Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 mei 2006, 17:44   #41
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
tiens hoeveel jaar loop jij achter...?
Help jij mij dan terug bij, ik volg nogal dacht ik en als ik de namen van de verkozenen bekijk zijn er inderdaad die ik alvast nog niet gehoord heb.

En dat er ondertussen bij het VB een statuutwijziging zou zijn moet me dan ook al ontgaan zijn

Maar gij kunt me vast en zeker uit mijn onwetendheid helpen

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 mei 2006 om 17:49.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:13   #42
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en ericferemans... wie bepaalt die waardenschaal... ?

de toevallige machthebber.... ?

stel je even voor dat het VB de waardenschaal mag hanteren he...

vandaar dat ik vrijheid van meningsuiting bovenaan de waardenschaal stel. Alleen zo kan een mens zich verdedigen... tegen een staat.
Kom je uit de lucht gevallen?
Sinds eeuwen proberen we te bepalen wat mag en niet mag.
Per persoon, per land en sinds de atoombommen ook internationaal.
Er zijn limieten gesteld door ALLE landen van de Verenigde Naties aan het tolereren van rassenhaat en vreemdelingenhaat.
Deze verklaring, in 1948 gestemd, jaren voor het Vb bestond en zelf nog voor het geboren zijn van PDW en consoorten is een verklaring gebaseerd op eeuwen politiek denken.
Het is geen vinding van mij of een of andere linkse.
Het is het gevolg van het doden van honderden miljoenen mensen. Het is er de remedie voor.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:17   #43
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als het Vlaams Blok de grote schuldige is, dan is er na de veroordeling niet veel veranderd. Of juist wel: meerderheidsgroepen voelen zich nog meer geviseerd voor hun mening en kroppen nog meer op.
Bij mijn weten is het VB een minderheid. 24% is zelfs een kleine minderheid die staat tegenover 76%. U vergeet dat nogal gemakkelijk.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:35   #44
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Stop met dat gehuil. Het CGKR stond niet te zwaaien met een geweer in antwerpen dat was een extreem rechtse vlaams nationalistische terrorist.
Stonden ze misschien aan de deur van het Antwerps station voor het geval Joe "iets racistisch" zou gezegd hebben tegen zijn belagers? Ze kunnen niet overal zijn natuurlijk.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:42   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
De Belgische gevangenissen zijn dan ook overbevolkt met mensen die in de boeien werden geslagen omdat ze bij het CGKR klacht tegen allochtonen hadden neergelegd!

Wat voor verzinsels zullen we op dit forum nog tegenkomen om excuses voor de moordernaar te vinden.
Ze maken niet eens kans om erin te geraken, de gevangenissen zitten nu al zo goed als vol met hoofdzakelijk allochtonen dat de politie eerst nakijkt of er nog ergens plaats is vooraleer ze iemand gaan oppakken...
Er moeten geen excuses voor de moordenaar gevonden worden: 100% schandalig en verkeerd. Wat wel erg is is de onnoemelijk hypocriete reacties van onze multiculidioten die blijkbaar hun eigen moeder zouden verkopen voor hun "goede zaak"... Met hun eigen land zijn ze alvast goed bezig.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 18:45   #46
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ach wij zijn dat geweer waar kogels als Hans Van Temsche uitkomen ook beu.
Liever elke week ergens allochtone messentrekkers?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 20:54   #47
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Vrije meningsuiting is iets dat niet bestaat. Zijn jullie nu zo blind?

Vrije meningsuiting zou betekenen niemand zich moet inhouden om het VB als verantwoordelijke aan te duiden.

Vrije meningsuiting zou betekenen niemand zich moet inhouden om allochtonen te vertroetelen.

Vrije meningsuiting is gewoon een begrip om te misbruiken. Vrije meningsuiting wordt enkel aangewend om een ander het zwijgen op te leggen.
Gisteren of eergisteren hoorde ik op T.V. dat ze "racistische websites" gaan verbieden. Ze hadden het dan over websites van skinheads en zo. Den uitleg luidde als volgt: "Meestal hebben die een server in de V.S. WANT DAAR HEBBEN ZE VRIJE MENINGSUITING".

Dus: In de V.S. hebben ze wel vrije meningstuiging en hier niet. Ze zeiden het zélf in onze haatzaaiende media. Dus, als ze 't zélf zeggen...
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 21:01   #48
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting is iets anders dan mensen willen deporteren en hiertoe aan te zetten. Vrije meningsuiting is iets anders dan stellen dat analfabeten, vreemdelingen, islamieten minderwaardige mensen zijn.
?? Waarom willen die politiek correcten persé en met alle geweld Marokkaanse importbruidjes naar hier deporteren? Waarom mogen die Marokkanen van de politiek correcten NIET in hun eigen landen blijven? Hetzelfde voor de asielzoekers. Waarom moeten die mensen persé naar ons land komen? En wie gaat er dan de situatie in hun land van herkomst verbeteren als ze asiel krijgen hier? Wie gaat dat dan doen?

Het Vlaams belang zegt nergens dat vreemdelingen minderwaardige mensen zijn. Dat zeggen ze nergens. Het gaat helemaal niet om wat 'n mens waard is. Daar gaat het niet over. Of vindt gij een cultuur die mensen offert aan hun goden even veel waard als onze Westerse cultuur? Hier op het forum had ik het over vrouwenbesnijdenis. Vindt gij dan dat we vrouwenbesnijdenis zomaar moeten aanvaarden omdat vreemde cultuur evenwaardig zijn als onze cultuur? Mogen we dan niks doen wanneer een jong meisje besneden wordt, of wanneer een jong tienermeisje wordt uitgehuwelijkt?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 21:04   #49
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting is iets anders dan aanzetten tot haat, tot het verspreiden van leugens (mensen zijn fundamenteel ongelijk door hun afkomst) en aan te sporen tot verwijdering van mensen, deportatie, moord, segregatie, en al het andere fraais dat het VB en zijn omgeving dagelijks officieus én ook officieel verkondigt en aanmoedigt.
Wat 'n smerige leugens! Het Vlaams belang praat nergens moord goed! Zij zetten NERGENS aan tot moord! Integendeel! Het zijn net de politiek correcten die de moordenaar van Patrick Mombaerts vrijlieten! Een mensenleven is niets waard voor de politiek correcten.
Het zijn net de radicale moslims die oproepen tot het vermoorden van homo's door hen van het hoogste gebouw naar beneden te gooien. Het Vlaams belang heeft nooit dergelijke oproep gedaan. Het Vlaams blok destijds ook niet!
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 21:07   #50
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
En?
Wie houdt zich in om het VB als verantwoordelijke aan te duiden?
Onze haatzaaiende journalisten alvast niet! De VRT krijgt zelfs subsidies om het Vlaams belang als schuldige te kunnen aanduiden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:02   #51
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Racisme en xenofobie zijn aantastingen van de waarde, de eer van vele mensen.
Ha! Dan kan naar aanleiding van de massa's politieke commentaren van het afgelopen weekend 1 miljoen mensen nu een klacht indienen bedoel je?
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:13   #52
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Bij mijn weten is het VB een minderheid. 24% is zelfs een kleine minderheid die staat tegenover 76%. U vergeet dat nogal gemakkelijk.
Foei, een minderheid dan zo demoniseren! 8)
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:19   #53
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Gisteren of eergisteren hoorde ik op T.V. dat ze "racistische websites" gaan verbieden. Ze hadden het dan over websites van skinheads en zo. Den uitleg luidde als volgt: "Meestal hebben die een server in de V.S. WANT DAAR HEBBEN ZE VRIJE MENINGSUITING".

Dus: In de V.S. hebben ze wel vrije meningstuiging en hier niet. Ze zeiden het zélf in onze haatzaaiende media. Dus, als ze 't zélf zeggen...
De VS Ge geeft nog al een goed voorbeeld

Tnx for the support 8)
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:48   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De limieten van wat vrije meningsuiting is zijn vastgelegd niet door Feremans, noch door jou, noch door het VB, noch door onze regering. Het zijn de limieten die gesteld zijn in de Universele Verklaring van de Mensenrechten....

En welk onfeilbaar opperwezen heeft die dan wel geschreven? Ik herinner mij niet dat er een universele stemming over die 'universele' rechten is geweest.

En is er daar dan ook de handleiding bij geleverd welke wet boven de welke staat? En wie heeft die handleiding dan gemaakt?

U bent niet beter dan de gemiddelde godsdienstwaanzinnige. Alles wordt herleid tot het 'heilige en onfeilbare document', waar u natuurlijk dan ook nog eens niet uw eigen interpretatie aan mag geven, maar maar moet accepteren dat vrije meningsuiting een ondergeschikt 'universeel' recht is.

Hoe een zogenaamd universeel recht toch ondergeschikt kan zijn is mij trouwens een raadsel. Dan is het toch geen universeel recht meer?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 mei 2006 om 22:48.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:57   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De VS Ge geeft nog al een goed voorbeeld

Tnx for the support 8)
Je zou ervan staan kijken wie er zoal voor een Amerikaanse server gekozen heeft, ook al wordt er vandaag nog met de beperkingen van de vrije meningsuiting door het CGKR rekening gehouden...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:59   #56
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
?? Waarom willen die politiek correcten persé en met alle geweld Marokkaanse importbruidjes naar hier deporteren? Waarom mogen die Marokkanen van de politiek correcten NIET in hun eigen landen blijven? Hetzelfde voor de asielzoekers. Waarom moeten die mensen persé naar ons land komen? En wie gaat er dan de situatie in hun land van herkomst verbeteren als ze asiel krijgen hier? Wie gaat dat dan doen?

Het Vlaams belang zegt nergens dat vreemdelingen minderwaardige mensen zijn. Dat zeggen ze nergens. Het gaat helemaal niet om wat 'n mens waard is. Daar gaat het niet over. Of vindt gij een cultuur die mensen offert aan hun goden even veel waard als onze Westerse cultuur? Hier op het forum had ik het over vrouwenbesnijdenis. Vindt gij dan dat we vrouwenbesnijdenis zomaar moeten aanvaarden omdat vreemde cultuur evenwaardig zijn als onze cultuur? Mogen we dan niks doen wanneer een jong meisje besneden wordt, of wanneer een jong tienermeisje wordt uitgehuwelijkt?
Je maakt er weer een potje van.
Natuurlijk ben ik tegen koppensnellers. Ik ben tegen alle handelingen die tegen onze wetgeving gaan. Daar is dus geen discussie over.
Maar jij gaat onmiddellijk veralgemenen. Je gaat meteen een hele "cultuur" verbieden, discrimineren, minderwaardig verklaren op basis van enkele mensen en enkele feiten. Dat is absurd. De hoofddoekjes zijn een voorbeeld.
Hoeveel nonnen met kappen heb jij terug naar hun eigen land gestuurd?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:03   #57
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En welk onfeilbaar opperwezen heeft die dan wel geschreven? Ik herinner mij niet dat er een universele stemming over die 'universele' rechten is geweest.

En is er daar dan ook de handleiding bij geleverd welke wet boven de welke staat? En wie heeft die handleiding dan gemaakt?

U bent niet beter dan de gemiddelde godsdienstwaanzinnige. Alles wordt herleid tot het 'heilige en onfeilbare document', waar u natuurlijk dan ook nog eens niet uw eigen interpretatie aan mag geven, maar maar moet accepteren dat vrije meningsuiting een ondergeschikt 'universeel' recht is.

Hoe een zogenaamd universeel recht toch ondergeschikt kan zijn is mij trouwens een raadsel. Dan is het toch geen universeel recht meer?
Lees eens wat ik geschreven heb hierover.
De volledige wereldpopulatie als godsdienstwaanzinnigen bestempelen is al even dom als stellen dat er geen hogere belangen zijn in het recht.

Nogmaals: wij sluiten moordenaars op. Is dit dan niet in conflict met de vrijheid van beweging van elk individu. Snap je niet dat er belangen zijn die in conflict zijn en dat men dan de hogere waarde dient te kiezen?
Het leven is belangrijker dan vrijheidsberoving. Het straffen van moordenaars is belangrijker dan dat ze hun vrijheid verliezen.
Het verbieden van vreemdelingenhaat is belangrijker dan het uiten van racistische meningen. Het verbieden van pedofylie is belangrijker dan de persvrijheid van pedofielen. Snap je het nu EINDELIJK????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:06   #58
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Ha! Dan kan naar aanleiding van de massa's politieke commentaren van het afgelopen weekend 1 miljoen mensen nu een klacht indienen bedoel je?
Er is een verschil tussen het systematisch aanvallen van mensen rond die vreemdelingenhaat cultiveren en het aanklagen van deze misdaad.
Anders zijn rechters verfoeilijke mensen: niet alleen zeggen zij systematisch negatieve dingen over moordenaars maar daarenboven sluiten zij die op.
Indien je waardengevoel zo erg gezakt is dat je het aanklagen van misdaden op hetzelfde niveau zet als het plegen ervan dan moet je maar in het partijbestuur van het VB gaan. Die volgen je compleet en roepen zich dan nog uit tot slachtoffer! De schaapjes!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:08   #59
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Liever elke week ergens allochtone messentrekkers?
Vuile racist
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:18   #60
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Vuile racist
Uit uw mond klinkt dit voor vele mensen als een compliment.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be