Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2012, 01:41   #41
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

De psychische mishandelingen die vrouwen kunnen toepassen zijn ook niet van de poes.

Ik ben het eerlijk gezegd een beetje beu dat men de vrouw blijft afschilderen als de zwakkere, want ook uit dit topic blijkt dat dit volledig verleden tijd is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:26   #42
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
In 70% van de gevallen schijnt de vrouw het initiatief te nemen om te scheiden.

Hoe zou dat komen?
Ze weten met hun eigen geen blijf?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:27   #43
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Omdat die vrouwen hunne vent beu zijn?
Omdat die vrouwen nen betere man leren kennen?
Er zijn dus volgens u minder mannen die hun vrouwmens beu zijn en/of een betere vrouw leren kennen?
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:28   #44
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat ze het beu zijn om het huishouden zo goed als in hun eentje te runnen.
Eenmaal gescheiden verandert dat natuurlijk drastisch.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 06:34   #45
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Kortom: een verwittiging aan alle mannen: zorg dat je totaal MISBAAR en ONZICHTBAAR bent, en kijkt: niemand mist je als je wordt buitengezet.
Hé Kientje, het is mijn ervaring dat er in mijn generatie duizenden vrouwen ronddolen die met veel vuur en heftigheid op zoek zijn naar een vent. Met andere woorden: nog nooit zo'n grote markt gezien.

Het doet er dus eigenlijk weinig toe of ik misbaar ben of niet, zichtbaar of niet: gewoon mezelf zijn en ik hoef maar toe te happen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 07:09   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De psychische mishandelingen die vrouwen kunnen toepassen zijn ook niet van de poes.

Ik ben het eerlijk gezegd een beetje beu dat men de vrouw blijft afschilderen als de zwakkere, want ook uit dit topic blijkt dat dit volledig verleden tijd is.
Ik begin je recent ontdekte voorliefde voor mannenkonten beter te begrijpen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 08:17   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
In 70% van de gevallen schijnt de vrouw het initiatief te nemen om te scheiden.

Hoe zou dat komen?
1) omdat vrouwen denken de wereld alleen aan te kunnen.

2) omdat vrouwen minder aan de gevolgen voor andere denken en er vaak niet bij stil staan welke problemen ze bij een echtscheiding veroorzaken voor hun kinderen. Vaak nemen ze die beslissing in een opwelling en durven of kunnen ze daarna niet meer terug, ook al zouden ze hun echtscheiding willen stopzetten en opnieuw willen beginnen alsof er niets is gebeurd.

3) omdat vrouwen vaak denken er financieel beter uit te komen. Steeds vaker komen ze bedrogen uit.

4) omdat vrouwen vaak veel meer tijd hebben en zich laten vangen door de mooie beeldjes in filmen op TV en de mooie verhaalt je van hun gescheiden vriendinnen over uitgaan en het zorgeloze leven dat ze hebben na hun echtscheiding.

5) omdat vrouwen emotioneel vaak snel te vangen zijn. Praat een uurtje met een vrouw over haar man en hij moet al de perfectie zelve zijn, als ze niet meer slechte dan goede punten van hem heeft opgesomd. Praat 2 uurtje met haar over haar man en ze denkt al aan scheiden, na 3 uur en enkele troostende drankjes en ze is je minnares. Neem haar een paar maal mee op restaurant en ga enkele malen met haar op uitstap en ze verlaat man en kind om de jouw te worden.

6) omdat vrouwen vaak het idee hebben dat ze bij een echtscheiding hun man financieel kunnen pluimen en hem kunnen dwingen hun luxe leventje te betalen terwijl ze bij een andere man in bed duiken als betaling voor hun kost en woonst.


Ik weet niet meer direct de linkt te vinden, maar je cijfers staan dus inderdaad ergens op het internet. Bij die cijfers staan ook de cijfers over het aantal mannen en vrouwen dat zich na enkele jaren echt heeft verbeterd of dat spijt heeft van zijn echtscheiding. Als ik het mij goed herinner heeft 85% van de vrouwen spijt van de beslissing om te scheiden en vervloekt 65% de beslissing eens ze op pensioen gaan. Want dan komen ze er achter dat hun echtscheiding hen ook een finaniceel kater bezorgd op hun oude dag.

En het is zelfs zo, dat vrouwen makkelijker voor een 2de en 3de maal hertrouwen en scheiden dan mannen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 08:30   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er zijn dus volgens u minder mannen die hun vrouwmens beu zijn en/of een betere vrouw leren kennen?
Een man heeft een andere kijk op de zaken.

Een vrouw is vaak zeer kortzichtig en kijk vaak niet naar de gevolgen en keerzijde van haar daden, ze ziet vaak enkel de voordelen niet de nadelen.

Een man overdenkt vaker de negatieve gevolgen van zijn daden voor hij actie onderneemt.

Terwijl de vrouw nog steeds denkt dat zij beschermd is door haar kinderen tegen het financiele nadeel van een echtscheiding, berekent de man eerst of hij nog financieel kan overleven na een echtscheiding.

Het aantal aanvragen voor echtscheiding van vrouwen is trouwens aan het dalen dankzij het stijgende aantal vrouwelijke rechters. Deze zijn namelijk minder makkelijk te overtuigen om de kinderen zonder meer aan de vrouw toe te wijzen en hen een hoog onderhoudsgeld te schenken.
Ook het afschaffen van het levenslange onderhoudsgeld voor de vrouw zelf, in veel gevallen krijgt de vrouw zelfs geen eigen onderhoudsgeld meer, doet steeds meer vrouwen terugschrikken voor de inzet van hun echtscheiding.

In de jaren 70 en 80 van vorige eeuw hebben de vrouwen immers meer rechten gekregen van de maatschappij, de vrouw moet echter nog leren dat er geen rechten zonder verantwoordelijkheden en plichten bestaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:05   #49
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dit is inderdaad de meest plausibele uitleg.

Mannen berusten niet in een slecht huwelijk: ze bollen het af en gaan aan de toog hangen.
Vrouwen (jonge vrouwen) zitten thuis vast want iemand moet babysitten. Deze periode duurt gemakkelijk anderhalf decennium.

De laatste jaren hebben praktisch alle vrouwen ook hun eigen inkomen uit eigen werk dus daarvoor hoeven ze het al niet meer te laten. Thuiszitten met de kinderen kan je doen zonder echtgenoot, dan hoef je evenmin nog de biergeur van de caféloper in je bed te hebben, noch zijn onderbroeken en hemden te wassen en strijken.

Kortom: een verwittiging aan alle mannen: zorg dat je totaal MISBAAR en ONZICHTBAAR bent, en kijkt: niemand mist je als je wordt buitengezet.

en ik spreek uit ervaring jongens!
Daar zou je je wel eens lelijk kunnen in vergissen.
Denk je dat kinderen nooit eens de behoefte hebben om een vader te hebben?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:08   #50
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Bij de weg, in mijn visie is het traditioneel rollenpatroon tussen mijn vrouw en mij in mijn gezin compleet weg.
Er zijn voor mij geen mannen of vrouwen taken. Er zijn gewoon taken

Als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt kom je al een heel eind.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 maart 2012 om 09:09.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:39   #51
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé Kientje, het is mijn ervaring dat er in mijn generatie duizenden vrouwen ronddolen die met veel vuur en heftigheid op zoek zijn naar een vent. Met andere woorden: nog nooit zo'n grote markt gezien.

Het doet er dus eigenlijk weinig toe of ik misbaar ben of niet, zichtbaar of niet: gewoon mezelf zijn en ik hoef maar toe te happen.
dat is n�* het huwelijk, als je dolend alleen rondloopt. Natuurlijk zijn er dan hopen single vrouwen te vinden voor een WOB.

Ik vraag me ook altijd af waar al die mannen verstopt zitten, maar als ik rond me zie: van iedereen die is gescheiden zijn alle mannen hertrouwd en hun ex vrouwen single op ééntje na die met een rijke weduwenaar is gehuwd (die liggen zeer goed in de markt).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:40   #52
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Daar zou je je wel eens lelijk kunnen in vergissen.
Denk je dat kinderen nooit eens de behoefte hebben om een vader te hebben?
je loopt achter hoor: tegenwoordig krijg je bij de echtscheiding de kinderen 50% van de tijd mee, een luxe die voor veel vaders onbestaande was tijdens hun huwelijk met cafétoogpraat.
Nu mogen ze ook telkens een weekje alleen babysitten!

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 maart 2012 om 09:41.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:49   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
je loopt achter hoor: tegenwoordig krijg je bij de echtscheiding de kinderen 50% van de tijd mee, een luxe die voor veel vaders onbestaande was tijdens hun huwelijk met cafétoogpraat.
Nu mogen ze ook telkens een weekje alleen babysitten!
Steeds meer kinderen kiezen er zelf voor om hun moeder te verlaten en bij hun vader te gaan wonen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 09:55   #54
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
dat is n�* het huwelijk, als je dolend alleen rondloopt. Natuurlijk zijn er dan hopen single vrouwen te vinden voor een WOB.

Ik vraag me ook altijd af waar al die mannen verstopt zitten, maar als ik rond me zie: van iedereen die is gescheiden zijn alle mannen hertrouwd en hun ex vrouwen single op ééntje na die met een rijke weduwenaar is gehuwd (die liggen zeer goed in de markt).
Veel mannen verstoppen zich na hun echtscheiding voor de trouwlustige vrouwen uit zelfbehoud.

Vrouwen zijn immers enkel uit op geld en een slaaf om het vuile en zware werk te doen.

Ontvang een vrouw in een keuken zonder afwasmachine en microgolf en ze is sneller terug buiten dan ze binnen was.

Mannen dolen na hun huwelijk trouwens zelden alleen rond, zij hebben immers nog steeds hun sociaal leven en bezigheden, vrouwen zijn steeds zo dwaas om alles overboord te gooien. Vaak zijn ze zelfs zo dom om hun eigen familie de rug toe te keren, terwijl de man contract blijft behouden met zijn ex-schoonfamilie en vaak zelfs beter ondersteund word door hen dan zijn ex.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:01   #55
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Veel mannen verstoppen zich na hun echtscheiding voor de trouwlustige vrouwen uit zelfbehoud.

Vrouwen zijn immers enkel uit op geld en een slaaf om het vuile en zware werk te doen.

Ontvang een vrouw in een keuken zonder afwasmachine en microgolf en ze is sneller terug buiten dan ze binnen was.

Mannen dolen na hun huwelijk trouwens zelden alleen rond, zij hebben immers nog steeds hun sociaal leven en bezigheden, vrouwen zijn steeds zo dwaas om alles overboord te gooien. Vaak zijn ze zelfs zo dom om hun eigen familie de rug toe te keren, terwijl de man contract blijft behouden met zijn ex-schoonfamilie en vaak zelfs beter ondersteund word door hen dan zijn ex.
Dat is verleden tijd hoor. De tijd dat sociaal gezien de vrouw automatisch de "schuld" kreeg, is al lang voorbij.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:01   #56
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

maakt het eigenlijk uit wie het huwelijk stopzet? is het huwelijk zowiezo dan al niet volledig naar de kloten en maakt het dan nog uit wie de stekker eruit trekt?
zitten we nog altijd in de middeleeuwse logica dat er maar 1 schuldige mag zijn of zelfs moet zijn?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:02   #57
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
je loopt achter hoor: tegenwoordig krijg je bij de echtscheiding de kinderen 50% van de tijd mee, een luxe die voor veel vaders onbestaande was tijdens hun huwelijk met cafétoogpraat.
Nu mogen ze ook telkens een weekje alleen babysitten!
Waarom ga jij er van uit dat mannen tijdens hun huwelijk veel op café gaan?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:03   #58
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maakt het eigenlijk uit wie het huwelijk stopzet? is het huwelijk zowiezo dan al niet volledig naar de kloten en maakt het dan nog uit wie de stekker eruit trekt?
zitten we nog altijd in de middeleeuwse logica dat er maar 1 schuldige mag zijn of zelfs moet zijn?
2

trouwens ik dacht dat de schuldvraag tijdens een echtscheiding verledentijd is voor de rechtbank.

Laatst gewijzigd door giserke : 21 maart 2012 om 10:04.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:03   #59
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Steeds meer kinderen kiezen er zelf voor om hun moeder te verlaten en bij hun vader te gaan wonen.
kinderen hebben niet "te kiezen" Jantje. Het is niet omdat die van U dat deden dat het ondertussen standaard praktijk is geworden.

Bi-locatie is ondertussen bij de meesten standaard, hoederecht werd afgeschaft en co-ouderschap is de regel.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 10:04   #60
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Waarom ga jij er van uit dat mannen tijdens hun huwelijk veel op café gaan?
ervaring hé. ik gebruik het als voorbeeld waarom vrouwen het op een bepaald moment welletjes vinden.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be