Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2010, 23:02   #41
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hoe komt u erbij dat jaloezie en lust menselijke zwakheden zijn. Het zijn juist de sterkste kanten van de mens waarmee hij miljoenen jaren kon overleven en evolueren. Als u geil bent, dan is uw lichaam geil en niet een duivel in uw hoofd of een fluisterende duivel in een boom. De duivel komt niet klaar en hij ejaculeert niet.
Aangezien wetenschappelijke studies aantonen dat jaloezie een positief effect heeft op kwaliteit van zaad, en lust als motivator kan worden gezien tot voortplanting, is dit geen zwakte voor de mens als soort, begrijp me niet verkeerd...... op voorwaarde dat dit gebeurd binnen het huwelijk. Hierbuiten is dit immers zonde. De "zwakte" zit er dus in dat het menselijke lichaam daar in verward kan zijn, en zich hiertoe geroepen voelt op gepaste & ongepaste tijden hoewel dit in tegenspraak is met de regels in Islam, en dit zowel bij mannen als bij vrouwen.

Zonder hijaab, zoals in het Westen, heeft dit overspel tot gevolg, bedrog, second love toestanden. De duivel, zondes van ondenkbare groot-orde.

De hijaab heeft als expliciet, onbetwist doel om mensen te beschermen tegen zichzelf van zonde, en hen rein te houden. In die zin, is de hidjaab geen verplichting, maar een vrijheid.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 23:14   #42
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Aangezien wetenschappelijke studies aantonen dat jaloezie een positief effect heeft op kwaliteit van zaad, en lust als motivator kan worden gezien tot voortplanting, is dit geen zwakte voor de mens als soort, begrijp me niet verkeerd...... op voorwaarde dat dit gebeurd binnen het huwelijk. Hierbuiten is dit immers zonde. De "zwakte" zit er dus in dat het menselijke lichaam daar in verward kan zijn, en zich hiertoe geroepen voelt op gepaste & ongepaste tijden hoewel dit in tegenspraak is met de regels in Islam, en dit zowel bij mannen als bij vrouwen.

Zonder hijaab, zoals in het Westen, heeft dit overspel tot gevolg, bedrog, second love toestanden. De duivel, zondes van ondenkbare groot-orde.

De hijaab heeft als expliciet, onbetwist doel om mensen te beschermen tegen zichzelf van zonde, en hen rein te houden. In die zin, is de hidjaab geen verplichting, maar een vrijheid.
U houdt er een merkwaardige redenering op na. Als de mens geneigd is tot 'overspel' dan moet dit gunstig zijn voor de soort. Dus monogamie is onnatuurlijk. Zo ziet u dat de oorspronkelijke mens, sinds bijbelse tijden, poligaam is. Nu was dat in de oudheid, bij Abram en Isaak enzovoort, een familieaangelegenheid. Poligamie is overigens volgens mij de reden waarom bij de joden de afstamming loopt via de vrouwelijk lijn. Bij de moslims moet dit ook zo zijn.

Die arme moslims in het Westen worden helaas gedwongen tot een tegennatuurlijk gedrag. En verder wil ik nog opmerken dat de joodse en moslim vrouwen hierin vreselijk achtergesteld zijn. Het is ook voor de vrouwen aangenaam en nuttig om meerdere parners te hebben.

Nu willen de geestelijken verdienen aan het huwelijk en de staat wil het ouderschap regelen dus die gaan voor u contracten opstellen waarvoor u moet betalen en waar u aan vast zit. De evolutie zou in het Westen naar de knoppen gaan als iedereen er zich aan hield. Maar in werkelijkheid ...

Laatst gewijzigd door Piero : 24 september 2010 om 23:15.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 23:26   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Aangezien wetenschappelijke studies aantonen dat jaloezie een positief effect heeft op kwaliteit van zaad, en lust als motivator kan worden gezien tot voortplanting, is dit geen zwakte voor de mens als soort, begrijp me niet verkeerd...... op voorwaarde dat dit gebeurd binnen het huwelijk. Hierbuiten is dit immers zonde. De "zwakte" zit er dus in dat het menselijke lichaam daar in verward kan zijn, en zich hiertoe geroepen voelt op gepaste & ongepaste tijden hoewel dit in tegenspraak is met de regels in Islam, en dit zowel bij mannen als bij vrouwen.

Zonder hijaab, zoals in het Westen, heeft dit overspel tot gevolg, bedrog, second love toestanden. De duivel, zondes van ondenkbare groot-orde.

De hijaab heeft als expliciet, onbetwist doel om mensen te beschermen tegen zichzelf van zonde, en hen rein te houden. In die zin, is de hidjaab geen verplichting, maar een vrijheid.
Dat mannen dan ook een geheel lichaamsbedekkend gewaad aantrekken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 00:09   #44
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Graag gedaan Alboreto. Zo helder is deze uiteenzetting nu ook weer niet, heb snel snel wat getypt. Bedankt voor je geduld..

Ik had het jou beloofd en hoop van hier zeker nog dieper op in te gaan.


Mijn bedoeling is om u even te laten inzien hoe ik deze zaak bezie. Verder is het niet mijn intentie iemand te overtuigen. Ik geef slechts mijn eigen persoonlijk mening dus ik kan er gerust mee leven dat jij het niet altijd eens bent met mijn stellingen.


Men draagt het kruisje uit religieuze overtuiging, en zo is dat ook met de hoofddoek.

Het dragen van de hoofddoek is een ultiem bewijs voor de echtheid van je imaan (geloof) binnen de islam. Het is een teken van gehoorzaamheid aan God. En dan heb ik het over dames die vrijwillig ervoor kiezen de hoofddoek te dragen en niet omdat het van de vader of de grote broer moet.
Verdomd zeldzame vrouwen dus...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 00:42   #45
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard






























porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 00:49   #46
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Misschien omdat moslims hun geweld uitdragen in de naam van de Islam, en Joden niet vanuit hun religie.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 september 2010 om 00:49.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 08:33   #47
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In mijn gemeenschap dus wel.
Nederland? welke kerk?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 09:39   #48
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat mannen dan ook een geheel lichaamsbedekkend gewaad aantrekken.
Allah heeft man en vrouw niet gelijk geschapen, maar hen gemaakt om elkaar op verschillende vlakken te overtreffen. De ene heeft andere rechten & verplichtingen dan de andere.

Mannen moeten bijvoorbeeld 5x per dag (6x als hij wil) naar de moskee, maar dit is verplicht... voor een vrouw is dit niet zo, zij is niet verplicht naar de moskee te komen.

Omtrent de hidjaab is het anders, het is de taak van de vrouw zich te bedekken... zo is de wil van allah
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 09:50   #49
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U houdt er een merkwaardige redenering op na. Als de mens geneigd is tot 'overspel' dan moet dit gunstig zijn voor de soort. Dus monogamie is onnatuurlijk. Zo ziet u dat de oorspronkelijke mens, sinds bijbelse tijden, poligaam is. Nu was dat in de oudheid, bij Abram en Isaak enzovoort, een familieaangelegenheid. Poligamie is overigens volgens mij de reden waarom bij de joden de afstamming loopt via de vrouwelijk lijn. Bij de moslims moet dit ook zo zijn.

Die arme moslims in het Westen worden helaas gedwongen tot een tegennatuurlijk gedrag. En verder wil ik nog opmerken dat de joodse en moslim vrouwen hierin vreselijk achtergesteld zijn. Het is ook voor de vrouwen aangenaam en nuttig om meerdere parners te hebben.

Nu willen de geestelijken verdienen aan het huwelijk en de staat wil het ouderschap regelen dus die gaan voor u contracten opstellen waarvoor u moet betalen en waar u aan vast zit. De evolutie zou in het Westen naar de knoppen gaan als iedereen er zich aan hield. Maar in werkelijkheid ...
De polygamie in Islam stamt uit de tijd dat Mohammad (vzmh) en zijn volgelingen in medina vertoefde na te zijn verjaagd uit Mekka. Omdat zulke verjagingen niet gebeuren zonder bloedvergieten & mannen de eerste zijn om de laatste adem uit te blazen, was de reeds ongelijke balans van die tijd tussen mannen & vrouwen nog verder geescaleert. Omdat het belangrijk is voor een vrouw om niet ongehuwd door het leven te gaan, is het toegestaan dat een man meerdere vrouwen huwt. Ook is het zo dat een vrouw die haar man verliest, ook niet alleen mag komen te staan... vaak wordt zij dan een van de vrouwen van de broer, neef of een ander mannelijk familielid van de overleden echtgenoot.

Echter, hoewel dit toegelaten is, men de kan de islam ook opvatten als zijnde dat Allah verkiest dat je 1 vrouw hebt. Als moderne toegewijdde, zie ik het dan ook graag zo.

Een vrouw die zich verdeeld over meerdere mannen is taboe. Dat mag niet in Islam. Je kan daar mee in onakkoord gaan, maar voor zij die kiezen voor Islam als levensgids, is dat iets dat je moet aanvaarden. Zoals ik in mijn vorige post verteldde, vrouw & man zijn niet gelijk gemaakt, andere geslachten = andere regels

on the side note: Afstamming in Islam verloopt enkel langs de man. Er is geen lijn mogelijk via de vrouw. Dit heeft wel gevolgen, alleenstaande moslima's met kinderen zullen nooit aanvaard worden (noch zij, noch het kind)
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 09:52   #50
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Wat erg voor de moslima dat ze enkel respect en waarde kan 'terug' vinden door een stuk textiel. Eigenlijk is dat zeer erg. En bijzonder vernederend.
Dat schrijft ze niet.
Ge zijt terug stropoppen aan het maken dat het niet schoon is.

Leest ge soms de posts van de mensen, of knipt ge er een zin uit waarrond ge dan uw stropop maakt om aan te vallen?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:04   #51
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Nederland? welke kerk?
België, maar wat maakt dat uit?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 10:08   #52
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.725
Standaard

Moslims en cartoons, altijd een winnende combinatie.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:44   #53
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
[...]
Mannen moeten bijvoorbeeld 5x per dag (6x als hij wil) naar de moskee, maar dit is verplicht... voor een vrouw is dit niet zo, zij is niet verplicht naar de moskee te komen.[...]
Dat zullen die vrouwen vast wel heel fijn vinden?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 13:47   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Allah heeft man en vrouw niet gelijk geschapen, maar hen gemaakt om elkaar op verschillende vlakken te overtreffen. De ene heeft andere rechten & verplichtingen dan de andere.

Mannen moeten bijvoorbeeld 5x per dag (6x als hij wil) naar de moskee, maar dit is verplicht... voor een vrouw is dit niet zo, zij is niet verplicht naar de moskee te komen.

Omtrent de hidjaab is het anders, het is de taak van de vrouw zich te bedekken... zo is de wil van allah
Wat in de praktijk neerkomt op de onderdrukking van de vrouw.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 14:06   #55
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
-> Omdat in de Qur'an staat dat vrouwen hun bescheidenheid moeten bewaken, en dus geen vrouwelijke vormen mogen tonen die onkuise gedachten opwekken.
Symptoombestrijding. Klaarblijkelijk hebben (mannelijke) moslims een als dusdanig verdraaide seksualiteit, waardoor ze zich niet kunnen beheersen wanneer ze hoofdhaar zien. Het ware als dusdanig beter dat deze moslims op consult gaan bij een goeie psychiater/seksuoloog. Mannen genezen, vrouwen content!
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 17:12   #56
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Mannen moeten bijvoorbeeld 5x per dag (6x als hij wil) naar de moskee, maar dit is verplicht... voor een vrouw is dit niet zo, zij is niet verplicht naar de moskee te komen.
Van de plicht om de moskee vijf keer per dag te bezoeken heb ik nog niet eerder gehoord. Wel van de plicht 5 keer per dag te bidden. Ben je niet in de war? Want voor veel werkende mannen is tijdens het werk geen moskee in de buurt.

De plicht om in de moskee te bidden is overigens ook een vorm van onderdrukking. Het doel is sociale controle, het zelfde geldt voor de hoofddoek. De islam betekent onderwerping, dat is een ander woord voor onderdrukking.

Verder blijkt hier op het forum dat moslims elkaar nog al eens de maat nemen en een ander geen goede of echte moslim vinden. Of een bepaalde uitleg van de koran door een moslim wordt door een andere moslim weersproken en bestreden. Het blijkt dus dat de moslim niet vrij is zijn opinie te vormen over het geloof, hij moet zich aanpassen aan andere moslims, anders wordt hij door hen veroordeeld en afgewezen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 21:58   #57
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Van de plicht om de moskee vijf keer per dag te bezoeken heb ik nog niet eerder gehoord. Wel van de plicht 5 keer per dag te bidden. Ben je niet in de war? Want voor veel werkende mannen is tijdens het werk geen moskee in de buurt.

De plicht om in de moskee te bidden is overigens ook een vorm van onderdrukking. Het doel is sociale controle, het zelfde geldt voor de hoofddoek. De islam betekent onderwerping, dat is een ander woord voor onderdrukking.

Verder blijkt hier op het forum dat moslims elkaar nog al eens de maat nemen en een ander geen goede of echte moslim vinden. Of een bepaalde uitleg van de koran door een moslim wordt door een andere moslim weersproken en bestreden. Het blijkt dus dat de moslim niet vrij is zijn opinie te vormen over het geloof, hij moet zich aanpassen aan andere moslims, anders wordt hij door hen veroordeeld en afgewezen.
Of het bidden in de moskee een verplichting is, hangt af van wie je het vraagt. Voor sommigen (vooral sunni), is dat een verplichting. Voor anderen is dat sunnah m’akka dah (een sterke sunnah, maar waar van kan afgeweken worden zoals, u geeft al meteen een goed voorbeeld, men niet de verplaatsing kan maken bv. door het werk). Vraag dit aan Sugar, en ik ben zeker dat voor haar 5x bidden niet eens meer moet.

Het staat niet duidelijk in de qur'an dat het verplicht is te bidden in de moskee (zoals dat wel zo is met de regel zich te besluieren als vrouw). Als we er de hadith op naslaan zien we wel uitspraken die aantonen dat het bidden in de moskee een hogere waarde biedt dan bidden thuis. Een aantal belangrijke tasfeers baseren zich op dergerlijke items om te besluiten dat het verplicht is...

Ik denk dat hier de regel van het gezonde religieuze verstand telt. Wilt men bij gelegenheid eens thuis bidden, dan zal daar niemand over vallen. In de regel verwacht men wel dat het in de moskee gebeurd.

Ik ervaar dit zelf niet als onderdrukking.. integendeel, het moskee-gaan vind ik, persoonlijk, een van de leukere & socialere activiteiten eigen aan islam.

Citaat:
Het blijkt dus dat de moslim niet vrij is zijn opinie te vormen over het geloof, hij moet zich aanpassen aan andere moslims, anders wordt hij door hen veroordeeld en afgewezen.
Ik heb hier dezelfde indruk .

Wat mij betreft, geloof in Allah & alleen Allah, met Mohammad (vzmh) als de profeet, en u bent voor mij een moslim. Ongeacht huidskleur, nationaliteit... discussie over het waarom van hoofddoeken, verschillende interpraties, of men mohammad mag afbeelden of niet, zijn voor mij louter details...
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 22:00   #58
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Vraag dit aan Sugar, en ik ben zeker dat voor haar 5x bidden niet eens meer moet.
Excuseer?

Wie ben jij eigenlijk om over mij te oordelen en leugens te verzinnen over mij?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 25 september 2010 om 22:03.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 22:03   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Excuseer?
Volgens mij loopt die Raven over wel meer zaken een potje te liegen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 22:15   #60
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Volgens mij loopt die Raven over wel meer zaken een potje te liegen.
Blijkbaar
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be