocht dat gdvrdmme geweten hebben....ALS een school geconfronteerd werd met leering(en) die evident NIET opgevoed waren (en die waren er vroeger ook,en veel) dan werden die een jaar achter gehouden en als het echt niet ging buiten gezet....

OUDERS verzorgen opvoeding,SCHOLEN verzorgen een leerproces...OUDERS kuisen dan HUN shit op,de scholen hebben echt wel dingen te doen ondertussen.

PECH voor wie daar buiten valt......MAar het achter houden van een immens gefinancierde organisatie (ons scholensysteem) om wat onopgevoeden bezig te houden is een perversie waarbij uiteindelijk een ganse generatie OMLAAG getrokken wordt in plaats van een (vermoedelijk groeiende-) groep "morons" er uit te filteren waar dan apart zal moeten mee omgegaan worden (NIET door de scholen)


Les uit het kwaliteitswezen (waar ik in mijn lange en diverse carriere ook mee te doen heb gehad)....ISOLEER problemen zodat de "GOEIE" methoden en dingen kunnen verder gaan....en DAN kun je eens zien wat met de problemen moet gebeuren...Doe je dat niet dan moet je je zorgen maken over ALLES....En DAT is wat nu aan het gebeuren is met het Vlaamse onderwijs ook.



"iedereen beroemd" ,zoals in ons schoolsysteem gebruikelijk is werkt niet en de ganse fabriek....euhm organisatie wordt erdoor naar beneden getrokken....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 30 maart 2024 om 07:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 07:59   #55
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
PECH voor wie daar buiten valt......MAar het achter houden van een immens gefinancierde organisatie (ons scholensysteem) om wat onopgevoeden bezig te houden is een perversie waarbij uiteindelijk een ganse generatie OMLAAG getrokken wordt in plaats van een (vermoedelijk groeiende-) groep "morons" er uit te filteren waar dan apart zal moeten mee omgegaan worden (NIET door de scholen)
En het is precies daartegen dat Weyts ingaat, en waarbij hij op de progressieve burocratie stoot.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 08:51   #56
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Viaene is geen rode. Die had een loopbaan als leraar, directeur en coördinerend directeur erop zitten in katholieke scholen in Kortrijk en omgeving toen hij aan het hoofd van de inspectie kwam.

Eerder een CD&V-stempel.
Eerst decennia zijn bek houden en als hij dan finaal aan de deur staat de "moed" vinden om even na te trappen omdat je zelf je werk niet hebt gedaan. Hoe noemen ze zo iemand ook alweer? Juist ja, een laffe hond.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 09:37   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eerst decennia zijn bek houden en als hij dan finaal aan de deur staat de "moed" vinden om even na te trappen omdat je zelf je werk niet hebt gedaan. Hoe noemen ze zo iemand ook alweer? Juist ja, een laffe hond.
Inderdaad een laffe hond.
Ik begrijp uit de hele commotie dat zo'n ambtenaar niet aan de minister moet rapporteren, maar aan het parlement.

Waarom rapporteerde ie dan wel aan de minister?

Weyts wilde het onderwijsniveau omhoogkrikken.
Tja dan moet je wel nagaan of de inspectie, die ter plaatse gaan meten of het onderwijs in de scholen goed is, de juiste doelstellingen meten (lees de lat hoog genoeg leggen). Als de minister vindt dat de lat van de inspectie veel te laag ligt, is het z'n verdomde plicht om de betreffende ambtenaar daar op te wijzen.
Eigenlijk een contradictie hé!
De minister is verantwoordelijk voor de onderwijskwaliteit, maar mag er niets aan doen. Ik vind dat heel straf.

Er is het Pisa rapport, daarin zien we dat we in Vlaanderen achteruit boeren in onderwijskwaliteit. Een goede beleidsman (minister) gaat dan dingen vergelijken, als ie dan vaststelt dat we volgens de onderwijsinspectie goed scoren, dan gaan er belletjes rinkelen, dan gaat zo'n minister zich vragen stellen over de kwaliteit van onze inspectie.
Al diezelfde minister vaststelt dat de lat te laag ligt, moet die minister de verantwoordelijke daar op wijzen.

Volgens mijn bescheiden mening is dit net wat weyts deed.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 09:42   #58
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.906
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weyts wilde het onderwijsniveau omhoogkrikken.
Tja dan moet je wel nagaan of de inspectie, die ter plaatse gaan meten of het onderwijs in de scholen goed is, de juiste doelstellingen meten (lees de lat hoog genoeg leggen). Als de minister vindt dat de lat van de inspectie veel te laag ligt, is het z'n verdomde plicht om de betreffende ambtenaar daar op te wijzen.
Eigenlijk een contradictie hé!
De minister is verantwoordelijk voor de onderwijskwaliteit, maar mag er niets aan doen. Ik vind dat heel straf.
Ik ken leerkrachten (van een katholiek college in een Vlaamse centrumstad) die zeggen dat hun school gestraft wordt door de inspectie omdat ze de lat "te hoog" leggen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 09:47   #59
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weyts is veruit de beste minister van onderwijs sinds mensenheugenis.
Het is echter zeer moeilijk om in het onderwijs noodzakelijke veranderingen te kunnen doorvoeren.
Op basis waarvan zegt u dit? Onderwijs gaat ziender ogen achteruit. En nu willen de politici andermans kinderen gebruiken om kinderen van migranten beter te integreren?

Als de Vlaming steeds meer voor thuisonderwijs kiest, heeft dat wellicht een reden. Ge kunt die redenen natuurlijk blijven negeren om wat paar sympathieke gezichten op den televies te verdedigen. Maar in kern zijn zij het slechtste bestuur dat ons land ooit kende.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2024, 09:58   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 71.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eerst decennia zijn bek houden en als hij dan finaal aan de deur staat de "moed" vinden om even na te trappen omdat je zelf je werk niet hebt gedaan. Hoe noemen ze zo iemand ook alweer? Juist ja, een laffe hond.
Ik vind eerder Weyts een laffe hond. Een ambtenaar een negatieve evaluatie geven omdat hij niet slaafs doet wat Weyts zegt.
Die NVA’ers zijn allemaal rancuneuze tyrannetjes. Kijk maar naar Demir en Diependaele…en de Grote Lijder uiteraard.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240329_96231043

Citaat:
Moeten ze luisteren naar de minister?

De onderwijsinspectie is een “onafhankelijke organisatie” die “haar taken autonoom uitvoert”, zegt ze zelf in een openstaande vacature. In de ‘missie en visie’ op de website klinkt het dat ze onafhankelijk handelt en samenwerkt met relevante partners. De relatie met het beleid is er een van “kennis delen”. En ze “rapporteert aan de minister van onderwijs en het Vlaams parlement”.

Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) heeft duidelijk een andere visie: hij noemde afscheidnemend directeur Lieven Viaene vrijdag in het Nieuwsblad een “leidend ambtenaar” die “zal uitvoeren wat de Vlaamse democratie van hem vraagt”. (Lees verder onder de foto)
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be