Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 23:37   #41
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Amerikanen zijn in meerderheid de Irak-oorlog beu. Het duurt allemaal te lang. Het wordt een eindeloze guerrilla. Obama heeft zich er indertijd in het Congres tegen uitgesproken. Dat was moedig, want het kon heel makkelijk zijn politieke carrière breken. Maar nu heeft hij het voordeel dat hij met recht voor terugtrekking kan pleiten.

De vergelijking met John Kerry die door Europa zogenaamd werd gesteund vind ik zwak. Kerry was een bleek figuur (letterlijk en figuurlijk). Obama kan wel degelijk goed enthousiasmeren, i.t.t. tot de idee van Groentje-18.
Het zal wel zo zijn dat die hele invasie in Irak de publieke opinie in Amerika op de heupen begint te werken. Bush had hen dan ook een simplistisch beeld opgehangen van een snelle overwinning, installatie van een democratisch regime en dan hupsakee, de troepen zijn weer thuis om Thanksgiving te vieren met de familie.

De Amerikanen hebben echter een puinhoop gecreëerd in Irak en zijn dus ook verantwoordelijk om die te helpen opkuisen. Als Obama de kiezers belooft om alle troepen weg te halen en dat alles daarmee is opgelost, dan draait hij hen een rad voor de ogen. Het thema "Irak" zal zeker uitgebreid aan bod komen in de presidentiële debatten en daar kijk ik zeker naar uit. En dan zal Obama niet enkel moeten rekenen op zijn charme maar met geloofwaardige argumenten moeten aankomen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:39   #42
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Obama/Osama is te goedkoop, denk ik.
Inderdaad. Trouwens, wie dermate laag gevallen is speelt vooral in op Obama's "middle name" (Hussain) als "bewijs" dat hij een stiekeme moslimfundamentalist is. Dergelijke insinuaties heb ik in ieder geval al veel vaker gezien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 00:03   #43
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Inderdaad. Trouwens, wie dermate laag gevallen is speelt vooral in op Obama's "middle name" (Hussain) als "bewijs" dat hij een stiekeme moslimfundamentalist is. Dergelijke insinuaties heb ik in ieder geval al veel vaker gezien.
Echt waar? Is het U dan nog niet opgevallen dat men via dezelfde techniek het VB (onder andere) al decennialang belaagt met dezelfde techniek, namelijk dat het stiekem neo-nazi's zouden zijn?
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 00:27   #44
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Een verschil, er is voldoende materiaal van VB prominenten die eer betonen aan Duitse oorlogscriminelen en deelnemen in de VMO. Obama heeft niet stiekem tot Jihad opgeroepen, en steunt Jeruzalem als de onverdeelde hoofdstad van Eretz Yisrael.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 00:45   #45
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Een verschil, er is voldoende materiaal van VB prominenten die eer betonen aan Duitse oorlogscriminelen en deelnemen in de VMO. Obama heeft niet stiekem tot Jihad opgeroepen, en steunt Jeruzalem als de onverdeelde hoofdstad van Eretz Yisrael.
Komen er niet stilaan meer en meer negatieve berichten van de kerken waar hij toe behoorde ???
Wacht nog even , tot ze aan de serieuze verkiezingsaanloop bezig zijn ,...


Edit... Wat dan weer extra kansen zijn voor Paris Hilton , daar kunnen ze geen smeerlapperij meer voor uitvinden want 't heeft al allemaal in de boekjes en op't net gestaan ...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 8 augustus 2008 om 00:47.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 02:44   #46
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Volgens de opiniepeilingen is het 50/50 tussen Obama en McCain.
Met de economische crisis en Irak zou je wel denken dat het voordeel toch nog bij Obama ligt, maar er zijn altijd mensen die bang zijn van te veel verandering. Liever 'the devil you know' dan het onbekende van een onervaren kandidaat.
Moest ik een goktype zijn, ik zou toch nog altijd op Obama wedden.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:03   #47
Superlux
Partijlid
 
Superlux's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Bruxsel
Berichten: 295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De vergelijking met John Kerry die door Europa zogenaamd werd gesteund vind ik zwak. Kerry was een bleek figuur (letterlijk en figuurlijk). Obama kan wel degelijk goed enthousiasmeren, i.t.t. tot de idee van Groentje-18.
John Kerry doet me altijd denken aan een natte dweil. Ok, op zich kan de man weinig doen aan zijn gelaatsuitdrukking, maar enthousiast of bevlogen heb ik hem zelden gezien. Volgens mij was Europa vooral anti-Bush en dus uit noodzaak pro-Kerry.

Met Obama ligt dat helemaal anders. Zelfs zonder alle media-aandacht, zou hij hier nog goed scoren. In zekere zin kan je zijn campagne vergelijken met de strategie van Patrick Janssens, maar Obama komt veel natuurlijker over (ook al zou het maar een façade zijn).

Ik ben het eens met de stelling dat Obama stilaan zijn kruit heeft verschoten. De strijd met Hillary Clinton heeft te lang aangesleept, terwijl de echte campagne nog moet beginnen. Anderzijds denk ik niet dat John McCain de komende maanden een beter figuur gaat slaan. Volgens mij mogen we van hem nog enkele blunders verwachten.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:38   #48
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Alhoewel ik noch voor Obama, noch voor McCain ben (uiteindelijk zijn ze beiden figuren uit dezelfde links/rechts-liberale USA-stal) , zie ik wel één pluspunt bij een verkiezingsoverwinning van McCain: de Europese progressieve elite gaat dan maar weer eens op haar bek

Patrick Buchanan, dat zou nog eens een president van Amerika zijn, met daadwerkelijke en échte 'change'.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:54   #49
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Allemaal show om de mensen bezig te houden. Alsof het veel verschil zal maken wie er wint. Oppervlakkig wel ja, maar voor de rest zal de elite die de touwtjes in handen heeft niet wijzigen van haar koers. Het is een poppenkast!
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 09:56   #50
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Alhoewel ik noch voor Obama, noch voor McCain ben (uiteindelijk zijn ze beiden figuren uit dezelfde links/rechts-liberale USA-stal) , zie ik wel één pluspunt bij een verkiezingsoverwinning van McCain: de Europese progressieve elite gaat dan maar weer eens op haar bek

Patrick Buchanan, dat zou nog eens een president van Amerika zijn, met daadwerkelijke en échte 'change'.
Patrick Buchanan is een idioot die zich in de problemen werkte met zijn hitler sympathie.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:24   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Patrick Buchanan is een idioot die zich in de problemen werkte met zijn hitler sympathie.
Bedankt voor de info!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:36   #52
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
McCain wint, zoals ik al altijd heb voorspeld. Als ik de Amerikanen toch nog een beetje ken.
Natuurlijk wint McCain, Als Obama wint zullen de moslims de wereld veroveren, de enige die dat momenteel tegenhouden zijn de Amerikanen, simpel toch?
Als Obama wint tekend hij zijn doodvonnis, of denkt u dat de hogere machten in deze wereld gaan toelaten dat dienen pipo de wereld gaat overhoop gooien.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:42   #53
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Daar ben ik niet helemaal van overtuigd. Obama heeft zijn ontvangst door Sarkozy bewust low profile gehouden. Hij wilde ten alle prijze vermijden dat Amerikanen het beeld zouden zien van een kandidaat-president die door een Franse menigte zou bejubeld worden met vlaggetjes en confetti.

Het bittere dispuut tss Amerika en Europa nav de golfoorlog is bij vele Amerikanen nog blijven nazinderen. Zodanig dat ze (mss niet eens onterecht) zich de vraag stellen of een president die zo duidelijk scoort bij de Europeanen wel geschikt is om Amerikaanse belangen te verdedigen. Obama's populariteit in Europa zou zich wel eens tegen hem kunnen keren. Destijds sprak Europa ook een duidelijke voorkeur uit voor John Kerry.

McCain heeft alvast het voordeel dat hij nooit enige twijfel heeft doen bestaan omtrent zijn visie over Irak. Op dat punt zal hij alvast zichzelf nadien niet moeten tegenspreken en zo zijn geloofwaardigheid verliezen. Obama deed hierover ook ferme uitspraken maar het is lang niet zeker of hij ze zal kunnen waarmaken. Irak zou ook wel eens een bananenschil voor hem kunnen blijken.
Sarkozy wou geen ruchtbaarheid geven omdat hij geen clown die zich profileerde als de nieuwe president van Amerika wou ontvangen. westie van: Wat als dien andere verkozen wordt. Tis al
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 10:46   #54
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Natuurlijk wint McCain, Als Obama wint zullen de moslims de wereld veroveren, de enige die dat momenteel tegenhouden zijn de Amerikanen, simpel toch?
Als Obama wint tekend hij zijn doodvonnis, of denkt u dat de hogere machten in deze wereld gaan toelaten dat dienen pipo de wereld gaat overhoop gooien.

We spreken mekaar nog eens in November.
Als je dan nog op dit forum bent uiteraard.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 11:54   #55
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Allemaal show om de mensen bezig te houden. Alsof het veel verschil zal maken wie er wint. Oppervlakkig wel ja, maar voor de rest zal de elite die de touwtjes in handen heeft niet wijzigen van haar koers. Het is een poppenkast!
Als een Stalin of een Hitler aan de macht kwam, zou het voor jou nog niet uitmaken: het is toch een elite.

Misschien dat je ooit nog eens gaat nadenken over wat je wilt in plaats van af te geven op de poppenkast, dat je bedenkt hoe jij het zou willen. Maar dan zijn we wel een exodus verder, vermoed ik.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 11:58   #56
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Europa is bijna altijd fout als het op de resultaten van de Amerikaanse presidentsverkiezingen aankomt. Laat McCain maar winnen.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 12:03   #57
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Als een Stalin of een Hitler aan de macht kwam, zou het voor jou nog niet uitmaken: het is toch een elite.

Misschien dat je ooit nog eens gaat nadenken over wat je wilt in plaats van af te geven op de poppenkast, dat je bedenkt hoe jij het zou willen. Maar dan zijn we wel een exodus verder, vermoed ik.
Het is een feit dat de presidentsverkiezingen één grote show zijn in de grond van de zaak. Geef het volk de illusie van de keuze en ze denken dat ze in een democratie leven maar werkelijk is het niet zo.

Onze maatschappij wordt gecontroleerd door een kleine elite die de touwtjes op economische en politiek vlak in hand heeft. Obama of McCain, zoveel verschil zal het niet maken, behalve dan op enkel oppervlakkigheden.

Hoe het anders zou moeten zijn? Eerst en vooral zonder deze schaduwelite natuurlijk. Ik vind ook niet dat als je iets aankaart je persé een alternatief moet voorstellen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 12:38   #58
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik vind ook niet dat als je iets aankaart je persé een alternatief moet voorstellen.
Oké, je bevestigt dus wat ik schreef:
Citaat:
Misschien dat je ooit nog eens gaat nadenken over wat je wilt in plaats van af te geven op de poppenkast, dat je bedenkt hoe jij het zou willen. Maar dan zijn we wel een exodus verder, vermoed ik.
Dingen veranderen alleen als er een alternatief voorhanden is.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 12:54   #59
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Oké, je bevestigt dus wat ik schreefingen veranderen alleen als er een alternatief voorhanden is.
Dat is de discussie niet en bovendien klopt het niet. Als iets of iemand het probleem veroorzaakt kan er al veel veranderen door ze te verwijderen of op non-actief te stellen.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 14:00   #60
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Mccain maakt minder kans dan Obama.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be