Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 21:33   #41
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Zo zie je maar,wat een invloed een uitzending als"de slimste mens"aan je naambekendheid kan hebben,nietwaar???
Ik weet niet of het geheugen vd kiezer zo ver draagt. Schade zal hij er zeker niet hebben aan ondervonden, maar of zijn deelname aan "de Slimste Mens" danig die verkiezingsuitslag zou hebben beïnvloed, vind ik toch wat overdreven. Ik zal nooit voor hem stemmen, want ik ben geen nationalist, maar domheid kan je hem moeilijk verwijten, als nationalist is hij beschaafd, en als debater is hij briljant. Al denk ik wel, dat hij zichzelf vanavond uit de toekomstige Vlaamse regering heeft gebabbeld.
Pietje is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:34   #42
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar dat is een realiteit.
Dan vind ik het jammer voor je dat de grote hereniger de Limburgen na een zichzelf toegekende job bij Ethias (dat een beetje in problemen zit) nu het schip ontvlucht voor "een nieuwe uitdaging".
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:35   #43
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Danielle Godderis-T'Jonck niet vergeten.
Tja.
system is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:36   #44
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Over Vlaanderen van 5% naar 13% omwille van 1 persoon? Droom jij soms of heb je rare gedachten terwijl je wakker bent?

Of kon het zijn dat BDW in het oog van de storm stond in een twee uur durende federale regeringsvorming?

Ik denk dat het tijd wordt om belgicisten medicatie toe te dienen.
Het is natuurlijk totale onzin om het resultaat van de NVA aan DSM toe te kennen alleen, maar er is toch duidelijk een Dewever effect (als je kijkt naar de uitslag voor Europa en Antwerpen), het grote probleem (nuja) van de NVA gaat komen ná Dewever, met alle respect voor Pneumans en Bourgeouis maar ze zijn geen Dewever noch hebben ze zijn eloquentie
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:37   #45
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik weet niet of het geheugen vd kiezer zo ver draagt. Schade zal hij er zeker niet hebben aan ondervonden, maar of zijn deelname aan "de Slimste Mens" danig die verkiezingsuitslag zou hebben beïnvloed, vind ik toch wat overdreven. Ik zal nooit voor hem stemmen, want ik ben geen nationalist, maar domheid kan je hem moeilijk verwijten, als nationalist is hij beschaafd, en als debater is hij briljant. Al denk ik wel, dat hij zichzelf vanavond uit de toekomstige Vlaamse regering heeft gebabbeld.
Akkoord, maar dat laatste was ook te verwachten. We zullen wel zien of de soep zo heet wordt gedronken als ze wordt opgediend. Maar het zou kunnen. Meer nog, het is waarschijnlijk. Die mensen van de NVA willen eigenlijk hetzelfde als deze van het VB. Maar dan op een meer beschaafde wijze. En ik heb het nu niet over de vreemdelingenproblematiek. Daar verschilt de NVA met het VB. Tenminste, dat zou toch moeten.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2009 om 21:40.
system is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:39   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik weet niet of het geheugen vd kiezer zo ver draagt. Schade zal hij er zeker niet hebben aan ondervonden, maar of zijn deelname aan "de Slimste Mens" danig die verkiezingsuitslag zou hebben beïnvloed, vind ik toch wat overdreven. Ik zal nooit voor hem stemmen, want ik ben geen nationalist, maar domheid kan je hem moeilijk verwijten, als nationalist is hij beschaafd, en als debater is hij briljant. Al denk ik wel, dat hij zichzelf vanavond uit de toekomstige Vlaamse regering heeft gebabbeld.
Je laatste zin is nog te betwijfelen want Gennez heeft weer eens getoond dat haar gebit groter is dan haar verstand, maar voor de rest heb je wel gelijk. Die "slimste mens" (heb het niet gevolgd wegens gebrek aan kabel-tv) kan wat hebben geholpen maar daar verklaar je geen sprong van 8% mee. Zeker niet voor heel Vlaanderen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:41   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het is natuurlijk totale onzin om het resultaat van de NVA aan DSM toe te kennen alleen, maar er is toch duidelijk een Dewever effect (als je kijkt naar de uitslag voor Europa en Antwerpen), het grote probleem (nuja) van de NVA gaat komen ná Dewever, met alle respect voor Pneumans en Bourgeouis maar ze zijn geen Dewever noch hebben ze zijn eloquentie
Dat ontken ik niet hoor. Pneumans heeft mooie resultaten geleverd voor de N-VA en Bourgeouis ietsje minder maar hij blijft groot voor een voormalig kleine partij.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:41   #48
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
... want Gennez heeft weer eens getoond dat haar gebit groter is dan haar verstand ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:42   #49
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het is natuurlijk totale onzin om het resultaat van de NVA aan DSM toe te kennen alleen, maar er is toch duidelijk een Dewever effect (als je kijkt naar de uitslag voor Europa en Antwerpen), het grote probleem (nuja) van de NVA gaat komen ná Dewever, met alle respect voor Pneumans en Bourgeouis maar ze zijn geen Dewever noch hebben ze zijn eloquentie
De Mesmaeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:52   #50
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De Mesmaeker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De 'homo furiosus'. Eigenlijk had die bij het VB moeten zitten. Die slaat nogal eens graag. Bovendien straalt hij soms een beklemmende angstjagende blik uit.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2009 om 21:56.
system is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:53   #51
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat ontken ik niet hoor. Pneumans heeft mooie resultaten geleverd voor de N-VA en Bourgeouis ietsje minder maar hij blijft groot voor een voormalig kleine partij.
Die 'voormalig' kan heel relatief zijn hoor, men dacht op bepaald moment ook dat AGALEV dé toekomst was van links Vlaanderen (en met Geysels hadden we ook iemand van zeer hoog niveau) en dat de CVP zou verdwijnen (jammer genoeg niet gebeurd) waarop de VLD de rol ervan zou overnemen () en die scores van Pneumans enzo ok die zijn goed maar dat is omdat ze meezitten in een positieve trend, Freya VDB had 6 jaar geleden ook 100000en stemmen en Stevaert was de populairste politicus van Vlaanderen, waar staan ze nu?
Nuja de nva kan wrscnlk volgende keer een deel van de te verwachten terugslag compenseren met de ineenstorting van LDD als ze het slim spelen (liever nva dan idioten als LDD of leeghoofden als VB overigens)
Dit alles maar om te zeggen dat alles zeer relatief is
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:07   #53
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De 'homo furiosus'. Eigenlijk had die bij het VB moeten zitten. Die slaat nogal eens graag. Bovendien straalt hij soms een beklemmende angstjagende blik uit.
Waar en wanneer?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:09   #54
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
mist compleet het verbale talent van De Wever.
So what?

Moet een partij 5 De Wevers hebben?

Van elk een beetje, communicators, werkers in de achtergrond, strategen, managers, ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:10   #55
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Waar en wanneer?
In een betoging ergens. Is ooit op TV geweest.
system is offline  
Oud 8 juni 2009, 22:16   #56
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar zolang houdt het de NVA niet uit. Als succesvolle partij bedoel ik dan. Denk Dewever weg, en het ding stort in mekaar na enkele jaren.
Bof, ver van De Wever country haalde de N-VA nochtans ook ver over de 10 %. Is er trouwens een reden om De Wever weg te denken? Akkoord, hij gaat ouder worden, maar laten we eerlijk zijn: hij had zijn succes toch al niet aan zijn fysieke aantrekkelijkheid te danken.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 juni 2009 om 22:16.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 juni 2009, 07:21   #57
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Bof, ver van De Wever country haalde de N-VA nochtans ook ver over de 10 %. Is er trouwens een reden om De Wever weg te denken? Akkoord, hij gaat ouder worden, maar laten we eerlijk zijn: hij had zijn succes toch al niet aan zijn fysieke aantrekkelijkheid te danken.
gezien zijn levensstijl wordt hij misschien niet zo heel erg oud.
bovendien moet hij dixit DS nu dansen op een slappe koord; als de koord al niet breekt; zal hij toch moeilijk zijn evenwicht kunnen bewaren.
azert is offline  
Oud 9 juni 2009, 07:26   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.131
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In een betoging ergens. Is ooit op TV geweest.
"Is ooit op TV geweest"

Liegen, bedriegen en insinueren zonder ooit ook maar een bewijs te leveren: hét kenmerk van het Belgicisme.
__________________
E. Gidius is offline  
Oud 9 juni 2009, 07:38   #59
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Bof, ver van De Wever country haalde de N-VA nochtans ook ver over de 10 %. Is er trouwens een reden om De Wever weg te denken? Akkoord, hij gaat ouder worden, maar laten we eerlijk zijn: hij had zijn succes toch al niet aan zijn fysieke aantrekkelijkheid te danken.
Sommige analisten denken daar toch anders over:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 9 juni 2009, 08:31   #60
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Het is natuurlijk totale onzin om het resultaat van de NVA aan DSM toe te kennen alleen, maar er is toch duidelijk een Dewever effect (als je kijkt naar de uitslag voor Europa en Antwerpen), het grote probleem (nuja) van de NVA gaat komen ná Dewever, met alle respect voor Pneumans en Bourgeouis maar ze zijn geen Dewever noch hebben ze zijn eloquentie
Ik zie geen verschil met de VLD en zijn Grote Roerhanger. Het "Verhofstadt-effect" gaf een verschil van 6% (!!!) tussen Vlaanderen en Europa.

Vergelijk daarentegen de uitslagen van de N-VA in Antwerpen (met Dewever) met deze in Limburg (Peumans) en Vlaams-Brabant (Demesmaeker), en je zult zien dat de verschillen miniem zijn. Ook in West-VL (met de vleesgeworden hark Bourgeois) haalden ze zelfs nog 10%. Het is dus zeker niet zo dat de N-VA enkel zou bestaan door Bart Dewever.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be