Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2022, 18:44   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En brengen nooit de energie op die er ingestoken is bij de productie ervan.

Anders was iedereen rijk.
https://m.youtube.com/watch?v=6vMDg3Zmc68

Tesla is al 80 jaar dood, maar die zijn plannen werken vandaag nog evengoed dan toen zenne.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 19:02   #42
epicurist_dirk
Minister
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is de schuld van deze generatie politici.

De vorige generatie politici had België zelfvoorzienend van stroom en water gemaakt. Toen was er een oliecrisis ja, maar we hadden stroom in overschot.
En als ik zie naar de alternatieve technologieën, vraag ik me al ineens af waarom die innovaties zo lang uitblijven.

Wat doen wij met gas van over grenzen als biogas op onze eigen stront mogelijk is?
Uw beredenering klopt inderdaad.

Want de politici en de burgers die WOII meemaakten hebben inderdaad er voor gezorgd dat er kerncentrales waren zodat dit land voor en over de eigen energie voorziening kon beschikken.

Verhofstadt>>>> met goedkeuring van de "Franstalige" PS heeft deze zekere energie productie van het Belgische volk verpast aan Frankrijk!!!

DE gelden werden voornamelijk verdampt door PS in plaats van te herinvesteren in vernieuwde energie bronnen…

En sindsdien ging ook de winsten naar voornamelijk Franse aandeelhouders die de prijzen bepaalden en werden onze kerncentrales stelselmatig afgebouwd om steeds meer winsten naar Frankrijk te sluizen.

Diezelfde Franse aandeelhouders die hun zakken gevuld hebben, hebben nu de meeste zeggenschap en bepalen de prijs voor de energie stroom voor België.

Willen wel in FRANKRIJK NIEUWE kerncentrales plaatsen om van daaruit energie te leveren aan ons land via het energie netwerk!!!!

Doordat Verhofstadt onze energie productie verpaste aan Frankijk betalen wij sindsdien de hoogste energieprijzen van EU, en nu word het alleen meer erger omdat die Maffia energie woekeraars weten dat onze kerncentrales door de Groene/ Ecolo gaan gesloten worden!!!

Kijk indien er geen Kernbommen in België enz. lagen zaten de RUSSEN reeds lang in al de hoofdsteden van de EUROPA! Idem wat onze Kerncentrales betreft, zolang die aanwezig zijn hebben wij nog een energie wapen tegen de stroom Maffia!!!!

Simpele rede: Omdat inderdaad er een gevaar schuilt achter de kernbommen of de kernenergie kan er eisen gesteld worden. Als die kerncentrales verdwijnen zoals de energie Maffia wil hebben wij geen stok meer om mee te dreigen of te slaan!!!

Kerncentrales zijn strategie dat dit land ondersteund, dat de bevolking beschermd.

Zo niet zullen wij als wij braaf zijn en zeeeer veeeel betalen mogen mee surfen op de energie stroom voorziening. Zoals wij veeel betalen om te mogen mee surfen op internet omdat er geen concurrentie is zoals in Nederland bv!!!!

Wij worden door Groen/Ecolo gesteund door de energie Maffia van uit EU, worden wij even kwetsbaar als het Oekraïense volk!!!!

Waarom er nog over de energiestroom kan gesproken worden is omdat die gebouwen- de KERNCENTRALES in ons land staan.

Die kerncentrales en hun productie kunnen niet zomaar weggecijferd worden zoals de energie maffia met de energie-bevoorrading-stroom doet!!!

Die kerncentrales in ons land zouden maar mogen stoppen met produceren nadat duidelijk is dat andere energie productie vormen voor 100% de zelfde hoeveelheid en nadien steeds meer door de steeds hogeren vraag naar energie kan leveren!!!!

België first !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 januari 2022 om 19:07.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 19:30   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.326
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Windmolens en zonnepanelen kosten fortuinen;
Zonnepanelen brengen op !
Wees daar zeker van.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 20:50   #44
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Minder stroom verbruiken zou een oplossing zijn.
Maar hoe gaan ze dat doen in 2030 als er alleen maar
elec. auto's gaan geproduceerd worden?
Volgens mij zijn ze nu al aan het nadenken om de accijnzen op benzine en diesel te vervangen door dure electriciteit.
Want als er alleen elec. auto's rijden valt de accijnzen op benzine en diesel weg.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 21:00   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Uw beredenering klopt inderdaad.
Hebben bedrijven die het geld kunnen investeren een overheid nodig zich van stroom te voorzien?
Hebben wij een overheid nodig om ons van stroom te voorzien?
Is er werkelijk geen alternatief waarop gewoonweg niet ingezet wordt?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 13:41   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Minder stroom verbruiken zou een oplossing zijn.
Maar hoe gaan ze dat doen in 2030 als er alleen maar
elec. auto's gaan geproduceerd worden?
Volgens mij zijn ze nu al aan het nadenken om de accijnzen op benzine en diesel te vervangen door dure electriciteit.
Want als er alleen elec. auto's rijden valt de accijnzen op benzine en diesel weg.
Op welke producten of dingen belastingen heffen, zou het ideaal zijn voor een staat om aan haar centen te geraken?

Ik vind zeker niet: op je arbeid die je verricht om je gezin te voeden en te huisvesten.
Zeker wel: alle dingen waarvan je kan zeggen: "de vervuiler betaalt", grote luxe producten, de gebruiker betaalt (rekening rijden) ...

Vul maar aan, zeg maar je gedacht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 13:48   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zonnepanelen brengen op !
Wees daar zeker van.
Ja omdat ze goed gesusidieerd werden. En als ge u nu een moderne kwalitatieve installatie aanschaft.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 13:51   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op welke producten of dingen belastingen heffen, zou het ideaal zijn voor een staat om aan haar centen te geraken?

Ik vind zeker niet: op je arbeid die je verricht om je gezin te voeden en te huisvesten.
Zeker wel: alle dingen waarvan je kan zeggen: "de vervuiler betaalt", grote luxe producten, de gebruiker betaalt (rekening rijden) ...

Vul maar aan, zeg maar je gedacht.
Cannabis legaliseren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 14:17   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
https://m.youtube.com/watch?v=6vMDg3Zmc68

Tesla is al 80 jaar dood, maar die zijn plannen werken vandaag nog evengoed dan toen zenne.
Toon me de video waarin die soort van buizenstelsel de gratis energie opwekt en hoe ze dat doet.

Want in deze video staat er een man wat rond te kijken naast een, ja, soort van buizenstelsel? Dat zegt en toont helemaal niets.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 14:41   #50
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toon me de video waarin die soort van buizenstelsel de gratis energie opwekt en hoe ze dat doet.

Want in deze video staat er een man wat rond te kijken naast een, ja, soort van buizenstelsel? Dat zegt en toont helemaal niets.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vortex_Bladeless



https://vortexbladeless.com/

En dan hadden we het nog niet over andere free energy door turbines op magnetisme, water te draaien. Een minimale stroom afname kan zich 4 maal vermenigvuldigen eens ge bereid bent te knutselen en investeren.

Een huis kon al bijna een eeuw op 0 co2 uitstoot draaien. Maar dan kunnen ze geen 200 euro maal 11 miljoen iedere maand meer vragen he.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 januari 2022 om 14:54.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 14:51   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het principe blijft dus, geen wind, geen energie.

Ik zie geen werkend model trouwens op die pagina.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 januari 2022 om 14:53.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 14:57   #52
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het principe blijft dus, geen wind, geen energie.

Ik zie geen werkend model trouwens op die pagina.
In de edit heb ik het bedrijf erbij geplaatst die ze maakt en met weinig wind produceren ze ook nog. Dat is het coole aan dat machine, zelfs wanneer de wind stopt houdt dat spel geringe tijd momentum.
Momentum is het toverwoord voor free energy. Power is mass in movement p=mv, wees creatief en zie hoe eindeloos de mogelijkheden zijn . Dat kan door meer dan wind bereikt worden.

Maar waar ge uw stroom ook vandaan haalt, het is belangrijker deze op te slagen met overcapaciteit. En van daaruit maakt ge dan een nieuwe zekeringskast om te verspreiden over uw woonst.
Dat is een levensduur van circa 10jaar intensief gebruik: https://m.youtube.com/watch?v=lGs0VPKM1jU&t=1171s
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 januari 2022 om 15:23.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 12:03   #53
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zonnepanelen brengen op !
Wees daar zeker van.

Opbrengen...Voor de leverancier toch want die krijgt de stroom die je niet verbruikt niet alleen gratis maar je betaald nog omdat hij het aanneemt.
Er komt en dag dat die panelen versleten zijn en dat je ze gaat moeten dumpen . Hoeveel gaat het kosten om die kwijt te geraken?. Afbreken, dak repareren, vervoeren en recyclage of dumpen?
Persoonlijk ben ik zeker dat dezelfde geïnvesteerde totaalsom van plaatsen tot en met dumpen , in een groeifonds geplaatst je meer kunnen opbrengen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:09   #54
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Opbrengen...Voor de leverancier toch want die krijgt de stroom die je niet verbruikt niet alleen gratis maar je betaald nog omdat hij het aanneemt.
Er komt en dag dat die panelen versleten zijn en dat je ze gaat moeten dumpen . Hoeveel gaat het kosten om die kwijt te geraken?. Afbreken, dak repareren, vervoeren en recyclage of dumpen?
Persoonlijk ben ik zeker dat dezelfde geïnvesteerde totaalsom van plaatsen tot en met dumpen , in een groeifonds geplaatst je meer kunnen opbrengen.
We dienen met zijn allen gewoon volledig in te zetten op alternatieve energie. Dan kunnen die politici en hun bedrijven ons schade vergoeding betalen voor hun uitstoot eerder dat ze ons er voor komen afrippen.

En dat ze die gedrochten van windmolens eens naar het antiek herleiden en onze biodiversiteit in ere houden. Die politici doen alles en iedereen kapot en dood.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:19   #55
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Maar de verkoopprijs heeft in een markt niets te maken met de productiekost. De verkoopprijs wordt bepaald door vraag en aanbod.
Het enige antwoord tegen allerhande speculatie op de wereldmarkt kan je samenvatten in één woord.

Voorraadkast... .

Mensen zonder voorraad kunnen worden uitgeperst.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:24   #56
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus er zijn mensen die zich rijk maken op de rug van degenen die de factuur amper kunnen betalen.
En de overheid kijkt geamuseerd toe. Hoe meer centen er van hand verwisselen hoe meer ze in hun zak steken. Het zijn twee kampen geworden, zij die moeten werken voor hun centen en zij die die centen in hun zakken willen steken. Bevolking tegen overheid en speculanten.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:29   #57
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Verhofstadt>>>> met goedkeuring van de "Franstalige" PS heeft deze zekere energie productie van het Belgische volk verpast aan Frankrijk!!!
Wie de huidige toestanden dit niet zag aankomen heeft de laatste 20 jaar in een fantasiewereld geleefd.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:31   #58
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hebben bedrijven die het geld kunnen investeren een overheid nodig zich van stroom te voorzien?
Hebben wij een overheid nodig om ons van stroom te voorzien?
Is er werkelijk geen alternatief waarop gewoonweg niet ingezet wordt?
Neen.
Neen.
Ja, alternatieven genoeg.

Maar dan vallen de parasieten zonder geld. Om dit te counteren zijn er wetten gestemd.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 januari 2022 om 14:40.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:35   #59
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ja.
Neen.
Ja.

Maar dan vallen de parasieten zonder geld. Om dit te counteren zijn er wetten gestemd.
Gewoon doen.
CV, warm water en stroom.
Ge moet het wel achter glas zetten want wind is hitteverlies.
https://m.youtube.com/watch?v=pLQ4EtWVDdM
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:44   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 72.194
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
We dienen met zijn allen gewoon volledig in te zetten op alternatieve energie. Dan kunnen die politici en hun bedrijven ons schade vergoeding betalen voor hun uitstoot eerder dat ze ons er voor komen afrippen.

En dat ze die gedrochten van windmolens eens naar het antiek herleiden en onze biodiversiteit in ere houden. Die politici doen alles en iedereen kapot en dood.
Strak plan.
En nadien de volledige kost betalen voor recyclage.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA

"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker." Albert Einstein
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be