Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2012, 13:22   #41
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Di Rupo zou eens beter nadenken over hoe het verder moet met dit land en hoe hij de financiële en economische ondergang van deze natie kan voorkomen dan goedkope praatjes te verkopen en wat op de oppositie hun kap te zitten.
De regering Di Rupo heeft maar één doel: de rit uitzitten tot Juni 2014 in de hoop dat de Noord-belgische collaborateurspartijen fan nog meer dan 30% van de Vlaamse stemmen halen, zodat ze opnieuw gezellig een anti-Vlaamse belastingsregering kunnen maken.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:25   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Denk daar maar aan terug als je later zult merken dat er geen geld is om je een pensioen te betalen. Het totaal gebrek aan project voor de toekomst zal ons allen duur te staan komen. Maar de verantwoordelijken zullen hun handen in onschuld wassen. Mensen als Verhofstadt zijn persoonlijk toch ook niet slechter geworden van hun wanbeleid?
Wanbeleid is wat jij het noemt, in ieder geval beter dan non-beleid. Iemand die niet zijn eigenbelang kan verdedigen gaat in een seculiere maatschappij nooit aan de politieke top bovendrijven.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:27   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de begrippen ironie en sarcasme zijn jou echt onbekend hé?
Vind jij Bart De Wever ook zo'n stand-up comedian ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:29   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat heeft hij ook nooit gezegd. de nota van De Wever was in feite al een compromis dat vooral voor de Franstaligen goed was, de Vlaamse eisen waren al vrij goed weggemoffeld.

laat ons zeggen dat als de Vlaamse eisen 100% voorstelde en de Franstaligen 0% wilden geven, dat De Wever een compromis voorstelde 40% Vlaanderen en 60% Wallonië en dat dit verworpen is.

De nota van Di Rupo was het 1% Vlaanderen 99% en dat bij de regeringsonderhandelingen Beke en De Croo het op 2% - 98% hebben gekregen.
Al dat gepalaver over die nota, die ging niet eens over sociaaleconomische aspecten....
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:29   #45
d2012
Burger
 
Geregistreerd: 17 maart 2012
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Omdat het echt zielig is aan het worden start ik deze draad, met als doen een overzicht te maken van de aanvallen op de NVA. Ik ben benieuw of er elke dag een gepost kan worden.
Wees niet ongerust, dat zal geen probleem zijn. Je zal er zelfs geen moeite moeten voor doen. De voorbeelden zullen voor het rapen liggen

Ik vind dit ('de aanvallen op NVA') trouwens het probleem van *het* moment, en het zal alleen maar vererergeren de komende tijd. Ik ben dus overtuigd van het nut van deze draad, en zal zeker bijdragen.

Het zit trouwens niet altijd in de rechtstreeks aanvallen van de politieke tegenstanders, maar de pers, VRT voorop, heeft evenveel schuld. 7de dag gezien vandaag?
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:32   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De regering Di Rupo heeft maar één doel: de rit uitzitten tot Juni 2014 in de hoop dat de Noord-belgische collaborateurspartijen fan nog meer dan 30% van de Vlaamse stemmen halen, zodat ze opnieuw gezellig een anti-Vlaamse belastingsregering kunnen maken.
Is dat niet een gedeeld doel met de N-VA ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:36   #47
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de begrippen ironie en sarcasme zijn jou echt onbekend hé?
Het begrip ironie of sarcasme, had geen enkele invloed op het ogenblik van zijn "VOKA" uitspraak.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:43   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het begrip ironie of sarcasme, had geen enkele invloed op het ogenblik van zijn "VOKA" uitspraak.
Zelfs als, ik zeg wel als er een connectie zou bestaan tussen N-VA en VOKA, dan is er nog steeds iets dat mij verbaast. Met name dit: ik heb nog niet veel kritische bemerkingen gehoord of gelezen omtrent de wel zéér nauwe banden tussen ACW en CD&V evenals tussen ABVV en SPa. Is het ene soms verwerpelijk en het andere lovenswaardig?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:48   #49
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.085
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zij hebben het alleszins beter voor met de modale Vlaming dan austeriteitsknechtje De Wever.
Hahahaha

Beati pauperes spiritu.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:55   #50
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent wéér de farizeeër aan het uithangen. Uw herhaaldelijke persoonlijke aanvallen op Patrick Dewael vergeten? Men kon er anders niet naast kijken.

Overigens is dit niet eens een 'persoonlijke' aanval. Ik wijs u alleen op uw inconsequente- en volledig ongeloofwaardige houding. Idem dito voor uw gelijkgezinde huilebalken.

Uw companen die, net als u, als een klein kind komen pruilen omdat men hun partij aanvalt ocharme, terwijl zij niets anders doen dan met een liever lust andere partijen aan te vallen. Hoe is het warempel mogelijk!
Patrick van Teungere is een publieke figuur, een politicus. wat ik bij De Wael, doe jij nog veel meer met Bart De Wever. Maar ik jank daar niet over en noem die loze aanvallen op De Wever zeker geen persoonlijke aanvallen zoals jij. Tenzij jij natuurlijk de Patrick bent, maar dan moet je het zeggen, want dat kan ik niet weten.
Ik ben nu al dagen het onderwerp van jouw proza hier. Het lijkt erop alsof ik voor jou een politicus ben, maar wees gerust dat is niet. Uw post gaan dus erg vaak over mijn persoon en niet over politiek; Ik weet dat ik een doorn in je oog ben en eerlijk gezegd doet het me plezier.
ik kan natuurlijk allerlei scheldwoorden naar je hoofd sturen, maar ik heb beleefheid geleerd en doe dat dus niet.
Doe gewoon veder. Ik lijd er niet en het zijn anderen die zich onsterfelijk belachelijk maken.
Maar, mocht jij de Patrick zijn, geef me dan een seintje, wil je?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:57   #51
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Di Rupo heeft overschot van gelijk. De Wever is een praatjesmaker die op zijn luie krent blijft zitten. En we zullen eens zien wat hij ervan zal bakken als burgemeester van Antwerpen. Het zal in ieder geval niet veel beter zijn dan Janssens. Behalve dan voor de bazen van het Havenbedrijf.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 2 december 2012 om 13:58.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:00   #52
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zelfs als, ik zeg wel als er een connectie zou bestaan tussen N-VA en VOKA, dan is er nog steeds iets dat mij verbaast. Met name dit: ik heb nog niet veel kritische bemerkingen gehoord of gelezen omtrent de wel zéér nauwe banden tussen ACW en CD&V evenals tussen ABVV en SPa. Is het ene soms verwerpelijk en het andere lovenswaardig?
Als je draden las, dan weet je dat ik me altijd uitgesproken heb tegen de verzuilde vakbonden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:07   #53
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als iemand van zijn kaliber in het openbaar verklaart, ik ben de slaaf van Voka, verklaart hij dus letterlijk dat hij Voka in zijn plaats wil laten regeren.
Jij mag akkoord gaan met een werkgevers regering, ik wil vertegenwoordigd worden, door regeringsleden, die het volk vertegenwoordigen.
Twee keer gelogen:

Ten eerste: hij zou gezegd hebben "VOKA is mijn baas." (met alle ironie vandien). Ik weet niet of jij de slaaf bent van je baas. Ik hoop voor jou van niet.
Ten tweede: het was niet in het openbaar, het was tijdens de onderhandelingen en dus binnenskamers dat hij dat zei, maar zijn politieke tegenstanders hebben hun kans schoongezien om hem te beschadigen door het los van elke context naar buiten te brengen.

Liegen doe men inderdaad best meermaals in één bewering: anders komt men niet geloofwaardig over. Als alle PVDA-adepten zo liegen dan hoop ik echt dat die partij onder de kiedrempel blijft, al zouden hun leiders wel passen tussen het stelletje leugenaars van de traditionele partijen.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:08   #54
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zij hebben het alleszins beter voor met de modale Vlaming dan austeriteitsknechtje De Wever.
Jij hebt bewijzen?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:12   #55
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het begrip ironie of sarcasme, had geen enkele invloed op het ogenblik van zijn "VOKA" uitspraak.
Zie mijn vorige tussenkomst hierover. Je was er NIET bij (hij deed die uitspraak dus niet in het openbaar zoals jij in een vorige tussenkomst valselijk beweerde) en weet ook niet in welke context hij die uitspraak gedaan heeft. Lulkoek dus allemaal.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 2 december 2012 om 14:14.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:13   #56
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wanbeleid is wat jij het noemt, in ieder geval beter dan non-beleid. Iemand die niet zijn eigenbelang kan verdedigen gaat in een seculiere maatschappij nooit aan de politieke top bovendrijven.
Een federale regering moet het federaal belang verdedigen.

En daar zit het probleem bij de huidige regering.
Deze regering verdedigd enkel het PS-belang.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat de Vlaamse traditionele partijen bij elke verkiezing klappen krijgen.

We zullen trouwens eens zien hoegoed het beleid van Di Rupo is, want het is weldegelijk een non-beleid. Een beleid met gebrek aan visie en daadkracht.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:41   #57
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Twee keer gelogen:

Ten eerste: hij zou gezegd hebben "VOKA is mijn baas." (met alle ironie vandien). Ik weet niet of jij de slaaf bent van je baas. Ik hoop voor jou van niet.
Ten tweede: het was niet in het openbaar, het was tijdens de onderhandelingen en dus binnenskamers dat hij dat zei, maar zijn politieke tegenstanders hebben hun kans schoongezien om hem te beschadigen door het los van elke context naar buiten te brengen.

Liegen doe men inderdaad best meermaals in één bewering: anders komt men niet geloofwaardig over. Als alle PVDA-adepten zo liegen dan hoop ik echt dat die partij onder de kiedrempel blijft, al zouden hun leiders wel passen tussen het stelletje leugenaars van de traditionele partijen.
Het was bovendien een prik naar Di Rupo. Dat die het niet begrepen zou hebben neem ik nog aan. Hij heeft net zijn eerste lesjes Nederlands achter de rug. Hij nam het erg letterlijk en ondernam meteen een charme offensief om VOKA te paaien. Die mannen wisten niet wat ze hoorden.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 14:42   #58
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De regering Di Rupo heeft maar één doel: de rit uitzitten tot Juni 2014 in de hoop dat de Noord-belgische collaborateurspartijen fan nog meer dan 30% van de Vlaamse stemmen halen, zodat ze opnieuw gezellig een anti-Vlaamse belastingsregering kunnen maken.
En vlaams brabant los te weken van vlaanderen zodat ze met heel de boel kunnen gaan lopen als plan B in uitvoering komt.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 15:03   #59
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wanbeleid is wat jij het noemt, in ieder geval beter dan non-beleid. Iemand die niet zijn eigenbelang kan verdedigen gaat in een seculiere maatschappij nooit aan de politieke top bovendrijven.
Jij vindt dus dat de seculiere maatschappij moet afgebroken worden omdat zij tot wanbeleid voert?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 15:08   #60
'XIII'
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 oktober 2012
Berichten: 1.519
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het was bovendien een prik naar Di Rupo. Dat die het niet begrepen zou hebben neem ik nog aan. Hij heeft net zijn eerste lesjes Nederlands achter de rug. Hij nam het erg letterlijk en ondernam meteen een charme offensief om VOKA te paaien. Die mannen wisten niet wat ze hoorden.
Tja, traditionelen begrijpen geen humor en alvast ironie en sarcasme niet.
Zij houden eer van slapstick ala Verherstraeten en Patrick van Teungere.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be