Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2005, 09:57   #41
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie


Persoonlijk zou ik liever geen SZ betalen maar zelf mijn pensioen en evetuele werkloosheid regelen via prive verzekeringen en spaarboekjes.
Zeer zinnige post.Idd,het zou veel beter zijn.Maar dit zou in België ondenkbaar zijn,dan stigmatiseer je bepaalde bevolkingsgroepen die teren op de sociale zekerheid.Deze maatregel dient dan ook met een revolutie afgedwongen te worden!
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:11   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Zeer zinnige post.Idd,het zou veel beter zijn.Maar dit zou in België ondenkbaar zijn,dan stigmatiseer je bepaalde bevolkingsgroepen die teren op de sociale zekerheid.Deze maatregel dient dan ook met een revolutie afgedwongen te worden!
Wat doe je met mensen die eerst zes maand werken en dan een jaar op straat staan omwille van de grillen van de aandeelhouders?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:16   #43
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Wat doe je met mensen die eerst zes maand werken en dan een jaar op straat staan omwille van de grillen van de aandeelhouders?
Aandeelhouders moeten niet te veel macht krijgen.Net zoals de vakbonden,is éne pot nat.

De staat moet veel meer macht krijgen binnen de bedrijven.Ik ben al 10 jaar bij de bond en ik heb ze maar 1 keer per jaar nodig,en dat is voor men belastingbrief in te vullen.Als ik problemen heb ga ik zelf naar de baas,heb geen spreekbuis nodig.

Je ziet het resultaat van te veel bureaucratie,de bedrijven stappen het één voor één af,deze situatie is onhoudbaar.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:27   #44
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

En gij gaat in uw doeeie eentje efkes uw belangen verdedigen bij een baas die u er zo kan uittrappen?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:28   #45
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En gij gaat in uw doeeie eentje efkes uw belangen verdedigen bij een baas die u er zo kan uittrappen?
Als ge uw werk doet,welke belangen moet je dan verdedigen?
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:31   #46
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Zeer zinnige post.Idd,het zou veel beter zijn.Maar dit zou in België ondenkbaar zijn,dan stigmatiseer je bepaalde bevolkingsgroepen die teren op de sociale zekerheid.Deze maatregel dient dan ook met een revolutie afgedwongen te worden!
Parasieterende bevolkinggroepen moeten toch zelf voor hun eigen zorgen.
Terwijl ik hier in die office met airco en kabels zit te werken profiteren ze volop van mijn belastingen en genieten van het leven

no thanks
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:37   #47
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
van mij mogen ze de zogenaamde 'sociale'zekerheid morgen afschaffen als ik maar meer netto heb (13% rsz + patronale bijdrage is al gauw meer dan 1000 euro extra per maand!!!).. dan zorg ik zelf voor pensioen en eventuele werkloosheidsuitkering..
Maar voor iemand die zo weinig verdient als ik en je er zou geen rsz zijn en ik val bv ziek in mijn geval een heupoperatie en dan spreeek ik van minstens 6 maandenziekenverlof dan overleefdedat nooit zonder ziekteuitkering
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:41   #48
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Maar voor iemand die zo weinig verdient als ik en je er zou geen rsz zijn en ik val bv ziek in mijn geval een heupoperatie en dan spreeek ik van minstens 6 maandenziekenverlof dan overleefdedat nooit zonder ziekteuitkering
Dat ge weinig verdient is uw eigen probleem he...
Je had voor u beter moeten zorgen. Hopen dat de andere voor u opdraaien is een beetje egoistisch
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 10:53   #49
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Dat ge weinig verdient is uw eigen probleem he...
Je had voor u beter moeten zorgen. Hopen dat de andere voor u opdraaien is een beetje egoistisch
Tja in een beschuttende werkplaat gaat je zeker geen loon krijgen zoals arbeiders in een gewoon bedrijf zulle

ik denk dat u meer eogistisch ben of ik
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 11:15   #50
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Zoals ergens anders geschreven werd: het verschil tussen een brutoloonkost voor de werkgever en een nettoloon voor de werknemer, is 100:44. Dat wil zeggen dat 56% van de loonkost uit belastingen bestaat.

Dat verminderen of zelfs afschaffen zou voor heel wat nieuwe jobs zorgen, niet enkel in de auto-industrie maar zeker ook bij KMO's.

maddox schreef zelfs al zou onze regering een 0 belasting opleggen, en geen loonlasten eisen. Dan nog is een nieuwe, moderne fabriek in China een betere optie.
Een Chinees werkt namelijk voor een kom rijst, terwijl een Belgische arbeider er vlees ,groenten en zout bij heeft.
Een moderne fabriek met minder veiligheids-, ergonomie- en milieueisen is ook goedkoper dan een oudere fabriek te moderniseren en naar de politiek geinspireerde EU normen halen.


Dat klopt niet helemaal. Werknemers in Vlaanderen zijn beter opgeleid, zelfs als ze laaggeschoold zijn. In China moet je alles van nul opbouwen.
Wij hebben goede verbindingswegen, we liggen centraal in Europa (en dus dicht bij een grote afzetmarkt, op voorwaarde dat de mensen geld genoeg hebben om wagens te kopen. Dat heeft voor een stuk te maken met de belastingen die ze moeten betalen).
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 11:17   #51
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Het afschaffen van de SZ is moeilijk haalbaar, niet enkel uit sociaal standpunt maar ook uit politiek standpunt.

Als we het echt willen afschaffen, zouden we de hele staat moeten afschaffen. Zonder belastingen zou het leven de helft goedkoper zijn en zou zelfs de laagst geschoolde veel meer verdienen. Belastingen zorgen immers voor gigantisch welvaartsverlies. Maar dan nog zouden de zwakkeren enkel kunnen rekenen op de welwillendheid van de anderen, ook al zou de wereld goedkoper zijn.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 09:02   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Geen belastingen? Goed, maar dan mag u niet meer van de publieke wegen gebruik maken.

En blijf ineens weg van de openbare bibliotheken, parken, riolen, stations, ...
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 09:03   #53
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Parasieterende bevolkinggroepen moeten toch zelf voor hun eigen zorgen.
Terwijl ik hier in die office met airco en kabels zit te werken profiteren ze volop van mijn belastingen en genieten van het leven

no thanks
Ik duim ervoor dat gij weldra slachtoffer wordt van de 'mondialisering' en op straat komt te staan.

Dan zullen we nog eens praten.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be