Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 16 april 2006, 13:18   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Correctie, de kerk is zelf al 1 grote vervalsing van het vroege christendom. Het is geen toeval dat de kerkelijke leiders zo grondig alle gnostische christenen hebben uitgeroeid.
Ik denk dat u zo goed als niets afweet van het eerste christendom als u dat stelt. Daarenboven zie ik niet goed hoe gnostiek en christendom samen kunnen vallen. Blijkbaar weet u al evenmin waar de gnostiek voor staat...
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 april 2006, 13:19   #42
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
De kardinaal zegt: "... Want het leven wordt bedreigd. Wat is het soms nog waard ? Dat van Christus werd op dertig zilverlingen geschat. Dat van de jongeman in Brussel-Centraal was een Mp.3-speler waard. ..."
Voor mij is dat een duidelijke aanklacht. Van mij moet de kardinaal niet iedere dader van een moord in zijn homilies veroordelen. Het is vanzelfsprekend dat zij veroordeeld worden en vanzelfsprekende dingen moeten niet benadrukt worden. Ik zou zelfs stellen dat vanaf de kardinaal speciaal moet gaan benadrukken dat het vermoorden van iemand verkeerd is, er iets grondig mis is met de samenleving.
Dave, stel je even voor dat een autochtoon aldus een allochtoon vermoodt. Ik denk dat onze bange blanke kardinaal dan moedige blanke kardinaal zou zijn en heel duidelijk het blanke racisme zou aanklagen.
luc broes is offline  
Oud 16 april 2006, 13:21   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Ik zou zelfs stellen dat vanaf de kardinaal speciaal moet gaan benadrukken dat het vermoorden van iemand verkeerd is, er iets grondig mis is met de samenleving.
Is dat dan niet zo, misschien?

Dat zelfs een kardinaal de dingen niet meer bij de naam mag noemen bewijst anders dat het niet alleen mis is met 'de samenleving' maar dat het uren in de wind stinkt.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 13:22   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dave, stel je even voor dat een autochtoon aldus een allochtoon vermoodt. Ik denk dat onze bange blanke kardinaal dan moedige blanke kardinaal zou zijn en heel duidelijk het blanke racisme zou aanklagen.

Idd.
Zie maar naar zijn reactie bij de zaak Remmery waar hij fel uithaalde naar rechts.
Rechts die er totaal niets mee te maken had want het heeft er alle schijn van dat het een gewone ''affaire'' was.

Trouwens zeer opvallend dat we hier niets meer van horen.
Doofpot?

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 april 2006 om 13:24.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 13:23   #45
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pffffffffffft.
Ze zien het gewoon al een hele tijd aankomen wie de volgenden zijn waarmee ze hun macht zullen moeten delen.
Heel goed gezien.
Trouwens , de katholieke hiërarchie is hier in België al altijd heel goed ... Belgisch-gezind geweest.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 16 april 2006, 13:24   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Idd.
Zie maar naar zijn reactie bij de zaak Remmery waar hij fel uithaalde naar rechts.
Rechts die er totaal niets mee te maken had want het heeft er alle schijn van dat het een gewone ''affaire'' was.
Ondertussen is geweten dat het niets met "rechts" te maken heeft, maar alles met ordinair gestook in het bedrijf zelf. Heeft Hof en Kerk alsook de politieke wereld zich ondertussen verontschuldigd voor hun misplaatste beschuldigingen?
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 april 2006, 13:25   #47
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De Kerk is voor eeuwig. Onze huidige kardinaal en bisschoppen niet.
Voor mij zal de Kerk nooit beperkt zijn tot onze eigen kerkprovincie.
De Kerk is voor eeuwig

Ostijn,
kijk op je kalender: 16 april: 1 april is al voorbij!
filosoof is offline  
Oud 16 april 2006, 13:25   #48
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dave, stel je even voor dat een autochtoon aldus een allochtoon vermoodt. Ik denk dat onze bange blanke kardinaal dan moedige blanke kardinaal zou zijn en heel duidelijk het blanke racisme zou aanklagen.
En heel duidelijk de blanke - autochtone dader zou viseren. Geen enkele twijfel daarover.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 16 april 2006, 13:27   #49
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat u zo goed als niets afweet van het eerste christendom als u dat stelt. Daarenboven zie ik niet goed hoe gnostiek en christendom samen kunnen vallen. Blijkbaar weet u al evenmin waar de gnostiek voor staat...
http://btobsearch.barnesandnoble.com...=9780609807989
http://www.amazon.com/gp/product/067...lance&n=283155

Volgens Princeton-academici heb ik gelijk. Veel leesplezier. 8)
__________________
Praetorian is offline  
Oud 16 april 2006, 13:30   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Veel plezier met jullie grote gelijk.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 13:31   #51
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is al reactie gekomen vanuit Rome, maar men heeft zoveel jaren de zaak laten begaan dat het nu bijzonder moeilijk wordt de hele zaak recht te trekken. Men heeft dat kunnen zien met de bisschopsbenoemingen in Nederland, Duitsland en Oostenrijk. Denken we maar aan alles wat mgr. Gijssens heeft tegengekomen.

Ik denk trouwens dat mijn punt wel gemaakt is, zeker als ik zie dat u er inhoudelijk niet op ingaat. U ontkent tenminste niet dat het wel heel scheef loopt in de Kerk.
Ik ontken zeker niet dat er allerlei zaken scheef lopen. Daarom mijn vraag over het optreden van Rome, dat is iets wat ik me oprecht afvraag.

Tegelijkertijd vind ik echter dat we de (Belgische) Kerk niet in de steek moeten laten, maar blijven hopen dat dergelijke zaken rechtgetrokken worden.
__________________
Spiritus vivificat
Dave Brocatus is offline  
Oud 16 april 2006, 13:31   #52
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Veel plezier met jullie grote gelijk.
*Wrijft de boeken tegen zijn lichaam. O yeah, sweet knowledge*
__________________
Praetorian is offline  
Oud 16 april 2006, 13:34   #53
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Wat verwachten we eigenlijk dat de kardinaal zou gedaan hebben? Hij vertegenwoordigt een instelling die zelf de bijbel ooit gebruikt heeft om te moorden en te plunderen, zoals de moslims nu de koran gebruiken. Misschien had hij beter gezwegen. Geloof brengt het slachtoffer niet terug.
Voor mij is het eender om welke religie het gaat, maar het is duidelijk dat de monotheïsten elkaar altijd graag de loef afsteken.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 16 april 2006 om 13:35.
Boadicea is offline  
Oud 16 april 2006, 13:37   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen is geweten dat het niets met "rechts" te maken heeft, maar alles met ordinair gestook in het bedrijf zelf. Heeft Hof en Kerk alsook de politieke wereld zich ondertussen verontschuldigd voor hun misplaatste beschuldigingen?

Dat zullen ze nooit doen, de hypocriete zakken.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 13:40   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik ontken zeker niet dat er allerlei zaken scheef lopen. Daarom mijn vraag over het optreden van Rome, dat is iets wat ik me oprecht afvraag.

Tegelijkertijd vind ik echter dat we de (Belgische) Kerk niet in de steek moeten laten, maar blijven hopen dat dergelijke zaken rechtgetrokken worden.
D�*�*r zeg het je.
De BELGISCHE kerk.

Je weet waar je die vuiligheid van mij mag steken, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 april 2006, 13:40   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik ontken zeker niet dat er allerlei zaken scheef lopen. Daarom mijn vraag over het optreden van Rome, dat is iets wat ik me oprecht afvraag.

Tegelijkertijd vind ik echter dat we de (Belgische) Kerk niet in de steek moeten laten, maar blijven hopen dat dergelijke zaken rechtgetrokken worden.
Ik laat de Kerk niet in de steek. Wel keer ik de modernistische gemeenschap en haar geestelijken de rug toe. Daar is geen remedie meer tegen opgewassen; ik weet waarover ik spreek want ik ken het reilen en zeilen en de interne keuken van het bisdom Brugge en Gent als geen ander. Ik heb ook de nodige contacten, waardoor ik tot die conclusie heb gekomen en mijn heil ergens anders heb gezocht.

De modernistische kerk zal doodbloeden en sterven. Dat is maar goed ook. Een gemeenschap die aan Jezus verzaakt (hoeveel geestelijken geloven nog dat Jezus God is? Dat Hij Gods Zoon is? Dat Hij het heil kwam brengen dat alleen door Hem bereikt kan worden?), die in Gods geopenbaarde waarheid niet meer gelooft (wie van de moderne geestelijken stemt nog in met de Drie-eenheid? Met Gods morele geboden - denken we maar over homoseksualiteit!), die lacht met het geloof van onze voorvaderen (en dan ook een regelrechte beeldenstorm organiseren in onze kerken)... zal Gods zegen verliezen. Daar rust geen zegen op. En dat zien we: de kerken lopen hoe langer hoe meer leeg.
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 april 2006, 13:42   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wat verwachten we eigenlijk dat de kardinaal zou gedaan hebben? Hij vertegenwoordigt een instelling die zelf de bijbel ooit gebruikt heeft om te moorden en te plunderen, zoals de moslims nu de koran gebruiken. Misschien had hij beter gezwegen. Geloof brengt het slachtoffer niet terug.
Voor mij is het eender om welke religie het gaat, maar het is duidelijk dat de monotheïsten elkaar altijd graag de loef afsteken.
De Kerk heeft nooit geplunderd en gemoord in naam van de bijbel. Daarenboven is er een hemelsbreed verschil: wie zich als christen beroept op Jezus om geweld te gebruiken, zit er ferm naast. Jezus gebruikte immers geen geweld. Wie echter als moslim naar Mohammed verwijst om gewelddaden in naam van de islam goed te praten, zit goed. Mohammed heeft immers zelf geplunderd, gemoord, verkracht, gebrandsticht om zijn nieuwe religie te verspreiden.

Niets brengt het slachtoffer terug. Zullen we volgens u dan maar over iedere misdaad zwijgen?
Jan van den Berghe is nu online  
Oud 16 april 2006, 13:45   #58
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Kerk heeft nooit geplunderd en gemoord in naam van de bijbel. Daarenboven is er een hemelsbreed verschil: wie zich als christen beroept op Jezus om geweld te gebruiken, zit er ferm naast. Jezus gebruikte immers geen geweld. Wie echter als moslim naar Mohammed verwijst om gewelddaden in naam van de islam goed te praten, zit goed. Mohammed heeft immers zelf geplunderd, gemoord, verkracht, gebrandsticht om zijn nieuwe religie te verspreiden.
[...]

And then the Pilgrims arrived.

When the Pilgrims came to New England they too were coming not to vacant land but to territory inhabited by tribes of Indians. The story goes that the Pilgrims, who were Christians of the Puritan sect, were fleeing religious persecution in Europe. They had fled England and went to Holland, and from there sailed aboard the Mayflower, where they landed at Plymouth Rock in what is now Massachusetts.

Religious persecution or not, they immediately turned to their religion to rationalize their persecution of others. They appealed to the Bible, Psalms 2:8: "Ask of me, and I shall give thee, the heathen for thine inheritance, and the uttermost parts of the earth for thy possession." To justify their use of force to take the land, they cited Romans 13:2: "Whosoever therefore resisteth the power, resisteth the ordinance of God: and they that resist shall receive to themselves damnation."

The Puritans lived in uneasy truce with the Pequot Indians, who occupied what is now southern Connecticut and Rhode Island. But they wanted them out of the way; they wanted their land. And they seemed to want to establish their rule firmly over Connecticut settlers in that area.

[...]

http://www.ccmep.org/2003_articles/G...t_genocide.htm

__________________
Praetorian is offline  
Oud 16 april 2006, 13:47   #59
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De Kerk is voor eeuwig

Ostijn,
kijk op je kalender: 16 april: 1 april is al voorbij!
Nogal zielig als reactie.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 16 april 2006, 13:49   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik laat de Kerk niet in de steek. Wel keer ik de modernistische gemeenschap en haar geestelijken de rug toe. Daar is geen remedie meer tegen opgewassen; ik weet waarover ik spreek want ik ken het reilen en zeilen en de interne keuken van het bisdom Brugge en Gent als geen ander. Ik heb ook de nodige contacten, waardoor ik tot die conclusie heb gekomen en mijn heil ergens anders heb gezocht.

De modernistische kerk zal doodbloeden en sterven. Dat is maar goed ook. Een gemeenschap die aan Jezus verzaakt (hoeveel geestelijken geloven nog dat Jezus God is? Dat Hij Gods Zoon is? Dat Hij het heil kwam brengen dat alleen door Hem bereikt kan worden?), die in Gods geopenbaarde waarheid niet meer gelooft (wie van de moderne geestelijken stemt nog in met de Drie-eenheid? Met Gods morele geboden - denken we maar over homoseksualiteit!), die lacht met het geloof van onze voorvaderen (en dan ook een regelrechte beeldenstorm organiseren in onze kerken)... zal Gods zegen verliezen. Daar rust geen zegen op. En dat zien we: de kerken lopen hoe langer hoe meer leeg.
En JIJ gelooft dat die kerk niet was leeggelopen als ze maar niet 'modernistisch' geworden was?

Het is zoals met Belgique dat het unitarisme moest loslaten om wat langer te kunnen overleven, Jan. Het was BITTERE NOODZAAK anders was het nooit gebeurd.

Je ziet toch dat zelfs de o zo katholieke VB-ers de bisschoppen, toch de opvolgers van de 12 apostelen, nog langer krediet weigeren te verlenen?

Op welke rots gaat de huidige paus zijn macht in stand houden als de bisschoppen stilaan de landen worden uitgeschopt die allimentatie betalen voor de roomse reutemeteut?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be