Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2023, 10:01   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vond en vind je kritiek overdreven, gelet dat de juiste tekst nog niet in de gazetten heeft gestaan.
Waar heb jij het in godsnaam over? Ik had in principe zelfs geen kritiek. Ik gaf alleen mee dat, voor zover ik het begrepen had, het mij leek alsof vooral de gewone burger extra regels opgelegd worden en stelde daar een vraag over.

En dat vind jij 'kritiek' en dan nog overdreven ook? Een vraag stellen? Serieus?

Citaat:
Als ik dan zeg dat je beter zou zwijgen .... dan moet ge u niet ongerust maken: ik heb geen kloten te zeggen aan jou. Je hebt de boodschap wel begrepen, zie ik.
Tuurlijk heb ik die begrepen. Maar om eerlijk te zijn vond ik uw reaktie een heel eind meer overdreven dan de mijne.

Citaat:
En als je bestendig in 't oog gehouden wordt door een camera waarvan de beelden kunnen opgenomen worden door heel Vlaanderen en nog verder, dan hou je je wel wat beter in toom.
Kijk, das al een ander verhaal. Nu gaat het niet alleen meer over "camera's" maar plots over "camera's waarvan de beelden kunnen opgenomen worden door heel Vlaanderen".
Dat had ik nog nergens gelezen hoor. jij wel?

Is dat werklijk zo? Gaat elke burger in de toekomst thuis op zijn computer de binnenkant van de slachthuizen (van voor tot achter) in de gaten kunnen houden?

Dan zou het inderdaad steek houden maar ik heb nog nergens gelezen dat dat ook daadwerkelijk zo gaat zijn.

Citaat:
Het principe is: "vertrouwen is goed maar controle is beter".
Ja, maar er zijn veel vormen van controle eh? Momenteel is er ook controle. Inspecteurs enzo. Of een paar camera's dan zoveel beter zijn is maar de vraag.
Hoe vaak gaan die dingen 'toevallig' net niet gewerkt hebben ofzo?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 10:21   #42
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard


Vergunning Voor Het Houden Van 6 Dolfijnen goedgekeurd door de Hoge Raad voor Dieren Gezondheid.
Nieuwe feestdag in Belgie!


Als er 1 van de 6 dolfijnen sterft mag hij vervangen worden.

DANK OE WEL GROOTVIZIER NAZI!
*** BUIG ***
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 19 juli 2023 om 10:24.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 12:41   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik vind dat allemaal een gedoe om niks.

Kijk, ik ben allerminst fan van de bruine import, maar waarom die niet onverdoofd mogen slachten dat snap ik niet. Wij deden dat vroeger met de scouts op survival weekend ook. De leiding kocht levende kippen en zei dan: dit is uw avondeten, succes! Dat waren de tofste weekends en ook leerrijk voor velen. Maar der waren keren dat het een paar pogingen kostte om de kip te doden, hoort erbij.

Dat die fundamentalisten de mensen schuldgevoel hebben aangepraat over het slachten heb ik nooit bergrepen.

En dat verdoven (wat meestal met electrische schok gebeurt) is ook niet pijnloos. Als ge echt met dieren inzit dan eet ge geen vlees, punt. Dat verdoofd slachten dient enkel om het schuldgevoel van vlees te eten de kop in te drukken.
Zelfs in een democratie naar Westers model moet niet iedereen alle wetten snappen.
Het is voldoende dat de wet gestemd wordt.
Het is plezant dat er voor de gestemde wet een draagvlak is bij de bevolking.
Meer is er niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 12:44   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou toch enig voorbehoud betrachten als we het over de gevangenis hebben.

Je zegt dat uw moeder niets moet betalen in de gevangenis, dat is niet helemaal juist, maar alleszins, heb je overwogen om uw moeder een misdaad te laten plegen en zich direct aan te geven?

Op die manier is alles gratis voor uw moeder. Tenminste, ze zal +- de helft maar krijgen van de medicatie die ze nodig heeft, hetzelfde geld voor bezoeken aan de dokter en ziekenhuizen voor eventuele behandelingen.
Uw moeder moet langs de cardioloog gaan? Helaas, het is staking, ze gaat niet naar de cardioloog en vermits de politie de bewaking overneemt tijdens stakingen krijgt ze ook haar medicijnen niet, en komt ze in het geheel niet uit haar cel tijdens de staking. Geen wandeling, geen boeken uit de bib, niets.
S' morgens krijgt ze een lunchpakket- twee boterhammen met purper gekleurd 'vlees' en zo'n doosje met fruitsap, voor de hele dag.

Ik zeg altijd hetzelfde, uit ervaring weet ik dat de grootste roepers, eens opgesloten in een Belgisch huis van bewaring, binnen de week wenen zoals kleine kinderen.
In mijn motoclub is een nieuw lid bijgekomen. Een cipier (of hoe noemt dat: een penitentiair beambte).
Het lijkt me een serieuze en treffelijke gast te zijn. (zijt gij dat ook?)
Ik ga hem eens wat dingen vragen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 14:23   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In mijn motoclub is een nieuw lid bijgekomen. Een cipier (of hoe noemt dat: een penitentiair beambte).
Het lijkt me een serieuze en treffelijke gast te zijn. (zijt gij dat ook?)
Ik ga hem eens wat dingen vragen.
Het 'noemt' chef.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2023, 15:12   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het 'noemt' chef.
Ik vroeg die brave man : "en wat doede van werk?"
Hij antwoordde niet "ik ben chef", maar wel "ik ben cipier in 't gevang van ..."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be