Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2010, 01:32   #41
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je hoeft dat niet te snappen. Bepaalde idioten weten niet wat te doen met hun tijd en stoppen ze dat maar in wat gezever over religies. Maar ja, geef ze best geen aandacht. Deze zieke vechters van vrijheid van meningsuiting komen zichzelf wel op een dag tegen..
Het zijn geen idioten zuster, kritiek is soms goed want men kan niet alleen leven, indien iedereen hetzelfde volgt en denkt dan is er geen schoonheid, dan is het ook moeilijk om het ene van het andere te kunnen onderscheiden. Dat men zich bezighoudt met iets bepaald, een doel in het leven, dan is het goed. Men heeft altijd zingeving nodig, ook al vindt hij deze in kritiek op "andere". Iedereen krijgt en kans en zolang men met respect bezig handelt en iets wenst, is er geen probleem.

En vergeet niet dat praten-strijd iets natuurlijk is, dit blijft. Men kan geweld en ideologie strijd in de weg staan, maar zeggen-strijd nooit. Let maar in de koran op het werkwoord "zeggen" (en vervoegingen hiervan):
(O Mu7ammed) zeg ..
Ze (=2 of 2+ in Arabisch zowel vrouwelijk als mannelijk هم هما هن) zeiden
Ze zeggen
Ze zegt
Hij zegt
Hij zei
Ze zei
En als ze zeggen, zeg .. Hij zei, .. en zei .. En ze zeiden,.. Antwoordde en zei .. Staat er vol van: kritiek en antwoord daarop ..

Zolang men met "zeggen-strijd" bezig is, is er geen probleem. In de Arabische wereld zijn er ook (linkse) critici die dag nacht kritiek op de islam (soms ook heel diep filosofisch: Al-Jabiri, Tayeb Tizniti, Muhammed Arkoun ..) leveren,,, .. ahewar.org ... . Wat is het probleem? Geen, zolang met dat met respect doet en het geloof van een andere niet beledigt, is er geen enkel probleem. Het is goed, heel goed. Soms kan je de islam religie beter via islam-kritiek vinden: Leopold Weiss, Christian Helge Hoffmann, Wilfried Hofmann, René Guénon, Julius Germanus ...

Zeggen zonder respect voor de andere, of zeggen dat haat zaait, en zeggen met liegen enz, is een andere zaak.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:37   #42
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Het zijn geen idioten zuster, kritiek is soms goed want men kan niet alleen leven, indien iedereen hetzelfde volgt en denkt dan is er geen schoonheid, dan is het ook moeilijk om het ene van het andere te kunnen onderscheiden. Dat men zich bezighoudt met iets bepaald, een doel in het leven, dan is het goed. Men heeft altijd zingeving nodig, ook al vindt hij deze in kritiek op "andere". Iedereen krijgt en kans en zolang men met respect bezig handelt en iets wenst, is er geen probleem.

En vergeet niet dat praten-strijd iets natuurlijk is, dit blijft. Men kan geweld en ideologie strijd in de weg staan, maar zeggen-strijd nooit. Let maar in de koran op het werkwoord "zeggen" (en vervoegingen hiervan):
(O Mu7ammed) zeg ..
Ze (=2 of 2+ in Arabisch zowel vrouwelijk als mannelijk هم هما هن) zeiden
Ze zeggen
Ze zegt
Hij zegt
Hij zei
Ze zei
En als ze zeggen, zeg .. Hij zei, .. en zei .. En ze zeiden,.. Antwoordde en zei .. Staat er vol van: kritiek en antwoord daarop ..

Zolang men met "zeggen-strijd" bezig is, is er geen probleem. In de Arabische wereld zijn er ook (linkse) critici die dag nacht kritiek op de islam (soms ook heel diep filosofisch: Al-Jabiri, Tayeb Tizniti, Muhammed Arkoun ..) leveren,,, .. ahewar.org ... . Wat is het probleem? Geen, zolang met dat met respect doet en het geloof van een andere niet beledigt, is er geen enkel probleem. Het is goed, heel goed. Soms kan je de islam religie beter via islam-kritiek vinden: Leopold Weiss, Christian Helge Hoffmann, Wilfried Hofmann, René Guénon, Julius Germanus ...

Zeggen zonder respect voor de andere, of zeggen dat haat zaait, en zeggen met liegen enz, is een andere zaak.
Beste broeder,

Dat kan allemaal wel zijn. Maar gillen dat de religies moeten uitgeroeid worden kan alleen maar uit de mond komen van een idioot die niet weet waar hij over spreekt. Kritiek uiten op een religie is goed maar gillen en tieren dat religies moeten gebannen worden zonder maar 1 woordje uitleg te geven, dat kan er bij mij niet in. Religiebashen noem ik dat.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:41   #43
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beste broeder,

Dat kan allemaal wel zijn. Maar gillen dat de religies moeten uitgeroeid worden kan alleen maar uit de mond komen van een idioot die niet weet waar hij over spreekt. Kritiek uiten op een religie is goed maar gillen en tieren dat religies moeten gebannen worden zonder maar 1 woordje uitleg te geven, dat kan er bij mij niet in. Religiebashen noem ik dat.
Geen probleem, er zijn er veel die hetzelfde dachten en vandaag zijn ze goed en soms diep religieus ..
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:43   #44
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Geen probleem, er zijn er veel die hetzelfde dachten en vandaag zijn ze goed en soms diep religieus ..
Nou ja, dat klopt wel.

Ik trek bij deze mn woordje 'idioten' in. Ik zal het vervangen door 'sukkelaars'.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:46   #45
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nou ja, dat klopt wel.

Ik trek bij deze mn woordje 'idioten' in. Ik zal het vervangen door 'sukkelaars'.

Ze kunnen volgens mij niet erger zijn dan Khalid ibn Walid voordat hij moslim werd. Die was niet alleen van mening om de islam te bannen, hij zei het niet, hij dacht niet, nee.. Hij ging aan de slag in oorlogsstrijd tegen moslims (die in zeer kleine minderheid waren) en hij leidde de grote overwinning tegen moslims in 'U7ud'. En er zijn veel zoals Khalid ibn Walid, denk aan Abou Sofjen: hij was de leider van qurasjieten ..
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:51   #46
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Volgens eigenzinnige Thilo Sarrazin is de islam veel te machtig en ook nog steeds in opmars. Maar Hamed Abdel-Samad zegt het tegenovergestelde: de islam als cultuur staat op het punt uit elkaar te vallen, met een nieuwe volksverhuizing als resultaat.

De Islam bevindt zich zowel cultureel als maatschappelijk op de terugtocht. Hij biedt geen constructieve antwoorden op de vragen van de 21ste eeuw en verschanst zich daarom achter woede en beledigingen. Het religieus gemotiveerde geweld, de toenemende islamisering van de openbare ruimte en het krampachtige vasthouden aan de zichtbaarheid van de islamitische symbolen zijn louter nerveuze tekenen die op deze terugtocht wijzen. (...) Het zijn signalen van een gebrek aan zelfbewustzijn en weten wat te doen

http://www.tagesspiegel.de/meinung/a...s/1928968.html

NRC: alleen abonnees:
http://archief.nrc.nl/index.php/2010...arlijk/check=Y
De islam zal veranderen. Het is reeds bezig en juist dat maakt fundamentalisten kwaad.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 december 2010 om 01:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:51   #47
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Nou ja, wat maakt van iets iets gevaarlijks..
Je volledig onderwerpen aan de wil van de religie (het woord islam betekent letterlijk onderwerping), zodat je geest leeg wordt en de parasiet het overneemt, dat is gevaarlijk.
Citaat:
Schijtluizen bestaan nu eenmaal..
Het spijt me, maar dit is geen argument.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:51   #48
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Ze kunnen volgens mij niet erger zijn dan Khalid ibn Walid voordat hij moslim werd. Die was niet alleen van mening om de islam te bannen, hij zei het niet, hij dacht niet, nee.. Hij ging aan de slag in oorlogsstrijd tegen moslims (die in zeer kleine minderheid waren) en hij leidde de grote overwinning tegen moslims in 'U7ud'. En er zijn veel zoals Khalid ibn Walid, denk aan Abou Sofjen: hij was de leider van qurasjieten ..
Ja, dat klopt. Denk aan de grote Omar ibn Al khattab die zn zus en schoonbroer wou doorboren met zn zwaard..

Maar porpo ik ben geen Omar, Khalid of Aboe soefyan.

Moet denken aan Hind die de oren en neuzen van de moslims afsneedt en Khalid ibn Walid verminkt had door oa. zn lever uit zn lichaam te verwijderen, er op te kauwen en vervolgens weg te spuwen. Geniaal hoe ze bij de verovering van Mekka volgende woorden over haar lippen kon krijgen: Ya Rassoeloelah, vergeeft mij en dan zal God u ook vergeven.. Maar goed, dat is even offtopic.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:54   #49
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, dat klopt. Denk aan de grote Omar ibn Al khattab die zn zus en schoonbroer wou doorboren met zn zwaard..

Maar porpo ik ben geen Omar, Khalid of Aboe soefyan.

Moet denken aan Hind die de oren en neuzen van de moslims afsneedt en Khalid ibn Walid verminkt had door oa. zn lever uit zn lichaam te verwijderen, er op te kauwen en vervolgens weg te spuwen. Geniaal hoe ze bij de verovering van Mekka volgende woorden over haar lippen kon krijgen: Ya Rassoeloelah, vergeeft mij en dan zal God u ook vergeven.. Maar goed, dat is even offtopic.
Hou op met dat fundamentalistisch gezwets . Grapje wi.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:58   #50
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.551
Standaard wij, de goeien

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
zuster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beste broeder
Je mag mij ook broeder noemen hoor.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 01:59   #51
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Je mag mij ook broeder noemen hoor.
Jij bent dan ook mijn broeder beste.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:00   #52
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent dan ook mijn broeder beste.
Dank U.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:01   #53
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Je mag mij ook broeder noemen hoor.
Ik heb je graag. Of gaat dit te ver?

Nu je zei dat sommige religies gevaarlijker waren dan anderen. Kun je dat eens uitleggen?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:02   #54
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Hou op met dat fundamentalistisch gezwets . Grapje wi.
Aldus onze forumkatholiek

Wees gerust, ook jij bent mijn broeder
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:03   #55
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik heb je graag. Of gaat dit te ver?

Nu je zei dat sommige religies gevaarlijker waren dan anderen. Kun je dat eens uitleggen?
Jij bent slecht van wil. Jij wil iets horen in de trant van:Islam is slechter dan uw religie. Ik ken u toch wel al langer dan vandaag hoor Inno..
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:05   #56
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, dat klopt. Denk aan de grote Omar ibn Al khattab die zn zus en schoonbroer wou doorboren met zn zwaard..

Maar porpo ik ben geen Omar, Khalid of Aboe soefyan.

Moet denken aan Hind die de oren en neuzen van de moslims afsneedt en Khalid ibn Walid verminkt had door oa. zn lever uit zn lichaam te verwijderen, er op te kauwen en vervolgens weg te spuwen. Geniaal hoe ze bij de verovering van Mekka volgende woorden over haar lippen kon krijgen: Ya Rassoeloelah, vergeeft mij en dan zal God u ook vergeven.. Maar goed, dat is even offtopic.
(41:34-35)

(*) Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie u vijandschap heeft, hij zal als uw boezemvriend worden. (*) Maar het is niemand gegeven behalve de geduldigen noch is het iemand gegeven behalve zij die een grote gave hebben. (*)

And good and evil are not alike. Repel evil with that which is best. And lo, he, between whom and thyself was enmity, will become as though he were a warm friend... And no one will be granted such goodness except those who exercise patience and self-restraint,- none but persons of the greatest good fortune.



porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:07   #57
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Moet dat dan?

Waarom wilt u religies uitroeien? Zou het u niet sieren u bezig te houden met uw eigen zaken beste vlaming en anderen met rust te laten en vooral niet te belemmeren in hun denken. Maar u doet maar hoor. Hoe harder u roept, hoe sterker de gelovigen worden in hun religie.
Ik wil geen religies uitroeien, ik hoop dat mensen gaan nadenken en zien dat religies niet de antwoorden hebben.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:07   #58
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent dan ook mijn broeder beste.
Ik ben haar broeder in islam, jij bent onze broeder in humaniteit.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:07   #59
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent slecht van wil. Jij wil iets horen in de trant van:Islam is slechter dan uw religie. Ik ken u toch wel al langer dan vandaag hoor Inno..
Iedere religie is slechter dan de mijne, dat is duidelijk . Nu wil ik de argumenten horen. Ik heb zin in een discussie .

Hij kan ook zeggen katholieken zijn slechter dan protestanten, omdat wij met een paar pedofielen zitten.

1. Waarom zijn religies gevaarlijk?
2. Waarom zijn ze ongewenst?
3. Waarom is de één gevaarlijker dan de andere? Je hebt moslims die hun boek letterlijk nemen, je hebt er die dat niet doen, en zo ook met christenen en hindoes en ... Je hebt er die het slecht interpreteren, enz enz
4. Waarom is religie een gevaar voor jezelf (indien je natuurlijk tegen religies bent) ?

Toch leuke vraagjes.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:09   #60
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Ik wil geen religies uitroeien, ik hoop dat mensen gaan nadenken en zien dat religies niet de antwoorden hebben.
Maar wat met de mensen die erover hebben nagedacht en wel menen dat het geloof antwoorden biedt en van daaruit een goed leven leiden?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be