Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2024, 07:11   #41
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.352
Standaard

Calvo die opkwam in Henegouwen als lijstduwer werd niet verkozen en gaat de uittredingsvergoeding waar hij tegen is toch maar incasseren. Hij zal ze deels besteden aan de verbetering van de democratie ... aan zijn eigen (initiatieven) dus ...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2024, 09:56   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Calvo die opkwam in Henegouwen als lijstduwer werd niet verkozen en gaat de uittredingsvergoeding waar hij tegen is toch maar incasseren. Hij zal ze deels besteden aan de verbetering van de democratie ... aan zijn eigen (initiatieven) dus ...
En het artikel waarnaar u verwijst, is net geschreven door... Siegfried Bracke. Net de man die zelf heel diep in de pot graaide en weigerde om zijn pensioenbonus terug te storten, "want ik heb er recht op". Of hoe iemand erin slaagt om een tekst te schrijven die als een boemerang in het eigen gezicht keihard terugkomt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 18:09   #43
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En het artikel waarnaar u verwijst, is net geschreven door... Siegfried Bracke. Net de man die zelf heel diep in de pot graaide en weigerde om zijn pensioenbonus terug te storten, "want ik heb er recht op". Of hoe iemand erin slaagt om een tekst te schrijven die als een boemerang in het eigen gezicht keihard terugkomt.
Bracke heeft nooit geijverd om de pensioenbonus af te schaffen (vermoed ik) al zou dat voor hem geen probleem zijn was dat wel het geval geweest. Zijn uitleg is dat hij gewoon heeft aanvaard en gehouden waar hij recht op had en dat de partijen de regels maar niet zo hadden moeten maken of weigeren aan te passen. Had hij er geen recht op gehad, had de PS toegestemd in het stopzetten, dan had hij het nooit gekregen of terug gestort. Hij is alleszins niet zo laf als oude DeCroo die de bonus onmiddellijk terug stortte, zich dat achteraf beklaagde en er over begon te zagen, of als Calvo die zichzelf als de ridder op het witte paard ziet, de uittredingsvergoeding en nog wel wat andere zaken wil afschaffen, maar als puntje bij paaltje komt ze gewoon in zijn zakken steekt met de uitvlucht dat hij ze deels zal gebruiken om verder te pleiten voor de afschaffing. Bracke mag dan een kwal zijn, en een die blijkbaar nooit genoeg heeft, hij komt er tenminste voor uit en durft recht tegen de publieke opinie ingaan. Ik heb nooit van de man moeten weten om het zacht uit te drukken, noch als journalist, noch als politieker; toen hij echter weigerde de pensioenbonus terug te storten was dat de enige keer dat ik iets van respect voor hem voelde.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 18:46   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.511
Standaard

Laat gerust de wet Wijninckx over het pensioenplafond worden toegepast op iedereen en dus ook op de politici. Maar dan écht op iedereen. Vandaag wordt er collectief over de uitzonderingen zedig gezwegen.

Dixerit Siegfried Bracke op Doorbraak 09.07.2024. Waarom procedeert hij tegen de verlaging van zijn pensioenuitkering ? Naar eigen zeggen ijvert hij voor een Wijninckx plafond op de pensioenuitkeringen voor iedereen behalve voor hemzelf.

Graai, graaier, N-VA.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2024, 20:16   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Van Calvo heb ik al gehoord, maar Helga Stevens?
...
Zij heeft van jou ook nog niet gehoord.
Maar dan moet je het wel snappen, wat ik bedoel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be