Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2006, 16:00   #41
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Voor zover het om wettelijke bepalingen gaat, zoals het recht van paren van gelijk geslacht om te trouwen, kan deze of gene coalitie geen enkele invloed hebben op de dienstverlening van een gemeente. Een bepaalde coalitie kan nog zo tegen het sluiten van dergelijke huwelijken zijn, men zal gewoon de wet moeten uitvoeren en dus dergelijke huwelijken moeten toestaan. Dat geldt dus ook voor enkele streng-christelijke gemeenten in Nederland waar SGP en ChristenUnie een meerderheid hebben, zoals Urk en Staphorst, en een groot aantal gemeenten waar SGP en CU samen met het CDA een meerderheid in de gemeenteraad vormen.
Welke regels er in Vlaanderen precies gelden m.b.t. het verlenen van subsidies en of een gemeente kan bepalen welke boeken er in de bibliotheek staan (klinkt wel heel bizar) weet ik niet. Informatiebrochures zullen, voor zover deze van hogere overheden zijn, wel moeten worden aangeboden neem ik aan.
Wetten en Vlaams Belang gaan helaas niet goed samen. Ze hebben geen enkel respect voor parlementair goedgekeurde wetten of de rechtspraak. Wetten tegen discriminatie overtreden ze aan 100 int uur. Een wet gestemd door het parlement (het homohuwelijk) vechten ze gerechterlijk aan bij het Arbitragehof omdat het heteros zou discrimineren (snappe wie kan), een veroordeling door een rechtbank respecteren ze niet en onlangs riep FDW nog op tot burgerlijke ongehoorzaamheid (dus tot het overtreden van de wet)...

Wat als het Vlaams Belang zich op gemeentelijk vlak niet aan de wet houdt? Moet het Vlaams Belang uit die coalitie gezet worden? Of moet de hogere overheid dan maar het bestuur van die gemeente over nemen om terug orde op zaken te stellen?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 16:10   #42
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Als een gemeente de wetten niet correct uitvoert, kunnen hogere overheden inderdaad ingrijpen, met als uiterste consequentie het onder curatele stellen van de gemeente door een regeringscommissaris aan te stellen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 16:22   #43
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als een burgemeester dat mag weigeren dan mag een leerkracht, politieagent of postbediende achter het loket ook met een hoofdoek op werken. En een orthodoxe joodse of hindoe - loketbediende mag dan ook weigeren om een vlaming te bedienen aangezien ze geen contact mogen hebben met kastelozen en ... hoe noemen de orthodoxe joden ons nu weer ?
"goy" noemen de joden de rest der mensheid."niet-jood" wil dat zeggen.Of het een belediging is weet ik niet, maar het is in alle geval geen kompliment.En nu we toch alles door mekaar aan het halen zijn, ga dan eens aan zo een orthodoxe jood vragen wat hij over homohuwelijken denkt.Dat word lachen geblazen.
Maar wat dat met hoofddoeken te maken heeft weet ik niet?Dragen de homos nu ook al hoofddoeken of wat?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 16:36   #44
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"goy" noemen de joden de rest der mensheid."niet-jood" wil dat zeggen.Of het een belediging is weet ik niet, maar het is in alle geval geen kompliment.En nu we toch alles door mekaar aan het halen zijn, ga dan eens aan zo een orthodoxe jood vragen wat hij over homohuwelijken denkt.Dat word lachen geblazen.
Maar wat dat met hoofddoeken te maken heeft weet ik niet?Dragen de homos nu ook al hoofddoeken of wat?
Die othodoxe jood mag van homohuwelijke denken wat hij wil, zodra hij ambtenaar van burgerlijke zaken wordt moet hij die huwelijken sluiten, ofwel een andere baan zoeken...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 18:54   #45
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht


Die othodoxe jood mag van homohuwelijke denken wat hij wil, zodra hij ambtenaar van burgerlijke zaken wordt moet hij die huwelijken sluiten, ofwel een andere baan zoeken...

hij kan natuurlijk ook gaan stemmen voor een partij die beloofd om zulke zaken af te schaffen...dat is zo spijtig aan de hele story, dat seks zich komt vermengen met politiek.Alsof we niet genoeg hadden met de échte problemen die onze samenleving vandaag doormaakt.Moeten we ook nog dat gelul aanhoren over jongens, wellicht met hormonale problemen, die met elkaar willen trouwen...man man, waar gaat de wereld naartoe..
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 19:15   #46
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Waar de wereld naar toe gaat? Naar meer respect en minder discriminatie in hetgene wat jij doelt!

En wat jij komt te zeggen dat de politiek zich moeit met seks is me een groot raadsel?
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 23:49   #47
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Waar de wereld naar toe gaat? Naar meer respect en minder discriminatie in hetgene wat jij doelt!

En wat jij komt te zeggen dat de politiek zich moeit met seks is me een groot raadsel?
zekere partijen maken het de homo-lobby gemakkelijk zodat deze mensen voor hun stemmen.Ik denk dat als morgen de VB, die partij die jullie zo haten, de homos uitgebreide rechten en privileges zouden beloven, dat jullie dan allemaal voor hun stemmen, ongeacht wat er verder in hun programma staat...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 01:39   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zekere partijen maken het de homo-lobby gemakkelijk zodat deze mensen voor hun stemmen.Ik denk dat als morgen de VB, die partij die jullie zo haten, de homos uitgebreide rechten en privileges zouden beloven, dat jullie dan allemaal voor hun stemmen, ongeacht wat er verder in hun programma staat...
Ik zie ook niet wat het probleem is om homos te laten trouwen. Ik ben ook niet voor dat militant gedoe, maar ik zie geen kwaad in homos die trouwen hoor.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 01:55   #49
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zie ook niet wat het probleem is om homos te laten trouwen. Ik ben ook niet voor dat militant gedoe, maar ik zie geen kwaad in homos die trouwen hoor.
en ik zie er geen goed in, en in dat militant gedoe nog minder...wat me het meest stoort is het stemmen-ronselen van politieke partijen in ruil voor homo-vriendelijke wetten.Net zoals de Kerk, zou ook Seks gescheiden moeten zijn van de Staat.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 01:58   #50
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en ik zie er geen goed in, en in dat militant gedoe nog minder...wat me het meest stoort is het stemmen-ronselen van politieke partijen in ruil voor homo-vriendelijke wetten.Net zoals de Kerk, zou ook Seks gescheiden moeten zijn van de Staat.
Uiteraard. Het is verkeerd als men ter linkerzijde stemmen ronselt onder het voorwendsel dat we in deze thread zien "rechts zal uw homohuwelijk afschaffen". Maar verder mogen homos van mij trouwen als de wet dat toelaat. Ik zie daar geen probleem in.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 07:59   #51
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Stel dat links een overweldigende overwinning behaalt en zij besluit om een islamiet als schepen voor burgelijke stand aan te stellen. Positieve discriminatie en van die toestanden...

Zou deze dan uit gewetensbezwaar een homohuwelijk door iemand anders laten bekrachtigen?

Zo ja, Waarom zou een VB-er dit dan niet mogen weigeren. Zo nee, zijn politieke mandaten dan verboden voor islamieten die geen scheiding zien tussen kerk en staat?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 08:46   #52
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Het ziet er in elk geval niet goed uit voor de homo's.
Dat klopt , maar dan wel omwille van Islam en de multikul, door politiek correct links gepamperd tot en met.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 08:51   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Stel dat links een overweldigende overwinning behaalt en zij besluit om een islamiet als schepen voor burgelijke stand aan te stellen. Positieve discriminatie en van die toestanden...

Zou deze dan uit gewetensbezwaar een homohuwelijk door iemand anders laten bekrachtigen?

Zo ja, Waarom zou een VB-er dit dan niet mogen weigeren. Zo nee, zijn politieke mandaten dan verboden voor islamieten die geen scheiding zien tussen kerk en staat?

Paulus.
Ik veronderstel dat de schepen voor burgerlijke stand zijn taken wel zal kennen of hij nu islamiet is of VB sympathisant
Wet is toch wet, het homohuwelijk is in België toegestaan.
Als hij gewetensbezwaarden moest zijn dan moet hij er maar geen schepen voor burgerlijke stand worden, ik veronderstel dat je nu zal verwijzen naar Boudewijn hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 maart 2006 om 08:52.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 08:54   #54
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
FDW kan toch geen homohuwelijken verbieden als burgemeester, gaan degene die willen huwen klacht indienen dan wordt de homohatende FDW direct op het matje geroepen en zal hij wel moeten dit huwelijk voltrekken.
Hopelijk krijgt de homohatende FDW massa's en massa's klachten aan zijn been en ik heb nog liever een onbestuurbaar Antwerpen dan een Antwerpen dat bestuurd wordt door een respectloze mens!
Waar haal jij toch dat fdw een homohater is?
Kerel, jij bent ziende blind.
Als er ergens homohaat te bespeuren is, dan is dat wel bij moslims.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 08:56   #55
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Stel dat links een overweldigende overwinning behaalt en zij besluit om een islamiet als schepen voor burgelijke stand aan te stellen. Positieve discriminatie en van die toestanden...

Zou deze dan uit gewetensbezwaar een homohuwelijk door iemand anders laten bekrachtigen?

Zo ja, Waarom zou een VB-er dit dan niet mogen weigeren. Zo nee, zijn politieke mandaten dan verboden voor islamieten die geen scheiding zien tussen kerk en staat?

Paulus.
Niet alle islamieten willen die scheiding ongedaan maken. In heel veel 'islam'landen is die scheiding zelfs duidelijker dan hier: Egypte, Turkije, ...
Stuk voor stuk landen waar scheiding van kerk en staat erg duidelijk zijn.
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 08:57   #56
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zou deze dan uit gewetensbezwaar een homohuwelijk door iemand anders laten bekrachtigen?
Dat gebeurt reeds door een handvol CD&V'ers.
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 09:07   #57
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Waar haal jij toch dat fdw een homohater is?
Kerel, jij bent ziende blind.
Als er ergens homohaat te bespeuren is, dan is dat wel bij moslims.
Lekker met modder naar elkaar gooien,hij is hater, nee zij is hater
Als iedereen al eens voor eigen deur moest keren hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 09:13   #58
rik47
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 1.406
Standaard

Ik denk dat de holebi's die links stemmen op zeker moment in een schizofrene situatie terecht komen. Linkse autochtonen kandidaten van die lijsten zijn veelal voor holebi huwelijk, dan de moslims die de linkse lijsten meer en meer bevolken zijn meestal ronduit tegen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 11:56   #59
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zekere partijen maken het de homo-lobby gemakkelijk zodat deze mensen voor hun stemmen.Ik denk dat als morgen de VB, die partij die jullie zo haten, de homos uitgebreide rechten en privileges zouden beloven, dat jullie dan allemaal voor hun stemmen, ongeacht wat er verder in hun programma staat...
Je antwoordt niet op mijn vraag, wat heeft dat met seks te maken.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 11:57   #60
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en ik zie er geen goed in, en in dat militant gedoe nog minder...wat me het meest stoort is het stemmen-ronselen van politieke partijen in ruil voor homo-vriendelijke wetten.Net zoals de Kerk, zou ook Seks gescheiden moeten zijn van de Staat.
Kan je me voorbeelden geven waar Seks en Staat niet gescheiden zijn, hoe belachelijk die opmerking trouwens?
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be