Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2007, 17:07   #41
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als iedereen, die nu vrijwillig werkloos is, een job zou zoeken, zou een OCMW voor velen veel minder noodzakelijk zijn...
Laat ons bidden...
Laat ons bidden dat Chipie, die vrijwillig zijn werktijd zit te verspelen op forum, gaat werken, dan zou de zware opgave om op al dat grondeloze gezever te reageren veel minder noodzakelijk zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 februari 2007 om 17:09.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 17:12   #42
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hoe kan je een correcte fiscale en economische politiek voeren als je niet beschikt over de juiste basisdata in een vermogenkadaster?

Antwoord:
niet.

En dat is natuurlijk de bedoeling.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 19:58   #43
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Laat ons bidden...
Laat ons bidden dat Chipie, die vrijwillig zijn werktijd zit te verspelen op forum, gaat werken, dan zou de zware opgave om op al dat grondeloze gezever te reageren veel minder noodzakelijk zijn.
Sommigen kunnen niet goed om met tijdsdruk...
Maar nu de bib gesloten is, zal dat wel beteren...

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 februari 2007 om 19:59.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:17   #44
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Als iedereen, die nu vrijwillig werkloos is, een job zou zoeken, zou een OCMW voor velen veel minder noodzakelijk zijn...
Als nu eens iedereen die vrijwillig werk heeft zijn werkuren zou delen met de werkloze zou er al een groot probleem opgelost zijn.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:22   #45
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Aah, lang geleden. Wakker geworden uit je winterslaap?
Nooit weggeweest maar effen druk bezig met dingen op een rij te zetten. Het is schandalig dat tegenwoordig mensen uit hun huis gezet worden zonder opzeg. En als ge dan op u opzeg staat word ge bedreigt. Dus moet nu onderduiken voor de turkse gemeenschap in antwerpen waar een turk het huis dat ik huurde opgekocht heeft. Niet dat ik een racist ben maar ik sta wel erop dat ieder inwoner van belgie zich aan de wet houd ongeacht zijn kultuur.

In ieder geval fijn iets van je te horen.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:24   #46
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

En tussen haakjes de ocmw helpt mij in dees geval ook niet. En als invalide met een inkomen van 750€ kan ik mij geen nieuw huis of studio permiteren.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:27   #47
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En toch blijf ik beweren dat wij blij mogen zijn dat we zo een sociaal vangnet als het OCMW hebben
Wss;zijn de looflonen niet toereikend om te voorzien in onze dagelijkse behoefte,de huishuren zijn idd veel te hoog en slokken alzo heel veel van het leefloon op.
Maar ik heb het mee gemaakt dat ik van de ene dag op de ander zonder inkomen viel,en ik heb geen week moeten wachten op steun van het OCMW,dus mss is het beter dat we streven naar lagere huurprijzen,en een beter loofloon
Maar kappen op het OCMW zal je mij niet horen doen,daarvoor ben ik blij dat we in België wonen, noem maar eens een land waar er een beter sociaal vangnet bestaat dan bij ons
Belgie is gewoon een schijtland, waar armoede een schande is en het liefst laten ze de mensen in armoede creperen dan ze te helpen. Hoeveel mensen plegen er in belgie zelfmoord omwille van het feit dat ze het niet meer zien zitten? Maar hulp bieden, neen een aalmoes net genoeg om in leven te blijven.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:39   #48
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Als nu eens iedereen die vrijwillig werk heeft zijn werkuren zou delen met de werkloze zou er al een groot probleem opgelost zijn.
Theoretisch klopt dat (wss ook met behoud van loon)...

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 februari 2007 om 21:39.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 21:40   #49
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Theoretisch klopt dat...
Ik zou zeggen begin eraan en deel indien ge een jobke hebt dit met een werloze en er is al een werkloze minder Maak van theorie de praktijk
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 22:05   #50
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Ik zou zeggen begin eraan en deel indien ge een jobke hebt dit met een werloze en er is al een werkloze minder Maak van theorie de praktijk
Met behoud van loon?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 22:54   #51
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Ik zou zeggen begin eraan en deel indien ge een jobke hebt dit met een werloze en er is al een werkloze minder Maak van theorie de praktijk
En straks heb je dan 2 werklozen.

Ge kunt misschien eens onderstaand lezen hoeveel een werkende kost, kwestie van al dat delen in de rekening een beetje bij te houden.

Meer uren presteren en de kosten drukken, lijken de meest eenvoudige, maar ook minst populaire maatregelen om onze economie sterk te houden. Dat de Belg duur is, is geen nieuws. We kosten onze bazen gemiddeld 238.000 euro per jaar. Het Europese gemiddelde ligt op 162.000 euro en een Centraal- of Oost- Europese werkkracht kost niet meer dan 55.000 euro op jaarbasis.

Weet ge meteen hoeveel er naar het vaderland gaat en hoeveel naar uw portemonnee.
Zeg nu nog eens dat de belgische bazen van de slechtsen zijn!

Alhoewel ze hier volgens mij toch ergens een komma verkeerd hebben.

nu ja zo bekijken ze het:

Kloof met Amerika
Minder bekend, maar minstens zo belangrijk, is dat ook de kloof met de Verenigde Staten groeit. De productiviteit van de Belg, 247.000 euro omzet op jaarbasis, ligt niet alleen lager dan die van een Amerikaan - onze collega’s in de VS genereren een jaarlijkse omzet van 260.000 euro - Amerikanen kosten hun bedrijf ook minder: 181.000 euro per jaar, de Belg dus 238.000 euro per jaar. Bovendien bezorgt een werknemer in de Verenigde Staten zijn baas negen keer zoveel winst als een Belg. Kijken we niet verder dan de oceaan breed is, steken we, wat productiviteit betreft, wel met kop en schouders uit boven de gemiddelde West-Europeaan, die goed is voor 170.000 euro, en Centraal- en Oost-Europa, waar een werknemer 59.000 euro omzet per jaar genereert.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 februari 2007 om 23:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:12   #52
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En straks heb je dan 2 werklozen.

Ge kunt misschien eens onderstaand lezen hoeveel een werkende kost, kwestie van al dat delen in de rekening een beetje bij te houden.

Meer uren presteren en de kosten drukken, lijken de meest eenvoudige, maar ook minst populaire maatregelen om onze economie sterk te houden. Dat de Belg duur is, is geen nieuws. We kosten onze bazen gemiddeld 238.000 euro per jaar. Het Europese gemiddelde ligt op 162.000 euro en een Centraal- of Oost- Europese werkkracht kost niet meer dan 55.000 euro op jaarbasis.

Weet ge meteen hoeveel er naar het vaderland gaat en hoeveel naar uw portemonnee.
Zeg nu nog eens dat de belgische bazen van de slechtsen zijn!

Alhoewel ze hier volgens mij toch ergens een komma verkeerd hebben.

nu ja zo bekijken ze het:

Kloof met Amerika
Minder bekend, maar minstens zo belangrijk, is dat ook de kloof met de Verenigde Staten groeit. De productiviteit van de Belg, 247.000 euro omzet op jaarbasis, ligt niet alleen lager dan die van een Amerikaan - onze collega’s in de VS genereren een jaarlijkse omzet van 260.000 euro - Amerikanen kosten hun bedrijf ook minder: 181.000 euro per jaar, de Belg dus 238.000 euro per jaar. Bovendien bezorgt een werknemer in de Verenigde Staten zijn baas negen keer zoveel winst als een Belg. Kijken we niet verder dan de oceaan breed is, steken we, wat productiviteit betreft, wel met kop en schouders uit boven de gemiddelde West-Europeaan, die goed is voor 170.000 euro, en Centraal- en Oost-Europa, waar een werknemer 59.000 euro omzet per jaar genereert.
Allez (tssn de regels gelezen) zegt ge dan dat het niet gaat om het welzijn van de mens. Dat de mens niet op zijn zijn beoordeeelt word en hij niet kan zijn als een wezen. Maar dat hij er enkel mag zijn in functie van meerwinst voor de rijken dus een mens is enkel een object binnen een statistiek waar zijn waarde afgewogen word aan de hand van de meerwaarde die hij voortbrengt voor het grootkapitaal. Hard werken, veel uren kloppen, een grote werkdruk tegen een hongerloon om zo de rijken te voeden in hun hebzuchtige drang naar de nieuwe God (geld).
Hun opbrengst in aandelen doen groeien zonder ook maar een herinvestering terug te krijgen. Laten we eerlijk zijn dat het neokapitalisme ons zeker niets vooruit geholpen heeft. Wij zijn verworden tot een cijfertje binnen een statistiek.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:22   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Allez (tssn de regels gelezen) zegt ge dan dat het niet gaat om het welzijn van de mens. Dat de mens niet op zijn zijn beoordeeelt word en hij niet kan zijn als een wezen. Maar dat hij er enkel mag zijn in functie van meerwinst voor de rijken dus een mens is enkel een object binnen een statistiek waar zijn waarde afgewogen word aan de hand van de meerwaarde die hij voortbrengt voor het grootkapitaal. Hard werken, veel uren kloppen, een grote werkdruk tegen een hongerloon om zo de rijken te voeden in hun hebzuchtige drang naar de nieuwe God (geld).
Hun opbrengst in aandelen doen groeien zonder ook maar een herinvestering terug te krijgen. Laten we eerlijk zijn dat het neokapitalisme ons zeker niets vooruit geholpen heeft. Wij zijn verworden tot een cijfertje binnen een statistiek.
Ge snapt het.
Zo is het en niet anders.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:29   #54
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ge snapt het.
Zo is het en niet anders.
Tja als ik zo een koude cijfers zie dan huiver ik al bij voorbaat aan de gedachte dat ik niet meer dan een cijfertje ben en als het geen meerwaarde op brengt dan zijt ge verdoemd tot de goot. Enfin dan had ik het goed begrepen
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:33   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Tja als ik zo een koude cijfers zie dan huiver ik al bij voorbaat aan de gedachte dat ik niet meer dan een cijfertje ben en als het geen meerwaarde op brengt dan zijt ge verdoemd tot de goot. Enfin dan had ik het goed begrepen
Neen niet tot de goot. Daarvoor is de loonkost hier te hoog.
Maar men moet wel zijn draai vinden.
Dat is het probleem.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:42   #56
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Neen niet tot de goot. Daarvoor is de loonkost hier te hoog.
Maar men moet wel zijn draai vinden.
Dat is het probleem.
Zijn draai vinden is inderdaad een zaak maar de kansen ertoe krijgen om zich in die draai te kronkelen is een andere zaak.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:49   #57
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Met behoud van loon?
Voor mij moogt gij u loontje houden chipie want geld (het middel om welvaart te verwerven) is belangrijker op deze aardbol dan het welzijn van de mens.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:51   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Zijn draai vinden is inderdaad een zaak maar de kansen ertoe krijgen om zich in die draai te kronkelen is een andere zaak.
Dat kan ik geloven.
De spelregels zijn niet voor iedereen hetzelfde.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2007, 23:56   #59
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat kan ik geloven.
De spelregels zijn niet voor iedereen hetzelfde.
Inderdaad zijn de spelregels niet voor iedereen hetzelfde, maar wat wilt ge in een land als belgie waar de wetten door rijken worden voorgeschreven en gemaakt en waar uit ettelijke rechtspraken blijkt dat wij enkel in een klassejustitie leven en ons rechtsysteem een rechtssysteem is dat er enkel op uit is de verworvenheden van de rijken te beschermen.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 00:00   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
Inderdaad zijn de spelregels niet voor iedereen hetzelfde, maar wat wilt ge in een land als belgie waar de wetten door rijken worden voorgeschreven en gemaakt en waar uit ettelijke rechtspraken blijkt dat wij enkel in een klassejustitie leven en ons rechtsysteem een rechtssysteem is dat er enkel op uit is de verworvenheden van de rijken te beschermen.
Ergens in de jaren 1800 is nog maar de slavernij afgeschaft in nederland en dat kwam omdat ze teveel wegliepen en men een te kort aan arbeiders (slaven) had. Dus schafte men het af om ze te houden.
Dat zijn wij nu, de moderne slaven.
We krijgen nu een beetje geld om te werken. En geven het langs de andere kant voor het grootste deel weer af onder de vorm van allerhande belastingen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be