Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 11 juni 2004, 12:35   #41
Jo23
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Berichten: 98
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Iemand haalde hier het cijfer slechts 35 % voor een onafhankelijk Vlaanderen aan van de stemtest.

Als ge dat inderdaad aan 100 mensen zo op den bots vraagt dan zullen der inderdaad misschien maar 35 zijn die al dadelijk : ja zeggen. Ik vind dat al veel.

Want niet vergeten de meeste mensen liggen der nie wakker van. De meeste mensen willen werken en vooral gerust gelaten worden en ZEKERHEID.

Dus als ge de mensen vraagt wilt gij alles totaal omvergooien en opnieuw beginnen dan zijn er heel veel mensen die uit schrik voor de job, voor zijn pensioen neen zeggen. Pas op he dat is heel normaal en menselijk.
Moest ge die mensen echter zeggen : als ge mocht kiezen tussen in Belgie blijven en binnen 20 jaar geen pensioen meer hebben of in een zelfstandig Vlaanderen wel een goed pensioen hebben. Of laten kiezen : in Belgie en binnen 15 jaar geen tussenkomst meer als in het ziekenhuis terechtkomt omdat het geld van de SZ op is of in een zelfstandig Vlaanderen leven waar er een goede SZ is.. Dan zou je misschien wel eens hele andere antwoorden kunnen krijgen.

Niet vergeten : 50 % van de Vlamingen zijn conservatief he. En voor Belgie kiezen is het toppunt van conservatisme in dit land.

Iemand verteld ook dat het Blok door zijn geroep op een onafhankelijk Vlaanderen eigenlijk niets teweeg bracht. Daar ben ik het nie mee eens. Stel dat het Blok er niet zou zijn dan zouden de andere partijen geen hete adem in hun nek voelen. Hoeveel Vlaamse eisen zouden ze er door krijgen. Moest ik aan de onderhandelingstafel zitten met Di Rupo en ik zou de splitsing van BHV vragen en Di Rupo zou NON zeggen. Dan zou ik zeggen : Mijn beste Elio als ge dat niet toegeeft moet gij het weten maar dan zit hier binnen 5 jaar niet ik tegenover U om dat te bespreken maar iemand zoals Van hecke of De Winter zal hier dan tegenover U zitten. Als je niet op onze matige eisen ingaat dan zal de bevolking de kant kiezen van de extremen en dan kunt ge uw centen op uwen buik schrijven.

De Vlaamse politici moeten gewoon het Vlaams Blok (mis)gebruiken tegenover de Walen. Want als 1 ding duidelijk is dan is het wel dat de Walen schrik hebben van het Vlaams Blok. Grote schrik.

Iemand nog een plaatske vrij op ne lijst voor de volgende verkiezingen ?
Ik vind dat er nogal veel als'en en moest'en in uw betoog zitten. Er is trouwens geen keuze tussen pensioen en vlaanderen of geen pensioen en belgie. Die keuze stelt zich niet en zal zich ook niet stellen. Het is trouwens veel te simplistisch om die 2 met elkaar te combineren. Een onafhankelijk Vlaanderen zal ook zijn kosten met zich meebrengen hoor, want mag ik vragen wat er met Brussel zal gebeuren? Wordt het Brussels gewest dan ook onafhankelijk en verliezen wij de belangrijkste economische stad van Belgie en laten we dan hierbij ook de vlamingen die in Brussel wonen in de steek?
En ja, die 35% zegt niet alles, maar ik vind dat er voor een thema zoals Vlaanderen onafhankelijk een referendum mag gehouden worden en dan twijfel ik er wel serieus aan of je wel aan 50% procent kan komen voor de onafhankelijkheid. Zouden ze in Brussel staan springen voor de onafhankelijkheid?
Jo23 is offline  
Oud 11 juni 2004, 12:45   #42
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo23
Maar wat is dan het verschil tussen de N-VA en andere Vlaamse partijen op dit moment? Ook de andere partijen willen een autonomer Vlaanderen hoor. Elke vlaamse partij probeert Vlaanderen meer bevoegdheden te geven.
Wil de N-VA dan niet verdergaan? Waarvoor staat de N dan in N-VA? Moet het dan geen F worden van Federaal?
Uiteindelijk wil de N-VA dus wel onafhankelijkheid, maar dat zal niet voor meteen zijn als ik het goed begrijp. Ik vraag me dan af voor wanneer het wel zal zijn? Maar daar hoef je niet op te antwoorden, want dat zal toch niet mogelijk zijn.
In een wereld waar grenzen verdwijnen, denk ik niet dat nieuwe grenzen trekken datgene is wat moet gebeuren. Ik denk ook niet dat Europa een nationalistisch vlaanderen zomaar zou aanvaarden.
Jo23, zeer terechte en realistische argumenten. Veel dromers hier, dat doe je toch best enkel als je slaapt.

De huidige hervormde Belgische staats-structuur maakt het inderdaad onmogelijk om de Walen te forceren iets goed te keuren.

Mits grondwetswijzigingen en meer juridisch (dus traaaaaag) gefoefel is daar een oplossing voor te bedenken, maar ?helaas? weeral hebben de Franssprekende landsgenoten ook hun zeg daarin.

Vlaamse of Europese verkiezingen binnen 2 dagen maken hierin dus niks uit.

Stopzetting van transfers doet het misschien goed in een discussie aan de toog, laat op de avond en voor een gewillig publiek, maar daar maakt men geen wetten...
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline  
Oud 11 juni 2004, 12:50   #43
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ahnee? de CD&V heeft toch ne serieuze bocht genomen op vlak van het communotaire waar ze niet meer terug kunnen.
Ging BHV dan niet gesplitst worden vòòr de verkiezingen?
ni beginnen valsspelen hé Distel. Leterme en Bourgeois hebben wetsvoorstellen voorgelegd voor de splitsing van BHV die zonder meer door de SPa en de VLD werden afgewezen
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 11 juni 2004, 12:51   #44
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Voor mij mag het er gerust ook komen een referendum.

Want dan zullen de mensen er moeten over nadenken. En dan zal men argumenten pro en contra kunnen en moeten laten nemen. En dan zullen de politieke partijen kleur moeten bekennen.

Het zal duidelijkheid scheppen.
De tranfserten zullen open en bloot op tafel gelegd kunnen en moeten worden.

Als de Belgische krachten zo zeker zouden zijn dat een meerderheid neen zou zeggen tegen een onafhankelijk Vlaanderen, wat houdt ze dan tegen ?

En teveel als en moest ? 5 keer als en 2 keer moest ? bwa dat val nogal mee he. Tuurlijk is het hypothetisch opgesteld en dan zijn deze woorden op hun plaats he.

Moest ik schrijven : het is zo en het zal zo zijn.. dan zou ik nogal pretentieus zijn he. 't is gewoon hoe ik het zie.

Maar als de Walen neen zeggen dan zou ik zeggen tegen de Walen : onderhandel dan binnen enkele jaren maar met het Vlaams Blok als ge dat liever hebt.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 11 juni 2004, 12:52   #45
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

"N'ayez pas peur"!
u haat Verhofstadt waarschijnlijk omdat hij liegt, waarom liegt u dan zelf??
Leterme heeft die uitspraak nooit gedaan. Ongelooflijk hoe fair de Blokekrs het hier weer spelen, leugens tegen de sterren op
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 11 juni 2004, 13:05   #46
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President
 
Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2002
Locatie: Op den buiten
Berichten: 4.653
Standaard

Het Blok heeft in elk geval de sterkste "slaande" argumenten...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 11 juni 2004, 13:15   #47
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Het Blok heeft in elk geval de sterkste "slaande" argumenten...
Zever maar. Er is tot nu toe niemand die de thesis van dit topic heeft tegengesproken.

Stemmen op Sp.a of VLD of Groen en waarschijnlijk ook CD&V betekent dat je voor een beleid kiest dat minder aan jouw eigen portemonnee en meer aan die van iemand anders denkt. Is dat een verstandige economische keuze?
Darwin is offline  
Oud 11 juni 2004, 13:38   #48
Jo23
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Berichten: 98
Standaard

[quote="giserke"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo23




De N-VA wil inderdaad verder gaan dan andere partijen. De N-VA wil als uitgangspunt een zelfstandige Vlaamse republiek. Dit zal altijd zo zijn. Maar wij willen dit niet bekomen door toestanden waar het sociale weefsel in de maatschappij moet plooien of barsten. Dit zou toch faliekant aflopen. De N-VA is bereidt tussenstappen te nemen tot dat einddoel met een bewustwordingsproces. Hoelang dit duurt kan men uiteraard niet zeggen, want heeft ook te maken met de steeds veranderende factoren die in de maatschappij een rol spelen.
Is de Vlaamse Republiek wel realiseerbaar? Mij lijkt het toch van niet. Ik denk trouwens dat het volk ook niet echt wakker ligt van de Vlaamse Republiek. Dus zolang dat er geen enkele mogelijkheid bestaat om de Vlaamse Republiek te realiseren, onderscheidt de N-VA zich niet op het vlaamse vlak van andere partijen. Andere partijen willen ook het federale vlaanderen verbeteren net zoals N-VA, maar het doel nl de Vlaamse Republiek blijft een verre toekomstdroom. Ik stel me dan wel vragen ofdat het goed is een doel voor ogen te houden die niet te verwezenlijken valt? En wat als de enige manier om het te verwezenlijken, juist die is die de meeste mensen niet willen nl de extreme manier?
Jo23 is offline  
Oud 11 juni 2004, 14:12   #49
Jo23
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Berichten: 98
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Stemmen op Sp.a of VLD of Groen en waarschijnlijk ook CD&V betekent dat je voor een beleid kiest dat minder aan jouw eigen portemonnee en meer aan die van iemand anders denkt. Is dat een verstandige economische keuze?
Denkt u dat een onafhankelijk Vlaanderen een goede zaak is voor de economie? Wat gaat er gebeuren met Brussel? Brussel dat toch een groot deel van ons bbp uitmaakt? Brussel waar toch heel wat bedrijven gevestigd zijn. Dat zou toch economisch een groot verlies zijn, niet? En Wallonië is toch een grote afzetmarkt van Vlaanderen? De bevolking in Vlaanderen is meer verouderd dan in Wallonië. Misschien hebben we in de toekomst die Walen nog nodig om voor ons pensioen te werken. Het is allemaal niet zo simpel hoor, Vlaanderen onafhankelijk.
Jo23 is offline  
Oud 11 juni 2004, 14:31   #50
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Die transferts.... indien ze werkelijk zouden bestaan... hoe gaan de windbuilen van het VB en eventueel het NVA die echt kunnen afschaffen...????

door het boeltje te blokkeren...???
door de wapens op te nemen en een nieuw Libanon of Ierland of Palestina/Israël in het leven te roepen...???

misschien een stom vraagje van jullie ouwe knar... maar ik heb nog nergens op geen enkel debat een serieus realiseerbaar voorstel terzake gehoord...
men verwijt Guy dat hij loze bloften doet...
maar de voorstanders van het be-eindigen van die zogezegde transferts hebben nog niets echt werkbaars gezegd terzake...

of was jullie geliefde steenbok toen in slapp gevallen???
dat is makkelijk te verkaren, ze krijgen de kans niet
lustige lezer is offline  
Oud 11 juni 2004, 14:33   #51
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Stemmen op Sp.a of VLD of Groen en waarschijnlijk ook CD&V betekent dat je voor een beleid kiest dat minder aan jouw eigen portemonnee en meer aan die van iemand anders denkt. Is dat een verstandige economische keuze?
Denkt u dat een onafhankelijk Vlaanderen een goede zaak is voor de economie? Wat gaat er gebeuren met Brussel? Brussel dat toch een groot deel van ons bbp uitmaakt? Brussel waar toch heel wat bedrijven gevestigd zijn. Dat zou toch economisch een groot verlies zijn, niet? En Wallonië is toch een grote afzetmarkt van Vlaanderen? De bevolking in Vlaanderen is meer verouderd dan in Wallonië. Misschien hebben we in de toekomst die Walen nog nodig om voor ons pensioen te werken. Het is allemaal niet zo simpel hoor, Vlaanderen onafhankelijk.
Als de Walen al niet met ons zouden bemoeien zou onze economie verdubbelen
lustige lezer is offline  
Oud 11 juni 2004, 14:38   #52
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan.

Maar eigenlijk heeft het Vlaams Blok met zijn stopzetting van de miljardentransfer van Vlaanderen naar Wallonië het sterkste economische programma van alle partijen aan de Vlamingen te bieden.

Als die jaarlijkse transfer van 10 miljard EURO inderdaad stilvalt dan komen er voor Vlaanderen zoveel middelen vrij om de economie te stimuleren, onderwijs- en zorgsector te steunen etc., dat geen enkel van de programma's van de andere partijen daar nog tegen opkan.

Ik lag tot nu toe niet echt wakker van een onafhankelijk Vlaanderen. Maar als ik naar mijn portemonnee kijk dan moet ik nu gek genoeg toegeven dat stemmen op het Vlaams Blok de verstandigste keuze is.
Een liberaal programma van dezelfde grootteorde bespaart minstens 10/4 keer meer uit aan de basis alleen al.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 11 juni 2004, 14:43   #53
jehann
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 385
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Het Blok heeft in elk geval de sterkste "slaande" argumenten...
Zever maar. Er is tot nu toe niemand die de thesis van dit topic heeft tegengesproken.

Stemmen op Sp.a of VLD of Groen en waarschijnlijk ook CD&V betekent dat je voor een beleid kiest dat minder aan jouw eigen portemonnee en meer aan die van iemand anders denkt. Is dat een verstandige economische keuze?
Leg me dan eens uit wat het economisch programma van het VB bevat aan realistische maatregels ?
En kom niet af met zever als: de werkloosheid daalt door minder allochtonen, en splitsing met wallonie spaart ons zoveel ...
Concrete voorstellen; zoals waar te besparen, wat met het sociaal gestel, hoe fraude tegengaan, statuut van de zelfstandige, overheidsinvesteringen hoe het ondernemingsklimaat stimuleren, O&O, FDI en dergelijke meer; échte economische onderwerpen. Dus niet populistisch simplistische ideeen waar jan modaal zich achter schaart omdat hij geen kaas gegeten heeft van de economie.
Als u me dan kunt overtuigen dat het VB de strafste economisten zijn, awel dan bent u ne straffe krak.
__________________
" At the age of six I wanted to be a cook, at the age of seven I wanted to be Napoleon, and my ambition has been growing steadily ever after"
jehann is offline  
Oud 11 juni 2004, 14:53   #54
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Als de Walen al niet met ons zouden bemoeien zou onze economie verdubbelen
Uiteraard, als de walen onze producten niet meer kopen, dan gaat consequentelijk onze omzet verdubbelen.

U bent een economisch genie!
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 11 juni 2004, 16:55   #55
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als die jaarlijkse transfer van 10 miljard EURO inderdaad stilvalt dan komen er voor Vlaanderen zoveel middelen vrij om de economie te stimuleren, onderwijs- en zorgsector te steunen etc., dat geen enkel van de programma's van de andere partijen daar nog tegen opkan.
Een liberaal programma van dezelfde grootteorde bespaart minstens 10/4 keer meer uit aan de basis alleen al.
Neem daarbij de rest van het programma van het Vlaams Blok en je beseft hoe lachwekkend een dergelijk uitspraak eigenlijk is.
Belastingsverlaging voor iedereen, BTW verlaging voor arbeidsintensieve sectoren, steun aan bepaalde sectoren, zware investeringen in infrastructuur, versnelde afbetaling van de staatsschuld, opvoedersloon, meer politie, ... en dat gaan we financieren met een (eventuele) budgetverhoging van 5 �* 10%.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 11 juni 2004, 21:00   #56
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jehann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Zever maar. Er is tot nu toe niemand die de thesis van dit topic heeft tegengesproken.

Stemmen op Sp.a of VLD of Groen en waarschijnlijk ook CD&V betekent dat je voor een beleid kiest dat minder aan jouw eigen portemonnee en meer aan die van iemand anders denkt. Is dat een verstandige economische keuze?
Leg me dan eens uit wat het economisch programma van het VB bevat aan realistische maatregels ?
En kom niet af met zever als: de werkloosheid daalt door minder allochtonen, en splitsing met wallonie spaart ons zoveel ...
Concrete voorstellen; zoals waar te besparen, wat met het sociaal gestel, hoe fraude tegengaan, statuut van de zelfstandige, overheidsinvesteringen hoe het ondernemingsklimaat stimuleren, O&O, FDI en dergelijke meer; échte economische onderwerpen. Dus niet populistisch simplistische ideeen waar jan modaal zich achter schaart omdat hij geen kaas gegeten heeft van de economie.
Als u me dan kunt overtuigen dat het VB de strafste economisten zijn, awel dan bent u ne straffe krak.
Een programma dat jaarlijks een bonus voor Vlaanderen oplevert van 10 miljard EUR, door de stopzetting van de transfers, dat noem ik een visie die recht naar de fundamenten gaat. Voor de rest kunnen we als Vlamingen gerust vertrouwen op onze werkkracht en vindingrijkheid en de strategische ligging van onze regio. Het huidig beleid (dat voortgezet zal worden door de traditionele partijen) zorgt ervoor dat we minder in onze portemonnee krijgen dan waar we recht op hebben. Je moet eigenlijk toch gek zijn om op partijen te stemmen die zo'n oneconomisch beleid willen continueren?


Met de middelen die vrijkomen zou dan ook ten gronde iets gedaan kunnen worden aan de oplossing van het mobiliteitsvraagstuk, zoals het Vlaams Blok voorstelt. Zo is voor de economische wereld in het Antwerpse, het economisch zwaartepunt van Vlaanderen, het oplossen van deze problematiek de vraag die helemaal bovenaan hun agenda staat. Zonder mobiliteit is er van economie immers geen sprake. Het is dan ook niet te verwonderen dat de bedrijfsleider van verschillende grote transportbedrijven nu opkomt voor het Vlaams Blok. De economische wereld begint gaan in te zien waar zijn belangen liggen en wie die het best verdedigt naar de toekomst toe.

http://users.belgacom.net/bn720799/nieuwe_pagina_1.htm
Darwin is offline  
Oud 11 juni 2004, 21:21   #57
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Als Vlaanderen ineens een 10 miljard euro per jaar rijker wordt, zal het BNP sowieso stijgen. Gezien de Europese Commissie het BNP van een Europese Staat als parameter gebruikt om te beslissen hoeveel dat land moet bijdragen aan het Europees budget die ondere andere dient om achtergestelde regios te ondersteunen, zal Vlaanderen meer dan vandaag in die pot moeten storten. Indien Vlaanderen dat weigert kunnen procedures opgestart worden om Vlaanderen buiten de Europese Unie te kegelen. Aangezien dat Vlaanderen voor meer dan 70 percent exporteert ... Moeten we er nog een tekening bij maken. Als Vlaanderen unilateraal de banden opblaast, zonder tot een consensus te zijn gekomen, dan zullen ze niet te hoog van de toren moeten blazen bij de eerstkomende europese vergadering.
AyneRand is offline  
Oud 11 juni 2004, 21:58   #58
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Om nog maar te zwijgen van de eisen die de Walen zullen stellen... ah ja, wie de apartheid cultiveert, zal de aparte belangenverdediging oogsten...
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 11 juni 2004, 21:59   #59
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Maak anders gewoon alles gratis...
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 11 juni 2004, 22:27   #60
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

darwin, zoals nu al 4 pagina's wordt gezegd, die transfer kan je zonder wapens niet stoppen. walen zijn tegen, en zelfs de meesta vlamingen zijn niet voor een onafhankelijk vlaanderen. hoe denk je dan aan een 3/4 de meerderheid te komen.

verder heb ik eigenlijk geen idee wat de vlaams blok visie op economie is. want op elk probleem dat hen wordt voorgelegd hebben ze maar 1 antwoord: Belgie barst.

dus vraag aan de blokkers hier: wat is de economische visie van het blok, de communautaire discussie even negerend?

zijn ze socialistisch? ze beweren op te komen voor de kleine man
zijn ze liberaal? enkele van hun voorstellen wijzen erop (bv het afschaffen van belastingschalen)

dit lijkt me zeer belangrijk. want stel nu dat ze toch vlaanderen onafhankelijk te krijgen, dan moet er daar ook een economisch beleid gevoerd te worden. de winter zal het in alle geval niet kunnen, hij zei overlaatst zelf niets van economie te weten.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be