Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2022, 10:20   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Kunnen ze nadien lekker boetes uitschrijven... Win-win.
En veiliger, de cowboys die nu met een half oog open over de baan scheuren wegens te weinig slaap gaan ze er dan misschien ook eens uit beginnen filteren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:43   #42
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Symbolisch. Het komt misschien nog zo ver dat we ons brood moeten gaan bestellen via internet. Mooie maatschappij wellicht voor sommigen, maar toch niet de maatschappij die ik wil.
Dat doe ik al he, brood bestellen op tinternet. Zoals bijna al de rest van mijn aankopen. Let wel, ik ga het zelf halen, enfin, ik ga er met mijn auto naartoe en ze laden het in mijn koffer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 februari 2022 om 10:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:47   #43
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Symbolisch. Het komt misschien nog zo ver dat we ons brood moeten gaan bestellen via internet. Mooie maatschappij wellicht voor sommigen, maar toch niet de maatschappij die ik wil.
Tijdens de beginperiode van COVID had ik geen andere keuze dan eieren bestellen via internet.

Allemaal omdat de overheid zo hysterisch reageerde (en de burger uiteraard volgde).

Nergens in de supermarkten kon ik nog eieren vinden. Gelukkig dat men via 'boeren & buren' (https://boerenenburen.be/nl-BE) nog rechtstreeks producten bij de nabijgelegen boerderijen kon bestellen, die dan aan huis werden geleverd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 10:52   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tijdens de beginperiode van COVID had ik geen andere keuze dan eieren bestellen via internet.

Allemaal omdat de overheid zo hysterisch reageerde (en de burger uiteraard volgde).
Ha, ja, juist, hier ook. Eieren penurie ! Wat ze toch allemaal uitgestoken hebben he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:02   #45
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De grens is niet zo ver dus het smokkelen van booz en andere producten doe ik zo ook al aan mee.
Ik "smokkel" uit Frankrijk,sterke drank is er vaak meer dan 30% goedkoper.Net zoals vlees,wc papier,pasta,frisdrank,alle verzorgingsproducten,brood.Op sommige vis scheelt het zelfs 70 %.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:02   #46
Aenigma
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 21 maart 2013
Berichten: 363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Tijdens de beginperiode van COVID had ik geen andere keuze dan eieren bestellen via internet.

Allemaal omdat de overheid zo hysterisch reageerde (en de burger uiteraard volgde).

Nergens in de supermarkten kon ik nog eieren vinden. Gelukkig dat men via 'boeren & buren' (https://boerenenburen.be/nl-BE) nog rechtstreeks producten bij de nabijgelegen boerderijen kon bestellen, die dan aan huis werden geleverd.
tja de hysterie was belachelijk waardoor men het enkel erger maakt.
in het begin van Corona had ik corona en was ik verplicht zelf naar de winkel te gaan want woon alleen en iedereen liet de supermarkten aan huis leveren

als je dan erbij rekent dat mensen zich niet teveel mochten verplaatsen en al mijn vrienden/fam redelijk ver woont tja dan is het of als zieke naar de winkel of op je kin kloppen voor een week (ze konden pas de week erop leveren in die periode).

uiteraard op rustige momenten geweest en minimaal maar dan toch vond ik dat het toppunt

Laatst gewijzigd door Aenigma : 8 februari 2022 om 11:04.
Aenigma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:04   #47
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die E-Commerce mag voor mijn part carrément verboden worden.
Ik ben voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en besef dat daar in Vlaanderen geen meerderheid voor is.Ik besef ook wel dat als er genoeg Walen de e-commerce willen afschaffen die meerderheid direct zal gevonden worden.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:08   #48
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verboden worden... , zal nog moeilijk gaan. In ieder geval, het nekt de gewone middenstand met zijn winkel. En het fnuikt de gezellige menselijke interactie. Onze samenleving wordt er niet gezelliger mee in ieder geval. Internet, een vooruitgang? Soms wel, zeker. Maar in evenveel gevallen niet. Eerder een pest.
Het is de mensen niet verboden naar de winkel te gaan,vrije keuze hee.E-commerce is de nieuwe tijd,als mijn vrouw 140 euro moet betalen voor een paar Adidas sportschoenen in de winkel en 100 euro online is de keuze vlug gemaakt hoor.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:10   #49
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die transporteurs zijn de eerste om Oostblok onderaannemers te gebruiken.
Zo zijn veel van die ondernemers wel,een sticker met winkelhieren op de deur maar ondertussen wel een goekope Poolse poetsvrouw met dienstencheques.En dan klagen dat niemand nog dergelijk werk wil doen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:14   #50
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
E-commerce is een blijver en ik ben zeer blij dat het bestaat. Ik herinner mij nog uit mijn jonge tijd het eindeloze geduld dat je moest bereid zijn op te brengen wanneer je een boek wou kopen in een andere taal en uitgegeven in het buitenland. Eerst moesten ze informeren of het wel bestond, wie de uitgever was enz. Je mocht al blij zijn als ze bereid waren er onmiddellijk aan te beginnen. Dan moest het besteld worden. Dan maar wachten op een kaartje waarop stond dat het toegekomen was, meestal een kwestie van een maand of langer… Wie zou in godsnaam nog bereid zijn naar dergelijke toestanden terug te keren?
Als fan van obscure punk en skinhead muziek was het ook zo.Je kon de CD's en platen alleen kopen bij een optreden van de band of een beperkte keuze bij een mail-order bedrijfje.Nu 2 muisklikken en alles is mogelijk.

Bij de lokale kleine zelfstandige platenboer was je beperkt tot top 30 muziek,nee nu is het veel beter.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:14   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die E-Commerce mag voor mijn part carrément verboden worden.
Gaan we uit de EU stappen? Gedaan met vrij verkeer van goederen en personen?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:16   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Zo zijn veel van die ondernemers wel,een sticker met winkelhieren op de deur maar ondertussen wel een goekope Poolse poetsvrouw met dienstencheques.En dan klagen dat niemand nog dergelijk werk wil doen.
Voor poetspersoneel is er al lang een tekort. Dus ik ben blij dat dit wordt opgevuld.

Een Poolse of een Belgische poetshulp kost via dienstencheques trouwens evenveel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:19   #53
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Is dat een probleem dan? Dat is nu toch het vrij verkeer van personen en diensten.
Als arbeider is dat inderdaad een probleem,die mensen azen op onze jobs,azen op de dezelfde huizen als wij waardoor kleine woningen peperduur zijn geworden.Voor 300 000 krijg je niks meer,voor 500 000 heb je alles maar dat valt buiten onze marge.

Al degen die zo hun profijt doen met arbeidsmigratie hebben er wel de lusten van maar in hun villawijken niet de lasten.

Laaggeschoolden zijn niet tegen migratie omdat ze dom zijn,maar omdat zij net de meeste problemen er door krijgen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:21   #54
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Verboden worden... , zal nog moeilijk gaan. In ieder geval, het nekt de gewone middenstand met zijn winkel. En het fnuikt de gezellige menselijke interactie. Onze samenleving wordt er niet gezelliger mee in ieder geval. Internet, een vooruitgang? Soms wel, zeker. Maar in evenveel gevallen niet. Eerder een pest.
Onze samenleving, die van drie generaties geleden bedoel je dan, die bestaat niet meer.

Belgie is zo'n achterlijk land dat ik zaken uit Duitsland thuis gebracht krijg op twee dagen tijd, besteld en afgeleverd.
Ik bestelde eens iets online uit een Belgische winkel hier vijf kilometer verder in vogelvlucht, duurde bijna twee weken om te leveren.

Een land dat zich gedraagt als een debiele kleuter die zich niet wil aanpassen aan de realiteit.

We gaan e-commerce verbieden.. - lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:22   #55
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Het is de mensen niet verboden naar de winkel te gaan,vrije keuze hee.E-commerce is de nieuwe tijd,als mijn vrouw 140 euro moet betalen voor een paar Adidas sportschoenen in de winkel en 100 euro online is de keuze vlug gemaakt hoor.
Tot nu toe is er nog altijd een keuze. Dat klopt. Tot nu toe.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:23   #56
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Voor poetspersoneel is er al lang een tekort. Dus ik ben blij dat dit wordt opgevuld.

Een Poolse of een Belgische poetshulp kost via dienstencheques trouwens evenveel.
Als ergens een tekort aan is dan stijgen de lonen voor die mensen,door massale import van poetsvrouwen blijven onze mensen die dergelijk werk doen onderbetaald.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:26   #57
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gaan we uit de EU stappen? Gedaan met vrij verkeer van goederen en personen?
Moeten wij uit de EU stappen om onze eigen winkeliers en KMO's te laten kapot maken door Alibaba ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:27   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Moeten wij uit de EU stappen om onze eigen winkeliers en KMO's te laten kapot maken door Alibaba ?
Geef het antwoord maar.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:32   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Moeten wij uit de EU stappen om onze eigen winkeliers en KMO's te laten kapot maken door Alibaba ?
Mij maakt het, na wijs beraad, niets uit, ik bestel in Nederland en Duitsland, een keer al eens in Polen.

Alibaba of niet maakt me geen enkel verschil.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2022, 11:32   #60
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.444
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Als fan van obscure punk en skinhead muziek was het ook zo.Je kon de CD's en platen alleen kopen bij een optreden van de band of een beperkte keuze bij een mail-order bedrijfje.Nu 2 muisklikken en alles is mogelijk.

Bij de lokale kleine zelfstandige platenboer was je beperkt tot top 30 muziek,nee nu is het veel beter.
Wat is er mis met een daguitstapje naar "de grote stad".
Daar heb je rariteitenwinkeltjes waar ze ook nog LP's van Klaus Schulze hebben
Of gaan kijken of ze boeken hebben van Gurnah, Gluck, Provoost of Nothomb.
De ontgoocheling als die er niet zijn. De stille vreugde bij het ontdekken dat ze toch uw "parel" hebben.
Lekker lang kiezen...voorluisteren, inkijken...en beslissen.
Wat rond praten, ene of meer gaan drinken
Wat rond wandelen, hoef ik geen geld om op een individueel machien te gaan zweten.
Wat gaan eten....

En een bijdrage leveren als goede Vlaming aan de Vlaamse economie.
Staat bij mij nog steeds iets hoger op het to do lijste van "vlaming zijn" dan in het kieskotje een nationalistisch bolletje rood maken.

En heel wat plezanter dan een klikje op het scherm. Maar ja, in de moderne tij mag het niet meer plezant zijn ?!
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 8 februari 2022 om 11:38.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be