Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 april 2010, 15:00   #41
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Voor F.Lurk geldt:
=


Tja, dat er een verband is hebt u als eerste gezegd...


Of wat hiervan te denken... Dit familietje als staatshoofd? Neen dank u!

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 18 april 2010 om 15:03.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 19:48   #42
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 13.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
lol in 2008 was het al ongeveer 40 %.

we zijn nu 2 jaar verder en ondertussen is het besef gekomen bij vele Vlamingen dat België niet meer werkt.
dus dat percentage zal ondertussen al rond de helft liggen.
40% die een onafhankelijk vlaanderen willen misschien, maar zeker geen 40% die een anschluss met holland zien zitten.

Trouwens Dick Advokaat is een hele kleine meneer, hoeveel keer heeft hij duidelijk gezegd dat hij in juni voltijds trainer van België zou zijn. Zoiets heet woordbreuk. Als Leterme zijn gegeven woord breekt dan staan er hier velen op hun achterste poten, maar den hollander mag dat blijkbaar wel...

Wat mij betreft ben ik tegen een Anschluss van Vlaanderen met Holland. Vlaanderen en Holland kunnen enkel in hetzelfde land zitten als ook Wallonië en eventueel Luxemburg erbij komt. Dus ik ben tegen het groot-nederlandse gedactengoed, maar een heel nederlands gedachtengoed kan er wel in.

In een land met Vlaanderen en Holland, zou Vlaanderen veel te veel gedomineerd worden door de Hollanders.
__________________
AVV - VVK

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 18 april 2010 om 19:53.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:30   #43
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Is hij nu alweer weg? Ik dacht dat hij zich nu toch echt op het Belgisch elftal zou gaan richten nu zijn bijbaan op een einde liep? Wel een beetje een faalhaas zeg. Als je er geen zin in hebt, doe het dan gewoon niet.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 20:36   #44
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het blijft wel een kaaskop.
Kaaskoppen, dat moet kunnen. Moffen, dat ook. Spaghettivreters, dat ligt al iets gevoeliger, maar makakken dat kan helemaal niet.

Wat is het verschil tussen die pejoratieve benamingen?
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:16   #45
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Kaaskoppen, dat moet kunnen. Moffen, dat ook. Spaghettivreters, dat ligt al iets gevoeliger, maar makakken dat kan helemaal niet.

Wat is het verschil tussen die pejoratieve benamingen?
Het leidt lekker de aandacht af van waar het hier om gaat: staatsinrichting in België.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:23   #46
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het leidt lekker de aandacht af van waar het hier om gaat: staatsinrichting in België.
O ja, kaaskoppen niet vertrouwen hoort natuurlijk in europa, of liever nog bij immigratie en integratie.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 21:27   #47
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
O ja, kaaskoppen niet vertrouwen hoort natuurlijk in europa, of liever nog bij immigratie en integratie.
of koetjes en kalfjes of maatschappij en samenleving.

Maar goed, de saboterende krachten winnen het al decennia bij onze zuiderburen, als het gaat om staatsinrichting. Dat zal nu wel niet anders zijn. Ik zit hier niet voor niets met een biertje te wachten tot Dehaene met zijn toegevingen komt. Oeps, ik bedoel compromis.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 11:43   #48
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Mont de l'Enclus
Berichten: 3.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Iedere crisis in België - zelfs al is het maar in het voetbal - is toe te juichen.

Ik kan hier dan ook met de beste wil van de wereld niets negatiefs over zeggen.
Het trainerschap van de Belgische nationale voetbalploeg is al even stabiel als de Belgische staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Wie wil er nu de Dode Ruivels trainen?

Groot gelijk heeft die man.
Ik zie het probleem helemaal niet. Als er een coach ontslagen wordt is er veel minder heisa. Coaches komen en gaan. En zolang Dick overeenkomstig de sociale wetgeving de opzegtermijn respecteert zie ik geen enkel probleem.

Dick heeft trouwens de juiste keuze gemaakt: ambitie gekoppeld aan extra inkomsten. Het Russische voetbal zit nu eenmaal in de lift en het "Belgische voetbal" stelt op nationaal vlak gewoon niets voor.

De Belgische nationale voetbalploeg is - net zoals dit land - een ploeg zonder ziel. Een bende individualisten die wat hun zin doen zijn het ja.
Er wordt weinig geknokt voor elkaar, de linies zijn niet afgestemd op elkaar, er zijn communicatieproblemen tussen de spelers en er zijn aparte kliekjes bestaande uit enkel Vlamingen of enkel Franstaligen.

De onprofessionele houding van vooral Franstalige spelers en de bond zullen ook wel doorslaggevend gewerkt ebben.
__________________
Atmosphere quote .... zichzelf en valt door de mand als dubbelaccount:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 12:10   #49
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

De 'case' Dick Advokaat.


"Iemand die contractbreuk pleegt om meer te verdienen is een goede calvinist. Calvinisten kennen geen schaamte. Hun (morele) puurheid geldt enkel voor binnen hun kerk."


Ik denk dat hiermee alles gezegd is voor wat betreft Dick Advokaat. Een eeuwenlange ingebakken VOC-koopmansmentaliteit kan men nu eenmaal niet meer veranderen. Voor de grote winst ging ook de VOC over lijken zonder omkijken.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 12:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 12:59   #50
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De 'case' Dick Advokaat.


"Iemand die contractbreuk pleegt om meer te verdienen is een goede calvinist. Calvinisten kennen geen schaamte. Hun (morele) puurheid geldt enkel voor binnen hun kerk."


Ik denk dat hiermee alles gezegd is voor wat betreft Dick Advokaat. Een eeuwenlange ingebakken VOC-koopmansmentaliteit kan men nu eenmaal niet meer veranderen. Voor de grote winst ging ook de VOC over lijken zonder omkijken.
Nederland staat bekend om zijn goede voetbaltrainers. Volgens mij is het zelfs zo dat geen enkel land zoveel coaches en trainers in het buitenland heeft werken. En dan is net die ene rotte appel typisch Holland, typisch calvinistisch?

Dit is dan weer typisch Vlaamsch, deze exegese. Die angst voor het calvinisme is er goed ingeramd bij de Vlaming de afgelopen eeuwen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 15:51   #51
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nederland staat bekend om zijn goede voetbaltrainers. Volgens mij is het zelfs zo dat geen enkel land zoveel coaches en trainers in het buitenland heeft werken. En dan is net die ene rotte appel typisch Holland, typisch calvinistisch?

Dit is dan weer typisch Vlaamsch, deze exegese. Die angst voor het calvinisme is er goed ingeramd bij de Vlaming de afgelopen eeuwen.
En niet zomaar ten onrechte want ook de Oostendse Companie hebben de Hollanders ons afgepakt. Die deed het op een gegeven ogenblik beter dan de calvinistische VOC of minstens even goed. En dus moest ze verdwijnen. En de Hollanders kregen hun zin. De Oostendse Compagnie werd opgedoekt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 15:53   #52
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nederland staat bekend om zijn goede voetbaltrainers. Volgens mij is het zelfs zo dat geen enkel land zoveel coaches en trainers in het buitenland heeft werken. En dan is net die ene rotte appel typisch Holland, typisch calvinistisch?

Dit is dan weer typisch Vlaamsch, deze exegese. Die angst voor het calvinisme is er goed ingeramd bij de Vlaming de afgelopen eeuwen.
*kuch* alle vlamingen spinoza? ik denk het niet.
hoeveel keer moet ik dat nog zeggen!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 15:59   #53
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Hollanderhaat topic? Wat is de relevantie ervan eigenlijk? Een persoon krijgt een veel beter loon aangeboden bij een andere werkgever. zou jij zoiets weigeren? Dat heeft geen bal te maken met het feit of het een Nederlander is of niet. En trouwens: Waarschijnlijk wou hij zo snel mogelijk weg van die bende pottenstampers die de Rode Duivels zijn, want geen enkele ervan is echt een goeie voetballer.

Gelieve ergens anders ons te vervelen met u rabiante Hollanderhaat.
Akkoord dat u de anti-Nederlandse stemming beneden alle peil vindt. Maar, de publieke opinie reageerde wel massaal tegen Dick hoor (zelfs prominente Nederlanders als Jack VGelder en Hugo Borst).

En geen Rode Duivel die echt een goede voetballer is? Kom kom, Fellaini, Kompany, Vermaelen, Dembélé, Hazard, Defour, Van Buyten, ... zijn echt wel Europese (sub)toppers hoor. Niet voor niets spelen ze dan ook bij Europese (sub)toppers of worden ze erdoor gegeerd.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:05   #54
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Akkoord dat u de anti-Nederlandse stemming beneden alle peil vindt. Maar, de publieke opinie reageerde wel massaal tegen Dick hoor (zelfs prominente Nederlanders als Jack VGelder en Hugo Borst).

En geen Rode Duivel die echt een goede voetballer is? Kom kom, Fellaini, Kompany, Vermaelen, Dembélé, Hazard, Defour, Van Buyten, ... zijn echt wel Europese (sub)toppers hoor. Niet voor niets spelen ze dan ook bij Europese (sub)toppers of worden ze erdoor gegeerd.
ik vrees dat je er weer zwaar naast zit.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:14   #55
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
*kuch* alle vlamingen spinoza? ik denk het niet.
hoeveel keer moet ik dat nog zeggen!
Anti-Hollandse en anti-calvinistische propaganda is weldegelijk iets waar vrijwel alle Vlamingen via kerk en school aan blootgesteld zijn.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:17   #56
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Anti-Hollandse en anti-calvinistische propaganda is weldegelijk iets waar vrijwel alle Vlamingen via kerk en school aan blootgesteld zijn.
De geschiedenis heeft zo zijn rechten. En de handelswijze van Dick Advokaat kan men zondermeer beschouwen als een schoolvoorbeeld van dit soort van calvinistisch gedrag.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 16:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:20   #57
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De geschiedenis heeft zo zijn rechten. En de handelswijze van Dick Advokaat kan men zondermeer beschouwen als een schoolvoorbeeld van dit soort van calvinistisch gedrag.
Nogmaals, Nederland heeft veel coaches en trainers in het buitenland werken. En de overgrote meerderheid houdt zich wel aan zijn contract. Dus waarom is deze ene een schoolvoorbeeld, en die honderden andere niet?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:22   #58
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De geschiedenis heeft zo zijn rechten. En de handelswijze van Dick Advokaat kan men zondermeer beschouwen als een schoolvoorbeeld van dit soort van calvinistisch gedrag.
Nja als ik me niet vergis was Alva indertijd naar de Noordelijke-Nederlanden gestuurd om een Hollandse coach te vervangen (die de Koning van Hispaanje altijd heeft geëerd maar hem achter zijn rug naaide.)

Nja wat een onzin-topic. De man kreeg een nieuw contract aangeboden dat hem minstens 10 keer meer opbracht. Hoeveel zouden er zijn voorbeeld niet volgen mochten ze de kans krijgen?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:26   #59
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nogmaals, Nederland heeft veel coaches en trainers in het buitenland werken. En de overgrote meerderheid houdt zich wel aan zijn contract. Dus waarom is deze ene een schoolvoorbeeld, en die honderden andere niet?
Met calvinistisch gedrag bedoel ik een mentaliteit van :

"Pak te poen. Zo snel mogelijk. Het maakt niet uit hoe.
Maar vergeet de Here niet wanneer je aalmoezen geeft in onze kerk".

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2010 om 16:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2010, 16:31   #60
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Met calvinistisch gedrag bedoel ik een mentaliteit van :

"Pak te poen. Zo snel mogelijk. Het maakt niet uit hoe.
Maar vergeet de Here niet wanneer je aalmoezen geeft in onze kerk".
Nou kom ik uit een katholiek nest, dus over dat laatste kan ik niet oordelen. Maar toen ik als klein jochie nog naar de kerk ging, kwam men tijdens de mis ook bedelen om aalmoezen.

Wat betreft dat eerste is mijn ervaring dat veel Vlamingen juist een stuk gieriger zijn dan Nederlanders. Dus in hoeverre dat een calvinistische mentaliteit is weet ik niet.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be