Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 6 april 2014, 22:40   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Voor sommigen zal het pensioen lager zijn, voor anderen dan weer hoger. Ik vind het vooral een belangrijke ethische discussie.
Ik wéét niet wie u dat heeft wijsgemaakt,maar een pensioen gebaseerd op de laatste werkjaren zal sowieso altijd hoger zijn dan een pensioen gebaseerd over de verdiensten van een héle loopbaan gezien de loonontwikkeling gedurende die loopbaan ....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Is het ethisch verantwoord dat iemand een laag pensioen heeft omdat die op het einde van de carrière minder gaat werken om voor een ziek familielid te zorgen, terwijl die daarvoor altijd voltijds gewerkt heeft?
Volgens de federale regering die u verdedigd echter wel....

Mijn madam heeft zo'n 15 jaar part time gewerkt om voor de kinderen te zorgen....

Zij wordt beloond met een pensioen van momenteel nét geen 1000 euro indien ze nu met pensioen zou gaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Om ethische redenen vind ik het een goede zaak dat eindelijk de hele loopbaan bekeken zal worden. Men hoort niet gestraft te worden voor tegenslagen toevallig op het einde van de loopbaan.
Hoe stom kan je zijn om dit te geloven,nu wordt iederéén bestraft met een lager pensioen ,en diegenen met wat tegenslag op het einde van hun carriere ook nog wat meer...

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 april 2014 om 22:42.
Svennies is offline  
Oud 6 april 2014, 22:52   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.831
Standaard

OVLD mag tevreden zijn als ze de kiesdrempel halen...
Boduo is offline  
Oud 7 april 2014, 13:53   #43
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik wéét niet wie u dat heeft wijsgemaakt,maar een pensioen gebaseerd op de laatste werkjaren zal sowieso altijd hoger zijn dan een pensioen gebaseerd over de verdiensten van een héle loopbaan gezien de loonontwikkeling gedurende die loopbaan ....
Neen. Lang niet iedereen heeft een hoger loon op het einde van de loopbaan, zoals ik al aangaf met voorbeelden van 50-plussers die ontslaan worden of voor een zieke ouder moeten zorgen. Vergeet ook niet dat die lonen vroeger in de loopbaan geïndexeerd worden voor de pensioenberekening.
Robinus V is offline  
Oud 7 april 2014, 15:16   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Dat gaat hier wel over het Weverke die verweten wordt dat hij durft te vragen aan de zetelende regering waar het geld, dat bespaard geweest zou zijn, precies zit.

Show me the poney .... want de emmer is leeg.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  show me the money.jpg‎
Bekeken: 35
Grootte:  94,7 KB
ID: 93535  

__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 april 2014, 15:20   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik wéét niet wie u dat heeft wijsgemaakt,maar een pensioen gebaseerd op de laatste werkjaren zal sowieso altijd hoger zijn dan een pensioen gebaseerd over de verdiensten van een héle loopbaan gezien de loonontwikkeling gedurende die loopbaan ....



Volgens de federale regering die u verdedigd echter wel....

Mijn madam heeft zo'n 15 jaar part time gewerkt om voor de kinderen te zorgen....

Zij wordt beloond met een pensioen van momenteel nét geen 1000 euro indien ze nu met pensioen zou gaan...



Hoe stom kan je zijn om dit te geloven,nu wordt iederéén bestraft met een lager pensioen ,en diegenen met wat tegenslag op het einde van hun carriere ook nog wat meer...
Zelfs de N-VA is een voorstander om de pensioenen te berekenen op een carrière van 45 jaar. Wat zorg betreft en tegemoetkoming in de zorg voor huisgenoten is dit een Vlaamse materie en geen federale.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 april 2014, 20:06   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zelfs de N-VA is een voorstander om de pensioenen te berekenen op een carrière van 45 jaar. Wat zorg betreft en tegemoetkoming in de zorg voor huisgenoten is dit een Vlaamse materie en geen federale.
NVA is voorstander om de mensen te belonen die werken & sparen

Boduo is offline  
Oud 8 april 2014, 21:03   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zelfs de N-VA is een voorstander om de pensioenen te berekenen op een carrière van 45 jaar.
U probeert weer de focus te verleggen....

Zegt de NV-A ergens dat ze de pensioenberekening voor die 45 jarige loopbaan ook berekenen op de verdiensten van de gehele loopbaan ...

Dat is wat namelijk De Croo heeft gedaan om de pensioenen naar beneden te doen gaan....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat zorg betreft en tegemoetkoming in de zorg voor huisgenoten is dit een Vlaamse materie en geen federale.
Het is zo wat RTV's betreft wel de federale regering verantwoordelijk voor het feit dat die dreigen onbetaalbaar te worden voor de modale gepensioneerde ...

Dank zij hun hoge loonlasten die worden geheven op het personeel...
Svennies is offline  
Oud 8 april 2014, 21:09   #48
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
NVA is voorstander om de mensen te belonen die werken & sparen

Mogen we hier nog fixen?
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline  
Oud 8 april 2014, 21:31   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

De nva ditte en de nva datte.
Neen !

Show me the money !! Had Van Rompuy gelijk: hebben we "onderscheiding" op de manier waarop we onze torenhoge staatsschuld afgebouwd hebben ? Neen !

Maar doet het PS-model alsof we wel onderscheiding hebben ? Ja !!

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 8 april 2014 om 21:31.
De schoofzak is offline  
Oud 8 april 2014, 22:37   #50
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Mogen we hier nog fixen?
Normaal gezien niet meer,en zulks hebt u enkel en alléén aan uw eigen te danken door uw voorgeschiedenis wat uw fixkes betreft van andermans posts...

Ik zou zeggen,probeer het eens,maar niet verschieten als uw status veranderd in banneling....

Laatst gewijzigd door Svennies : 8 april 2014 om 22:38.
Svennies is offline  
Oud 8 april 2014, 23:50   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva ditte en de nva datte.
Dit is zowat de teneur. Alle politiekers van nagenoeg alle partijen, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Alle 'politieke' joernalisten, in de Vlaamse en in de Waalse pers. Alle discussiepanels, op de radio, op TV, maar ook op politieke fora op internet. En verder de politieke discussies op het werk en op café. Het is steeds weer de N-VA ditte en de N-VA datte.
Het is in gans België alles N-VA wat de klok slaat. Bart De Wever had zich geen mooiere campagne kunnen voorstellen...
__________________
Antoon is offline  
Oud 9 april 2014, 01:13   #52
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is zowat de teneur. Alle politiekers van nagenoeg alle partijen, zowel in Vlaanderen als in Wallonië. Alle 'politieke' joernalisten, in de Vlaamse en in de Waalse pers. Alle discussiepanels, op de radio, op TV, maar ook op politieke fora op internet. En verder de politieke discussies op het werk en op café. Het is steeds weer de N-VA ditte en de N-VA datte.
Het is in gans België alles N-VA wat de klok slaat. Bart De Wever had zich geen mooiere campagne kunnen voorstellen...
Mag dan hopen dat je het dan tenminste nu ook eindelijk doorhebt e nverder kijkt dan je neus lang is:
VB ditte en VB datte... herhaling bij N-VA....

Iedereen maar van parette geven erop en het afbreken en ondertusen verandert er geen zak, geen moer, geen fluit. Mensen blijven onderling kibbelen over koetjes en kalfjes, links/rechts/centrum/..., hoe slecht het N-VA (VB) wel niet is. Op de achtergrond en in de coulissen liggen de partijen en de elite hun kreuk te lachen en donderen samen met ons verder de onmetelijke diepe ravijn in.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 9 april 2014, 10:06   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U probeert weer de focus te verleggen....

Zegt de NV-A ergens dat ze de pensioenberekening voor die 45 jarige loopbaan ook berekenen op de verdiensten van de gehele loopbaan ...

Dat is wat namelijk De Croo heeft gedaan om de pensioenen naar beneden te doen gaan....
De impact van een pensioenhervorming berekent op een loopbaan van 45 jaar gaat veel hoger zijn dan de pensioenhervormingen van Elio Di Rupo I.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 april 2014, 10:09   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het is zo wat RTV's betreft wel de federale regering verantwoordelijk voor het feit dat die dreigen onbetaalbaar te worden voor de modale gepensioneerde ...

Dank zij hun hoge loonlasten die worden geheven op het personeel...
Dat klopt niet. Die hoge loonlasten kunnen verlaagt worden door afschaffen van opcentiemen, jobkortingen, etc.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 april 2014, 11:58   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Zelfs de N-VA is een voorstander om de pensioenen te berekenen op een carrière van 45 jaar. Wat zorg betreft en tegemoetkoming in de zorg voor huisgenoten is dit een Vlaamse materie en geen federale.
1) Het is perfect mogelijk om de pensioenen voor iedereen te berekenen op basis van een 45-jarige bijdrage, ZONDER dat daarbij de rechthebbende minder moet of zal krijgen.
Dit door de bijdragen van 44, 43, 42 ... jaren geleden een coëfficiënt te geven. Te voorzien als het ware met een rente die je zou hebben mochten destijds die centen behoorlijk geplaatst geweest zijn.

2) Het is alleszins de bedoeling van de nva om iedereen die bijgedragen heeft een pensioen te geven dat a) in verhouding staat met de bijdragen, en b) een fatsoenlijk pensioen geheten mag worden.
Om dit laatste te garanderen, is onder meer voorzien in de bestendiging van de automatische index-aanpassing.
Hoe de aanpassing van de pensioenen aan de algemene welvaartverhoging die we zouden kunnen genieten bovenop de index, weet ik niet.
Het systeem van de ambtenaren lijkt me daarvoor wel degelijk, als principe, ok te zijn.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 12:05   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1) Het is perfect mogelijk om de pensioenen voor iedereen te berekenen op basis van een 45-jarige bijdrage, ZONDER dat daarbij de rechthebbende minder moet of zal krijgen.
Dit door de bijdragen van 44, 43, 42 ... jaren geleden een coëfficiënt te geven. Te voorzien als het ware met een rente die je zou hebben mochten destijds die centen behoorlijk geplaatst geweest zijn.
Dat schiet dan wel het doel voorbij. Je neemt dan een maatregel en tegelijk een tegenmaatregel ter compensatie. Met dergelijke fantasie kan je solliciteren voor een jobke op het kabinet van Muyters, Johan Vande Lanotte of bij de studiedienst van Groen/Sp.a/PS.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

2) Het is alleszins de bedoeling van de nva om iedereen die bijgedragen heeft een pensioen te geven dat a) in verhouding staat met de bijdragen, en b) een fatsoenlijk pensioen geheten mag worden.
Om dit laatste te garanderen, is onder meer voorzien in de bestendiging van de automatische index-aanpassing.
Hoe de aanpassing van de pensioenen aan de algemene welvaartverhoging die we zouden kunnen genieten bovenop de index, weet ik niet.
Het systeem van de ambtenaren lijkt me daarvoor wel degelijk, als principe, ok te zijn.

.
Wat heet in N-VA termen een "fatsoenlijk pensioen" voor diegenen die weinig of niet heeft bijgedragen ? Als voorbeeld van iemand die niets heeft bijgedragen kan je Bart De Wever nemen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 april 2014 om 12:06.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 april 2014, 21:32   #57
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat klopt niet. Die hoge loonlasten kunnen verlaagt worden door afschaffen van opcentiemen, jobkortingen, etc.
Met andere woorden ,de federale regering steekt het belastingsgeld in eigen zak,en het gewest moet maar zien dan de loonlast wordt verlaagd....
Svennies is offline  
Oud 9 april 2014, 21:37   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De impact van een pensioenhervorming berekent op een loopbaan van 45 jaar gaat veel hoger zijn dan de pensioenhervormingen van Elio Di Rupo I.
Bron????
Svennies is offline  
Oud 9 april 2014, 22:19   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Met andere woorden ,de federale regering steekt het belastingsgeld in eigen zak,en het gewest moet maar zien dan de loonlast wordt verlaagd....
Het is zelfs straffer. De gewesten zijn geen vragende partij van lagere personenbelasting omdat ze dan hun inkomsten uit opcentiemen zien dalen. Als de gewesten echt een lastenverlaging wensen verlagen ze eenvoudigweg deze opcentiemen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 april 2014, 22:23   #60
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Bron????
Het is nog even wachten op het uitgerekend sociaaleconomisch plan van N-VA.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be