Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Overleeft het kartel CD&V/NV-A het juli-accoord?
ja 11 26,19%
nee 31 73,81%
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 14 maart 2008, 10:21   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Maar na de 5 resoluties blijft er toch maar weinig meer over van België en kan men het beter helemal opdoeken, of wat is het probleem?
na de 5 resoluties blijft het belangrijkste over: interpersoonlijke solidariteit. nu gaan we naar een situatie waar dat zal buitengesmeten worden, is dat dan beter?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 maart 2008, 10:25   #42
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
na de 5 resoluties blijft het belangrijkste over: interpersoonlijke solidariteit. nu gaan we naar een situatie waar dat zal buitengesmeten worden, is dat dan beter?
A, ist niet juist de interpersoonlijke solidariteit waar de Vlamingen het meest van wakker liggen wegens de verspilzucht van de Walen en dat zou toch behouden blijven?
azert is offline  
Oud 14 maart 2008, 10:26   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
A, ist niet juist de interpersoonlijke solidariteit waar de Vlamingen het meest van wakker liggen wegens de verspilzucht van de Walen en dat zou toch behouden blijven?
van sommigen wel, maar niet van alle Vlamingen, integendeel, je gaat toch niet veralgemenen hé? je kent toch de 5 Vlaamse resoluties, hoop ik?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 maart 2008, 11:17   #44
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
van sommigen wel, maar niet van alle Vlamingen, integendeel, je gaat toch niet veralgemenen hé? je kent toch de 5 Vlaamse resoluties, hoop ik?
Ik ken ze niet uit het hoofd hoor.
azert is offline  
Oud 14 maart 2008, 11:45   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Voor wat ze waard is, mijn mening hierover : de N-VA moet nu eindelijk kleur bekennen, dat eeuwige spelletje
van onthouding en verdeeld stemmen zoals vermoedelijk straks en wellicht ook in juli zal gebeuren is zeer contra-productief. Een klare én duidelijke stellingname is in deze gewenst. Met of zonder CD&V. Partij-politieke spelletjes spelen helpen Vlaanderen niet vooruit.
De NVA moet helemaal niet meer kleur bekennen dan ze voor de verkiezingen deed, of dan ze kort na de verkiezingen deed, of dan ze nu doet.
Degenen die op de NVA gestemd hebben, (en ik veronderstel dat je sedert je koppigheid je eens parten gespeeld heeft, dit niet langer zo is) hebben dit in vertrouwen gedaan om het bestuur van de NVA in de gelegenheid te stellen om aan politiek te doen, inbegrepen sommige truken (strategisch zwijgen, visje gooien om snoek te vangen ... je begrijpt wel), en om via die weg het maksimum mogelijke binnen te halen voor Vlaanderen.

Heel kort samengevat: is de partij waarop jij gestemd hebt duidelijk genoeg? Zo ja, ga je dan volgende keer ook op die partij stemmen? Of ga je je afvragen wat ze reëel bereikt of gedaan heeft, en je stemgedrag daarop afstellen? (let op: als je denkt dat die partij een behoorlijke zweepslagfunktie waargemaakt heeft, dan heb je nog gelijk ook - op dat vlak dan toch).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 maart 2008, 13:54   #46
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De CD&V is de enige partij, tussen de Belgicistische partijen in de regering, die een maximale autonomie van de deelstaten nastreeft.
Dus gezien hun minderheid, kan het niet veel meer worden dan een tweede schaal borrelnootjes.
Als ze het kartel willen behouden, zullen ze toch de stekker er uit moeten trekken.
Na de verkiezingen in 2009 is er een nieuwe kans.
Dat is ook zoiets als lichaamstemperatuur : bij een optimale lichaamstemperatuur ben je gezond, bij een maximale ben je zwaar ziek. Ik had liever een terugkeer naar een gezonde vorm van pragmatisme, een streven naar "optimale" autonomie.

Toevallig enkele uren geleden op de "Deutschlandwelle" een verslag gehoord over de 3de Islamkonferenz in Berlijn. Aan de orde : de vraag of het onderwijs in de "Islam" aan duitse scholen al dan niet in de duitse taal moet worden gegeven. Probleem : "Onderwijs" is een bevoegdheid van de deelstaten, waardoor het voor de, overigens door conservatieve moslims overheerste Konferenz, onmogelijk is om hier met enigszins bindende besluiten te komen.

Dit is slechts een voorbeeld - autonomie en regionale absolute bevoegdheden
zijn als slogan een prachtige zaak - je moet echter praktijkgericht kunnen
inschatten wet het precies betekent. Vooral in dit land, waar het aantal mensen dat gewestgrensoverschrijdend werkt is het zeker geen simpele materie. Zelfs als men het federaal belgische niveau totaal zou "uitkleden"
zit Vlaanderen nog met een buurtstaat dat door dergelijke actie totaal gefrustreerd naar het Noorden zal kijken & dat bovendien van dit welvarende gebied de voornaamste klant/afnemer van diensten en goederen is...

De waalse, waals brusselse of restbelgische regio kan zijn economische politiek, de keuze van zijn leveranciers met alle gemak heroriënteren, allicht kan Vlaanderen op de lange termijn nieuwe afzetgebieden vinden, maar het voortdurend communautair gekrakeel is niet van aard om hier veel goeds voort te brengen.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 14 maart 2008, 14:10   #47
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

De waalse, waals brusselse of restbelgische regio kan zijn economische politiek, de keuze van zijn leveranciers met alle gemak heroriënteren, allicht kan Vlaanderen op de lange termijn nieuwe afzetgebieden vinden, maar het voortdurend communautair gekrakeel is niet van aard om hier veel goeds voort te brengen.
Waar geen problemen zijn en waar tijd en geld over is, creeert men problemen om zich bezig te houden.
in Nederland is het met een kerel die een film gaat maken en hier met communautaire problemen, volgens mijn.
azert is offline  
Oud 14 maart 2008, 14:40   #48
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Waar geen problemen zijn en waar tijd en geld over is, creeert men problemen om zich bezig te houden.
in Nederland is het met een kerel die een film gaat maken en hier met communautaire problemen, volgens mijn.
Er zijn een hoop mensen die de problemen niet zien.
Of verkeerd inschatten.

Meestal zijn ze zelf de dupe, achteraf.

Kijk rondom u, de wereld zit vol zulke mensen.
Don Quichote is offline  
Oud 14 maart 2008, 17:54   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De NVA moet helemaal niet meer kleur bekennen dan ze voor de verkiezingen deed, of dan ze kort na de verkiezingen deed, of dan ze nu doet.
Degenen die op de NVA gestemd hebben, (en ik veronderstel dat je sedert je koppigheid je eens parten gespeeld heeft, dit niet langer zo is) hebben dit in vertrouwen gedaan om het bestuur van de NVA in de gelegenheid te stellen om aan politiek te doen, inbegrepen sommige truken (strategisch zwijgen, visje gooien om snoek te vangen ... je begrijpt wel), en om via die weg het maksimum mogelijke binnen te halen voor Vlaanderen.

Heel kort samengevat: is de partij waarop jij gestemd hebt duidelijk genoeg? Zo ja, ga je dan volgende keer ook op die partij stemmen? Of ga je je afvragen wat ze reëel bereikt of gedaan heeft, en je stemgedrag daarop afstellen? (let op: als je denkt dat die partij een behoorlijke zweepslagfunktie waargemaakt heeft, dan heb je nog gelijk ook - op dat vlak dan toch).
Jij bent duidelijk heel content met wat de N-VA er van bakt. Tot nu toe niks dus, en onduidelijkheid en getwijfel troef.
Hou dus liever op met je schoolmeestergedoe. Naïeve snotneuzen zijn geen partij voor Robert.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 14 maart 2008, 17:54   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Er zijn een hoop mensen die de problemen niet zien.
Of verkeerd inschatten.

Meestal zijn ze zelf de dupe, achteraf.

Kijk rondom u, de wereld zit vol zulke mensen.
Waarheden als koeien!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 14 maart 2008, 20:07   #51
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Vele stemmers zien in de Nva een "laatste kans" om op een gematigde wijze de Vlaming recht te geven.
Geen probleem, zolang ze de "laatste kans" tenvolle benutten. Daarmee bedoel ik de banden met de CD&V doorknippen en voluit gaan voor de realisatie van hun eerste programmapunt.

Waar ik wel problemen mee heb is de term "gematigde wijze". Daar kopen we niks voor. Kijk naar de klucht van de regeringsonderhandelingen. Wie waren de onredelijken, de racisten en de fascisten? De vraag stellen is ze beantwoorden. België is gebouwd op de gematigdheid van de Vlamingen. En wat krijgen we in de plaats? Verdachtmakingen en verwijten.

En dan maar verbaasd zijn dat de roep om separatisme alsmaar luider klinkt. Trouwens de enige logische oplossing, met dank aan de Franstaligen.
robert t is offline  
Oud 14 maart 2008, 20:14   #52
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Op Canvas hoorde ik Dewever zeggen dat hij heel tevreden is over het kartel.
azert is offline  
Oud 14 maart 2008, 20:15   #53
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
En dan maar verbaasd zijn dat de roep om separatisme alsmaar luider klinkt. Trouwens de enige logische oplossing, met dank aan de Franstaligen.
Volgens de peiling van de VRT zijn er heel veel Vlamingen voorstander van en federale kieskring.
In tegenspraak met separatisme?
azert is offline  
Oud 15 maart 2008, 01:52   #54
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat geloof ik niet. CD&V zou zwaar verliezen bij een scheuring. Bart De Wever heeft zich een jaar lang door zijn principiele opstelling een hoop krediet bij de kiezer kunnen opbouwen. Dus als de N-VA uit het kartel stapt omwille van een te lauwe staatshervormingsagenda, dan gaat die partij daar serieus van profiteren in 2009.
Update: ik ken zelfs Jong CD&V'ers die mij hebben verzekerd al over te lopen naar N-VA wanneer de oude krokodillen de bovenhand halen.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 maart 2008, 05:07   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Op Canvas hoorde ik Dewever zeggen dat hij heel tevreden is over het kartel.
Nochtans gaat het kartel stevig onder de lat door. En nog geen beetje! Dewever ondergraaft hiermee zijn eigen geloofwaardigheid.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 15 maart 2008, 05:11   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Volgens de peiling van de VRT zijn er heel veel Vlamingen voorstander van en federale kieskring.
In tegenspraak met separatisme?
Enkel degene die jij kent en die het met jou eens zijn.
Er zijn er nog veel meer die héél goed snappen dat de federale kieskring dient om een ongrondwettelijke kieskring, die discriminerend is tegenover de Vlamingen, niet te hoeven splitsen. Maar ik begrijp dat jij en je 'Vlaamse' medestanders daar geen probleem mee hebben.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 15 maart 2008, 08:33   #57
Rob Roy
Minister
 
Rob Roy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: De Schotse Highlands
Berichten: 3.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Volgens de peiling van de VRT zijn er heel veel Vlamingen voorstander van en federale kieskring.
De VRT/DS peiling is altijd degene geweest die het verst van de verkiezingsresultaten bleek te staan. De Stemmenkampioen daarentegen was doorgaans degene die er het dicht bijstond, maar die is vernietigd door de politiek.

De VRT peiling betekent alleen maar iets omdat de staatsomroep ze eindeloos kan dupliceren in de ether. Als ik politicus was en erover ondervraagd werd, zou ik dat eens met cijfers aantonen in plaats van me te verantwoorden voor de vooruitgang of achteruitgang van mijn partij.

Het wordt hoog tijd voor een nieuwe Stemmenkampioen.
Rob Roy is offline  
Oud 15 maart 2008, 10:01   #58
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
De VRT/DS peiling is altijd degene geweest die het verst van de verkiezingsresultaten bleek te staan. De Stemmenkampioen daarentegen was doorgaans degene die er het dicht bijstond, maar die is vernietigd door de politiek.

De VRT peiling betekent alleen maar iets omdat de staatsomroep ze eindeloos kan dupliceren in de ether. Als ik politicus was en erover ondervraagd werd, zou ik dat eens met cijfers aantonen in plaats van me te verantwoorden voor de vooruitgang of achteruitgang van mijn partij.

Het wordt hoog tijd voor een nieuwe Stemmenkampioen.
Kun je de stemmenkampioen ook volgen in Schotland? Was dat niet op VTM?
azert is offline  
Oud 15 maart 2008, 15:29   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij bent duidelijk heel content met wat de N-VA er van bakt. Tot nu toe niks dus, en onduidelijkheid en getwijfel troef.
Hou dus liever op met je schoolmeestergedoe. Naïeve snotneuzen zijn geen partij voor Robert.
Voorlopig ben ik wel kontent, zelfs al word ik ongeduldig en zelfs al ben ik voorstander om voort te gaan met het uitdelen van slagen in het gezicht (het Vlaams parlement en de Vlaamse regering die zaken stemmen die goed zijn, maar die de franstaligen niet zo graag hebben) ....

Ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt met "schoolmeestersgedoe" en met "snotneuzen". Ik was misschien inderdaad beter in 't onderwijs gegaan toen ik echt nog een snotneus was, dan was ik nu wellicht al op pensioen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 maart 2008, 15:35   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Volgens de peiling van de VRT zijn er heel veel Vlamingen voorstander van en federale kieskring.
In tegenspraak met separatisme?
Daar heb ik niks van gelezen in de standaard, die die peiling tesamen met de vrt organiseert. (even nog vlug overlopen, maar de zoekfunktie in de standaard marsjeert momenteel niet).

Maar jij hebt wellicht een link, die aanduidt "hoeveel Vlamingen" daar voorstander van zouden zijn, en zich dus duidelijk vergissen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be