Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 10 april 2007, 16:34   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Enfin. Goed wetsvoorstel. Het lijkt me altijd interessant om het ventieltje van een snelkookpan dicht te lassen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 10 april 2007, 17:55   #42
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Het lijkt me vooral zinvol de voedingsbodem van extreem rechts weg te nemen. Wanneer er een voedingsbodem is, heeft repressie geen zin aangezien dezelfde bewegingen steeds weer in een andere vorm weer opduiken.
Neem als voorbeeld Nederland: na de dood van Pim Fortuyn en het ineenstorten van zijn LPF, zijn de VVD en CDA een stuk naar rechts opgeschoven en is de PVV van Wilders geboren.
En is daarmee de kous in Nederland afgedaan? Dacht het niet ... Even opsommen, wat hebben we allemaal nog rechtser dan de PVV?

De Nederlandse Volks-Unie met de ordedienst Blood & Honour(!)/Racial Volunteer Force, de Nationale Alliantie, Nieuw Rechts, de Dietse Kameraden, de Nationalistische Volks Beweging, Stormfront, de Civilistische Liga, de Nationaal Democraten, de Nieuwe Nationale Eenheid, het Nationaal Collectief, Holland Sportcultuur, Holland Hardcore, Forum.freespeech4u.com (dekmantels), de Vereniging van Nederlandse Nationalisten, Voorpost Nederland, de Stichting Taalverdediging (twijfelgeval), Heemland.

De gestelde theorie snijdt dus geen hout.

Extreem-rechts gedijt meestal in een samenleving die onzeker is over de economie, het nationaal gevoel en de volksaard. Het zou in ieder geval goed zijn indien België zou splitsen, al zou Fervent Nationaal daardoor juist radicaliseren.

Het wetsvoorstel gaat echter niet uit van een politieke kleur maar van de haatzaaiende inhoud van de boodschap.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië

Laatst gewijzigd door Supervlaming : 10 april 2007 om 18:04.
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 18:08   #43
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik heb dat alleszins nooit ontkend noch geridiculiseerd noch ge-bagateliseerd, en heb dat ook nooit aangemoedigd. Toon mij anders maar één post waar ik dat zou gedaan hebben.
Moet lezen wat er staat, indien u niet weet dat deze zaken worden gebagataliseerd door uw geloofsgenoten, moet dan hun reactie's er eens op na lezen. Maar wat zou het, deze slachtoffers van de 'zogenaamde' bevrijders hun terreurdaden kunnen nu éénmaal niet op symphatie rekenen wat andere dan weer wel kunnen is maar wie de hoogste noot speelt. Of zoals men zegt, 'Wee de overwonnen'.
ERLICH is offline  
Oud 10 april 2007, 18:08   #44
Avondland
Lokaal Raadslid
 
Avondland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2005
Locatie: Boechout
Berichten: 353
Standaard

Zoiets zou enkel verboden mogen worden indien er direct gevaar zou zijn voor de samenleving. Met wat concertjes, toespraken en herdenkingen denk ik niet dat er gevaar komt. Het verbieden van B&H zal de verboden vrucht beter doen smaken denk ik. Ik ben pro noch contra B&H maar wél radikaalrechts (hoewel rechts een te nuanceren term is uiteraard). Het extreemrechtse fenomeen aanpakken via verboden zal volgens mij wel contraproductief werken.
Avondland is offline  
Oud 10 april 2007, 18:13   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Moet lezen wat er staat, indien u niet weet dat deze zaken worden gebagataliseerd door uw geloofsgenoten, moet dan hun reactie's er eens op na lezen. Maar wat zou het, deze slachtoffers van de 'zogenaamde' bevrijders hun terreurdaden kunnen nu éénmaal niet op symphatie rekenen wat andere dan weer wel kunnen is maar wie de hoogste noot speelt. Of zoals men zegt, 'Wee de overwonnen'.
Zonder bezetter was er geen bevrijder nodig geweest.
Pietje is offline  
Oud 10 april 2007, 18:29   #46
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zonder bezetter was er geen bevrijder nodig geweest.
Zou u kunnen stellen. Maar die 'zogenaamde' bevrijder zijn moorddadige terreurbombardementen op burgers waren die dan noodzakelijk? Een persoon met eer overladen en ten zijner nagedachtenis een monument oprichten (bomber Harris) wil toch zeggen dat voor de 'zogenaamde' bevrijder niet elk slachtoffer gelijk is/was. En dit geeft dan personen volgens hun het recht dit nu te bagataliseren en zelfs te ontkennen. Om het deftig te houden, WO2 heeft aan om en bij 42 miljoen levens gekost en hiervan worden er om en bij de 36 miljoen gebagataliseerd of m.a.w weinig over gesproken nietwaar.

Of zoals hier zelfs personen pogingen ondernemen om militaire begraafplaatsen te besmeuren met hun (s)linkse leugens in de hoop hun on-verdraagzame haatcampagne kunnen voort te zetten zonder schaamte.
ERLICH is offline  
Oud 10 april 2007, 18:46   #47
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zonder bezetter was er geen bevrijder nodig geweest.
Net zoals er zonder roden en Vlaams Belang nodig zou zijn.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 10 april 2007, 18:49   #48
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Wat zou Koen T'Sijen nog moeten beantwoorden? Mij lijkt de enige vraag die iedereen stelt te zijn of een inperking van de vrije meningsuiting past in een democratie. Normaal zeg ik "volwassen democratie" maar tiens, 't is België ...
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië

Laatst gewijzigd door Supervlaming : 10 april 2007 om 18:50.
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 18:56   #49
Riksken
Parlementslid
 
Riksken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 1.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Wat zou Koen T'Sijen nog moeten beantwoorden? Mij lijkt de enige vraag die iedereen stelt te zijn of een inperking van de vrije meningsuiting past in een democratie. Normaal zeg ik "volwassen democratie" maar tiens, 't is België ...
Een volwassen antwoord mijn gedacht.
__________________
Victory or Valhalla. Met Voorpost in't offensief
Riksken is offline  
Oud 10 april 2007, 19:51   #51
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is ook zo, tenzij je Hitler niet als bezetter beschouwde.
Leuke bevrijder die je land leegplundert en je beroemdste bibliotheek nogmaals kapot bombardeert. Laat staan je jongelingen wegvoert en je medeburgers vermoordt omdat hun etniciteit je niet aanstaat. Enz. enz.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 19:58   #52
Brecht dS
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 december 2005
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zonder bezetter was er geen bevrijder nodig geweest.

Zonder bezetter was er geen bezetter nodig geweest was er geen bezetter nodig geweest was er geen bezetter nodig geweest...
Brecht dS is offline  
Oud 10 april 2007, 21:39   #53
Koen T'Sijen
 
 
Koen T'Sijen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 19
Standaard

Het neerleggen van het voorstel tot verbod op neonazistische organisaties is strategisch om de politieke discussie in het parlement op te starten. Tot hiertoe werd de problematiek van de neo-nazi-organisaties alleen maar behandeld in vraagstellingen, nam de regering geen initiatief en was het vooral een media-evenement. Achter deze groeperingen en activiteiten zit echter veel meer. Het is juist dat zij gesloten bijeenkomsten organiseren om hun ideologie samen te beleven. Als het daar bij blijft, kan het nog als 'onschuldig' bekeken worden, alhoewel neonazisme een zieke ideologie is, maar daar blijft het niet bij. Vandaag nog eens in het nieuws, de man uit Togo. Hans Van Themsche, de moord een aantal jaren geleden op een fuif in Katelijne-Waver, ... allemaal lopen de lijnen naar extreem-rechtse organisaties als Blood and Honour. Het gaat niet over jongeren. Zij infiltreren wel in jongerenmilieus, liefst onstabiele, om jongeren aan zich te binden. Ze werken volgens het stramien van hooliganisme. Je zit er in en je kan er niet meer uit. Je bent onderworpen aan een strakke hiërarchie. Diegene die nu zit voor de moord in St.Katelijne Waver is een 'held'. De beweging blijft trouwens groeien. Duizenden aanhangers op een internationale bijeenkomst in Oost-Vlaanderen enkele jaren geleden, de bijeenkomst op het Duits kerkhof in Lommel dit jaar, met een Hitler-Lookalike, ...Het huidig wettelijk arsenaal biedt geen afdoend antwoord. Ook niet als we de wetgeving verbeteren. De vraag blijft: waar trek je de grens? Neonazisme, negationisme, oproepen tot rassenhaat, ... dat is ver over de grens. Ik hoop dat het politiek debat in de commissie tot een resultaat kan leiden dat rekening houdt met die fundamentele grondrechten. Maar het debat is nu tenminste geopend. We blijven niet steken in verklaringen. In Duitsland en Spanje is er een gelijkaardig verbod, in Nederland is de bespreking in de Tweede Kamer ook begonnen.
Koen T'Sijen is offline  
Oud 10 april 2007, 21:48   #54
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen T'Sijen Bekijk bericht
Het neerleggen van het voorstel tot verbod op neonazistische organisaties is strategisch om de politieke discussie in het parlement op te starten. Tot hiertoe werd de problematiek van de neo-nazi-organisaties alleen maar behandeld in vraagstellingen, nam de regering geen initiatief en was het vooral een media-evenement. Achter deze groeperingen en activiteiten zit echter veel meer. Het is juist dat zij gesloten bijeenkomsten organiseren om hun ideologie samen te beleven. Als het daar bij blijft, kan het nog als 'onschuldig' bekeken worden, alhoewel neonazisme een zieke ideologie is, maar daar blijft het niet bij. Vandaag nog eens in het nieuws, de man uit Togo. Hans Van Themsche, de moord een aantal jaren geleden op een fuif in Katelijne-Waver, ... allemaal lopen de lijnen naar extreem-rechtse organisaties als Blood and Honour. Het gaat niet over jongeren. Zij infiltreren wel in jongerenmilieus, liefst onstabiele, om jongeren aan zich te binden. Ze werken volgens het stramien van hooliganisme. Je zit er in en je kan er niet meer uit. Je bent onderworpen aan een strakke hiërarchie. Diegene die nu zit voor de moord in St.Katelijne Waver is een 'held'. De beweging blijft trouwens groeien. Duizenden aanhangers op een internationale bijeenkomst in Oost-Vlaanderen enkele jaren geleden, de bijeenkomst op het Duits kerkhof in Lommel dit jaar, met een Hitler-Lookalike, ...Het huidig wettelijk arsenaal biedt geen afdoend antwoord. Ook niet als we de wetgeving verbeteren. De vraag blijft: waar trek je de grens? Neonazisme, negationisme, oproepen tot rassenhaat, ... dat is ver over de grens. Ik hoop dat het politiek debat in de commissie tot een resultaat kan leiden dat rekening houdt met die fundamentele grondrechten. Maar het debat is nu tenminste geopend. We blijven niet steken in verklaringen. In Duitsland en Spanje is er een gelijkaardig verbod, in Nederland is de bespreking in de Tweede Kamer ook begonnen.
Ik zie nochtans veel gelijkenissen met de Koran en de Islam...moet dit dan ook verboden worden?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline  
Oud 10 april 2007, 22:22   #55
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Ik ben het idee van T'Sjien wel genegen maar het lijkt mij hier om populisme te gaan. En al die andere verenigingen dan? Islam-extremisme zit ons aan de lippen, extreem-links pleegt geweldaanslag na aanslag, maar T'Sjien houdt zich bezig met een paar low-lifes waar niemand eigenlijk veel belang aan hecht?

Wat had Hans Van Themsche trouwens te maken met B&H? Ik snap de link die T'Sjien legt niet. Weet iemand daar meer over of was dit een rookgordijn?

Waaruit blijkt dat de beweging blijft "groeien"? En "infiltrering", heeft U daar bewijzen van? U doet hier alsof het om een MI5-achtige dienst gaat terwijl het in de praktijk een bende zieligaards bijeen zijn. En dan nog, hoe gaat een "verbod" daarop effect hebben?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).

Laatst gewijzigd door Preuße : 10 april 2007 om 22:24.
Preuße is offline  
Oud 10 april 2007, 22:25   #56
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik ben het idee van T'Sjien wel genegen maar het lijkt mij hier om populisme te gaan. En al die andere verenigingen dan? Islam-extremisme zit ons aan de lippen, extreem-links pleegt geweldaanslag na aanslag, maar T'Sjien houdt zich bezig met een paar low-lifes waar niemand eigenlijk veel belang aan hecht?

Wat had Hans Van Themsche trouwens te maken met B&H? Ik snap de link die T'Sjien legt niet. Weet iemand daar meer over of was dit een rookgordijn?

Waaruit blijkt dat de beweging blijft "groeien"? En "infiltrering", heeft U daar bewijzen van? U doet hier alsof het om een MI5-achtige dienst gaat terwijl het in de praktijk een bende zieligaards bijeen zijn. En dan nog, hoe gaat een "verbod" daarop effect hebben?
U heeft nog steeds het wetsvoorstel niet gelezen. Dat is nl. niet beperkt tot rechts extremisme.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 10 april 2007, 22:59   #57
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen T'Sijen Bekijk bericht
Het neerleggen van het voorstel tot verbod op neonazistische organisaties is strategisch om de politieke discussie in het parlement op te starten. Tot hiertoe werd de problematiek van de neo-nazi-organisaties alleen maar behandeld in vraagstellingen, nam de regering geen initiatief en was het vooral een media-evenement. Achter deze groeperingen en activiteiten zit echter veel meer. Het is juist dat zij gesloten bijeenkomsten organiseren om hun ideologie samen te beleven. Als het daar bij blijft, kan het nog als 'onschuldig' bekeken worden, alhoewel neonazisme een zieke ideologie is, maar daar blijft het niet bij. Vandaag nog eens in het nieuws, de man uit Togo. Hans Van Themsche, de moord een aantal jaren geleden op een fuif in Katelijne-Waver, ... allemaal lopen de lijnen naar extreem-rechtse organisaties als Blood and Honour. Het gaat niet over jongeren. Zij infiltreren wel in jongerenmilieus, liefst onstabiele, om jongeren aan zich te binden. Ze werken volgens het stramien van hooliganisme. Je zit er in en je kan er niet meer uit. Je bent onderworpen aan een strakke hiërarchie. Diegene die nu zit voor de moord in St.Katelijne Waver is een 'held'. De beweging blijft trouwens groeien. Duizenden aanhangers op een internationale bijeenkomst in Oost-Vlaanderen enkele jaren geleden, de bijeenkomst op het Duits kerkhof in Lommel dit jaar, met een Hitler-Lookalike, ...Het huidig wettelijk arsenaal biedt geen afdoend antwoord. Ook niet als we de wetgeving verbeteren. De vraag blijft: waar trek je de grens? Neonazisme, negationisme, oproepen tot rassenhaat, ... dat is ver over de grens. Ik hoop dat het politiek debat in de commissie tot een resultaat kan leiden dat rekening houdt met die fundamentele grondrechten. Maar het debat is nu tenminste geopend. We blijven niet steken in verklaringen. In Duitsland en Spanje is er een gelijkaardig verbod, in Nederland is de bespreking in de Tweede Kamer ook begonnen.
Gooi je hier niet een aantal dingen door elkaar? Er zijn bijvoorbeeld nooit banden gevonden tussen Van Temsche en georganiseerd neo-nazisme, wel dat hij mogelijkerwijs sites bezocht maar die ga je met zo'n verbod niet raken. En nu ken ik 'De Kastelein' in Brugge maar van ver maar die bestaat al heel wat langer dan B&H-Vlaanderen en het is me niet duidelijk of dat café tot één van de strekkingen binnen B&H behoort. En hoe je aan 'duizenden' aanhangers raakt in Oost-Vlaanderen is me een raadsel: als je op Waasmunster doelt, dat was (is ondertussen dicht) een zaaltje voor hooguit een paar honderd man. Die zaak in Ravels, dat ging om ongeveer 2.000, bijna exclusief buitenlandse, neo's. Kom, kom, het gaat in Vlaanderen om hooguit 500 'georganiseerde' neo-nazi's.

Daarnaast: de groei in Duitsland loopt veel minder langs B&H dan wel langs 'Freie Kameradschaften' die men stuk per stuk moet gaan aanpakken omdat B&H verboden is.

En dan nog houdt de door U geschetste discussie een gevaar in: U schermt met begrippen als rassenhaat en negationisme, waar bijvoorbeeld dat tweede een moeilijk gegeven is: wat met de Armeense genocide? Wat met de lopende genocide op de Tibetanen? Wat is een genocide? Of moet alles beperkt blijven tot de holocaust en de tragedie in Rwanda en Burundi?

Kortom: uw tussenkomst lijkt me eerder populistisch en zonder veel kennis van de materie.
De Garde is offline  
Oud 10 april 2007, 23:09   #58
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Kortom: uw tussenkomst lijkt me eerder populistisch en zonder veel kennis van de materie.
Inderdaad. Het lijkt mij een gemakkelijke manier om stemmen te ronselen onder zijn linkse achterban, zo snel voor de verkiezingen nog wat stoken tegen een obscure groep waar niemand van gehoord heeft.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline  
Oud 10 april 2007, 23:23   #59
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het lijkt mij een gemakkelijke manier om stemmen te ronselen onder zijn linkse achterban, zo snel voor de verkiezingen nog wat stoken tegen een obscure groep waar niemand van gehoord heeft.
Hm ... http://kafka.antifa.net/b&h.inval.bbet.html, http://www.gebladerte.nl/11313f82.htm.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 11 april 2007, 00:32   #60
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Van NOS-Teletekst (Nederland):

Citaat:
Burgemeester:demonstraties te duur

Burgemeester Klitsie van Oss wil een
debat over de kosten van de vrijheid
van meningsuiting.Klitsie zei dit naar
aanleiding van de demonstratie van de
Nederlandse Volksunie van zaterdag.

Volgens Klitsie heeft de demonstratie
de gemeenschap te veel geld gekost.Er
werden honderden politieagenten,paarden
en een helikopter ingezet.Ook eiste de
demonstratie uren aan voorbereiding.

De burgemeester hecht veel waarde aan
de vrijheid van meningsuiting,maar hij
vraagt zich ook af of er grenzen zijn.
Hij wil weten of lokale overheden meer
bevoegdheden kunnen krijgen om dit
soort demonstraties te verbieden.
Even ter toelichting: Oss is de gemeente van SP-voorman Jan Marijnissen, de NVU: http://www.nvu.info/.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be